טקס הרחצה בקרם הגנה מהשמש הוא חלק מהריקוד המורחב והלחוץ של התכוננות לרכיבה. כן, הדבר שאנחנו אוהבים לעשות מתחיל עם טקס המערב משחה דוחה, דביקה מבריקה ושמנונית, שסוחפת אליה חול ולכלוך, ומעיקה למדי. מריחה מעל העיניים מייצרת, ביחד עם הזיעה, נוזל עם איכויות של חומצה שורפת, ויש את כל הטענות האלה בדבר סרטן כתוצאה מהמשחה עצמה. יש בעיה של חוסר אפקטיביות אחרי כשעתיים, ויש עלות שהיא כשלעצמה עילה להפגנת המונים בעד צדק משחתי. 

מצד שני, השמש היא צרה אמיתית וכדאי מאוד להפחית את השפעתה. כדאי להעדיף רכיבה מוקדמת מאוד ביחד עם מריחה אובססיבית של הקרם המגעיל. מומלץ גם להוסיף לתמהיל שימוש בשרוולי ידיים או חולצות עם שרוולים ארוכים – גם בקיץ. ועדיין כמה שלא נתאמץ, זה לא יהיה מספיק כשהתחביב העיקרי שלך הוא רכיבה בישראל. למי שמתלהב מהקטע של שיזוף רכיבה נאמר שאת סמלי השייכות שלנו עדיף להיות מסוגלים להוריד בסוף הרכיבה, או להמשיך לענוד מבחירה אחריה. על השיזוף אפשר לוותר בשמחה – ביחד עם הנמשים, הפיגמנטציות, כתמי השמש, והפוטנציאל הגובר לסרטן עור.  

 למרות המגבלות אני במפלגה של המורחים והמרססים ובגלל ההכרה בחשיבות המוצר הזה, ביחד עם סלידה ממנו, יצאתי למסע בעקבות קרם ההגנה האולטימטיבי לרכיבה. 

החדשות הטובות: מצאנו קרם הגנה סביר יחסית (עד כמה שקרם הגנה יכול להיות סביר). 

החדשות הרעות: הוא בר קנייה בארה”ב בלבד (אלא אם כן מישהו יכול להאיר את עיננו בדבר אופציות אחרות). 

מדובר ב Copertone Sports – קרם ייעודי לספורט, בעל כמה תכונות שגרמו לנו להתעלק על כל מי שנוסע לארה”ב בהזמנת מלאי שנתי. חוץ מאריזתו בספריי או במשחה, ועמידות יחסית למים, מה שעושה אותו חביב הרוכבים שנמצאים בסוד העניין, הן שתי תכונות עיקריות:
1. הוא הרבה פחות סמיך ושמנוני מרוב המשחות האחרות שניסינו.
2. הוא כמעט ולא שורף בעיניים. 

כיאה למוצר שמתמקד בספורטאים יש לחברה הזו כל מני אריזות ובקבוקון מיני שהיא לפעמים מצרפת במבצעים למיכל הגדול העיקרי כדי לקדם מכירות. על בקבוקון המיני נדבר במעט יותר הרחבה בהמשך ורק נאמר פה שהוא הדבר המושלם לרוכבי אופניים. זו דוגמא מצוינת למקרה בו כדאי לקנות את המוצר העיקרי כדי לשים יד על התמריץ (בניגוד לבקבוקון ה”שפתון” שמצורף לעיתים גם הוא כתמריץ אינו מרגש במיוחד והוא טוב בעיקר לחיזוק מהיר של המריחה על האף או השפתיים ולא מעבר לכך). 

DSC_0531

חסרונות:

יש בהחלט ועל כן לא נגדיר אותו כאולטימטיבי. חוץ מהעדרו בארץ והקושי להשיג את ה Copertone Sports, (שלא לדבר על הנדירות הבלתי אפשרית של בקבוקון המיני), אפשר לאמור על הספריי שהוא מחזיק פחות זמן והוא פחות אפקטיבי במניעת השיזוף מאשר המשחה, למרות שהוא משמעותית יותר נעים למריחה והרבה פחות שמנוני. גם את המשחה רצוי לחדש די הרבה יחסית לרוב המשחות האחרות שניסיתי, והיא ממש לא מונעת שיזוף במאה אחוז. אני חושד שהיא גם פחות אפקטיבית מהמשחות היותר סמיכות ודביקות. המחיר בארה”ב: כ 12 דולר לבקבוק משחה של כ 230 מ”ל (8 Ounce). המחיר תלוי ב SPF ומשתנה מאוד בהתאם לחבילות הנחה ומארזים של כמויות שונות.

והנה עוד פרשנות רצינית בנושא:  

על בקבוקון המיני והתחליף האפשרי

חלקנו הצליח לשים יד על מוצר נדיר של החברה הזו: בקבוקון נוסף קטנטן בעל פקק בר הברגה ופתח יחסית רחב (שמאפשר מילוי חוזר בחומר מהמיכל הגדול). בקבוקון ה Copertone Sports   הקטן הוא הדבר האולטימטיבי לרוכבים, שכן הוא מאפשר לקחת בדיוק את הכמות שאתם צריכים על מנת לחדש את המריחה אחרי שעתיים של רכיבה וזיעה. 

 הבעיה היא שהבקבוקון המיני נדיר אפילו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות! זה מוצר Cult ונדירותו הרבה שמה אותו במעמד שקול לזה של מדליה שמעטים זכו בה. לצפות ברוכב המבצע את אקט השליפה מהכיס של הבקבוקון הנדיר, היא חוויה בפני עצמה: כמו לראות בחורה שמשוויצה בביקיני שלה בחוף אחרי שהשתילה סיליקון חדש, או כמו לראות נוסע במחלקת עסקים ששולף את הגלובס שלו בדיוק בזמן שאתם חולפים במעבר תוך ניסיון נואש לאזן את הטרולי בדרך לאקונומי… (לא רק שהוא נוסע בביזנס, הוא בטח גם מביא לעצמו קופרטונים מארה”ב כל רבעון).

אגב, אני מכיר מישהו, פה בישראל שכדי לכבד את פרטיותו לא נגיד מי זה, שאחרי מאמץ לא קטן הצליח להשיג את הבקבוקון הנחשק של קופרטון, ואז… הצליח לאבד אותו. תראו, אני לא רוצה לתאר לכם את ההשפעה הפסיכולוגית הקשה של טראומה כזו על מהלך חייו של האדם, אולם אומר לכם זאת: אנא, אם השגתם בקבוקון מיני של קופרטון אל תאבדו אותו!   

למה לחדש את מריחת המשחה המגעילה? כנראה שלא משנה מה המספר של קרם ההגנה שלכם, ומהן הטענות הכתובות על האריזה שלו בדבר היותו עמיד לשעות ארוכות (גם במים) – השפעתו אינה כמפורסם. הניסיון שלי ברכיבות ארוכות הוכיח את זה מעל לכל ספק: רוכב מזיע לא יכול לבנות על הגנה רצינית באמצעות משחות הגנה ליותר משעתיים וגם ההגנה במהלך השעתיים האלה מוגבלת. הספריי מחזיק עוד פחות מהמשחות. בנוסף עדיפה משחה נעימה יותר למריחה במספר סביב ה 30 על פני משחה צמיגית ודביקה במספר גבוה (60 – 100). זה משאיר אותנו עם הצורך למרוח את המשחה שוב באמצע הרכיבה, והצורך הזה מוליד את הצורך במיכל קטן שנוכל לשאת איתנו עם כמות המשחה הדרושה למשך הרכיבה, ולא מעבר לכך.

בשיטוט מקרי ב”למטייל” (למרות שזו לא חנות אופניים אני מזהה בחנויות מסוגה ריחות שנעים לי להריח) נתקלתי בעבר במוצר הבא: בקבוקון גמיש, לחיץ וקטנטן שמיועד בדיוק למטרה הזו, ושניתן לרכוש בכ 30 שקל. לבקבוקון הזה שנקרא GoToob, מתוצרת HumanGear, יש כמה תכונות שעושות אותו עדיף אפילו על ההוא שאסור לאבד (למעט עניין הסטייל, ששם אין מה לעשות: הנדירות מעלה את הערך): פתח ההברגה בעל קוטר רחב במיוחד וקל מאוד למלא אותו.

בניגוד לרוב הפתרונות הדומים שהם קשיחים בד”כ, כולל זה של Copertone Sports, הוא עשוי סיליקון גמיש לחלוטין ולכן אין בעיה למחוץ את התכולה שלו. הפקק מכיל פטנט דמוי שסתום גמיש שמגיב לעוצמת הלחיצה ומסייע לשליטה בכמויות החומר שיוצא ולמניעת דליפות, ובכלל – זה מרגיש כמו מוצר איכותי שחשבו עליו לפני ששחררו אותו לחנויות ושלא יקרע לכם בכיס של חולצת הרכיבה החדשה שלכם. הוא מתאים גם למזון (למי שלא אוהב את שקיות הג’ל או צריך כמויות גדולות יותר לרכיבה אחת), או להעברת נוזלים ומשחות בכמות המותרת לטיסות.

עוד פיצ’ר מיותר משהו במוצר הזה הוא סימון התכולה באמצעות חלונית קטנה שאפשר להעבירה מעל שמות תכולה שכתובים על הבקבוקון. אגב נפחו 37 מ”ל.

יש לו חסרונות:  קוטר הפקק החיצוני מעט גדול – הבקבוקון של קופרטון בולט הרבה פחות מכיס חולצת הרכיבה שלי. בנוסף יש המון חומר שמסרב לצאת ונשאר בבקבוק לקראת סיומו,  אז אני לא יודע אם זה באמת חסרון או יתרון משמעותי, אבל כדי באמת לגרד את התחתית תצטרכו להכניס את האצבע אל מקום רך ולח.

באיזה קרם שיזוף אתם משתמשים, ומה הפתרון שלכם לחידושו באמצע רכיבה ארוכה? ספרו לנו בתגובות לכתבה פה למטה: