קיבלנו למבחן BIKEPANEL את הגלגלים של Pacenti מדגם C25 לרוכבי XC\מרתון וגראבל בבנייה של זיו ענפי מחנות BikeWay Recycles בבארות יצחק. זה סט בבניית סטאנדרט שזיו בונה בעצמו לרוכבי XC וגראבל.  מחירו 3300 ש”ח לצרכן. משקלו המוצהר 1530 גרם: 700 גרם גלגל קידמי, 830 גרם לאחורי.

006

רקע: על BikeWay Recycles של זיו ענפי

החנות של זיו היא חנות ייחודית ובולטת מאוד בנוף ענף האופניים הישראלי ואי אפשר לכתוב על הנושא הזה בלי לפרגן לו על כך. יש לך כמה סיבות, ומעניין להבין אותן, כי אפשר ללמוד מהן משהו כללי על הענף. השאלה שנשאלת היא: מה עושה חנות למצליחה? יש כמובן עוד היבטים על הרשומים מטה (בצדדים המסחריים נטו, שאני לא חשוף אליהם) – אבל על פני השטח, אני חושב שאפשר להסכים על הנקודות הבאות כתורמות להצלחה הזו:

    • רוכב אמיתי– גם אחרי כל כך הרבה שנים בענף, זיו כמעט כל יום על האופניים והחיבור שלו הוא לא עסקי בלבד. זה משהו שמקרין ללקוחות ולסביבה ואי אפשר להתעלם ממנו.
    • מנהיגות– BikeWay וזיו מובילים את החדרת תחום הגראבל לארץ. הוא שותף בארגון אירועי סייקלו וגראבל כגון המתיש לכיש הידוע, וכן רכיבות גראבל מתוקשרות-פייסבוק ומלאות רוכבים, שרק כדי להצטרף ל”חבורה” שם מכרו עוד כמה זוגות.
    • הקבוצה והבולטות שלה– קבוצת הרכיבה של החנות עם קיט הרכיבה הבולט שעיצב דביר אלמוג, גדלה לרמת מובילות בסצינה התחרותית. באפיק ישראל האחרון היא נהנתה מגזיבו תמיכה טכנית משלה, והיתה הקבוצה הגדולה ביותר בתחרות!
    • רשתות חברתיות- זיו עובד יפה בפייסבוק ובאינסטגרם, והעובדה שיש לו אירועים שהוא מקדם, קבוצה עם המון רוכבים שכל תמונה שלהם היא פרסומת בולטת למפעל הזה, כלא אלה מייצרים נוכחות בולטת Online ומשדרים את המותג והחנות לסביבה.
    • הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

      מאשר משלוח פרסום ועדכונים
    • גם רשת Recycles, גם מגוון מותגים פרטי- החיבור של Recycles שהיא רשת חנויות ארצית עם אתר אינטרנט למכירה ישירה ומסירה פיזית בחנויות, מספקת מגוון מותגי אופניים בינ”ל מוביל (קנונדייל, ניינר, ועוד), וזיו משלים את האפשרויות האלה עם הבאת פריטי בוטיק שהוא בוחן ומוודא את איכותם בעצמו. זה משפר לו מרווח, מיתוג, איכות, ואופי של מקום. עובדה שהכתבה הזו נוצרה משום שיש לזיו ליין גלגלים משל עצמו… חנות רגילה שנסמכת רק על יבואנים לא היתה יכולה לייצר לעצמה מבחן ציוד בבייקפאנל.
    • שליטה בעלויות- זיו הוא המכונאי הראשי, אשתו מובילה את הניהול שמסביב… על פניו נראה שיש פה יעילות תפעולית, שהיא קריטית לשרידה בשוק הישראלי.
    • Location Location Location – מיקום החנות בבארות יצחק מצוין- היא נהנית מחניה חינם, ומשרתת היטב לקוחות מכל אזור השפלה, פ”ת, קרית אונו והסביבה. אין בעיה לעשות גיחה קצרה אליה אחרי רכיבה בבן שמן.
037
זיו בפתח הסדנא ב Recycles BikeWay

מי את Pacenti?

הגלגלים בנויים מחלקי בוטיק מיצרן קטן הנושא את שם הבעלים: Kirk Pacenti. היזם ומעצב המוצרים של Pacenti התחיל את הקריירה שלו בתור בונה שלדות בכמה מקומות כולל עבודה עם קית’ בונטרגר, ואז אחרי כמה גלגולים כולל ב Litespeed ו Merlin המשיך והרים חברה של רוכבי אופניים. הוא היה מהראשונים שהביאו את פורמט ה 650B הידוע בשם 27.5 למימוש בשלדות אופני הרים מודרניות בארה”ב עוד ב 2004. הוא המשיך והציג חשיבה מקורית כאשר היה מהראשונים שהחלו לייצר חישוקים רחבים יותר לא רק לאופני Downhill אלא גם ל XC. חישוקים רחבים נעשו עד אז ברמת עמידות ומשקל שלא תאמה את צרכי רוכבי המרתון וה XC והחידוש היה, לכוון למשקל קליל. היתרונות של הרוחב הם חווית שביל טובה יותר בסיבובים חזקים, עם פחות “קיפולי” צד ואובדן צורה תחת לחץ, מה שמאפשר גם ללכת על לחץ אוויר נמוך יותר.

DSC01843

הסט שבמבחן והליין של Pacenti אצל זיו

כרגע יש במלאי שלושה סוגי חישוקים, מספר לנו זיו:

  1. חישוק XC/Am שנקרא TL 28, רוחב חיצוני 28 מ״מ, רוחב פנימי 23.75 מ״מ, משקל 440 גרם והוא מגיע עם איילטס.
  2. חישוק CL 25 – חישוק XC \ מרתון בעל רוחב חיצוני 25 מ״מ, רוחב פנימי 20.5 מ״מ, ומשקל 410. זה חישוק XC טהור.
  3. חישוק SL23 שהוא חישוק כביש וסייקלוקרוס- בעל 23 מ״מ רוחב חיצוני, 18 מ״מ רוחב פנימי ומשקל של 410 גרם.

DSC01833

סט הגלגלים שבמבחן הזה: Pacenti C25

זה סט בבניית סטאנדרט שזיו בונה בעצמו לרוכבי XC וגראבל.  מחירו 3300 ש”ח לצרכן. לא רע בכלל לסט של1530 גרם (700 גרם גלגל קידמי , 830 גרם אחורי).

החישורים הם של Sapim Laser. זיו מספר שהוא בוחר בהם בבניות הקלות שלו מכיוון שניתן להגיע למתח מאד גבוה מה שהופך את הגלגל לקשיח מאד. הסבר: שפיצים שהם double butted ברמה גבוהה יותר – עוביים משתנה (יש גם triple) – וזה מאפשר להם להיות יותר גמישים ופחות פריכים. התוצאה: אפשר למתוח אותם יותר, ואז הגלגלים קשיחים יותר. קשיחות  משמעותה אופניים זריזים יותר בספרינטים ובעליות ובנוסף היגוי ושליטה מדויקת יותר באופניים.

DSC01846

על מנת להוריד עוד כמה גרמים במשקל נעשה שימוש בניפלים קצרים העשויים מאלומיניום. אגב, חישוק ללא איילטים הוא חישוק שמגיע עם חור רגיל קדוח בחישוק. האיילטים הם “שתלים” שעוטפים את החור ומחזקים את האזור. החסרון הוא שזה מוסיף מעט משקל (כ 20 גרם, בגדול), אבל זה מאפשר לעבוד עם שפיצים שמאפשרים מתיחה חזקה יותר ללא עיוות של החישוק. “בהשוואה ל ZTR קרסט למשל, חישוק דומה לחישוק הזה בייעוד הXC שמגיע ללא האיילטים, שם אין משמעות לשפיצים יותר איכותיים בהיבט המתיחה, רק בהיבט המשקל- כלומר הגלגל ייצא פחות קשיח” מסביר זיו.

הנאבות של הסט הזה הן של Pacenti גם כן ומשקלם 270 גר לאחורית ו130 גר בקדמית. הן עם מייסבים סגורים, ובלב שלהן – החלק שנתפס כשדוחפים קדימה מקבל 60 נקודות אחיזה (engagement points) – כלומר כמעט ואין בזבוז אנרגיה בתנועה ללא תפיסה של אחרי חזרה מפריילוף.  הנאבות מגיעות עם ציר 15 לקדמי וציר 12/142 לאחורי. הנאבה האחורית בעלת 4 מייסבים סגורים, וחמישה אלמנטים שמקבלים 80 נקודות אחיזה. יש אופציה לfree wheel shimano או SRAM.

ניתן לבנות את הגלגלים בקומבינציות שונות: החל מנאבות ( אני נוהג להשתמש בPacenti ,DT Swiss ,Tune , Shimano), חישורים ( Sapim Laser , Sapim Race, Sapim CX Ray , DT Competition ,DT Arolite) וניפלים בצבעים שונים מאלומיניום וברס.

DSC01849

ה Pacenti ברכיבה

רכבתי לא מעט עם הגלגל הזה, באימונים בסינגלים טכניים למדי, ביום השני הארוך והקשה של אפיק ישראל, וגם באליפות ישראל במרתון אופני הרים, שנערכה על מסלול מעולה לבחינת גלגלים- עלייה ארוכה מאוד, קטעי סינגל מפותל וזורם, וקטעי סינגל אלים עם אבנים וכיסוח לא פשוט לכל גלגל שיעבור עליו במוד תחרותי.

בעליות: המשקל המוצהר של הגלגל הוא כ 1530 גרם, והוא הרגיש מתאים למגוון גדול של רכיבות. הוא הרגיש כמאזן בצורה טובה בין צורך עיקרי של אימונים לבין צורך מזדמן של תחרות, אבל לא נוטה בצורה מוגזמת לאף אחד מהשימושים האלה. רק אם הייתי רייסר קיצוני שמחזיק זוג גלגלים לתחרות וזוג אחר לאימונים  הייתי שוקל רכישת סט קליל ויקר יותר, אבל במחיר הזה של 3300 ש”ח מדובר בפתרון אחד שלם ומאוד הגיוני ל 99% מהרוכבים. זה לא הגלגל שהרגיש לי הכי קליל שיש, בעיקר בשינויי מהירות אבל בוודאי לא משהו מגביל.

3090

בסיבובים הוא תפקד טוב מאוד (במידה רבה בזכות צמיגי הפנרייסר שהולבשו עליו – אבל עליהם בכתבה נפרדת). הבנייה הטובה והקשיחות שהושגה באמצעות חלקים מתאימים ומתח שפיצים גבוה יצרו תחושה מצוינת תחת לחץ וכוח.

צריך לסייג מעט ולומר שזו לא תחושה של גלגל רחב אלא של גלגל XC טהור ברוחב סטנדרטי יחסית. Pacenti לא נכנסו בקיצוניות לקטע של חישוקים רחבים במיוחד. יש נטייה להתרחב היום להרבה חישוקים. זה יכול להשפיע לרעה על מהירות גלגול, מצד שני זה מגיב יותר טוב ומוסיף קשיחות. האם זה טוב או רע? קשור מאוד לסגנון הרכיבה שלך ולסוג האופניים: רחב מתאים יותר לסינגלים ולאופני זנב קשיח (נותן יותר נפח), ואילו לשיכוך כפול ולרכיבת מרתון.

007

היתרון המשמעותי – תפקוד בקטעים אלימים ואמינות: פה התגלתה הגדולה של הבנייה אצל בונה מיומן, של מוצר מחלקים איכותיים, ושל התרומה של שימוש במתח שפיצים גבוה על חישוקים “מנופלים”. לא ריחמתי על הגלגל והוא נתן לי רמת בטחון גבוהה באמינות והעמידות שלו. לדוגמא – באליפות הארץ במרתון רציתי לנצח, נשפו בעורפי, והיה לי תירוץ – מבחן למען הקוראים של בייקפאנל. הקטע האלים מרובה ה”בייבי הדס” בסוף הסינגל תפס אותי בסיבוב הראשון רגוע יחסית, אבל בסיבוב השני המקום הזה הפך ל Money Time בתחרות כי התחלנו את הסינגל בדבוקה של כמה מתחרים. עפתי שם למטה במהירות, באגרסיביות, והמסלול לא ריחם. הגלגל הזה, לאורך כל התקופה ולא רק בתחרות הזו שמר על קשיחות, דיוק, היה אמין וחזק במיוחד.

גם פידבקים מרוכבים אחרים שמשתמשים כבר לאורך תקופה מאוד ארוכה הם חיוביים במיוחד בהיבט הזה, וגם מדווחים על תפיסת טיובלס משובחת בלי דליפות.

DSC01855

תלונה אחת עיקרית

מאפיינים שונים בהתאם לאופי המוצר יש לכל מוצר, ותמיד יהיו טריידאופים (ולא רק יתרונות) לשיקולים כמו בחירת רוחב, אופי הרכיבים וכו’, אבל יש היבט אחד שהפריע לי בנאבה, והקשה עלי בשימוש היומיומי: מבחינתי ישנם שני סוגי ממשקים לנאבה עם מגרעת המזלג והשלדה אליה היא נכנסת- כאלה שיש להם רכיב מתפרק בקצוות הנאבה, וכאלה שלא. הנאבה פה הוא מהסוג המתפרק, מה שאומר שכשאתם מפרקים גלגלים מהאופניים אתם בסיכון משמעותי לאבד אותו, וקשה יותר להרכיב גלגלים חזרה למקומם כי הוא זז… זה די מעצבן, במיוחד למי שלוקח אופני 29 בספסל האחורי של הרכב. 

1079
הכוסית המתפרקת בממשק הצירים למזלג

Pacenti C25

סיכום: חבילה מצוינת של גלגלים במשקל אמצע-נמוך. הם מצטיינים בחלקים איכותיים, בקשיחות ואמינות ונהנים מהבנייה המיומנת, ולא פחות חשוב- מהאחריות של זיו ענפי. במחיר של 3300 ש”ח מדובר בגלגל מאוד מומלץ, ביחס מחיר משקל טוב מאוד (1530 גרם) ועם איכות חלקים ובנייה מעולים. אם אתם מובילים אופניים באמצעות גגון ולא מפרקים ומרכיבים גלגלים ביציאה לכל רכיבה שלכם (כמוני) זה סט מומלץ מאוד כסט יחיד שיעשה לכם הכל: גם לאימונים וגם לתחרויות, במיוחד ארוכות או רב יומיות שבהם הדבר האחרון שאתם רוצים זה גלגל שיקרוס, או ידרוש טיפולים וכיוונים מיוחדים תוך כדי האירוע.

010