יריבות ספורטיבית היא נשמת אפו של הספורט. אנחנו קמים ב 4 בבוקר לראות את סטיב קר נגד בלאט או את קרי נגד לברון. ידענו שנדאל ופדרר ״יהרגו״ אחד את השני לאורך 5 מערכות מתישות. זה עשה את זה יותר מעניין, מותח, פחות רדום.  בעוד שבועיים מחכה לנו הקרב על ההר בין פרום, קונטדור, ניבאלי, קווינטאנה וחבריהם… ענף האופניים הישראלי קטן. יש כ 40 רוכבים בפלוטון העילית והרבה פחות מכך רוכבים שישפיעו על המרוץ. למרות זאת, גם כאן יש יריבויות, מאבקים ופוליטיקה של האופניים (מי עוזר למי ולמי לא עוזרים). לקראת אליפות ישראל, הנה סקירה של מה שקורה מעל ומתחת לפני השטח…

 

האלוף היוצא, ניב ליבנר, לא יגיע להגן על תוארו השנה. הזדמנות להזכר בנצחונו הנפלא ב 2014

האלוף היוצא, ניב ליבנר, לא יגיע להגן על תוארו השנה. הזדמנות להזכר בנצחונו הנפלא ב 2014

 

גברים עילית

על הכביש

מרוץ אליפות ישראל חוזר בפעם המי יודע כמה למסלול הקלאסי בבית גוברין. המרוץ יוזנק ב 7 בבוקר. הגברים ירכבו 6 הקפות (כ 147 ק״מ), הנשים והנוער 4 הקפות (כ 100 ק״מ). סיום המרוץ חוזר לנקודה המסורתית בפארק בריטניה.

השנה מגיעה הדבוקה הישראלית לאליפות ישראל באיזון כוחות יחסי. בכל אחת מהקבוצות המובילות יש שני רוכבים חזקים בולטים ולידם עוזרים נאמנים. בנוסף, ישנם מספר רוכבים שיכולים להשפיע על המרוץ מבחוץ או בהתאם להתרחשויות. בואו נראה מי השחקנים הראשיים בהצגה:

סי.סי.סי – 5 רוכבים

הכחולים-ורודים מגיעים בכושר לא רע בכלל ובמומנטום חיובי. גיא שגיב ואביב יחזקאל הם שני המועמדים המובילים של הקבוצה וניצחו לאחרונה את השלב האחרון בתפוח ואת קריטריום קיסריה בהתאמה. אין אגו בין השניים והם ירכבו את נפשם אחד למען השני. ים פוליאק (יגיע מהקורס בצבא), עידן שפירא ואיתמר דשא ינסו לתת לגיא ואביב את כל העזרה שיוכלו לתת בשלבים המוקדמים על מנת לאפשר להם להיות שם בסיום.

 

22

גיא שגיב ואביב יחזקאל – חברים, מצוינים, שנים שהם אחד

 

סייקלינג אקדמי – 4 רוכבים

הישראלים של האקדמי מגיעים לאליפות עם סימן שאלה לגבי כושרם. למרות שמדובר בישראלים הטובים ביותר על שני גלגלים ופדלים, הם חווים עונה קשה ועומס גדול של טיסות ומרוצים ולא ממש ברור באיזה מצב צבירה הם מגיעים לאליפות. נמרוד דובינסקי, מאמנו של זילברשטיין, מסביר – ״חוץ מעידו, אין רוכבים ישראלים אחרים באקדמי שרכבו עונה מלאה באירופה, זה קשה ויקח זמן ללמוד לרכוב עונה שלמה עם טיסות, נסיעות וכל מה שכרוך במקצוענות אופניים״. עידו זילברשטיין ויואב בר הם שני הישראלים הבולטים של האקדמי והמועמדים הבולטים ביותר ללזכות השנה בתואר הנכסף. בכרמיאל הם הוכיחו שהנוכחות שלהם משנה את המרוצים. גיא גבאי ביום טוב, ובמסלול כמו בית גוברין שכמו תפור למידותיו, יהיה שווה ערך לעידו ויואב ויכול אפילו לעלות עליהם בסיום. בן אינהורן לא רכב מספיק טוב השנה אבל ביום נתון הוא עדיין יכול לעשות דברים מענינים בטח בדבוקה הישראלית. זה לא קרה יותר מדי זמן, אז אין זמן מתאים יותר מאשר – עכשיו!

 

3

תמונה: סייקלינג אקדמי – אין רוכב מוביל אבל ארבעת הרוכבים יכולים לנצח. יתרון או חסרון?

 

500 וואט – 5 רוכבים

אילן אולמן ואילן אפרת הפכו השנה את 500 וואט לקבוצה איכותית ועמוקה. בטור התפוח הקבוצה הוכיחה שהיא בשלה ומגיעה מוכנה למאני-טיים. האחים גולדשטיין הם הרוכבים המובילים של הקבוצה והכי קרובים לזילברשטיין ובר מבחינת יכולת במסלול כמו בית גוברין. אופק חסון, טל גבאי ומעיין פראנק ישלימו חמישיה חזקה שבניגוד לאקדמי יש בה מובילים ברורים. 500 וואט הוכיחו שהם יודעים לרכוב עבור המובילים של הקבוצה ולנצל את הכח שלהם כקבוצה.

 

רועי ועומר גולדשטיין שולטים בטור התפוח. האם נראה אותם בשיאם בשבת?

רועי ועומר גולדשטיין שולטים בטור התפוח. האם נראה אותם בשיאם בשבת?

 

ישראל גו פרו – IGP – 4 רוכבים

יובל דולין, חן שרייבר, אנטון מיכאלוב וגל וייץ יזנקו עבור IGP. הרבה סימני שאלה…

אנטון מעט להתחרות השנה וקשה לדעת באיזה כושר הוא נמצא. יש מעט רוכבים בישראל עם מה שיש לאנטון ברגליים… כשהוא בא ומתחרה ברצינות (והוא יהיה רציני בשבת!) הוא תמיד פאקטור. גל וייץ מגיע אחרי תקופה פחות טובה והוא רק החל את חזרתו נקווה לראות ממנו ניצוצות ליכולת של פתיחת העונה גם אם רק לזמן קצר. חן שרייבר, כמו תמיד, ייתן הכל עבור הקבוצה. הרוכב הבולט של IGP השנה הוא דוקא יובל דולין (אלוף ישראל 2013). יובל הוא האביר הלבן של הספורט – חכם, מוכשר, צנוע ועם משפחה נפלאה. עם שקט נפשי, הרבה נסיון, מנוע גדול (שתמיד היה שם, וב 2013 אפשר לו לזכות בתואר האליפות) ועם היכולת הנהדרת להתחרות במרוץ ולהסתכל עליו מהצד בו זמנית, הצליח דולין להשיג מספר פודיומים השנה (איגודן וקיסריה). ליובל אף מצוין לבריחות (יובל היה זה שיזם את הבריחה המנצחת של 2014 אך לא היו לו הרגליים ללכת איתה עד הסוף) ואל תתפלאו אם תמצאו אותו שם בשלבים קריטיים במרוץ.

 

5

יובל דולין (משמאל)- אף מצוין לבריחות מנצחות יש. האם יהיה שיתוף פעולה עם האקדמי?

 

רוכבים וקבוצות נוספים

דימה גרבובסקי – דינמו רייסינג – גרבובסקי עבר שינוי השנה. הוא קיבל אזרחות ישראלית, התגייר והשתקע בישראל. הוא עובד לפרנסתו והרכיבה כבר איננה עיסוקו המרכזי. למרות שקיבל אזרחות ישראלית, לא יוכל דימה להיות אלוף ישראל השנה משום שעל פי חוקי ה UCI מי שלא החזיק באזרחות של המדינה בה הוא מתחרה ב 1 בינואר של אותה שנה לא יוכל להיות אלוף. איגוד האופניים הישראלי ביקש מה UCI אישור מיוחד עבור דימה אך ה UCI סרב. בחודשיים האחרונים חזר גרבובסקי להתאמן ברצינות והוא לא מגיע למרוץ כאורח.

 

תמונה: האם נראה את גרבובסקי משחזר את עפולה 2013?

 

זוהר הדרי – TACC – פעם הקבוצה הגדולה והעמוקה ביותר, היום קבוצה בתקופת מעבר. זוהר הדרי היה הרוכב הבולט של הקבוצה השנה וינסה להיות במרוץ כמה שיותר.

בשביל אופניים בגליל – לפני שהקבוצה יוצאת לסדרת מרוצים בחו״ל יגיעו הסירקינ׳ס לאליפות ישראל במטרה לרכוב כמה שיותר עם הרוכבים הבולטים. זה לא יהיה קל אבל גם לטובת המרוץ, טוב יהיה אם הקבוצה תשתתף במאמץ ותהיה אקטיבית על פי ההתפתחויות.

 

7

זוהר הדרי בדרכו לנצחון בגראן פונדו ים המלח. הפתעה?

 

מתחת לכביש- ניצוצות של יריבות ספורטיבית מרתקת בין סייקלינג אקדמי ו 500 וואט

עונת 2015 הפכה מעניינת מאד בכל הקשור לרכיבת הכביש התחרותית בישראל, בזכות היריבות הספורטיבית המתעצמת בין שתי המעצמות – סייקלינג אקדמי ו 500 וואט. דרמה יוונית מרתקת הקשורה במובילים – רן מרגליות ואילן אולמן. רן הוא רוכב של אולמן בעברו, ועכשיו הם מתחרים אחד מול השני, מובילים את שתי הקבוצות הבולטות בישראל אל המרוץ המקומי החשוב של השנה.

הקמתה של הסייקלינג אקדמי הביאה כמות יוצאת דופן של רוכבים זרים למרוצי העונה המוקדמים. האקדמי שלטו באופן מלא באורים ובבית גוברין. בטור ערד ללא הזרים ועם 4 ישראלים בלבד אחרי הפרידה מרועי גולדשטיין, זה כבר היה יותר קשה, אבל נג״ש קבוצתי ועידו זילברשטיין המצוין הספיקו לנצחון.

רוכביה הישראלים של הסייקלינג אקדמי יצאו לבלוק מרוצים ראשון באירופה. הישראלים של האקדמי רכבו באופן עקבי, עשו עבודה עבור הקבוצה, הפסידו זמן ברגעי ההכרעה ובעליות הארוכות (קרואטיה ואזרבאייג׳אן) והיו שותפים לבריחות שהביאו הרבה חשיפה (עידו זילברשטיין באזרבאייג׳אן) וחולצת מוביל צעיר (גיא גבאי בפולין).

אבל יש איום רציני ברקע: עושה רושם שהחזרה לארץ למנוחה לא עשתה טוב לרוכבי הקבוצה – בן אינהורן וגיא גבאי רכבו בינוני ומטה בטור התפוח ועם החזרה לאירופה ראינו את כולם עייפים, פורשים ומאבדים המון זמן בטור סלובקיה ובטור מאלופולסקה.

רן מרגליות לא חושב שזה ישפיע על המוכנות לאליפות ישראל: ״אני דווקא רואה את ריבוי המירוצים כיתרון. אין אף אימון, חזק וממוקד ככל שיהיה שיכול לדמות סיטואציות תחרות. בהיבט הזה, רוכבי הקבוצה נמצאים בעמדת יתרון משמעותית. הן מבחינת הרוגע והן מבחינת הנסיון התחרותי. בהיבט הפיזי, לכולם יכולים להיות ימים טובים יותר או פחות אבל באופן גורף אני יכול להעיד על גרף שיפור משמעותי מתחילת העונה, על אף ואולי דווקא בזכות כמות המרוצים. לגבי ההתאוששות: הרוכבים הינם מקצוענים במשרה מלאה והם יגיעו מאוששים היטב ובמצב פיזי טוב לאליפות״.

בטור תפוח ראינו את 500 וואט מתחברת לשלם הגדול מסכום חלקיו ובפעם הראשונה מממשת את הפוטנציאל שלה כקבוצה. באורים 2015, 500 רכבו רע טקטית, בבית גוברין עומר גולדשטיין סבל תקלה טכנית ועימות מיותר עם האקדמי (שהיתה גם כך ביתרון מספרי ואיכותי גדול) והקבוצה לא היתה בתמונת הנצחון. טור ערד היה קרוב מדי לפרידה של רועי גולדשטיין מהאקדמי והאווירה הטעונה היתה באוויר והשפיעה. בתפוח, 500 וואט רכבו מרוץ מושלם וניצחו את שלבים 1 ו 2 ואת שלושת המקומות הראשונים בדרוג הכללי. אין שום ספק שהנצחון של 500 וואט בתפוח ובמיוחד הדרך בה רכבה הקבוצה את השלב השני והרוח שהביאה לדבוקה ישפיעו משמעותית על מה שיקרה באליפות ישראל הקרובה. התוצר של האופן בו התנהל טור התפוח הוא ש 500 וואט מסומנים, ולכן הם ירכבו לבד. יותר מכך, כנראה שכולם ירכבו נגדם. מספר אילן אולמן: ״יש לנו מוטו אחד, שרוכב שלנו יהיה אלוף ישראל! זה הנרטיב המוביל. זו תחרות. אנחנו לא רוצים שאף אחד יתן לנו מתנות ואם רוצים לעשות קואליציה מול הרוכבים שלנו הרי שזה כבוד לנו שאנחנו הקבוצה להביס ולא הקבוצות האחרות כולל המקצועניות, אם הם צריכים להתאחד כדי לנצח את הלוחמים שלנו זו מחמאה וכיף!!! בסופו של דבר זה משחק והקבוצה הטובה ביותר באותו יום תנצח״.

 

8

תמונה: 500 וואט מנצחת בשלב 2 של טור התפוח. האם זהו הרגע שישפיע על מרוץ אליפות ישראל 2015?

 

מונעים מהרצון לנצח ולהראות לחברי האקדמיה שהויתור/פרידה מרועי גולדשטיין היתה טעות ינסו החיילים של האילן׳ס (אולמן ואפרת) להביא את עומר ורועי גולדשטיין לשלבי ההכרעה במקום טוב! במובן הזה טל גבאי המנוסה ואופק חסון שלוקח השנה מאביב יחזקאל את תואר הרוכב המשתפר של השנה, הם אולי הרוכבים החשובים במרוץ. אל תתפלאו למצוא את השניים בקדמת הדבוקה בשעתיים+ הראשוניות של המרוץ.

אביב יחזקאל וגיא שגיב שרדו אחרונים את הבליץ של 12 רוכבי האקדמי בפברואר. מול 4 רוכבי אקדמיה בלבד ואחרי תקופת מרוצים בחו״ל מגיעים גיא ואביב מוכנים וחזקים. היריבות בינם לבין האקדמי קטנה יותר ובהחלט יתכן שיתוף פעולה עד לשלבי ההכרעה.

אם ב 500 וב CCC יחסי הכוחות הפנימיים ברורים, יחסי הכוחות בתוך האקדמי פחות ברורים. יואב ועידו הם שני הישראלים הבולטים אך גיא גבאי מגיע בכדי לנצח ויתכן מאד שגם בן רואה בעצמו מועמד – ״כמובן שאיני מתכוון להרחיב יותר מידי על הטקטיקה שלנו למרוץ. יכול להבטיח שנשמור על הקו האגרסיבי שלנו מתחילת העונה ונתרום לכך שיהיה מרוץ מעניין״ מוסיף מרגליות.

כל האמור לעיל הופך את דימה גרבובסקי לאיש מפתח. אם דימה נמצא בכושר טוב, לחיצה ארוכה שלו כנראה שלא תפרק את הכל (או את כולם) אבל תגרום נזק גדול ומי שיוכל להשאר במרוץ (ראו השלב הראשון במרוץ התפוח) יקבל שותף משמעותי לעבודה. גרבובסקי אינו בן ברית ואינו ״חבר״ של אף אחד. הוא מנוסה, חזק ורוצה לנצח. עצוב יהיה אם במקרה של התקפה/בריחה של גרבובסקי הישראלים מהקבוצות השונות יוותרו על הנצחון ולא ירדפו אחריו, מתמקדים בנסיון להיות אלופי ישראל ומוותרים לגרבובסקי על מרוץ האליפות עצמו.

מעבר לכל הרצונות והמשקעים יש חברויות נסתרות רבות – האקדמי מורכבת מרוכבים של הקבוצות המקומיות – עידו מגיע מ TACC ומאומן ע״י נמרוד דובינסקי. בן אינהורן מגיע מ 500 וואט ומאומן ע״י אילן אולמן. גבאי ובר מגיעים מ IGP ומאומנים ע״י צחי בויגן. יהיה מעניין לראות אם במהלך המרוץ, יחסי העבר יתורגמו לבריתות ושיתופי פעולה משמעותיים. יהיה מעניין.

 

נשים עילית

הלוואי והיו מספיק רוכבות על מנת לסקור את מקצה העילית נשים.

הנשים יזנקו בדבוקה קטנה. אם לא יהיו ארועים יוצאי דופן (תאונה, רעידת אדמה או התקפת טילים…) פז בש תנצח ועומר שפירא תסיים שניה. אני אישית אשמח מאד לראות את עומר, הנחושה עד מאד!, שעשתה השנה קפיצה גדולה, נשארת עם פז ומנהלת קרב עד לסיום. הלוואי.

 

9

תמונה: פודיום נשים 2014. שני בלוך נסעה, עומר שפירא ופז בש נותרו לחלוק את המקומות הראשונים

 

אם קראתם עד כאן אתם כבר מכירים לא רע את מה שקורה בדבוקה הקטנה שלנו מעל ומתחת לפני הכביש. זה הופך את הכל להרבה יותר מעניין!

לכם הקוראים לא נותר אלא לכוון את רכיבת השבת כך שתגיע בסביבות 9-11 (הזינוק ב 7) לעליית המים בבית גוברין. בואו לראות, לעודד ולייצר אווירה. הגיע הזמן שיהיה כאן מרוץ עם קהל וקצת רעש. מובטח שיהיה מעניין.