“הלילה לא נרדמתי. התעוררתי באחת וחצי, ולא נרדמתי יותר. זה מדיר שינה מעיני”, אומר לי גל צחור בתחילת הפגישה: הוא מכוון גבוה, וחושב על כל הפרטים הקטנים שיעשו את הוט אפיק ישראל הבא לתחרות המדהימה, המרשימה, והטובה ביותר בישראל. הוא הציב רף שלא היה כדוגמתו בישראל, תוך שהוא מכוון לא פחות מאשר לטופ העולמי בארגון תחרויות אפיק רב יומיות. העובדה שהרף שלו לעצמו גבוה במיוחד, מובילה לכך שהרוכבים שיגיעו להוט אפיק ישראל 2015 יהיו המרוויחים הגדולים מכך. 

אם מבחוץ הוט אפיק ישראל נראה לרוכבים רבים כמו מעצמה אדירה וממותגת, הרי שמהזווית של גל צחור זו מהפכה שהוא וצוותו עדיין נלחמים על קיומה בציפורניים. בשנה השלישית לקיומו “הוט אפיק ישראל” (8-10 באוקטובר 2015)  ממשיך ומייצר סיבות חזקות לקהילת האנדיוראנס הישראלית להמשיך ולרצות להיות חלק ולתמוך בו. יש מאמץ גדול להפתיע ולהעשיר את החבילה הניתנת לרוכבים. “אני מקווה שלא נהפוך להיות מובנים מאליהם. …עדיין יש לנו מוטיבציות אדירות בגלל שזה מפעל ההנצחה לאבא שלי גיורא צחור (ולכן אני לא מתפשר ולא מוותר כמו שהוא היה עושה), אבל גם בגלל שאנחנו רוצים פה טור מהרמה הכי גבוהה בעולם שימשוך לפה רוכבים מכל העולם”.

 >> לחץ כאן לאתר הרישום של הוט אפיק ישראל

חלון ההזדמנויות הולך ונסגר: סגירת ההרשמה ב30 במאי או קודם לכן – בעת מילוי המכסות

זו תופעה מוכרת בישראל לכל מארגן תחרויות באשר הוא: אלה שנרשמים בדקה ה99… “ההרשמה מסתיימת בקרוב, ולא ניתן יהיה להרשם לאחריה. אני יודע שיש לא מעט מתלבטים, או חברה שטרם מצאו בן זוג מתאים, ואני כמובן מזמין את האנשים להצטרף לחוויה שלא ישכחו. נכון, תהייה שם גם הקבוצה של הרייסרים הקלאסיים, אבל התחרות אינה מתוכננת רק עבורם אלא גם עבור הרוכבים שהמטרה והאתגר שלהם היא לסיים:  להיות “הוט אפיק ישראל פינישר”.

חוויית האפיק משתנה, לכל שנה יש את האיכויות שלה ושום שנה אינה דומה לשנה הקודמת: “אנחנו משנים את התחרות, יש המון דברים חדשים בכל היבט בתחרות – החל במסלולים, וכלה במעטפת, אני (גל אומר) מכור לסוג התחרויות האלה ולא יכול להפסיק”. גם אם עשית את האפיק, לא עשית את הוט אפיק ישראל 2015…  בשנה שעברה היה גל חום קיצוני והתחרות היתה מוקדמת יותר. כחלק מהשיפור והפקת הלקחים משנה לשנה, השנה תתווסף הצללה מלאה של המאהל, שיפור דרמטי של איזורי המנוחה המוצלים אחרי כל סטייג’, ובעיקר, שהשנה הוט אפיק ישראל הוא באמצע אוקטובר (עוד על השיפורים והתוספות בהמשך הכתבה).

1-Epic Israel Pro Photos

חוויה מדהימה שכל רוכב חייב לעצמו. צילום: אלון רון

 

לרוכבים שרוצים ייעוץ ותמיכה אימונית – יש באתר התחרות המלצה לתוכנית אימון וחבילת הכנה, שבוודאות תאפשר לכל רוכב שיעמוד בה, לסיים: “אי אפשר לאמר באיזה רמה, תלוי ברמה ההתחלתית של כל אחד. אנחנו מגויסים לעזור לכל אחד להצליח”. הוא אומר. “זה חלק מהמשוב של שנה שעברה. במחנה האימון בשנה שעברה גילינו את הביקוש לליווי מעבר ליומיים של מחנה, ולכן יהיו שלושה מפגשים – שלושה חד יומיים ושניים דו יומיים. כולל סדנא טכנית של בן קדמי, הרצאות על תזונה, התאוששות, עבודה  זוגית ועוד.

זו חווית אופניים מדהימה: שלושה ימים של “full board” ו 100% אופניים– כולל חבילת משתתף שכוללת לינה תזונה, חולצת פינישר, חולצת תחרות, ערכת משתתף מדוגמת, פנס ראש, בקבוקי רכיבה, תיק ועוד ועוד… ניהול שליטה וסימון של 100 ק”מ מסלול בכל יום, תחרות, אלבום/מגזין מזכרת לכל משתתף, 200 אנשי צוות, סרטונים, מסוק ועוד ועוד… אין אף תחרות בקנה מידה המתקרב לזה בישראל, אבל הכי חשוב: הוט אפיק ישראל מספק חוויית חיים שעד כה ניתן להרוויח רק באירועים המקבילים והתחרויות הכי גדולות מעבר לים, וכעת זה שלנו, פה בישראל.

“אני מרגיש שחייב להיות לנו “כזה” משלנו ומקווה שכולם יהיו שותפים” אומר גל צחור. זה נובע מההצלחה של גל והמעטפת שסביבו לגייס חסויות ברמה שלא נראתה בענף האופניים עד להוט אפיק ישראל: התקציב של התחרות הוא מעל מליון שקלים! “כשהתחלתי את התחרות חשבתי שהתקציב יהיה 400,000 ₪ גג. כבר בשנה הראשונה הוא היה כפול וכמובן שלא היינו כלכליים….מעורבים פה בסיפור הרבה מאוד גורמי הנעה שגורמים לכך שאנחנו לא רק מפעל כלכלי. זה חייב להיות כלכלי כדי לשרוד לטווח ארוך, אבל המוטיב של הגיוס, ההתנדבות והאהבה הוא חלק חשוב מהמפעל הזה.” מבחינתנו הרוכבים – זה אומר רמת גימור ושירות של תחרות שפשוט אין דומה לה בישראל.

1-IMG_5555

“אנחנו רוצים להיות טובים יותר בכל שנה, ואנחנו נהייה טובים יותר. חלק מזה זה ניתוח הסקרים שעשינו והפקת הלקחים” אומר גל. צילום: אלון רון

 

מה חדש בהוט אפיק ישראל 2015

שידרוג המאהל

אחד הלקחים העיקריים שעלו משנה שעברה, הוא הצורך בשידרוג המאהל וכפר הרוכבים בכלל. בשנה שעברה נפלנו על מזג אוויר חם במיוחד, שהפך את האתגר להרבה יותר קשה. זה בסדר שזה קשה מאוד, אבל המטרה היא שכשהרוכבים יחצו את קו הסיום בסוף כל קטע, מפסיק האתגר ואפשר להתחיל להתפנק על התאוששות ולהנות מהמתחם והאווירה. בשנה שעברה, האירוע התנהל בספטמבר, ולגרים במאהל היה פשוט חם מדי ולא היו מספיק מקומות להסתתר מהחום – סתם למי שרצה לישון בצהריים למשל. השנה, האירוע מתרחש באוקטובר, שהוא חודש טוב יותר מבחינת מזג האוויר למירוץ כזה, אולם ליתר בטחון יהיו רשתות צל מעל האוהלים, וכדי לשפר את החוויה – נוסיף מקררים במאהל שישמשו את המתחרים לקירור הבקבוקים.

1-IMG_4625

השנה: מאהל משודרג מתחת הצללה ורשתות. צילום: דימה רינשטיין

 

יהיה Beer Garden מטורף!

זה אומר שמוקם מתחם chill out של פאולנר – בירת חיטה גרמנית ידועה מבית טמפו שתביא גם את הבירות וגם את המתחם עצמו ממותג ומפנק. פופים, מרבץ… ובר. עוד סלון לבלות בו עם צל ומוסיקה וכיף בתחרות. בעת קריאת כתבה זו אתם מוזמנים לדמיין לגימה של בירה צוננת אחרי רכיבה ארוכה ואיכותית, עם החברים, המוסיקה, והאווירה…

שידרוג תחום ההזנה לרוכבים

תתווסף עמדת התאוששות – בר עבור המתחרים ובו אפשרות למילוי של משקה התאוששות ומשקאות איזוטוניים. תהייה עמדת רולרים לעיסוי עצמי, וכמובן השירותים הקיימים ישארו וישתדרגו: אוהל עיסויים, ואמבטיות הקרח ישופרו. כל רוכב הולך לקבל חבילת תזונה אישית לכל יום – שלושה ג’לים ושני חטיפים קשים. איזוטוני כמובן ומשקה התאוששות ואיזוטוני בסוף. גם בתחנות הרענון יהיו תוספות מעבר לפירות ולבייגלה. נשפר עם חטיפי אנרגיה נוספים.

1-IMG_4782

השנה – התאריך מבטיח סיכוי מצוין למזג אוויר מעולה לרכיבה. צילום: דימה רינשטיין

 

חניון קרוואנים ציבורי

בנוסף לקרוואנים המוזמנים מראש: אחד החסמים להשתתפות בשנה שעברה היה שלא היו מספיק מקומות לינה. אנשים באו עם קמפרים (קרוואנים) של עצמם. השנה פתחנו חניון קרוואנים ציבורי, סגור, שמור 24 שעות, עם מים, פינוי פחים, שירותים ציבוריים, מסודר. התנאי הוא שצריך יהיה להשכיר את הקרוואנים רק דרך חברת הקרוואנים שעובדת עם התחרות, ושהשוכר מביא את הקראוון בעצמו (רק מהחברה מאושרת על ידי המארגנים, קראפאן). כל זה יהיה צמוד לכפר התחרות.

יותר רוכבים מחו”ל

“אנחנו משקיעים לא מעט בפרסום לרוכבים מאירופה לנסות למשוך אותם לרכיבה בישראל. חלק מהמטרות המובהקות והמוצהרות שלנו זה שגרירות – שיראו את ישראל כמו שאנחנו מכירים אותה: שיראו את הטוב, את ישראל היפה. למשוך רוכב אירופאי לרכוב בישראל זה לא דבר קל”.

החיבור לחו”ל החל כבר בשנה שעברה אולם באמצע נתקעה מלחמה בעזה, עפו כמה טילים… מוזר, אבל האירופאים לא ששו להגיע מייד אחרי זה. השנה מקווים שיהיה קיץ שקט, וגל משקיע השקעות ניכרות בשיווק לחו”ל. זה החל בהבאת סאוסר לאירוע הפתיחה (לצערנו הוא לא ישתתף כי בדיוק על הוט אפיק ישראל יש שבוע הכנה למתחרים באולימפיאדה על המסלול האולימפי), וממשיך בקמפיינים בגוגל לטובת הפצת ההזמנה. גל מקווה שבגלל שזו שנה טרום אולימפית יהיו הרבה רוכבים שצמאים לנקודות, ויגיעו רוכבים מהרמה הבינ”ל ומהעולם. לישראלים זו חוויה מעוררת לראות את רמות הרכיבה הגבוהות. הזמנים והמהירויות הממוצעות פשוט בלתי נתפשים ומלמדים אותנו צניעות.

הוט אפיק ישראל דור ההמשך – יומיים לילדים!

עוד פידבק מהרוכבים היה להוסיף אירוע לגילאי עד 18: לילדים, קדטים ונוער, שיתחרו יומיים. הילדים יעשו כשעה של תחרות כל יום, והקדטים והג’וניורס מעט יותר (כמובן שישנו בבית ולא בכפר התחרות).

 

1-IMG_5848

עמרי מחייך. קשה, אבל מתגמל. צילום: אלון רון.

 

המסלולים

“אחד האתגרים הוא לבנות מסלולים אטרקטיביים וקשים מחד אולם מהנים ומאוזנים מאידך. בשנה שעברה אפקט החום הפך את היום האחרון ללא מאוזן, עד כדי כך שלאנשים היה קשה לחייך לצלם בפיניש. השנה נשחק עם הווליום. זה לא אומר שהכל יהיה קל יותר – אלא שהאיזון בין הימים יהיה טוב יותר.

היום הראשון – “יהיה שונה לחלוטין באופי שלו משנה שעברה: יהיו שבילים עם הרבה נוף לים, שכבישונים בחלקו הראשון של היום יוכלו לספוק ידיים בהנאה. מסלול מהיר יחסית, ומזכיר את האופי של היום הראשון בהוט אפיק הראשון – לא במובן של רכיבה למוקד מסוים וחזרה, מאחר ותהייה הקפה אמיתית, אבל יהיו רכבות מהירות, ומראות מוכרים של טורים גדולים בעולם: ענן אבק שיוצא מהזנב של הרכבת. החלק השני של אותו סטייג’ יהיה בעל אופי הררי ורוב צבירת הגובה תצטבר בו. יחסית ביום הזה יהיה הרבה ק”מ ומעט גובה.”

 

1-IMG_6192

הפקת לקחים משנה שעברה: שילוב בין קושי, מרחק, וסיום שיאפשר חיוך למצלמות. צילום: דימה רינשטייין.

 

 

היום השני – יהיה דומה ליום השני המיתולוגי של הוט אפיק ישראל בכ 60% מהקילומטרז’ מאחר ויש שני מונומנטים חשובים שישארו: דרך נוף כרמל וחציית הר שוקף (לא בהכרח בסדר ובשבילים שהיו), אבל אנחנו נפגוש מקומות חדשים בכרמל. נגיע לדרך הנוף מדרכים אחרות מבעבר, נתקרב מאוד לחיפה, ולבית אורן… יהיה מעניין וחדש!

היום האחרון – בתכנון תחרות כזו לכל יום יש מטרה, והיום האחרון הוא יום של גראנד פינאלה – הוא צריך לאפשר לסיים בהיי, אבל עדיין זה יום שלישי בהוט אפיק ישראל… יש קריטריונים ברורים שצריך לעמוד בהם – מרחק, טיפוס ומשך תחרות. להיות הוט אפיק ישראל פינישר זה צריך להיות גאווה להתהדר. היום השלישי יהיה מאוד מאוד כיף עם הרבה מאוד סינגלים זורמים. היצע הסינגלים באיזור מאפשר לי כמתכנן המסלולים לסיים ביום מענג וכייפי בצורה בלתי רגילה ויחד עם זאת קשה ומאתגר.

כל הימים יהיו בין 70 ל 110 ק”מ. כרגיל בהוט אפיק ישראל בכל 2.5 ק”מ בממוצע יש מרשל. סימונים ללא דופי, מעטפת סוף הדרך, וכמובן… המסוק!

 

1-IMG_6285

היום השני המיתולוגי – דרך נוף כרמל ושוקף, אבל עם תיבולים חדשים בין לבין. צילום: דימה רינשטיין.

 

ההרשמה מסתיימת ב 30/5/15!

אתה רוכב בישראל? אל תתן לאירוע הבינלאומי האמיתי הזה, לחמוק לך השנה מבין האצבעות והיעדים. נותרו כמה מקומות אחרונים במאהל, קפוץ עליהם. לא תצטער. ההרשמה להוט אפיק ישראל מסתימת ב 30/5/15!

 >> לחץ כאן לאתר הרישום של הוט אפיק ישראל

צילום: אלון רון, דימה רינשטיין
מאת: גיאחה