הכרמליטים הינה קבוצת הרכיבה של יואב מאור, בתמיכה פיזית ורוחנית של חנות האופניים “תלת אופן” בזכרון יעקב. השם הוא אחד הדוגמאות הקלאסיות של תרתי משמע נהדר, אומנם כרמליתים יש על הכרמל כמעט 1000 שנה, אבל לכרמליטים (CarmeliTeam) יש השפעה גדולה יותר על עולם האופניים בארץ. הקבוצה מתגלגלת יחדיו, כבר קרוב לחמש שנים, ומאוד מלוכדת חברתית. מתבססת על טהרת המין הזכרי כאשר כולם גברים חוץ מעינת קודש אחת. הכרמליטים טוענים שישמחו מאוד לצרף כרמליטיות. מניסיון, הם לא נושכים. חזק. כמו יואב, רובם רוכבים על אופני זנב קשיח, לרוב 29.

_FP2

בתמונה: הכרמליטים בסינגל בת שלמה החדש

איזור המחיה הטבעי של הכרמליטים הוא, כמובן, הכרמל, בעיקר באזור מרכז מירב. משתדלים לגוון כמה שיותר גם לחורשן, בית היערן, אוניברסיטת חיפה ואזור משמר העמק. הם רוכבים יחד בימי שני וחמישי, כאשר יום שני היא רכיבה בה עובדים על כושר ובימי חמישי מתבססים על טכניקה, כשמדי פעם רוכבים שטח או כביש גם בסוף השבוע. ביתר ימי השבוע רוכבים עצמונית, לפי תוכנית קבוצתית במייל. כפעמיים-שלוש בשנה יוצאים למחנה אימון משותף בצפון או בדרום, ובאופן כללי מנסים למצוא אתגרים משותפים. חלק ממאפייני הקבוצה בסיום כל אימון/רכיבה, היא ישיבה בקפה והרצת בדיחות, חלקן גם גסות כך דווח לנו, או דיונים ברומו של עולם (כמו, איך ה-650 החדש הזה?). הכרמליטים גם ידועים בחליפות הרכיבה היפות שלהם בעיצובו של יואב. תומכים נוספים בקבוצה הם יקב ענתות ובננות כרמל, שניהם קשורים לרוכבים בקבוצה – עופר הידוע בכינויו “בננות” מפרגן ארגזים צהובים לאירועים, כמו לרכיבה המדוברת שהצטרפתי אליה, וכן למחנות האימון השונים. משפחתו של אלון מחזיקה את יקב ענתות, וגם הם מפרגנים בבקבוקים משובחים, באירועים מיוחדים.

resized_כרמליטים 3

יואב ממול וכרמליטימיסט אחר מאחור

אחת לתקופה מרימים הכרמליטים רכיבת אפיק בגזרת הכרמל, עם מיטב הסינגלים והשבילים הרחבים של האיזור. הפעם בחר יואבי בשני מסלולים באורכים של 60 ו-90 קילומטר כשנקודת המוצא היא בית הבד בחוות מכורה ליד כרם מהר”ל. הרכיבה הוגדרה כרכיבת הרים בכרמל והסביבה, ובסיומה ברביקיו (על האש של אשכנזים) ובירות. ניתן היה לרכוב בהרכבי זוגות (או יותר), על בסיס קובץ GPS. כשהמשתה ייעשה על בסיס BYOB&M – כלומר הבא את הבירות והבשר שלך בעצמך

הכרמל בשבילי הוא טבולה ראסה והחלטתי להתעלם מעקרונות הבסיסיים ולהיפגש לראשונה פנים אל פנים בסינגלים בשם “קרייזי הורס”, “מזרון אדום” ו “אפצ’י של דינוזאור” או סינגל חגית באזור בת שלמה.


resized_כרמליטים 4

המסלולים

נקודת המפגש נקבעה בבית הבד של מכורה, עליה בכביש לתוך כרם מהר”ל וכניסה לסינגל “קרייזי הורס” בכיוון ההפוך שלו, דרך סינגל “מזרון אדום” וסינגל “אפצ’י של דינוזאור אל מטעי הבננות. המשך הרכיבה צפונה על בסיס הכורכר של הבננות וחבירה לסינגל של שביל ישראל, עד לכניסה לעין הוד, מכאן עליית כביש דרך ניר עציון עד לפיצול לעין חוד שם עוזבים את הכביש ונכנסים לשטח.

הפיצול למסלול הקצר

המסלול הקצר מטפס ללב ליבה של דלית אל כרמל ונכנס לדרך נוף כרמל  עוטף את המוחרקה ומתאחד .עם המסלול הארוך עד לסוף המסלול.

כרמליטים6

 

הפיצול למסלול הארוך

המסלול הארוך מטפס למלון יערות הכרמל עד לפסגת שוקף, יורד את סינגל השוקף עד לאגם, משם בטיפוס לעין אלון לעליית “הפנסיונרים”. בצומת דמון חוצים את הכביש לסינגל סמ”ש אדום  אל בית היערן ומשם ברצף סינגלים מובחרים בבית היערן, שהאחרון שבהם מוריד אותנו לדרך נוף כרמל.


כרמליטים5
הסיום המשותף

חציית כביש אליקים-דליה לשטח אש 108 עד למטווחים של אליקים ולחלק העליון של סינגל חגית. ממשיכים עם הסינגל החדש של בת שלמה וחזרה לבית הבד דרך מושב עופר. כדי לאפשר רכיבה ללא תיקים יואבי טרח להטמין מים בפסגת הר שוקף, בבית היערן ובמטווחי אליקים. כרמליטים8

הניראות ואני

אחד הפרמטרים החשובים מבחינתי ברכיבת אופניים הוא הניראות, לא מדובר על קוד לבוש אלא על איך אתה נראה באירוע, לכן ההשתדלות שלי היא להגיע לאירוע רכיבה בתנאים הכי אידיאלים שיש, בכושר ובמצב בריאותי תקינים המאפשרים לסיים את הרכיבה במקום טוב באמצע ולא חלילה וחס להיקלע לסיטואציה של משבר המתבטא בפרישה. על כן אני ממעט להיראות בציבור וההשתתפות שלי באירועי רכיבה היא כתלות בכל הפרמטרים שציינתי. הבעיה היא שאין אפשרות לסרב כשיש הזמנה מהשלוחה הצפונית של האפיקיסטים עם אפשרות להיכנס לקפה אצל עומרי זרח מקראוון קולקטיב.

קשה לשים את האצבע על מתי החלה הירידה בכושר אבל אפשר לאמר בוודאות שזה בא במקביל לעליה בכושר הוויתור, חיפוש התנאים האידיאלים לרכיבה. כשקצת גשם וטיפה’לה חם הם סיבות להשאיר אותך בבית אז זה סימן להתחיל לדאוג. התגובה לא מאחרת לבוא. מאחר ואחד החוקים של כל רוכב המכבד את עצמו היא שמתקלחים רק אחרי רכיבה, מדובר גם במסר לאשה: אם הבעל לא יוצא לרכוב מדובר במפגע תברואתי! (יש שגם לזה מתרגלים והצחנה שמתחילה לשרור בחדר המיטות מפסיקה להפריע להן).

resized_1001

בתמונה: התלמיד הכי מקשיב בכיתה – אסף נאות מרוכבי אשכולות

הרכיבה

לתדריך של יואבי בבוקר אין מבחינתי כל משמעות שכן התוכנית היא להיצמד למקומי ולרכוב את אחד המסלולים (הערה: מקומי שווה רוכב שמכיר את המסלול). עינת עולה על הטנדר ומקבלת רשמית את תפקיד המחלצת והצלמת של האירוע. למעט הכרמליטים שליטה מוחלטת בקרב הרוכבים יש לחולצות של CCC . מסה של רוכבים מטפסת אל כרם מהר”ל ואחת התמונות היפות של הבוקר היא של רוכבים בטור, בערפל של הבוקר, בסינגלים של הכרמל. ותיקי הרוכבים בדבוקה העלו זכרונות מימי ה-וולוו צ’אלנג’, מבית מדרשם של “עז הרים”, שהיה יוצא אחת לשנה לסיבוב בכרמל. אט אט המילים מסיפור הדרך מקבלות משמעות בדיוק כמו לימוד אותיות העברית בכפר טודרה בהרי האטלס (ע”ע שלמה בר).

ה”מקומיים”: אוחובסקי, ניסטל והלוטמים נעלמים בעליית הכביש לעין חוד ואני עומד על שביל  רחב לאחר שתפרתי אותו לכל הכיוונים, מבין שהצפיפות בסינגלים התחלפה לה בבדידות של השבילים הרחבים.

resized_1003

בתמונה: שליטה מובהקת לרוכבי ccc

resized_כרמליטים 4 (1)

בתמונה: הכרמליטים אהוד וערן, רגע לפני צומת דמון.

בדידות זו גורמת לי להחליט לרכוב את המסלול הקצר. אחרי עוד כמה רגעים של המתנה מצטרף אליי צח, שלו התנסות מועטה ברכיבות אפיקים וכל מבוקשו הוא שאחזיר אותו שלם אל האוטו כך שדינו של המסלול נחרץ סופית: המסלול הקצר ולצערי, בהובלה שלי.

הסוחרים של דלייה אדישים כשאנחנו חוצים את העיר המתנמנמת רגע לפני סערת הבילוי של יום שבת בצהריים. על דרך נוף כרמל הנוף מתחלף מיגור והעמק אל הבתים של יקנעם.

במטווחים של אלייקים מופרת הבדידות עם הגעתם של המקומיים שנוטלים את ההובלה ואל סינגלי חגית ובת שלמה, שתוכננו על ידי וורן, מתנקזים כשמונה רוכבים כששלושה מהם לפחות התארחו אצלי במבצע יואב ואתם אנחנו ממשיכים עד לסוף המסלול. חגית אם טרחתם לשאול הוא לא שמה של רוכבת אופניים אלא שמה של חוות חברת החשמל שנמצאת בסמוך ואחראית, כפיצוי לסביבה על הקמתה, על פיתוחו של היער שניטע בזמן האחרון מה שיבטיח רכיבה בסינגל בתנאים של צל בדורות הבאים.

resized_כרמליטים2

בתמונה: שעשועים בסינגל בת שלמה

 

resized_IMG_6628

בתמונה:אלי שקד “הלפיד” מקומונת סינגל ספיד, על אופני טרק מרלין SS שהוסבו ל 1X9 , אלי ביחד עם עופר בן מיכאל הנם אורחים של קבע באירועי רכיבה ארוכים (בנוסף ברזומה השנתי שלהם העלייה לחרמון בסינגל ספיד ומבצע יואב).

resized_1005

בתמונה: אחרי שהקפיץ את גל צחור קטגורית גיל בקייפ-אפיק שמעון גולדשמידט אוחז את פרק יד ימין תוצאה של נפילה כואבת בסינגל במיר”ב

לסיכום, הקונספט של פטרון מקומי שמארגן רכיבה רבת משתתפים ממיטב השבילים באזורו הוא קונספט ראוי ויש לאמץ אותו. אנחנו מחכים לרוכב הבא שירים את הכפפה וירים אירוע באזור שלו. אין ספק שהציבור צמא לרכיבות ארוכות, כמו גם להיעדר בירוקרטיה בדמות רישום לאיגוד, ביטוח ועוד מיני תשלומים.

ובמסגרת החידה השבועית אליכם: של מי האופניים שבתמונה? (רמז: ורוד זה לא רק צבע)

resized_כרמליטים 3 (1)

צילומים: אורי ניצן, עינת קודש, עזרא שהרבני

כתב: עזרא שהרבני