בדיוק כשהצלחנו להוריד דופק מהטור של פלאנדריה ופריז-רובה, מחכים לנו שני מירוצים קלאסיים בחבל הארדנים בבלגיה ואחד בהולנד.

המירוצים נערכים בתוך 8 ימים (ראשון-רביעי-ראשון) ויש ביניהם דינמיקה מעניינת ואתגר עבור מי שרוצה לרכוב בכולם. המסלולים מאוד שונים ממה שראינו בשבועות האחרונים בבלגיה ובצרפת, על כן רוכבים אחרים עם יכולות אחרות יופיעו בראש הדבוקה. קבלו סקירה קצרה על אופי המירוצים ועל מה שמצפה לנו השבוע ב-World-Tour.

כתב: יניב שור
Picture credit: ASO © : B.Bade

הצטרף לאלפי המנויים שלנו בניוזלטר:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

קלאסיקות האביב של 2016 סיפקו עד עתה את הסחורה בגדול (למעט מילאן סן-רמו ששעמם). המירוצים סיפקו דרמות והפתעות כמו שצריך, עם פריז רובה בסוף החלק הראשון של הקלאסיקות עם דרמה אדירה. הפסדתם משהו? כאן תוכלו להשלים!

הקלאסיקות הארדניות מתאפיינות במסלולים גבעיים והסמיכות מייצרת מומנטום שמאפשר לפעמים לאותם רוכבים לנצח יותר ממרוץ אחד – כמו אלחנדרו וולוורדה בשנה שעברה. הרוכבים היחידים שהצליחו לנצח שלישיה באותה שנה הם האיטלקי דוידה רבלין ב-2004 ופיליפ ז’ילבר ב-2011. רוכבים אלו מייצגים גם את סוג הרוכבים שמתעלה במסלולים כאלו – מטפסים עם יכולת סיום כמו רבלין (וגם וולוורדה) או תחנות כוח מתפרץ כמו ז’ילבר. גם הכוכבים של החודש האחרון יכולים להפתיע, במיוחד הרעבים שבהם שנותרו ללא הישגים.

סגאן בתמונה בתחילת פריז רוביי – Credit:(©) ASO\E.Garnier

סגאן בתמונה בתחילת פריז רוביי – Credit:(©) ASO\E.Garnier

אמסטל גולד, 17 באפריל

מרוץ גבעות ברחובות הצרים שבאיזור מסטריכט, הולנד. השילוב בין הגבעות הרבות והכבישים הצרים שעוברים במרכזי הכפרים מייצר מירוץ עצבני וטקטי. המירוץ מנוהל אל מול ההגעה לקוברג, הגבעה האחרונה שאחריה מישור יחסי של כקילומטר בדרך לקו הסיום.
image003

פיליפ ז’ילבר הוא המלך הבילתי מעורער של המסלול הזה אותו ניצח 3 פעמים, ועוד פעם אחת ב-2012 כאשר הקוברג היה חלק ממסלול אליפות העולם. בשנים האחרונות גם כשז’ילבר לא מצליח לנצח הוא מסומן לחלוטין והמירוץ מתנהל סביב הצורך לנטרל אותו ואת BMC.

בשנה שעברה התנהלות מושלמת של BMC ונטרול התקפות בחלק האחרון של המרוץ על ידי רוכב ענק בפני עצמו – גרג ואן אברמט – לא הספיקה. ז’ילבר עשה את המהלך המכריע על העליה האחרונה, אבל קבוצה משמעותית של רוכבים חיכתה למהלך והצליחה לשמור על מרחק סביר מז’ילבר בקצה העליה. ניצח בסופו של דבר מייקל קוויטובסקי שהשכיל לתזמן נכון את היציאה לספרינט הסיום ולא לעבוד בכלל עד אז. השנה קוויטובסקי יגיע להגן על תוארו אבל ימצא מולו סוללה של תותחים שלא יתנו לו שוב את הפריבילגיה לצאת מאחור.

הימור פרוע ל-2016: אוריקה גרין-אדג’ שכמעט עשתה את זה ב-2015 תעמיד הפעם רוכב בראש הפודיום גארנס וקלארק יסללו למייקל מאתיוס את הדרך.
image005

בצד הפופוליות של המירוץ, אמסטל גולד סובל ממוניטין שלילי של סיכון הרוכבים. האזור המיושב בצפיפות לא מפונה ממכוניות חונות ובכל שנה לא ברור איך זה לא נגמר בתאונה. בשנה שעברה הופיע מול הרוכבים רכב נוסע ורק בזכות סימון של אופנוע עיתונות ברגע האחרון נמנע אסון.

פלש וולון, 20 באפריל

שלא כמו אמסטל גולד שמסתיים במישור, פלש וולון הבלגי מסתיים בעליה חדה של ה”מור דה הוי” ומספק הזדמנות למטפסים שיודעים להתפוצץ על עליות כאלו אחרי 200+ קילומטרים. אלחנדרו וולוורדה ניצח את המרוץ בשנתיים האחרונות. ברשימת המנצחים גם “פוריטו” רודריגז, קאדל אוונס וז’ילבר שעשה את זה פעם אחת ב-2011.
image007

הרוכבים פוגשים את המור-דה-הוי פעמיים נוספות לפני הפעם האחרונה והמכריעה, וצריכים לעבור 9 גבעות נוספות ועוד הרבה עליות קצרות ושוברות רגליים. לקראת סוף המור-דה-הוי קטע של 16%-23%! כואב כואב כואב.

הפלש וולון מסתיים לרוב בספרינט בעליה, אחרי בריחה מסורתית שנתפסת במרחק בטחון מהמור-דה-הוי. בשנה שעברה חשבנו שוולוורדה כבר אחרי השיא, אבל הוא פשוט לא סופר אותנו ועדיין מוקדם להמר נגדו. הניחוש הפרוע שלי הולך לעוד אחד עבור הספרדי, שלישי ברצף, כי העולם שייך לצעירים (ברוחם).
image009

ליאז’ בסטון ליאז’, 24 באפריל (גם ברשימת חמשת המונומנטים)

גם באופנים יש את “הגברת הזקנה” – מרוץ ששורשיו במאה ה-19! בשנים הראשונות נרשמה מהירות ממוצעת של 23-25 קמ”ש. קלאסיקה אמיתית.

בשנה שעברה ימים ספורים לאחר שלקח את הפלש וולון הגיע וולוורדה לליאז’-בסטון-ליאז’ ועשה זאת שוב. גם במסלול הזה סיום בעליה אבל לא חדה כמו המור-דה-הוי ולפניה מספר עליות של קילומטר+ בשיפועים מכובדים. פוריטו שהגיע שלישי השלים את הפודיום ביחד עם ג’וליאן אלאפיליפ המפתיע.

העליה המכריעה במרוץ היא לפעמים ה-Côte de la Redoute כ-30 קמ לסיום, עם קצת יותר משני קילומטרים ושיפוע ממוצע של 9%. היא עשויה לייצר קבוצת חוד שממנה יוצא המנצח.
image011

אם וולוורדה יגיע בכושר של שנה שעברה, אין מי שמתחרה בו בפרופיל מסלול כזה. ג’וליאן אלאפיליפ פשוט נעלם לאחר ההישג כאן, ומאוחר יותר התברר כי חלה במחלת הנשיקה. חזרה שלו למסלול הזה ולמיקום מכובד תהיה סיום של מסע החלמה לא פשוט עבור הרוכב הצעיר והמבטיח של קוויקסטפ.
image013

יורוספורט משדר בדרך כלל שעתיים אחרנות מכל מרוץ, בערך משעה 16:30 עד 18:30 שעון ישראל. אנחנו בבייקפאנל נביא לכם את סיכומי המירוצים ונסקור את הפיבוריטים שמתגלים לאורך השבוע העמוס הזה.