כשנכנסנו כדי לבדוק את שנת 2014 שלנו, קיבלנו לפנים נתון שהוא לא פחות ממדהים: השנה הזו נכנסו ל BIKEPANEL לא פחות מ 164 אלף גולשים שונים זה מזה, ואוטוטו נגיע למליון דפים נצפים בשנה!

אין ספק שבייקפאנל הוא מגזין האופניים הגדול והמוביל בישראל. אנחנו מאוד שמחים ומודים לגולשים ולרוכבים על האמון הזה, ובמיוחד מסתכלים בסיפוק אחורה, כיוון שהרייטינג הגבוה שלנו לא הגיע תוך מסע אל תוכן עממי אלא ההפך מכך – אנחנו עושים מאמץ גדול לשמור על הרמה, לכוון גבוה, ולהמשיך להביא לכם את התוכן הכי מעניין על אופניים, בעברית, בישראל.

מה שמעניין על אופניים

יצאנו לעולם לפני כמה שנים עם בשורה לתרבות האופניים הישראלית: אתר תוכן איכותי, מעמיק ומגוון. אתר שכותב מבחני ציוד אמיתיים, כולל ביקורת כואבת אם יש. אתר שיש בו דיעות שלא תמיד כולם אוהבים, והוא משמיע אותן בכל זאת, כי הוא מאמין בפלורליזם וחופש הביטוי. בייקפאנל הוא פאנל של כותבים שמביאים לכם את מה שמעניין על אופניים, כבר שלוש וחצי שנים. וכשאתר קם על בסיס ערכים מוצקים, כאשר יש לו כוכב צפון, הוא יכול לנסות להתמיד ברכיבה מבלי לשנות כיוון, והכיוון נשאר רלבנטי. מבט על הערכים הבסיסיים שלנו והסיבות להקמת האתר מזכיר לנו תמיד למה אנחנו כאן, ומרתק לראות שהן אקטואליות היום בדיוק כפי שהיו כשהקמנו את האתר:

  1. חיזוק האהבה לאופניים – זה משהו שאנחנו ממשיכים לעשות בכל כתבה ובכל נושא… מרגישים נכון?
  2. חשיפת גורמי “הנשמה” של הענף – לא מעט כתבות היו השנה על חנויות נשמה, על אנשים מיוחדים בענף, ועל אירועים מיוחדים ויפים שתרמו לתרבות הרכיבה
  3. קידום רכיבת הכביש – ענף הכביש מהווה רק 20% מעולם הרכיבה הישראלי, כלומר לא כלכלי לכסות אותו. בייקפאנל עשה מהפכה בישראל בכיסוי תחרויות ותרבות הכביש, כי אנחנו באים מאהבה.
  4. פלורליזם וגיוון – זה ב DNA שלנו. הפאנל מביא דיעות סותרות לחלוטין זה מזה בהמון דברים. אנחנו רוצים להביא מגוון של שחקנים בענף – קטנים כגדולים. מגוון של סגנונות רכיבה, גם נישתיים.
  5. כתיבה חופשית על אופניים – הכתבות והמבחנים בבייקפאנל משתדלות לאמר את האמת הישירה מבלי להחסיר דבר ולא משנה מי הגורם שהעביר את הציוד או מהו נושא הכתבה.

תודה ראשונה – לפאנליסטים

אנחנו מסתכלים היום בסיפוק על חמשת הערכים והמטרות האלה ומרגישים שאנחנו מקיימים את ההבטחה לעצמנו, ולקוראים: בשנת 2014 הועלו לאתר כ 250 כתבות תוכן איכותיות על אופניים. 250! מאתיים חמישים! לאתר שלא עוסק בחדשות ולא מפרסם אייטמים קצרים אלא כתבות מגזין ארוכות ומעמיקות יחסית זה המון. אנחנו, אלה הכותבים של האתר, שנכון לעכשיו מונים את הפאנליסטים שפה. ב 2014 הצטרפו אלינו לא מעט פאנליסטים חדשים: עופר עברי שמצלם נפלא, עמרי זרח שמביא נשמה ומקצוענות באופניים, גדי טנא ואור גוב שמכניסים קצת זמן אוויר למערכת, רן מרגליות שהביא טעם של חו”ל עם הפרשנות המקצוענית והמרתקת לטורים הגדולים, ושרון שחר שמביאה לנו טעימות מאירועי אופניים מדהימים ומיוחדים בעולם.

כל-הפאנליסטים2

והתוצאה: לא פחות מ 164,204 גולשים נכנסו לאתר ב 2014!

אין ספק ש BIKEPANEL הוא מגזין האופניים המוביל באינטרנט הישראלי, לא רק באיכות, אלא גם בגודל ובכמות. למרות כתיבה איכותית, יש שיאמרו אליטיסטית, חפרנית, מעמיקה, מורכבת, ולא תמיד פשוטה לעיכול האתר מאוד מצליח ומייצר את מה שמעניין על אופניים להמון המון רוכבים. אגב – יש המון טריקים לפמפם עמודים נצפים, ולו היינו עוסקים בחדשות או מפציצים באייטמים קצרים זה היה קופץ, אבל זה לא הקטע שלנו: אנחנו רוצים עומק ואיכות. מספר הגולשים (Unique Users) הוא מספר מדהים שמעיד שעולם האופניים אימץ את בייקפאנל בחום.

אלה הם נתוני הגוגל אנליטיקס האמיתיים שלנו – בצילום מסך מלפני כמה ימים:

  • ביקרו באתר 164 אלף גולשים שונים – וגדלנו ב 31% מ 2013! 
  • כ 756 אלף דפים נצפים, כ 41% גידול משנת 2013!
  • היו כ 448,015 כניסות לאתר שהם כ 44% גידול בכמות הכניסות מ 2013!

לצמוח בשנת ההשקה של אתר זה קל מאוד – ככה זה כשמתחילים. זה ממשיך להיות לא כל כך מסובך לצמוח בשנה השנייה, ואפילו בשלישית. אבל בשנה הרביעית שלנו, בשנה קשה שהיה בה מבצע צבאי וטילים על ישראל, ומעט מאוד רכיבות ומצב רוח לפאן – אנחנו גאים מאוד להציג צמיחה דו ספרתית של קוראים וכניסות, ואנחנו מקווים שזה תוצר של העבודה האיכותית על תוכן אופניים במרכז.  מה שברוב האתרים הוא סוד למנהלים בלבד- אצלנו אנחנו שמחים לפרסם לכולם:

סטטיסטיקה סיכום שנה 2014

מעל 164,000 גולשים שונים זה מזה נכנסו לבייקפאנל ב 2014 – מדהים!

 

 

ואיזה כתבות הכי הצליחו השנה? הנה העשירייה הראשונה

זה מאוד מעניין ומלמד מהו תוכן שתופס את הקוראים: טיפול ישיר במחלוקות, טיפים, מוצרים ומסלולים מוצלחים במיוחד, כתבות שיש מאחוריהן קהל ששיתף או קמפיין חזק, וכותרות מסעירות.  

  1. 8,623 –  רט”ג נגד האופניים – ההתעמרות נמאסה והרוכבים מנצחים במשפט!
  2. 5,993 – מותג אופניים חדש מגיע לישראל: אופני Massi – בסינגלמניה קיבוץ העוגן ו Bikes&More בכרכור!
  3. 5,524 – טיפ מירנין – איך נבחר את מידת האופניים המתאימה לנו?
  4. 4,809 – עוד להיט – נמרוד כהן מביא סקירה של ה IBIS Ripley
  5. 4,783 – קק”ל עושה זאת שוב: הושק סינגל הרי נפתלי שבאצבע הגליל
  6. 4,782 – רוקאנרוד פותחת חנות ברח’ הנחושת 4, ברמת החייל בתל אביב!
  7. 4,565 – מבחן אופניים “4 עד 4000” פרק א’ – KTM Ultra fun 29
  8. 4,412 – מקורי או לא מקורי? על תופעת השלדות המזויפות מסין
  9. 4,240 – מוביוס – מצלמת HD זעירה לאקסטרים ולרכב במחיר מדהים!
  10. 4,186 – המסוע – רשמי רכיבת התנסות במסלול “המסוע” האייקוני – 2014 Veolia Desert Challenge – לא לבעלי לב חלש!

ותודה שנייה לספונסרים!

בלי החבורה האיכותית שתמכה בבייקפאנל השנה לא היינו יכולים לעשות הרבה מהדברים שאנחנו רוצים לעשות. יש המון השקעות מאחורי הקלעים שיחזרו חזרה אל האתר וישפרו אותו. חלקן כבר ראיתם ונחשפו – והראשון בהם הוא האינדקס של האירועים והעסקים שהשקנו, ושדואג שתדעו על כל התחרויות והעסקים בתחום. לחצו על הקישורים בשמותיהם לערוצי התוכן שלהם בבבייקפאנל ובהם כל הכתבות של הספונסרים באתר:

  1. סינגל טרק – יבואנית ונותנת השירות לבולמי Fox בישראל.
  2. אופני KTM – המותג הכתום של עולם האופניים.
  3. רודי פרוג’קט – המשקפיים והקסדות שהפכו לסימן ההיכר לרוכבים.
  4. רוקנ’רוד – רשת חנויות האופניים הצומחת והמתחזקת בישראל.

 

ספונסרים

 

חלק הביקורת – אז ממה אנחנו לא מרוצים?

מי שיקרא את הכתוב מעלה עוד יחשוב שעברנו לתחום אחר מכתיבה ובכל הקשור לעצמנו איבדנו את הביקורתיות. אז זהו, שלא… לצד הגאווה על ההצלחה האדירה של האתר, אנחנו לא מרוצים מהמון דברים, וכשאנחנו מסתכלים באתר אנחנו רואים על כל פינה ושעל דברים שאפשר וצריך לשפר. אנחנו לא מרוצים מקצב התקדמות הפרויקטים הטכנולוגיים שלנו שנתקעו שוב ושוב. לו היו מושקים כל הפרויקטים האלה בזמן, הצמיחה שלנו היתה גדולה ממה שהיא היתה השנה בסדרי גודל משמעותיים. אנחנו לא מרוצים מכמות כתבות התוכן וכמות הסרטים שאנחנו מצליחים לייצר ולא מכמות התגובות לכתבות והשיתופים שהיינו רוצים שתהייה הרבה הרבה יותר גדולה ומשמעותית – חסרה לנו שיחה ארוכה בין קוראים במנוע התגובות של הפייסבוק. אנחנו רוצים כותבים נוספים שיהיו ממוקדים בסגמנטים ספציפיים בעולם הרכיבה שאנחנו לא נותנים להם מספיק כיסוי היום, ואנחנו רוצים עוד המון דברים, שעוד יגיעו…

יש כל כך הרבה מה לשפר באתר עצמו – חסרים לנו עוד כמה שירותים שאנחנו רוצים לראות לצד האינדקס, והניוזלטר שלנו תקע עד לא מזמן כל מי שניסה לקרוא אותו באאוטלוק (המתכנת שלנו פתר את זה לאחרונה, אנחנו מקווים…). האתר כבר צריך עידכון: הוא בן 3.5 שנים כפי שהוא ובנוי על תשתית שנכתבה לפני איזה חמש שש שנים. הוא לא ריספונסיבי אפילו… אנחנו לא מרוצים מהמון דברים שדורשים שיפור, אז תדעו – שאם ראיתם משהו גרוע או לא נכון או דורש שיפור באתר, רוב הסיכויים שראינו אותו גם ואנחנו מתים כבר לתקן אותו…

אז יש לנו בשורה:

קבלו את בייקפאנל החדש, בקרוב…

השנה גם היתה שנה שבה קמו עוד מגזיני אופניים באינטרנט כמו ווירייד שיצא לעולם עם איכות מדיה נפלאה ודמו דיי שהצליח מאוד, וסייע להעיר מעט את הביצה הרדומה שלנו. ההשפעה שלו היתה ברוכה, ואנחנו מרגישים אותה בעליית כמות הכניסות לבייקפאנל, וגם ביותר מפרסמים בבייקפאנל. יש עוד כל מני גורמים שהשיקו או הכריזו, ואין ספק שיהיה עמוס בתוכן אופניים בפייסבוק שלכם…
בשורה גדולה: אנחנו עובדים על שידרוג כולל של האתר – עיצוב אחר, מודרני, ובנוי טכנית הרבה יותר טוב וגמיש. הוא כמובן יהיה ריספונסיבי ויתמוך במובייל – מאוד חשוב היום. במסגרת הזו גם תהיה עבודת אופטימיזציה של המהירות, ונרכוש שירותי CDN (הגשת תוכן מהירה) שאנחנו מקווים שיסייעו להעלות את הכתבות מהר יותר. העיצוב החדש יכיל עמודה לצד כתבות – שבה יהיה אפשר לחשוף כתבות נוספות באתר, וכל מי שמגיע ישירות לכתבה מהפייסבוק יוכל לקפוץ ממנה לתכנים נוספים.
במסגרת הפרויקט גם נאחד את מערכות הניהול של האתרים (מגזין, אינדקס, ועתידיים נוספים), ואת הסטטיסטיקה שלהם – מה שיקנה לנו תמונת מצב חדשה ואמיתית יותר ממה שיש היום גודל האתר, ויקל על הניהול שלו, על הוספת ווידג’טים חדשים חוצי אתרים ועוד יתרונות מעניינים שעוד תגלו בהמשך.

אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי שימשיך להיות לכם מעניין על אופניים – ב BIKEPANEL!

מאחלים ש 2015 תהייה מוצלחת עוד יותר!

הפאנליסטים