אחרי שסקרנו את המתמודדים בתחילת השבוע (מאה שנה של וורוד), הנה מה שמצפה לרוכבים על המסלול. ג’ירו 2017 לא מובנה כמו הטור, וגם לא קיצוני כמו הוואלטה, ולכן מסורתית המסלול משאיר הרבה מאוד לרוכבים ולדינמיקה של המירוץ עצמו. הניסיון לצפות את המירוץ ע”פ המסלול חסר סיכוי – המסלול מאוזן וכל כך הרבה מתמודדים על הפודיום – הכל יכול לקרות.

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT @ANSA

Un momento della seconda tappa del Giro d'Italia 2015 da Albenga a Genova, 10 maggio 2015. ANSA/CLAUDIO PERI

נג”ש קריטי משאיר את הדרמה לרגע האחרון – יום ראשון, 21 במאי

הדבר הבולט ביותר במסלול הוא קטע הנג”ש האחרון במילאנו – קטע שטוח שמשאיר את הדרמה לרגע האחרון ממש. זה לא שאפשר לסגור פערים אדירים בקטע כזה, אבל הלחץ והאפשרות שפנצ’ר או תקלה טכנית יכריעו, ישפיעו על התנהלות המירוץ לכל אורכו. ביחד עם הנג”ש של קטע 9, מדובר על מעל 60 ק”מ של נג”ש המהווים איזון טוב לקטעי ההרים.

לספרינטרים, כרגיל בג’ירו של השנים האחרונות, אין יותר מדי בשר. מעט קטעים שטוחים ולא מספיק קבוצות ספרינטרים שיחזירו את הבריחה. זה כנראה ימשיך להיות הצד החלש יותר של הג’ירו.  

image7

סיום בפסגת האתנה – קטע 4 – יום שלישי 9 במאי

כבר בשבוע הראשון, הקטע הרביעי מסתיים בעלייה לאתנה האימתני. לא סביר שנראה התקפות משמעותיות כבר בשלב הזה כי השמירה על החולצה הוורודה היא לא משימה פשוטה והקבוצות מעדיפות להימנע מכך בשלב מוקדם. בהחלט נראה קבוצת בריחה של מטפסים כבר בעליה הראשונה, ומועמדים שמנסים לבחון אחד את השני.  

image4

סיום בפסגת ה Blockhaus – קטע 9 – יום ראשון 14 במאי

לפני הנג”ש עשוי להכניס אותנו למאבק האמתי. מעבר לסיום בעליה, הפרופיל השטוח יחסית מאפשר לקבוצות החזקות להכתיב קצב גבוה כל היום ולאפשר למובילים שלהם לפתוח פער בעליה המסיימת לפני הנג”ש של קטע 10. בקטע הזה צפויה התקפה של קינטנה שהנג”ש הוא לא החלק החזק שלו. פער גדול כאן יספק לו מטריית הגנה למחרת.

image5

מעבר הסטלביו – קטע 16 – יום שלישי 23 במאי

כולל את הצ’ימה קופי בפיסגה של מעבר הסטלביו. הסטלביו נחשב לאחת מדרכי הנוף היפות ביבשת. הגובה שלו משמעותי ולא פעם יש מזג אויר לא צפוי.

> לכתבה על 4 ימי רכיבה מדהימים באזור לחצו פה.

לקינטנה זיכרונות טובים מההר הזה מהג’ירו של 2014. את הפסגה הגבוהה במירוץ כבש סקרפוני בשנה שעברה ועל הדרך גם העניק לניבאלי את הסיוע הדרוש לניצחון. הקטע מסתיים בירידה אבל הרוכבים ישרפו עליו רגליים וזה ישפיע מאוד על קטעים 17-19 המכריעים.

image2

הסלה רונדה והדולומיטים – קטע 18 – יום חמישי 25 במאי

סיבוב נופים מדהים של ואל-גרדנה וסלה-רונדה צפוי בשלב 18.

> לכתבה שלנו עם 4 ימי רכיבה מומלצים באזו – לחצו פה!

לא רק השלב שעל הנייר נראה הקשה ביותר, אלא גם שלב שהוא חגיגה לאוהבי הדולומיטים. 5 פסגות ביום קצר יחסית שכולו מטפסים. את הקטע הזה לא כדאי להפסיד, ואף אחד לא יכול לנחש מה יקרה בו.

הקטעים הקצרים היו מאוד מכריעים בוואלטה בשנתיים האחרונות. כאן אין 70-80 קילומטרים של חימום וההתקפה יכולה לצאת מיד עם הדגל של השופט הראשי. בעבר, מוביסטאר הצטיינה בהכנות לקטעים כאלו, אבל נראה שגם האחרים כבר למדו ולא יחזרו על הטעות של להגיע ללא חימום.  

image6

שווה שורה

אדם ייטס (אוריקה) ובוב יונגלס (אטיקס קוויקסטפ) לא ברשימה הקלסית של המועמדים אבל אם לשפוט על פי ההתקדמות שלהם, הכל יכול לקרות. כשכולם שומרים על כולם יכול ג’וקר כזה להגיע משום מקום ולהשפיע מאוד על המרוץ.

קלב אוון (אוריקה) ואנדראה גרייפל (לוטו) יתמודדו על הספרינטים, בתקווה שבכלל יהיו כאלו. לאוון הצעיר משימה לא פשוטה להוכיח שהוא יכול להתמודד עם ה”גורילה”. בספרינט פתוח הסיכוי שלו נמוך יותר אבל בקטעים מעט יותר טכניים או עם מעט שיפוע יש לו יתרון.

אחד הרוכבים המבטיחים ביותר באיטליה, דוידה פורמולו, מגיע בראש קבוצת קנונדייל. מי שעוד פיקפק ביכולות של הילד הזה (כבר בן 24) קיבל התקפה יוצאת דופן שכמעט הכריעה את ליאז’-בסטון-ליאז’. פורמולו עוד לא בשל לפודיום אבל הוא כוכב בהתהוות. יש לו התנהלות שגורמת למדיה להתאהב בו ויכולת מנטלית שמאפשרת לו להתקיף את אלחנדרו וולוורדה במגרש הביתי שלו בארדנים. איבן באסו ועוד כוכבים איטלקיים כבר סימנו אותו וגם אנחנו נעקוב. מקום בעשיריה הראשונה וניצחון באחד הקטעים הוא הישג סביר מבחינתו לקראת ההמשך.  

Italian riders Davide Formolo (R) of Team Cannondale-Garmin al Fabio Aru of the Astana Pro team to the fifth stage of the 98th Giro d'Italia cycling tour over 152km from La Spezia to Abetone, Italy, 13 May 2015. ANSA/DANIEL DAL ZENNARO

ג’ירו 2017 – הכל מוכן!

לשריקת הפתיחה של הג’ירו. אנחנו בבייקפנל נעזור לכם להישאר בעניינים עם תמונות ודיווחים במהלך המירוץ. השנה נדווח לכם ישר מאיטליה בשבוע השלישי בדולומיטים! כרגיל בג’ירו יהיה אש, ומהדורת המאה במיוחד כבר הופכת לחגיגת רכיבה כמו שרק האיטלקים יודעים.  

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT @ANSA

—————

וגם: מנוי (חינם) למגזין – RUNPANEL פה: https://goo.gl/Auzkl9
ומנוי (חינם) למגזין האופניים BIKEPANEL פה: https://goo.gl/4tGh4F