מרטין מייס GT factory racing (קבוצתה של נגה כורם), מי שכרגע מוביל את הטבלה בניקוד כללי בסבב האנדורו העולמי, מושעה ל90 ימים ע״י ה-UCI לאחר שהתגלה כי נמצאו בדגימות שלו חומרים אסורים

הדגימות נמצאו חיוביות לאחר התחרויות ברטורה וטזמניה, שבהם מייס ניצח. לעומת זאת הדגימה של מייס בתחרות במדירה נמצאה שלילית. נכון לעכשיו מייס מושעה ל90 ימים כך שהוא יפסיד את כל הסבבים הקרובים עד התחרות בוויסלר קנדה. בנוסף נשללו ממייס הנצחונות שלו ברוטורה וטזמניה, מה שאומר שהסיכוי שלו להיות שוב אלוף העונה נמוך מאוד. 

קבוצתו של מייס, GT factory racing, נמסר כי החומר האסור שנמצא אצל מייס הוא החומר לטיפול בזיהום שהתפתח אצל מייס לאחר פציעה בתחרות ה-NZ enduro. הרופא הרשמי של התחרות החליט לתת לו את החומר שנמצא משום שהזיהום היה עמיד לאנטיביוטיקה.  

הנהלת הקבוצה עומדת מאחורי מייס ותומכת בו באופן מלא משום שאין לו יד ישירה במעשה ושהכל נעשה ע״י רופא תחרות רשמי, מנגד הקבוצה מכבדת את החוק ולא תערער על ההחלטה. הנה סרט שלו מהתחרות שבה נתפס: 

נציין שמדובר בהחלטה שנויה במחלוקת, והתגובות ברשת תומכות במייס ברובן. הכישורים באנדורו שונים מהותית מאלה הנדרשים בספורט האופניים המתבסס רק על יכולת אירובית, שם שינויים מזעריים ביכולות הספורטאים בתחומי הולכת החמצן משנים מציאות בצורה דרמטית. בספורט כמו אנדורו בו היכולת הטכנית משחקת מרכיב משמעותי בהרבה, החלק האירובי קטן יותר. באנדורו החלק האירובי בא לידי ביטוי בקטעי ההתשה בטיפוס למעלה, כך שאם אתה לוקח משהו אסור שמחזק אותך באירובי אתה פחות מתעייף לטווח הארוך, מעבר לטכניקה והכושר הפיסי. 

מצד שני- חוק זה חוק, ורשימת החומרים האסורים ידועה, ואחריות הספורטאים ורופאיהם לעמוד בכך. אין לנו את כל המידע לגבי המקרה, מה יכולות להיות התועלות של החומר שנתפס או חומרים אחרים שהוא יכול למסך, ולכן נותר בעיקר להמתין למידע נוסף, אם ייצא כזה.

בנוסף נציין שיש הרבה דברים שיכולים לגרום לשימוש בחומרים: התאוששות מפציעות, בניית שריר, הרזיה מהירה אחרי פגרה (או התמודדות עם קשיים קבועים בהורדת אחוזי שומן), הולכת חמצן ועוד. כל אלה יהוו גורמים שמסייעים לספורטאים ולכאורה יכולם לעודד רמיה בספורט.

הסיפור הזה מתווסף לאירוע של ריצ׳י רוד וג׳ראד גרייבס שגם הושעו בגלל חומרים אסורים ועכשיו הם רשאים לחזור להתחרות.


מעניין? יהיו עוד הרבה כאלה! עשו מנוי על הטלגרם שלנו ותהיו בעניינים: https://t.me/BIKEPANEL