אתם מסתכלים על הרוכבים הטובים ביותר שאתם מכירים, שומעים בהשתאות את סיפורי הרכיבות הבלתי נגמרות שלהם, עם קילומטרז’ של תותחים ועליות של בני אלים, ורוצים גם? מתקנאים ביכולת הלב ריאה שלהם? מודדים את שרירי הרגליים שלהם? אולי אתם חושבים שאין סיכוי שתצליחו לרכוב כמוהם?

אנחנו לא מכירים הרבה רוכבים שמרגישים שאין להם מה לשפר ברכיבה. כמעט כולם רוצים להרגיש את החיבור המלא והטבעי עם האופניים. ורוצים יכולת לרכוב מהר יותר, רחוק יותר, וטוב יותר ממה שהחיים, האילוצים והתחרות עם דרישות העבודה והמשפחה ביום יום מאפשרים. אצל רוב הרוכבים המציאות מקשה להגיע ליכולת הזו. התוצאה היא שלרובינו יש פוטנציאל גדול פי כמה מזה שבא לידי ביטוי מעשי ברכיבה או בטיול של סוף השבוע. רוב הרוכבים הבריאים, בעלי הבסיס הסביר באופניים יכולים לקפוץ כמות מדהימה של מדרגות ביכולתם, אם רק היתה להם המסגרת המרוכזת והנכונה לעשות את זה, ולא – לא צריך שנים ארוכות של רכיבה על אופניים: צריך רק לקבל החלטה נחושה אחת, שמובילה לשינוי מהותי, דרמטי אבל קצוב בזמן, בדרך להיות רוכבי על.

המשלחות של הראל נחמני וגל צחור (CCC) לטרנסאלפ ולקייפ-אפיק 2013

 

TransCape_920

הראל וגל מביאים ביחד נסיון עשיר ומוכח בהעברת רוכבים מנקודת המוצא שרוב הרוכבים נמצאים בה, למקום אחר לחלוטין מבחינת יכולת הרכיבה: להפוך לטרנסאלפיניסטים. כל מי שיוצא למשלחת שלהם חווה קפיצת מדרגה דרמטית. אין בד”כ קיצורי דרך בהשגת התקדמות כל כך משמעותית ביכולות של רוכב, וגם המערכת הזו אינה קיצור דרך – אלא דחיסה של הדרך, בצורה מאוד מתודית ומתוכננת לפרטי פרטים, בתקופה קצובה שמותאמת במיוחד לאנשים עסוקים. זה לא קיצור דרך משום שכל מרכיבי היכולת של רוכב מעולה מטופלים במסלול הזה בצורה מאוד יסודית – בתוכם כל מרכיבי הכושר, מבסיס ועד ליכולות והכשרות משלימות במעטפת של היכולת הפיזית (על כך בהמשך).

אירוע המטרה הוא לא הדבר היחיד: הדרך היא חלק עיקרי בחוויה – קבוצה מעולה של אוהבי רכיבה חוברת יחדיו לכדי משלחת עם מטרה משותפת, חוויות משותפות, אווירה מדהימה, צחוקים והרבה כיף וסיפוק (כן, יש גם כמה קטעים לא קלים בדרך, אבל זה חלק מהעניין) – כל זאת מבלי להזכיר את החוויות המדהימות באירועי היעד עצמם. השנה הצטרפו כבר 22 רוכבים נחושים (!) למשלחת המשותפת של גל והראל, והם החלו בהכנות לטרנסאלפ 2013.

למי זה מתאים?

יש כמה סוגי רוכבים שמתחברים לאירוע:

  1. רוכבי סוף שבוע שרוצים לעבור שידרוג דרמטי כרוכבים- רוכבים שנים, אפילו לא רע ואולי טוב יותר מחבריהם שסוגרים אותה כמות של שעות שבועית על האוכף, אבל הם לא נמצאים במקום שמאפשר רישום וביצוע של תחרות שלבים ברמת קושי כשל הטרנסאלפ או הקייפ-אפיק.
  2. רוכבים מחויבים ומוטי ביצוע- שמתאמנים כמה פעמים בשבוע, נמצאים בכושר מעולה, ורוצים להגיע בצורה מייטבית ולבצע בתוצאה איכותית. הם רוצים את גל צחור שיקח אותם מהמקום שהם נמצאים בו היום לשפיץ של קבוצת הגיל שלהם בישראל.
  3. מרתוניסטים ואיירונמניסטים- שעשו כבר כמה וכמה תחרויות אולטרא, אולי מתרכזים בעיקר בריצה, אבל עדיין לא עשו תחרות סטייג’ים רב-יומית באופניים. כן, אתה איירונמן ואתה תותח. אבל 8 ימים רצופים באלפים עם אלפי מטרים מצטברים ותחרות מול עצמך וגם מול כמה מהרוכבים הטובים באירופה, זה גם לא “הליכה בפארק”… לחברה האלה מתווספת תועלת נוספת של כניסה חלקה ומתודית לרכיבת שטח, על כל המשתמע מכך: תמיכה ברכישת והתאמת ציוד, רכיבה טכנית, והשלמת כישורי הרכיבה השונים מאלה שיש להם היום. אחרי החודשים האלה, הם יהיו רוכבים טובים בהרבה גם בספורט המוצא שלהם.
  4. רוכבים שרוצים להתרכז בהכנה האישית- כל רוכב שלא נמצא באחת הקבוצות האלה, אבל רוצה לעשות את הטרנסאלפ\קייפ-אפיק – מבלי להתעסק בכל הלוגיסטיקה מסביב. מדובר באנשים שזמנם יקר, והם מעריכים שירות מעולה שלוקח אותם ברמת VIP אל ובמהלך האירוע. הם רוצים להתרכז בצד האימוני מבלי הרעש הלבן שמסביב.

** לבירור פרטים באופן אישי ולהצטרפות: אילה במשרד משלחות: 04-6390007, הראל נחמני: 050-6599008 **
לעמוד הפייסבוק של המשלחות

מרוכב סופשבוע לרוכב על – הצד האימוני

המאמן שמוביל את המשלחות לטרנס אלפ שטח ולקייפ-אפיק הוא גל צחור – מהקבוצה הקטנה של המאמנים המוערכים ובעלי ההישגים הבולטים ביותר בישראל. אחרי השתתפות אישית רב פעמית בקייפ-אפיק, דרך קבוצתו והרוכבים שהוא מאמן יום יום בקבוצה שלו: CCC, ודרך בניית הקונספט השלם לאירועים רב יומיים, גל צחור יודע איך לוקחים כל רוכב, ומשדרגים אותו כמה וכמה רמות לקראת תחרויות הסטייג’ים הקשות בעולם.

השיטה מתבססת על מסגרת ותוכנית המתפרסת על כ 7 חודשים. תקופה כזו מאפשרת למאמן לבנות בצורה הדרגתית ונכונה את המאמצים המותאמים למאומן מבלי לגרום לאימון יתר, פציעות, וסיכונים מיותרים.

התוכנית הזו מועברת על ידי קשר הדוק בין גל צחור לחברי המשלחת, ואימונים משותפים מכמה סוגים: מפגשים שבועיים ודו שבועיים, מפגשים יישומים, הקנית נסיון תחרותי, טקטיקה, תכנון וחלוקת מאמצים לטווח ארוך. רוב המפגשים בקבוצות, וחלקם גם ברכיבת שלישייה של גל צחור עם הצמד הניגש לתחרות.

לאורך התקופה הזו משובצים השלמות קריטיות של לימוד ושיפור טכניקת רכיבה דרך אימוני רכיבה טכנית – שהופכים את הרוכבים למיומנים בשטח, ולרוכבים “עגולים” יותר שיכולים להתמודד עם האתגרים הטכניים. האימונים האלה יסייעו לרוכבי המשלחת לצלוח אלמנטים טכניים בפחות מאמץ, גם תחת עייפות, משום שהם יכירו טוב יותר את גבולות היכולת של עצמם מצד אחד, וגם ימתחו את הגבולות האלה באימונים מאידך.

מאחר ורוב הרוכבים עסוקים מאוד במהלך השבוע, משובצים במהלך התקופה לפחות שני מחנות אימון רב יומיים שמאפשרים גם לאמן ולהתרגל למאמץ רכיבה יום אחרי יום (משחק שונה בתכלית מהרכיבה החד יומית שרובינו רגילים אליה), וגם לצבור מסה של שעות רכיבה משמעותיות שיהוו בסיס חזק לקראת התחרות. במהלך התקופה גם ישובצו סימולציות סטייג’ים שיגרמו לרוכבים להגיע מוכנים נפשית למסגרת המרחק והגובה המצטבר הטיפוסיים לסטייג’ בתחרויות. הסטייג’ים הם כמובן גם אימונים איכותיים לקראת התחרות.

הנה הפירוט מפי המאמן:

 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BnY33xxE1PA[/youtube]

אחד הדברים שגל צחור התמחה בקורס ייעודי והעמיק בהם לאחרונה הוא נושא התזונה, והשילוב של הידע שהוא צבר, ויישומו על מאומנים שלו בזמן אמת בתחרויות ואימונים יהוו יתרון משמעותי למצטרפים למשלחת.

גל מספר: “תמיד היה לי איזשהו באג – נראה לי שלכל רוכב אופניים יש איזה שריטה עם אוכל, שריטה עם משקל…זה משהו שמדבר אלי שאני אוהב אותו ומה שמדבר אליך אתה מתעניין וחופר בו… אחד ההיבטים הכי משמעותיים לספורטאי היא התאוששות. היא קשורה לכמה פרמטרים אבל מהמשמעותיים ביותר זה תזונה: הכנה לקראת אימון, תזונה תוך כדי האימון, אחרי האימון – מה אתה אוכל וצורך כדי למקסם את האפקט האימוני. תוך כדי הטור החשיבות של זה עולה עשרות מונים בטור עצמו. ההתאוששות מיום ליום היא קריטית ועל ידי תזונה נכונה ותוספי מזון נכונים, ובזמן – אתה פשוט מצליח הרבה יותר טוב”.

מתרכזים באימון, בהנאה, ובדברים שחשובים באמצעות המעטפת הלוגיסטית

את החלק הלוגיסטי מובילה חברת משלחות והראל נחמני. הראל הוא חלוץ השיטה של הוצאת משלחות לתחרויות הרב יומיות באופן מאורגן ומתוקתק. באמצעות הנסיון של משלחות, גם לפני וגם במהלך התחרות תזכו לגיבוי ומערכת לוגיסטית שנותנת לכם את התמיכה כאילו הייתם מקצוענים.

זה מתחיל עוד בשלב הרישום: התחרויות האלה הן המבוקשות בעולם וקשה מאוד להשיג כרטיס כניסה אליהן. השיטה מחייבת בד”כ לארוב באתר הרישום לתחילת ההרשמה ולקוות להצלחה ותפיסת המקום. לא כך לרוכבי המשלחות: רישום אוטומטי מבטיח שכל רוכבי המשלחת יצאו ויתקבלו בתחרות.

מציאת בן זוג מתאים לתחרות היא קריטית לא רק להנאה מהתחרות, אלא לעצם היכולת להשתתף. כשניגשים במסגרת רבת רוכבים – יש יותר אפשרויות עזרה במציאת בני זוג אופטימליים ויש מאגר גיבוי למקרים בהם בן זוג נאלץ לנטוש. המערכת התומכת מגיעה גם לייעוץ בבחירת ובהתאמת אופניים וציוד רכיבה: מפגשים עם מומחים בתחום, העשרות והרצאות במגוון נושאי מעטפת נוספים כגון: תזונה, מתיחות, יציבה והתאמת אופניים, מכונאות חירום בשטח ואפילו הנחות מיוחדות על כל מה שרוכב צריך: מהקליט ועד הקסדה, וכמובן שתקבל גם את חליפת הרכיבה האיכותית של משלחות 2013. כל אלה יבטיחו מוכנות ב 360 מעלות.

בתחרות עצמה תהייה אדמיניסטרציה סגורה מרגע היציאה מנמל התעופה בישראל: זה אומר שיהיה לכם אוטובוס משלחת והסעת אופניים, לא תצטרכו לחפש מלונות (וכמו שאתם מנחשים – כשמאות מתחרים מגיעים לאותו כפר קטן בסיום סטייג’ זו לא משימה פשוטה כשמנסים לעשות אותה לבד), ארוחות, הקפצות תיקים ממלון היציאה בתחילת הקטעים למלון הכניסה בסיומם, רכב משלחת צמוד, מנהל משלחת מלווה באירופה.

גל צחור מבטיח גם ליווי מקצועי כתף לכתף עם אנשי המשלחת: “אנחנו נהייה שם מהשדה תעופה עד שדה תעופה בישראל… בנוסף ללוגיסטיקה ברמה האימונית – בטור עצמו עושים שיחת סיכום כל יום, תדריך לקראת כל יום: יש משמעות טקטית למרחקים בין נקודות הזנה, אופי הקטעים של כל סטייג’ – אופי המסלול מחייב הערכות ואם מחלקים כוחות נכון מסיימים את הסטייג’ טוב יותר”.

מהו הטרנסאלפ שטח?

ה TransAlp הוא מרוץ אופני ההרים המפורסם בעולם. הוא אחד הותיקים שבהם והפך למודל לחיקוי למרוצים דומים אחרים. 500 זוגות חוצים את האלפים מגרמניה לאיטליה ב 8 ימי רכיבה, לאורך כ 650 קילומטרים עם למעלה מ 21,000 מטרים אנכיים מצטברים בעליות היפות בעולם שבדולומיטים ובאיזורים הסמוכים להם באלפים. כמו בקייפ-אפיק, גם בטרנסאלפ שטח, מתחרים טובי רוכבי האופניים בעולם.

בשפיץ של טורי הרוכבים בשתי התחרויות האלה הזה תמצאו מקצוענים שקשה להאמין באיזה קצב מטורף הם משלימים את התחרות הזו. אלה רוכבי המרתון והאפיק הטובים בעולם. הרוכבים האלה מגיעים מצוידים במיטב האופניים הקיימים היום, ומקבלים טיפול מצוות לוגיסטי מקצועני שעומד לצידם כל התחרות. מאחוריהם – הרוכבים החובבים הטובים בעולם. אין רוכבים מתחילים בתחרויות האלה. בשביל לעשות את הטרנסאלפ או את הקייפ-אפיק צריך להיות רוכב מעולה. סף המאמץ הוא לא פשוט – אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לעשות את זה. גם אתם יכולים לצאת לתחרויות האלה כרוכבי על, מעמדה שונה בתכלית מזו שאתם נמצאים בה היום. זה יקרה אחרי כחצי שנת הכנה מדוקדקת שתביא אתכם מוכנים להשלמת המשימה.

מהו ה Cape Epic?

קייפ-אפיק הוא מרוץ אופני שטח בדרום אפריקה הנערך במשך 8 ימים רצופים בסוף חודש מרץ כל שנה. השנה האירוע חוגג עשור לקיומו וזו שנה חגיגית במיוחד! התאריכים השנה: 17-24 למרץ 2013. אפשר לאמר שבעולם אופני ההרים זו המקבילה לטור דה פראנס. אמנם לא שלושה שבועות מפרכים כמו אלה שעושים רוכבי הכביש, אבל בהחלט התחרות הרב יומית בשטח המובילה והיוקרתית ביותר שיש היום, שמושכת אליה את טובי מקצועני רכיבת המרתון בעולם. מסלול התחרות ב 2013 הוא באיזור קייפטאון. כמו תחרויות מרתון רבות אחרות גם הקייפ-אפיק היא תחרות זוגות, אבל בשונה ממרתונים חד יומיים – פה תאתגרו את הגוף והנפש ברכיבה מאומצת יום אחרי יום במשך 8 ימים בהם תטפסו, תרדו, תסנגלו ותדהרו בתוך הנוף המדהים והטבע האינסופי שיש לדרום אפריקה להציע.

הנה סרט של 25 דקות על האירוע. גם אם אין לכם את כל הזמן – 2 הדקות הראשונות יעבירו לכם טעימה נהדרת מהחוויה:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GDSrSdLAdic[/youtube]

מה אתם הולכים לעשות בקיץ הבא?

מעל 100 רוכבים הצטרפו לרכיבת ההשקה של משלחות טרנסאלפ וקייפ-אפיק לפני שבועיים שלושה במענית. כ 22 מתוכם כבר החליטו והצטרפו למשלחת השטח לטרנסאלפ, וקבוצת הקייפ-אפיק כבר נמצאת קרוב יותר לאירוע במרץ. הזמן להחליט ולהצטרף למשלחות הוא עכשיו כדי להינות ממלוא 7 החודשים להכנה. זה הזמן להתקשר ל”משלחות” ולהבטיח את מקומכם, ואת קפיצת המדרגה האישית שלכם על האופניים!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PgsI5pNwzxo[/youtube]

 

לבירור פרטים באופן אישי ולהצטרפות: אילה במשרד משלחות: 04-6390007, הראל נחמני: 050-6599008.
לאתר הפייסבוק של המשלחות