גרביים,  גרבי רכיבה… אולי פריט לבוש הרכיבה האחרון שאנחנו חושבים עליו לקראת היציאה לרכיבה. במשך השנים התמלאה מגירת הגרביים שלי בעשרות זוגות סתמיים שדחפתי לעגלת הקניות שלי כדי להגיע למינימום משלוח חינם, שהיו בסייל או בכאלו שקיבלתי באירועי רכיבה אילו או אחרים. מעבר לזה מעולם לא יחסתי חשיבות רבה לאיזה גרביים אגרוב היום, פרט אולי לנסות שהגרביים יתאימו בצבע לבגדי הרכיבה. ברוב המקרים המטרה היתה לבחור גרב קצר ככל האפשר כדי לא ליצור עוד פסי שיזוף מיותרים. מגמה זאת השתנתה מקצה לקצה בשנה האחרונה.

מאת: שרון שחר
תמונות: אנג’לה פארוטה ושרון שחר

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בעודי מתכוננת לאחת רכיבות ההרים בעת האימונים ללה רוטה החלטתי לנסות את גרבי הקומפרשן שאני משתמשת בהם לריצה. המחשבה היתה ששרירי התאומים יואהבו אותם בעיקר בקטעי ההיק-א-בייק, ואם לא הן לפחות ישמשו כהגנה נוספת למנוע כתמים כחולים. את מה שמשטרת האופנה תגיד על בחירה מוזרה זאת, החלטתי להדחיק. אז בחרתי בזוג ורוד פלורסנט שהתאים באותו יום לחולצה שלבשתי. התוצאה היתה מפתיעה: בערך כל אדם שלישי שפגשתי על השביל העיר הערה חיובית על הגרביים. כך היה גם בלה רוטה כשהשיחות נפתחות, בעיקר בעליות הארוכות ב-“nice socks”!  פתאום התחלתי להבין שאולי יש בזה יותר מסתם פריט לבוש נחוץ אבל זניח.

 

9

תודה ל Ridge Supply ו-Ten Speed Hero

בחודשים האחרונים התחלתי להבחין ברוכבים אחרים שגורבים גרביים בעיצובים מדליקים. באינסטגרם ובfacebook חברים שמעלים תמונות עם גרביים חדשים מגובות ב-# למינהם, שחיפוש אחריהם העלה עשרות אלפי פגיעות. נסו sockdoping# או sockgame# למשל.

11

מה? איפה הייתי בשנה האחרונה? ככה כמעט פיספסתי מהמפכה שלמה? אז החלטתי לחקור את התופעה מקרוב. בשלב הראשון נתתי לכרטיס האשראי שלי ללכת במקומי ולהצטרף למהפכה. בחרתי מספר גרביים בעיצובים נועזים ולקחתי אותם לקולורדו איתי.

3

צבעים נועזים, צורות גיאומטריות ומבחר ענק (תודה לפטרישה לדסמה על הגרביים שבבעלותה בתמונה…)

נתחיל בשאלה רבת החשיבות, למה גרביים?

הגרביים עושות את הקיט, זה המוטו של שון מ-Sako7, שהתחיל את העסק שלו מעיצוב גרביים. עבורו כל העיצובים (מהקיט ועד לבקבוקים) מתחילים ומושפעים מהגרביים. עבור רוכבים רבים הגרביים היא דרך כייפית וזולה יחסית להפוך את קיט הקבוצה למעניין יותר, להוסיף לו טאץ’ אישי וכמובן לגוון את המראה. זה מה שמנחה למשל את ברט מ-Handlebar Mustache שהוסיף ללין המוצרים הקיים שלהם גם גרביים כדי לספק לרוכבים המוספונסרים פריט לבוש שיוכלו ללבוש בעת הרכיבה, כי לא כולם אוהבים את קיט הקבוצה, וגרביים זו דרך קלה לשפר את המצב וכמובן את המראה. כמובן שזוג הגרבים הלא נכונים יכולים לפוך אותכם לאיטיים יותר, כמו שמסבירים Panache Cyclewear באתר החברה. ראו הוזהרתם…

גרביים

טאץ’ אישי לקיט BIKEPANEL בקולורדו (הכתבה בקרוב). בתמונה גרביים מתוצרת Handlebar Mustache (ימין) ו-Sako7 (שמאל)

עיצוב וצבעים

נראה שזמנם של גרביים בצבע אחיד או עם מספר פסים חלף מן העולם, אם כי יש הטוענים שלמראה הקלאסי יש גם מקום. הטרנד הברור הוא צבעים נועזים ובולטים, צורות גיאומטריות והמילה האחרונה, mix and match או זוגות לא תואמים. כן, כמובן שעל טעם ועל ריח אין להתווכח אבל נראה שצבעי הפלורסנט, הצורות הפסיכודליות והעיצובים המעניינים כאן כדי להישאר.

גרביים

זוגות לא תואמים, כן הם נקנו כזוג (בתמונה גרביים מ-This is Cambridge, שמאל ו-Save Our Soles, ימין)

שון מ-Sako7 אומר שהקו המנחה אותו הוא שהגרביים צריכים להיות בולטים ונועזים ואף פעם לא משעממים. אני מסכימה, כי האמת לא עדיף לרכוב בפלאטון מאחורי מישהו שגורב גרביים מעניינים?

גרביים בולטים הם גם דרך מעולה לפתוח בשיחה עם רוכבים אחרים. מבחינתי תמיד עדיף לשמוע הערה כמו “אחלה גרביים” מאשר משהו כמו “כל הכבוד, עוד מעט הסוף”.

גרביים

מה עדיף לראות לפניך בפלטון? (בתמונה גרביים מתוצרת Rapha (ימין) וSako7 (שמאל))

מה האורך הנכון?

זה אחד הנושאים החמים בתחום. אורך הגרביים הנכון יכול לעשות את המראה או לשבור אותו (או כמו שאומרים make or break). ובמקרה הזה קוראים יקרים האורך כן קובע!

2015-11-14 10.33.54כדי לדון בשאלה חשובה זאת פניתי לשני המומחים בתחום: ברט מ-handlebar mustache אומר שבשבילם יש רק אורך אחד שהוא האורך הנכון וזה 6 אינץ (כ-15 ס״מ). זה מה שנראה מקצועי (pro) עבורם. זה אורך הגרביים שהפרו׳ס האהובים עליהם גורבים. הוא מסיף ואומר בבדיחות הדעת (או שלא), אנחנו אף פעם לא נייצר ankle panties כמו שג׳ילבר (פיליפ) והורנר (קריס) גורבים. שון מ-Sako7 מחזק ואומר גרביים בגובה הקרסול או כל גרב קצר מ-4 אינץ (כ-10 ס״מ) ממש לא הולך. מאידך גיסא הוא מוסיף שגרביים ארוכים מידי זה גם מראה לא ממש בסטייל. הוא מסיף ומסכם – הגרב צריך להסתיים במקום בו מתחיל שריר התאומים. זה המראה האידיאלי. מסכימים?

גרביים

הגרב צריכה להסתיים במקום בו מתחיל שריר התאומים?

קומפרשן או רגיל?

למרות שיעילות גרבי הקומפרשן בעת הרכיבה (או ריצה) שנויה במחלוקת. רוכבים רבים אוהבים את התחושה של לרכוב עם, אבל המראה של גרבים המגיעים לברך, אני מודה, לא ממש משדר סטייל. לכן רבים מרוכבי הכביש ושלא לדבר על רוכבי הרים מסתייגים מן המראה הטריאתלטי הזה. אז זהו יצרני הגרביים הרימו את הכפפה ולא צריך יותר לבחור בין סטייל לתחושה. כיום ניתן למצוא גרביים באורך הנכון (כן נחשתם “6) שנראים כמו כל זוג רגיל אבל מציעים תכונות קומפרשן.

10

כבר לא צריך לבחור, שילוב של קומפרשן וסטייל. (מימין לשמאל Rapha, Panach, Eleven, CEP)

אני כבר לא אסתכל שוב על מגירת הגרביים שלי באותו אור, והגרביים שאני גורבת (אפילו במראה הטריאתלטית) לא יוזנחו שוב. מקווה שגם אתם.

תמונות: אנג’לה פארוטה ושרון שחר
מאת: שרון שחר

מה דעתכם? כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו והגיבו שם לכתבה!