לעיתים נדירות באמת מופתעים כשבוחנים ציוד. הפעם שני במבחן שני פריטי חורף במגזר לבוש לרגליים – אחד מוכר ומצוין ואחד שהפתיע ובגדול.בחן: גיא חלמיש
צילום: אורי ניצן, גיא ספרוקט, גיא חלמיש

חם: מחממי ברכיים מדגם “B” של Funkier

Dfsmnvms_316dvwks9dm_b

הביב של Bontrager ומחממי הברכיים של Funkier (צילם: אורי ניצן)

 

מתקרר, וצריך משהו חם קצת יותר. בימים סמי-קרירים ובעונות המעבר – העונות הקשות ביותר מבחינת הלבוש שכן הבקרים קרים עד קפואים, ולעיתים רק חצי שעה עוברת מתחילת הרכיבה ועד שצריך להתפשט – ללא שרוולי רגליים קר מדי, ואילו עם שרוולי חורף חם מדי. מה עושים? מחממי ברכיים!
מחממי ברכיים הם פריט מעולה לסתיו, לאביב, ופעמים רבות גם לחורף הישראלי. Funkier נכנס לתחום וקיבלנו צמד מחממי ברכיים למבחן. למי שלא יודע – לובשים אותם במשיכה עד שהם נעצרים על שריר הירך. בד”כ החלק התחתון מכסה חצי משריר התאומים. גם אם נזלו מעט מטה בזמן הרכיבה פס הגומי התחתון של המכנסיים אמור להיות מעל פס הגומי העליון של מחממי הברכיים – והמגע ביניהם מסייע למניעת צניחה של המחממים מטה. שוב מבחן ללא הפתעה: אנחנו אוהבים מחממי ברכיים וממליצים עליהם לכל רוכב – במיוחד ב”חורף” הישראלי. משום מה יש משהו מתוחכם ומקרין ותק במראה של רוכב עם מחממים… לא יודע למה, אבל יש להם Cool Factor גבוה. היתרון בהם הוא שהם מאוד מחממים בנקודה הקריטית הזו של הברכיים, ומצד שני לא חמים מדי. יתרון משמעותי שלהם מול מחממי הרגליים השלמים הוא שקל בהרבה להוריד אותם ואין בעיה לעשות זאת ללא חליצת הנעליים ואין בעיה לרכב איתם כשהם מופשלים למטה (במקום להוריד לגמרי). יתרון נוסף הוא המינימליזם – הם תופסים הרבה פחות מקום בכיס האחורי אחרי שמורידים אותם וזו תכונה שכל רוכב כביש יעריך. המחממים של Funkier עשו את העבודה טוב מאוד גם בשטח וגם בכביש ובד”כ לא נזלו מטה בזמן הרכיבה.
ציון לביצועים: 8
ציון לתמורה: 9
מחיר: 99 ש”ח
יבואן: Funkier
לוהט: שרוולי רגליים שלמים Barbieri Vento
קריר עד קר- צריך משהו שמחמם באמת: הפריט הבא הפתיע אותי. שנים אני רוכב עם מחממי רגליים שלמים מלייקרה. פתאום פריט שנראה רטרו: מחממי רגליים מ”צמר” (למעשה Cool Max, שסרוג בצורה שנראית ומרגישה כמו צמר). כמה טוב שיש אפשרות לבחון ציוד: לפעמים אתה מגלה דברים שלא ידעת קודם.

כשמחזיקים אותם: זה נראה מוזר זה הרי לא אטום כמו לייקרה… האם מרגישים את הרוח עוברת מבעדם?
כשלובשים אותם: הפליאה גוברת זה נעים! זה מרגיש נוח ונעים בהרבה מלייקרה – כמו צמר רך דק ומלטף. כשרוכבים איתם: מרגישים… חום. חברים המוצר הזה נעים ומחמם, אלסטי ונצמד לרגל בצורה מעולה, ומחמם מצוין.
יתרון נוסף התגלה ביכולת הכיווצ'וץ המופלאה שלהם – הם תופסים פחות מקום ושוקלים פחות ממחממי הרגליים שיש לי. עוד לא רכבתי בטמפרטורות נמוכות באמת ולא בגשם – מעניין לבדוק את ספיגת המיים של החומר ביחס לייקרה, וכיצד החימום בטמפרטורות נמוכות מ- 10 מעלות צלזיוס. שאלה פתוחה נוספת למבחן ארוך טווח היא מה רמת האלסטיות של המחממים האלה לאורך זמן והאם הם לא מאבדים מגמישותם ומתרחבים. מהשימוש שעשינו עד כה נראה שלרוב ימי הרכיבה בישראל (אלה שמחממי ברכיים לא מספיקים עבורם) המוצר הזה מחמם מאוד, הרוח לא עמורגשת עמו כלל, ואף יש לו יתרון בגלל התחושה הנעימה על הרגליים, והמשקל והנפח שהוא תופס בכיס.

שתי מגרעות שכדאי שתדעו: הראשונה – שהחברים שלכם אולי יגחכו קלות למראה הפלאש-דאנס אייטיז שסיגלתם לעצמכם, והשנייה – שזה מתאים בעיקר לאופני כביש היות ול”צמר” יש נטייה לספוח אליו מיני עשבים, וענפים טועים יכולים לפרום אותו… 

ציון לביצועים: 9
ציון לתמורה: 9
מחיר: 81 ש”ח
יבואן: CTC טרק ישראל

חם: Bontrager RXL Bib Short

נתחיל מהטמפרטורה הגבוהה ביותר: ביב או טייטס קצר? אני תמיד הייתי איש של טייטס קצר. בקיץ הישראלי העדפתי פחות בד על הגוף, ידעתי שאכנס לשירותים בתחנת הדלק לפני הרכיבה (תרגיל מעיק עם ביב), ובמיוחד לא סבלתי כתפיות קצרות מדי בביבים שניסיתי: כאלה שכשאתם סתם עומדים מושכות את הביצים לכתפיים. מצד שני לאחרונה התחלתי להעדיף ביב: יתרון הביב הוא שהוא שומר על מיקומו על הגוף בצורה מושלמת (למכנסיים יש נטייה להתרחב ולאבד את האחיזה על המותניים) והוא נעים יותר ברכיבה היות ואין פס גומי על הבטן. על כן שמחתי מאוד לקבל למבחן את הביב של Bontrager מבית CTC Trek IL.

 

המוצר הזה לא הפתיע – משום שידענו שמדובר בביב איכותי מאוד ויקר יחסית. חוסר ההפתעה נבע מכך שהביב הזה התאים למיצובו וסיפק את ההבטחה שמחירו מבטיח: הוא כעת הפריט המועדף עלי ברכיבת כביש ו- XC. הוא נוח מאוד, והכתפיות שלו ארוכות מספיק ולא מעיקות. הוא יושב בול על הגוף והפד שלו, למרות שנראה פשוט לכאורה במבט ראשון הוא מעולה. מה זה אומר פד מעולה? זה אומר עבה, רך, מקבל את צורת הגוף, משפר את נוחות הרכיבה, וכמובן: ללא שום נקודת צריבה ברכיבות ארוכות. הפד נראה חלק לחלוטין במבט מבחוץ, אבל שכלולו הוא בכך שעוביו משתנה ללא כל תפרים ודוגמאות על הפד. בנקודה העבה ביותר העובי הוא 9 מ”מ והוא הולך וניהייה דק יותר ובעל דחיסות נמוכה יותר לכיוון שוליו עד לנקודת המפגש עם בד הביב עצמו. התוצאה: התאמה מושלמת ונוחות מקסימלית. 

משהו שתלוי בהעדפתכם האישית: יש פדים איכותיים דחוסים ועבים ששומרים על צורתם המקורית בזמן הרכיבה ומהווים מעין שכבה מאסיבית מעל הכיסא שלכם. הפד של המכנסיים האלה אינו כזה – הוא יותר מקבל את צורת הגוף ומרכך מבלי למשוך תשומת לב רבה לעצמו… 
ציון לביצועים: 9
ציון לתמורה: 7
מחיר: 790 ש”ח
יבואן: CTC טרק ישראל