אוקיי, היה כיף היה בישראל, אבל הג’ירו זו חגיגה של שלושה שבועות, ו BIKEPANEL – המגזין היחיד שסיקר כל השנים האלה את הג’ירו לעומק, פה כדי למקד אתכם על הימים שאסור לפספס בהמשך:

מאת: יניב שור וגיא חלמיש

מה בהמשך?

יום המנוחה ביום שאחרי ישראל הוא לא לגמרי יום מנוחה- הוא יותר יום לוגיסטיקה. טיסות, התארגנויות וכו’ זו לא מתכונת טובה לרוכבים לנוח. זו לא הפעם הראשונה שהג׳ירו חוזר בטיסה לאיטליה, כך שהם יודעים לארגן גם את זה. בהמשך מחכה לנו מירוץ מרתק. הנקודות הכי מעניינות שלו הם מסביב לשאלה עד כמה טום דמולן מסוגל לחזור על ההישג המדהים שלו מ-2017. לרעתו קטעי הרים אימתניים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סיום ראשון בעליה השנה- על האתנה יום חמישי 10/5

מה שטוב באתנה מבחינת המירוץ ויעשה אותו מעניין, כך אנחנו מקווים, זה שהוא מגיע די מהר – לא צריך בג’ירו לחכות עכשיו שבועיים עד שנצליח להבין קצת יותר מה היכולות של הרוכבים השונים בעליות הגדולות: נראה שם האם דמולן מצליח להחזיק עם פרום? האם גיא-גיא ישרדו את העליה בצורה טובה? ומי באמת מתמצב כמטפס הכי מרשים השנה?

העלייה הזו מגיעה ל 1736 מטרים מגובה פני הים, ואורכה 15 ק”מ. יש בה שני קטעים תלולים במיוחד של כ 15% ויהיה בה מרתק!

אלה גבעות או עליות? קטע מסקרן בשבת 12/5

אחרי שהדירוג הכללי יסתדר באתנה, כל מי שרוצה לנצח קטע בהמשך ישמור כוחות ויצבור דקות ארוכות מהמובילים ב GC, מגיע קטע מבלבל מעט שיכול להתאים גם למטפסים וגם לקלסיקנים שיודעים לטפס. ההגדרה הרשמית היא קטע של סיום בעליה – וגם המיקום שלו על שבת (יותר צפייה בטלוויזיה) מרמז על כך. הסיום הוא בספרנטינות אבל השיפועים לא קיצוניים. העליות המקדימות אולי יצרו סלקציה ויאפשרו לבריחות להתארגן. נראה כמו יום ששווה מבט לגמרי: 

זה יכול להיות קטע ובו הזדמנות פז לבריחה לקחת את התהילה, מה שיכריח את קבוצות המטפסים והמטפסים עצמם לרכוב בעירנות שיא כדי לא להחמיץ את ההזדמנות. אנחנו מהמרים על יום קשה ורווי באנרגיות גם בזכות מלחמה על חולצת המטפס. תראו את מפת הסיום ותוכלו לדמיין את הסצינה המדהימה על הסרפנטינות!

סיום בעליה ביום ראשון 14/5

זו עליה תלולה עם הרבה קטעים אדומים וכל הקטע לפניה מרמז: התאמה למטפסים.

אין ספק שיהיה מעניין שם בסוף עם הזוויות האלה והאוהדים האיטלקיים שכולם יהיו בחוץ ביום המנוחה שלהם:

 

אימת הג’ירו- הזונקולן (קטע 14)- שבת 19/5

הזונקולן הוזכר כמה פעמים במסיבות העיתונאים לפני הג’ירו. את פרום שאלו האם הוא מוכן אליו, והאם התכונן עליו, והוא אמר שהוא מכיר את העלייה. המתח שם יעלה כיוון שזו עליה שצפויה למשוך אליה את כל העולם לצפייה. אלה 10 קילומטרים של עליה אכזרית במיוחד עם כ 11 אחוזים ממוצעים ומקטע מוטרף לגמרי של 22%!

אבל גם בדרך לזונקולן יש חגיגה שתבטיח צפייה מהנה עוד קודם אליו:

Giro 2018

קריטי לדירוג: מסלול הנג”ש השני

שלב 16 הוא שלב הנג”ש המשמעותי ובו כ-34 קילומטרים. זו ההזדמנות של אלוף העולם בנג”ש טום דמולן ואחד הטובים בתחום- כריס פרום לשפר עמדות לקראת הסוף, או למזער נזקים במידה ונפגעו באתנה ובימים האחרים עד לפה.

דמולן

סדרת 3 ימים קשים במיוחד החל מ24 במאי, יום חמישי:

מתחילים בחימום ראשון ובו קטע מתגלגל ושטוח יחסית שמסתיים בעליה לפארטו נבוסו:

ממשיכים ביום שישי שבו הג’ירו חוזר לג׳פראו. זו עליה אימתנית שהג׳ירו חוזר אליה שוב אחרי 5 שנים. בדרך הוא עובר גם בפינסטרה בטיפוס אימתני וארוך במיוחד. הפינסטרה היא העליה הכי גבוהה בג’ירו השנה ויש יוקרה מיוחדת לנצח את העליה הזו (“Cima Copi”). האחרון שניצח עליה היה מייקל לנדה ב 2015. זה יותר קשה ממה שנראה בפרופיל:

ג'ירו 2018

בשלבים האלו פאביו ארו וטיבו פינו הולכים על כול הקופה כדי להוריד את מפלצות הנג״ש פרום ודמולן מהגב שלהם. לפרום, אם לא תהייה לו אסטמה יותר מהרגיל, צריך להיות יותר קל, אבל גם את דמולן אי אפשר לבטל, הוא בכושר נפלא.

בין לבין יהיו עוד קטעי הרים נמוכים יותר שיאפשרו לבן הרמנס ורובן פלאזה אולי לברוח ולנצח קטע. יהיו גם קטעי מעבר בהם כולם ירצו לנוח, יתנו לבריחות לצאת כשהדבוקה מאחור ורק רוצה להתאושש קצת להמשך. אנחנו נמשיך לעקוב, וגם אתם כבר שרופים, לא?  

מאת: יניב שור וגיא חלמיש