מה רוכב טיפוסי צריך בכיסים חוץ מהפנימית הרזרבית?

בד”כ מדובר בקצת כסף מזומן, כרטיס אשראי לפעמים, כפיות להחלפת פנצ’ר, אולר מפתחות אלן, כרטיס דרכי תקשורת בחירום (יש לכם?), פיסת מטלית קטנה לניקוי משקפיים, וזהו פחות או יותר. רוב הרוכבים שמים את המטרדים האלה בתיק שמתחת לאוכף, אבל קרבנות אופנה נמנעים מההרגל הזה – אופניים נראים הרבה יותר טוב בלי תיקים עליהם. אז גם אני כמו כמעט כל מי שאני מכיר הסתפקתי שנים באופציה הישראלית: שקית ניילון מכוערת ומקווצ’צ’ת ששימשה בעיקר לכסף ולנייד אם רטוב. את כל שאר הדברים הקטנים זרקתי בתפזורת בכיסים האחוריים בערבוב עם הבארים ושקיות הג’ל הריקות והדביקות, והסתפקתי בזה. מגיעים לבית הקפה באמצע הרכיבה, מוציאים את שקית הניילון המכוערת, ושופכים מתוכה את מה שצריך. המשוכללים מצאו מעין פלסטיק שקוף של כרטיסי אשראי ודוחפים אליו כמה שטרות וכרטיס. זה עושה את העבודה לא? אולי, אבל שיק וסטייל אין פה בטוח. משיחות רבות שערכתי בנושא עם חברי הרוכבים התגלה שמבחינה סטטיסטית רוב הסיכויים שהכתבה הבאה ממש לא מדברת אליכם: סטייל ושיק? לא על סף המדבר כנראה…

DSC_0499

לעומת זאת ישנה האופציה האיטלקית. איטלקי סטייליסט שמכבד את עצמו, שרק הרגע תלה את החליפה שלו כשחזר פול-אלגנט מהעבודה לביתו שבמילאנו, לא ייצא לרכיבת אחרי הצהריים שלו אחרי שהוריד איזה אספרסו קטן, עם שקית מכוערת בכיס האחורי. וביום ראשון, כשהטקס כולל רכיבה ארוכה עם עוד כמה חברים, ובחירה מוקפדת של חליפת הרכיבה והגרביים התואמים – כל שכן. סטייל הוא חלק מהקוד היומיומי של כבישון אירופאי שמכבד את עצמו. אז אתם יכולים לדמיין אחד כזה מוציא שקית אוכל מקומטת של סנדביצ’ים על שפת לאגו קומו כדי לשלם על האספרסו של אמצע הרכיבה? (כשבשולחן לידו איטלקיות אטרקטיביות עם בגדי מעצבים, מקפצות מהאלפא רומיאו ג’ולייטה שלהן ומסדרות את הליפסטיק… טוב, נסחפנו קצת…).

DSC_0496

זאת הסיבה ש Rapha מוכרים את ארנק הרכיבה מעור שלהם בלא פחות מ 60 דולר. ברור שרוב התגובות לכך הן תגובות מלגלגות על “עד היכן רפא יגיעו עם הגזמת המחירים שלהם”? ו “כמה שטויות מיותרות אפשר לקנות בסכומים מופרכים?”

לשמחתי הרבה קיבלתי ארנק, שנראה לי שהוא דומה מאוד לזה של Rapha רק עם מיתוג אחר: זה שסיפקו לנו ב Gran Fondo New-York. הוא הגיע כחלק מהקיט של האירוע, אז לא הייתי חייב להוציא עליו 230 שקלים (למעשה אפשר להגיד שכן הוצאתי את הסכום הזה בתוך דמי ההרשמה השערורייתיים של הפונדו הזה), אבל שימו את המחיר בצד רגע – נחזור אליו אח”כ: הדבר הזה פשוט מעולה. גם נימי וגם אני שקיבלנו את אותו הארנק גילינו משהו קטן וחדש אחרי הרבה שנים של רכיבת כביש עם האופציה הישראלית המכוערת. ארנק רכיבה איכותי מעור

נוח במיוחד

כעת מסתבר עד כמה היא (שקית הסנדביצ’ים הישראלית) לא רק חסרת סטייל אלא גם הרבה פחות נוחה, והארנק הפך להיות אחד האביזרים האהובים עלי ביותר ברכיבה. למה?

  • כי כל הדברים הקטנים נשמרים במקום אחד מרוכז וקל מאוד למצוא אותם
  • מדובר בארנקון בגודל של iPhone בערך – כלומר הנה מקום אלגנטי לשמור על מכשירכם האהוב והעדין (אם אתם מאלה שעדיין מסתובבים עם הנייד הכבד והלא נוח הזה שיש אותו לכולם – אבל זו כבר שיחה אחרת. למי שמבין קצת יותר מה טוב נאמר: הגלקסי נכנס גם הוא לזה שאצלי, אבל לא משאיר מקום לדברים אחרים).
  • הרוכסן גדול ונוח לפתיחה וסגירה.
  • העור מהווה שכבת ריכוך שעושה את נשיאת הדברים הקשים והדוקרים כגון מולטיטול או בלון גז, נעימה יותר
  • כמות הדברים שנכנסים לשם היא די מדהימה:

DSC_0511חסרונות?

יש מחיצה פנימית שלא ממש מתפקדת, המוצר אינו אטום למים (והנייד קולט שכבת אדים דרך החולצה אל תוך הארנק), וכמובן – המחיר… חוץ מזה יש עוד חסרון אחד עבור חלק (ויתרון עבור אחרים) והוא שנשמעו טענות בקרב חלק מחברי הטובים שהאפיל הנושב ממנו הוא של “גיי פאוצ'”. מבלי להכניס שיפוטיות – אני פותר את זה בקלות רבה בעוד ציטוט אלמותי מהסדרה הגאונית הזו (בטי המכוערת, הגרסה האמריקאית): “הוא לא גיי – הוא פשוט מאירופה!”
DSC_0512

עכשיו נחזור למחיר: הטיפ שיש לי פה הוא שלא חייבים דווקא את המוצר הזה של רפא. אפשר פשוט לחפש באתרי המכירות הסיניים פאוצ’ ל iPhone והוא יעשה כמעט את אותה עבודה. רק שימו לב שהוא בעל רוכסן שנראה סביר (עבה ולא דקיק), ושהרוכסן נמשך גם לפאה הארוכה ולא רק הצרה של המלבן. תזמינו שניים שלושה מסוגים שונים – מניסיון הרוב זבל והרוכסנים לא יחזיקו מעמד יותר משתי סגירות ופתיחות, אולם יש סיכוי של אחד לחמש שתפלו על מוצר סביר בעלויות בדיחה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים