הטיפוס לאתנה בסיציליה היום, יום שלישי, עשוי להיות ההתחלה האמיתית של התחרות – קינטנה מול ניבאלי במגרש הביתי של “הכריש ממסינה”. ללא מאבק על הדירוג הכללי ראינו קטע ראשון קצת עצל עם סיום מוזר, ספרינט משובח בקטע השני ומלחמת חרמה ברוחות בקטע השלישי. הנה סיכום בתמונות של שלושת הקטעים הראשונים בג’ירו 100.

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT

Foto LaPresse - Fabio Ferrari 05/05/2017 Alghero, Sassari (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2017 - 100a edizione - Tappa 1 - da Alghero a Olbia - 206 km ( 128 miglia ) Nella foto:durante la gara Photo LaPresse - Fabio Ferrari 05/05/2017 Alghero, Sassari ( Italy ) Sport Cycling Giro d'Italia 2017 - 100th edition - Stage 1 - Alghero to Olbia - 206 km ( 128 miles ) In the pic:during the race

קטע 1 – יום שישי – פדיחה!

שלושה ימים אל תוך מהדורת המאה של Giro De Italia, וכצפוי, עוד לא קרה שום דבר יותר מדי דרמטי בדרוג הכללי. הקטע הראשון התחיל בעצלתיים לאחר טקס זכרון למיקלי סקארפוני. 33-37 קמ”ש בממוצע, צחוקים בפלטון וקבוצת בריחה שמבלה 180 ק”מ מקדימה. 30 קילומטרים לסיום העסק התחיל להתעורר מעט ואז הפלטון נפל אל תוך המציאות של ג’ירו 100 – שש או שבע קבוצות מחשיבות עצמן כמובילות מועמדים לנצחון. מוביסטאר, בחריין-מרידה, סקיי, FDJ, קוויקסטפ, טרק, לוטו-יומבו – כולן בבת אחת החלו להיאבק על מיקום בחזית הדבוקה למקרה שמשהו ילך לא טוב. למאבק הייתה סיבה מוצדקת – הסיום טכני ועצבני במיוחד ואך אחד לא רוצה להפסיד זמן ביום הראשון. אל תוך הבלאגן הזה נכנסו גם 2-3 קבוצות ספרינטרים: לוטו-סודאל (גרייפל), אוריקה (אוון) ובורה.

התוצאה הייתה מרדף לגמרי לא מסודר, רכבות שמתחלפות כל הזמן, כבישים עם מעברים צרים, סיבובים – ברדק. קילומטר וחצי לסיום יוצא רוכב אלמוני יחסית – לוקאס פוסטלברגר – לקדמת הדבוקה ופותח פער של כמה שניות. בדרך כלל, אם אתה לא טוני מרטין, פטר סאגן או גביריה, זה חסר סיכוי. אבל הרוכב האמיץ של בורה לחץ מקדימה וגילה שקבוצות הספרינטרים מאחור מפשלות בגדול ופשוט לא מצליחות להתארגן. בתוך הקילומטר האחרון כמה פניות והעסק גמור. גרייפל ואוון עוד מנסים לעשות משהו אבל זה כבר מאוחר מדי. פוסטלברגר בוורוד וגם הוא לא מאמין! אם הייתי צריך לדרג 50 רוכבים שיכולים לקחת את הקטע הראשון בג’ירו לא הייתי חושב על הבחור הזה. שאפו!   

Foto LaPresse - Gian Mattia D'Alberto 05/05/2017 Olbia (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2017 - 100a edizione - Tappa 1 - da Alghero a Olbia - 206 km ( 128 miglia ) Nella foto: Lukas Pöstlberger, vincitore di tappa e maglia rosa Photo LaPresse - Gian Mattia D'Alberto 05/05/2017 Olbia ( Italy ) Sport Cycling Giro d'Italia 2017 - 100th edition - Stage 1 - Alghero to Olbia - 206 km ( 128 miles ) In the pic: Lukas Pöstlberger, winner of the stage and pink jersey

קטע 2 – שבת – ה”גורילה” בוורוד

אחרי הפדיחה של אתמול, גרייפל מגיע רעב לקטע השני. המכשול העיקרי הוא עליה ברמה 4 לפני הסיום שאותה לא בטוח שגרייפל יכול לעבור. תאורטית, התקפה על העליה הזו הייתה יכולה לפרק את הפלטון לגורמים ולהשאיר את הספרינטרים מאחור. אבל מעשית, זה לא היה אינטרס של אף אחד וזה פשוט לא קרה. אחרי שעברו את העליה בהצלחה, לוטו-סודאל הראו מה הם יודעים לעשות, והניחו את גרייפל בדיוק איפה שצריך.

Foto LaPresse - Fabio Ferrari 06/05/2017 Olbia, Sassari (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2017 - 100a edizione - Tappa 2 - da Olbia a Tortoli' - 211 km ( 131 miglia ) Nella foto:durante la gara. Photo LaPresse - Fabio Ferrari 06/05/2017 Olbia, Sassari Italy ) Sport Cycling Giro d'Italia 2017 - 100th edition - Stage 2 - Olbia to Tortoli' - 211 km ( 131 miles ) In the pic:during the race.

גרייפל נהנה גם מהשרשרת של אוון, שהחליטה ליפול 100 מטר לסיום – מפח נפש לאוסטרלי הכישרוני הזה. ללא אוון רק פרננדו גביריה ניסה לאתגר את גרייפל אבל זה היה רק דגדוג קטן. גביריה יצא מוקדם מדי, ובכלל הוא עוד לא ברמה של גרייפל בספרינט כזה.

Foto LaPresse - Gian Mattia D'Alberto 06/05/2017 Tortoli' (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2017 - 100a edizione - Tappa 2 - da Olbia a Tortoli' - 211 km ( 131 miglia ) Nella foto: la volata finale di GREIPEL AndrŽ ( GER )( Lotto Soudal ) , vincitore di tappa e maglia rosa Photo LaPresse - Gian Mattia D'Alberto 06/05/2017 Tortoli' (Italy ) Sport Cycling Giro d'Italia 2017 - 100th edition - Stage 2 - Olbia to Tortoli' - 211 km ( 131 miles ) In the pic: GREIPEL AndrŽ ( GER )( Lotto Soudal ) , winner of the stage and pink jersey

קטע 3 – יום ראשון – הדור הבא  

הסיפור של קטע 3 היה הרוחות, ולא סתם רוחות אלא רוחות צד של 50 קמ”ש לאורך החוף של קגליארי. אצ’לון סופר מוצלח של אטיק קוויקסטפ עם עוד כמה נספחים השאיר מאחור את הדבוקה למאבק בלתי אפשרי ברוח. מי שהפסיד את הקטע הזה מוזמן להשלים ולראות איך הדור הבא של קוויקסטפ – בוב יונגלס ופרננדו גביריה – עושים לפלטון בית ספר לרוחות צד (0:50).

 

גביריה סיים את הקטע בניצחון ראשון בג’ירו, וגם בוורוד. בוב יונגלס הראה שהוא בכושר מעולה וזו רק ההתחלה מבחינתו.

יש למה לחכות

אחרי יום מנוחה אתמול, יום שני, הרוכבים יצאו היום לאתנה האימתני במסגרת קטע 4 בסיציליה. ללא ספק, יהיה כאן מאבק על הדרוג הכללי. גם אם המאבק לא יתנהל על פני השטח, מתחת לפני השטח הקבוצות ינסו להיות דומיננטיות והמועמדים יבחנו אחד את השני. הרבה מאוד תלוי בקבוצות וביכולת שלהם למנוע מאמץ מיותר מהמוביל. בקטעים הראשונים ראינו שבחריין-מרידה הגיעו למירוץ מאוד נחושים וכך גם FDJ. מוביסטר, BMC וסקיי הן על הנייר קבוצות אפילו חזקות יותר. קטושה של זכרין סבלה מחוסר מזל מטורף ובעיות טכניות בקטעים הראשונים אבל הצליחה פעמיים להחזיר את המוביל לדבוקה. לוטו-יומבו של קרויז’ביק וטרק של מולמה היו פחות דומיננטיות. המון מועמדים והרבה קלפים שעוד לא נחשפו.  

image3

 

כדאי לשים לב לבוב יונגלס שנראה בכושר נפלא ולא נתון למשמעת טקטית בקוויקסטפ. גם לניבאלי יהיה קשה לוותר על הופעה מול הקהל הביתי באי שבו נולד. לא להפסיד!!

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT

 

מגזיני האופניים והריצה הטובים בישראל – מזמינים אותך להתחבר!

מנוי (חינם) למגזין הריצה ראנפאנל פה: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי (חינם) למגזין האופניים בייקפאנל פה: https://goo.gl/4tGh4F