Niner בארץ נראית פה לעתים כמו חברת ענק אמריקאית שמוכרת יותר מחברות גדולות ממנה בהרבה. החברה הזו צמחה כתוצאה מגל ה 29 ובמקביל גם מהווה חלק מהסיבות להצלחתו, משהו שלא היה כל כך טריוויאלי לפני מספר שנים מעטות בלבד. ההצלחה בישראל היא במידה רבה הודות לדחיפה והכשרון של ערן גיל-בר, שחבר לאחרונה ל DAA (שאם נתעלם לרגע ממבנים פורמליים של חברות בנות – מביאה גם את שימנו, פרו, אורביאה, קונטיננטל, ועוד הרבה מותגי אופניים מוכרים לארץ) כדי לקחת את ניינר ישראל למדרגה הבאה.

הם ארגנו מפגש לקוחות ביער בן שמן, וכריס – מנכ”ל ניינר ביקר ורכב אצלנו לכבוד האירוע. ארז מ DAA הזמין אותי לרכוב ולדבר עם כריס, אז עשינו רכיבה מקדימה לאירוע בסינגלי קק”ל בבן שמן, שהייתה כייפית מאוד ובאווירה טובה. התיישבנו לשיחה קצרה שלכבודה אספתי גם כמה שאלות שעניינו חברים שהם לקוחות ניינר בעצמם.

בקרוב – ולכבוד הביקור של כריס ב BIKEPANEL – מבחן מיוחד ומסקרן שעונה על השאלה ששאלו אותי רבים, גם לאחרונה: מה עדיף לקנות? ניינר RDO (ראו מבחן קודם) או Trek סופרפליי 100?

 

074
075

כריס הקים את ניינר אחרי שחברה קודמת שלו שהקים בגיל צעיר מאוד (19) הצליחה מדי, החלה לעבוד מעצמה, והוא החל להשתעמם… ניינר גדלה וגדלה והוא מכר את החברה הקודמת שלו. כיום יש בה 25 עובדים בארבעה סניפים (הוא לא מגלה כמה שלדות הם מוכרים). רוכב הרבה, בהרבה מקומות עם לקוחות. ויש לו לא מעט אופניים, כך מתברר. כשהוא אומר שהוא מאמין ב” Quiver” מתגלה שיש לו חתיכת כמות של אופניים – הרבה יותר מקנה המדה הישראלי הטיפוסי של “אורווה”.

הראיון המלא – בקטעי הוידאו. כמו שתראו הוא אמריקאי מיומן וקשה להוציא ממנו סקופים או ביקורת פומבית על משהו… בכל זאת הצלחנו מעט. הכנסתי פה כמה מילים בכתבה עם הדברים הבולטים, אבל זה בהחלט לא תמלול של כל השאלות והתשובות. מי שמתעניין – מומלץ לצפות בראיון המלא בקליפים עצמם.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=00NcXluNtDE&feature=player_embedded[/youtube]

 


מוכנים לשקול הארכת האחריות על שלדות משנתיים ליותר

כריס טוען שיש כיסי התנגדות אחרונים ל 29 רק בגרמניה ובאנגליה, אולם באיטליה וספרד זה תפס. הוא טוען (לא במפתיע, הוא חייב להגיד את זה…) שבתוך שנתיים לא ישארו כמעט רוכבי 26 בקרב מקצועני ה UCI – בעיקר כנראה כי החברות יכריחו את המקצוענים לרכוב על 29.

 

שאלתי אותו בצורה ישירה על האחריות הקצרה יחסית של שנתיים על השלדות שלהם – מסתבר שזה היה הזמן המקובל באותה תקופה שזה הוחלט בקרב החברות האמריקאיות הקטנות יותר שהם הביטו לעברן. הוא אמר שהם מוכנים לשקול הארכה של התקופה, וציין שדגמי הקרבון שלהם כבר מגיעים עם 5 שנים. אנחנו מקווים שה”מוכנות לשקול” את ההארכה תתממש…


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=niEKjy_0WIk&feature=player_embedded[/youtube]

 


כנראה שלא יהיו ניינר מטיטניום…

 

כריס, סימפטי, חייכן, ואיש עסקים ותיק מנהל את החברה תוך גישה ממוקדת מאוד וזהירות רבה לא להגרר הצידה:

 

טיטניום? אין לנו יתרון בזה. הסיבה העיקרית לכך היא משאבים, בידול, וגודל השוק של טיטניום שהוא קטן מדי ביחס למאמץ והתועלת לחברה כזו. עם כל האהבה לטיטניום והמסר של “שלדה לכל החיים”, הרי שהשינויים בציוד ממילא הופכים את השלדות האלה ללא שימושיות אחרי כמה שנים.


650B – יותר דחיפה של חברות שפספסו את גל ה 29 מאשר צורך של הרוכבים

 

650B לא ממש נחוץ ולטענתו זו דחיפה של חברות שאחרו את הרכבת של ה 29.

 

אופני כביש? סייקלוקרוס? כנראה שלא… ניינר תמשיך לעשות שיפורים אינקרמנטליים במה שהיא יודעת לעשות היום, למעט פזילה חזקה יותר ל AM כנראה.


ניינר יכנסו עמוק יותר לתחומי ה All Mountain

 

כריס דוחף את הקונספט שאפני 29 יהיו מהירים יותר גם ברכיבת All Mountain ובתחרויות Downhill. אין לנו מידע קונקרטי ממנו על דגמים ספציפיים, אבל בין השורות אפשר ללמוד שאפשר לצפות לדגמים חדשים שיפנו לחובבי רכיבת השטח הטכנית והמהלכים הארוכים…למרות שהוא מודה (בערך) שבזמן אוויר ה 29 נמצא בנקודת נחיתות.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZwO454iyshM&feature=player_embedded[/youtube]

 


הי, SRAM ו Shimano, אתן מקשיבות? יש מקום לשיפור בתחום החלקים

 

הצלחנו להוציא ממנו תלונה קטנה (שמייד תוקנה בהבנה מנומסת למצבם) על חוסר שיתוף הפעולה של יצרני הקומפוננטות: יש מקום לייצור מעבירים מותאמים ייעודית לאופני 29. היצרנים נאבקים ומתאמצים לקצר את בסיס הגלגלים ככל שניתן – ובמיוחד את ה Chain Stays כדי לנסות ולשפר את ההיגוי והזריזות של אופני ה 29. הם עושים זאת על ידי שימוש ב Direct Mount (ולא על ידי הצמדת המעביר האחורי באמצעות חבק) – שמאפשר קיצור של ה Chain Stays, ובאמצעות אסימטריה בשלדה שמפנה מקום לגלגלי השיניים הקדמיים. כל שיפור אינקרמנטלי כזה יכול לשפר את התנהגות השטח של אופני ה 29, ולו שימאנו וסראם היו מתכננות מעבירים בצורה שלוקחת את הצורך הזה בחשבון – היה אפשר להשיג עוד שיפור בהיגוי.

שיפור נוסף היה יכול להגיע מכיוון של קסטות שמיועדות ל 29 ולוקחות בחשבון את יחסי ההילוכים השונים מעט בהם ומבצעות אופטימזציה בהחלפות הילוכים:

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BdpKVUm1kUE&feature=player_embedded[/youtube]

מאת: גיא חלמיש