יום שישי, 8 בבוקר ולאחר תאום משופר מאד עם משטרת ערד, אחרי הפיאסקו של השלב הראשון, מזנק הטור לשלב השני – קריטריום של 28 הקפות של 1.8 ק״מ במרכז העיר. הסנריו שכולנו רוצים לראות קורה הרבה יותר: תחרות אופניים מקצוענית, נחשפת לציבור הרחב. לא בכביש נידח, לא בפינה שכוחת אל: במרכז עיר.

לסיקור הקטעים הנוספים הקודמים בתחרות:

כבר מהזינוק הקצב גבוה והרבה מרוכבי הטור נושרים מהדבוקה הראשונה. אף נסיון בריחה לא מקבל מהדבוקה יותר מכמה מטרים בודדים.

1

 

שלוש קבוצות מכתיבות את קצב המרוץ – סייקלינג אקדמי, 500 וואט ו CCC. 

גיל קיבץ, מחזיק החולצה הצהובה אחרי קטע הירואי אתמול משלם את מחיר ה All Out שהוא נתן כדי לנצח רוכבי עלית צעירים ממנו בהרבה. הוא סבל מאד כבר מהשלבים הראשונים ורכב בירכתי הדבוקה המובילה. במחצית המרחק יוותר גיל על ההובלה במרוץ ויפרוש מהקריטריום.

בתמונה אחד מנסיונות הבריחה בשלבים המוקדמים של הקריטריום:

2

 

נסיון הבריחה המשמעותי היחידי היה של איוון סלדקוב (TACC), שני כללי, עידו זילברשטיין מהאקדמי, טל גבאי (500 וואט) ואביב יחזקאל. דוקא איתמר איינהורן ו 500 וואט בעזרה של IGP הם אלו שיסגרו את הבריחה.

 

3

 

טל גבאי המשיך להיות אגרסיבי מאד עד לסיום, אך בשלב הזה ניכר כבר כי הדבוקה מבינה שאנחנו בדרך לספרינט המוני ראשון בארץ הקודש אחרי הרבה זמן!

 

4

נסיונות אחרונים להכתיב סיומת אחרת למירוץ ע”י פריצה שתמנע ספרינט המוני נעשו על ידי סייקלינג אקדמי ורוכבים נוספים, אולם הם נתפשו. בתמונה בן אינהורן וגיא גבאי בדרכם לאחד ממאוצי הביניים שיקנו לגיא גבאי את חולצת המאיץ בסוף השלב:

 

5

למרות הרצון הגדול של הסייקלינג אקדמי לזכות בנצחון, גם בשלב השני זה לא קורה. איתמר אינהורן מ 500 וואט, גובר על עידו זילברשטיין וגיא גבאי, ומנצח את הקריטריום בערד שנה שניה ברציפות.

 

6

 

איוון סלדקוב מרוסיה (אתמול צוין בטעות כי סלדקוב אוראיני – ד.א), לובש את החולצה הצהובה בפער של שניה מעידו זילברשטיין ו 30 שניות מיואב בר המדורג שלישי בדרוג הכללי. יורי לוינזון מספר כי סלדקוב כבר ניצח מרוצי UCI בדרגה 1.1 ברוסיה, ואף סיים שני את המרוץ היוקרתי: 5 הטבעות של מוסקווה.

טור ערד מפמפם עוד קצת את הלחץ בסייקלינג אקדמי. אני בטוח שהם לא מרוצים מהתוצאות עד עכשיו, אבל זה לא אבוד: רוכבי הסייקלינג אקדמי ינסו לממש את יתרון הקבוצה בשלב הנג״ש אחר הצהריים וללבוש את החולצה הצהובה לקראת השלב ה4 מחר בבוקר. האחרים ילחמו בשיניים למנוע מהם את זה. 

ואיוון? הוא לא יוותר בקלות!

 

לחצו לכניסה ללוח המשומשים של בייקפאנל!

לחצו לכניסה ללוח המשומשים של בייקפאנל!

 

כתב וצילם: דני אסקרוב

להמשך הסיקור: טור ערד שלב 3 – נג”ש קבוצתי