זה הולך לקרות לראשונה בישראל וזה הולך להיות אדיר! כ 200 רוכבים (נכון לשלושה שבועות לפני סיום ההרשמה) יתיצבו על קו הזינוק לאירוע אופני ההרים החשוב ביותר בישראל: אירוע חלוצי שמביא סוף סוף מרתון קטעים בשטח לסצינה המקומית: אפיק ישראל לזכרו של גיורא צחור. נפגשנו עם גל צחור לשמוע “מה שלום התחרות” ולקבל כמה טיפים לקראתה:

אנא מהרו להרשם שכן ההרשמה תסגר סופית בסוף יולי. לרישום – לחצו פה!

[vimeo]https://vimeo.com/70050726[/vimeo]

סיפור שלושת הקטעים:

הקטע הראשון הוא נחיתה רכה – 88 ק”מ מכפר התחרות ברמת השופט אל יער הזורע ומשם אל עמק יזרעאל באיזור שלוש המשאלות. שבילי העמק המישוריים והרחבים יצרו פלטונים… המהירים ירצו להיות שם מקדימה ולא לאבד מיקום. מי שרוצה לחסוך אנרגיה יתאמץ לשבת בדראפטינג של הדבוקות עד אלון הגליל ושם עושים סיבוב אלון-גלילי טיפוסי בסינגל המוכר. בערך 1400 טיפוס. לא קטע מטורף.

הקטע השני: סטייג’ אפיק קלאסי – את הקטע הזה אפשר לקחת כמו שהוא לקייפ אפיק ואף אחד לא ירגיש שהוא לא שייך. קצת יותר קשוח מהקטע הראשון: הוא מתחיל בזינוק מתגלגל אל מחלף אליקים, ומשם עולים על רכס הכרמל בעלייה ארוכה, יורדים שוב ירידה חדה ואז מטפסים מעלה אל דרך נוף כרמל היפהפייה שלוקחת אותנו כ 17 ק”מ סביב לכרמל. חוצים בדמון ומשם יורדים לבקעת אלון ומטפסים עלייה לא קלה לשוקף… שתי העליות: הטיפוס לדרך הנוף בכרמל ולשוקף הן שתי העליות המשמעותיות של היום. אחרי זה צוברים קילומטרים בקטעים עולים ויורדים, אבל פה כל גבעה קטנה כבר מרגישה משמעותית, כי זה יום ארוך. עוברים בזכרון לפיד זון אחרון, אל החורשן וחוזרים דרך השבילים הלבנים בין חורשן לרמות מנשה. 98 ק”מ עם כ 2000 מטר טיפוס.

1-033

היער היפה של משמר העמק מספק כמה עליות קצרות וכואבות

 

הקטע השלישי – סטייג’ הקפות מפנק: שלוש הקפות בנוסח מרתון טיפוסי (למשתתפי הטור השלם. בחד יומי אפשר לבחור הקפה, שתי הקפות או שלוש). הוא נותן את כל הטוב של יער משמר העמק. טכני ברמה נעימה, כייפית וזורמת, מוצל ומאתגר: גם בגלל שזה יום שלישי וגם בכלל המרחק: כ 75 ק”מ שעושים אותם ברכיבה אל יער משמר העמק וחזרה. מי שמכיר את יער משמר העמק יודע שיש שם כמה עליות תלולות וכמה סינגלים משובחים. תמהיל איכותי יתן לנו מהכל…

1-019

סינגלים זורמים ישולבו בתחרות אולם הרוב על דרכי 4*4

שאלות נפוצות

תיק או בקבוק?

מי שרגיל לרכוב עם תיק שירכוב עם תיק. לא לשנות הרגלים לקראת התחרות. מומלץ לעשות מה שרגילים לעשות. נקודות ההאכלה ממוקמות כך שאפשר יהיה לרכוב עם שלושה ליטר ללא בעיה. שני בקבוקים של 750 עם עוד בקבוק בגו יכול להיות גם כן מספק. יהיו תדריכים ספציפיים לפני כל קטע שבו תבינו את מיקומי התחנות ותוכלו להערך בהתאם. אפשר לעשות את זה עם בקבוקים. יתכן שבסטייג’ השני, הארוך יותר, מהפיד זון לפיניש תצטרכו לצאת עם שלושה בקבוקים ולא שניים, אז אולי תרצו לצאת עם בקבוק ריק על הגו כל היום ובנקודת ההזנה האחרונה למלא אותו.

בפיד זון יהיו מים איזוטוני ופחמימות. מומלץ לבוא עם אוכל בכיסים עם מה שאתם מכירים ואוהבים לעצמכם אולם תהיה אפשרות מילוי חוזר.

1-016

תקלות טכניות

בכל תחנות ההאכלה יהיו חלקי חילוף פשוטים באופן חופשי ללא עלויות (כבלים, חלקי שרשרת וכו’). בפיד זון המרכזי יהיה “דרג ב'” – טכנאי עם צמיגים וחלקים קצת יותר מורכבים. כל מה שתצטרכו לעשות אם תהייה לכם תקלה שאתם לא מתגברים עליה, היא להגיע בכוחות עצמכם אל הפיד זון. זה חלק מהצ’אלנג’. ברמה הספורטיבית על תקלה טכנית לא יהיה סיוע להגיע לפיד זון ואם בכל זאת הוא יידרש תהיה פה פסילה מבחינת התחרות. כמובן שאם אין ברירה תחולצו – לא ישאר אף אחד בשטח. היה וידרש חיוב לטובת התיקון יבוצע מאוחר יותר לפי המספר של המשתתף. חשוב – להביא חלקים ספציפיים של האופניים שלכם כגון אוזניים – כל פריט ייחודי לדגם שלכם תביאו!

כמה טכני?

המסלול לא טכני. כל מי שרוכב קצת בבן שמן או באלון הגליל יסתדר מצוין – זו רמת הטכניקה שם. כמובן שבאופני הרים כמו באופני הרים אם אתה רוכב מהר זה הופך לטכני. במהירות שמתאימה לך – זה לא טכני. יש מצבים של זוויות תלולות פה ושם אולם הכל רכיב. יהיו כאלה שירדו להייק א בייק 20 מטר. לא משהו דרמטי: הכל רכיב בעיקרון.

Cut off time

זמן גג לסטייג’ הראשון: 8 שעות, בקטע השני: 9.5 שעות, ובשלישי 8 שעות. ב 12 קמ”ש ממוצע אין שום בעיה לעמוד בזמני הגג בכל הקטעים. זו מהירות שתוכלו לעצור לצלם, לעצור לפיפי, ולהתמודד עם תקלות ועדיין תעמדו בזמנים.

רק זוגות!

שואלים אותנו הרבה, אבל לא – התחרות אינה לבודדים. רק זוגות מתחרים. אין סולו.

כפר התחרות

עובדים על זה שהכפר יהיה נוח להתאוששות: מזרונים, איזור מרבץ, מוסיקה, בית קפה, צ’ילאאוט זון נעים וחי.

1-022

ביום השני נרכוב סטייג’ קלאסי קשה וארוך – כולל שתי עליות משמעותיות בכרמל (פה – ברקע)

 

אנא מהרו להרשם שכן ההרשמה תסגר סופית בסוף יולי. לרישום – לחצו פה!

בהצלחה לכולנו!