אז ככה, יש שתי גישות לעניין הכפפות בחורף: אחת אומרת – תשקיעו בזוג עבה ומאסיבי, עם פליס פנימי אולי ואטימה איכותית מבחוץ שיבטיחו לכם ידיים חמות. למה לסבול כשקר?

השנייה אומרת: תכוונו לאביב דווקא – לא לטמפרטורות הקפואות, וותרו על כפפות חמות במיוחד וכשקר מאוד מאוד יש לכם שתי אפשרויות: לוותר על הרכיבה (גם בעניין הזה יש שתי גישות. שלי אומרת: מותר!) או לשים כפפות פליס מעל הכפפות האלה ולרכוב עם שתי שכבות.

היתרון של הפתרון הראשון – הוא נוח, נראה טוב יותר והדוק יותר על הידיים, ובאמת מחמם הייטב. החסרון (מעבר למחיר המאוד גבוה של הז’אנר הזה של כפפות איכותיות באמת מארצות קרות באמת) הוא העדר הגמישות ואולי גם, העדר התאמה למזג האוויר הטיפוסי לישראל: אתם מתחילים רכיבה ב 3-6 מעלות בבוקר, אבל כשהשמש יוצאת הטמפרטורה ברוב המקרים כבר עולה אל 10-15 מעלות. או אז הפתרון הזה של כפפות חורף סקנדיניביות מתחיל להיות מפוקפק: חם מדי, כבד מדי ומהווה Over Shooting באופן כללי.

 היתרון של הפתרון השני – אם מתעלמים מהמכה הקלה בכנף-הסטייל שלכם (לא בטוח שמותר, אבל אני מרשה לעצמי בכל זאת…) הוא שאפשר להתחיל עם שתי שכבות ולהתקלף אח”כ. קלאסי לישראל. יתרון נוסף הוא כיסוי הרבה יותר נרחב של שימושיות: כפפות כאלה הן לעיתים זוג הכפפות היחיד שתצטרכו, במיוחד אם אתם רוכבי שטח שמעדיפים כפפות ארוכות: אפשר למשוך איתם לטווח טמפרטורות מאוד מאוד נרחב. כאלה הן הכפפות של Funkier.

אלה שבחנתי נקראות ” Road Racing Gloves” ומידת המבחן הייתה מדיום. אלה כפפות שלמות שבחלקן התחתון כמה איזורי עיבוי לריפוד מעור סינתטי, ובחלקן העליון רשת אלסטית נושמת. יש להן איזור ניגוב נזלת (אני חייב!) והגזרה שלהן  מביאה את הסוגר (סקוצ’) עמוק אל עבר מפרק כף היד – קצת יותר מאשר כפפות אחרות שבחנתי. המחיר: 149 ש”ח.

הנה הטיקט של המוצר ועליו שם הדגם המדויק – שוב במיטב המסורת הנהדרת של פאנקייר: GLVR006. הטיקט גם מונה את תכונותיו של המוצר ע”פ Funkier. במיוחד אהבתי את הפיצ’ר: ” Fashion design and color for sport”!

 

אז איך הם היו ברכיבה?

ראשית יש לאמר דבר אחד: פאנקייר עושים עוול לעצמם כשהם מתייגים את הכפפות האלה ככפפות כביש – הן יהיו מצוינות גם לרוב רוכבי השטח שאני מכיר. למעשה, אם אתם לא רוכבי פרירייד המעדיפים חיזוקי קוולר למיניהם והגנות מיוחדות מנפילות אזי אלה כפפות מצוינות גם עבורכם – לרכיבת אופני הרים כמו שרובינו עושים : מרתון, XC ושבילים לייט.


דבר שני יש לאמר לזכותן, שטווח הטמפרטורות המתאים להן רחב במיוחד. נחזור לרגע להארה הראשונה בכתבה הזו ואומר: אני מסתפק בכפפות האלה ב 95% מהימים הקרים בארץ. פשוט לא צריך יותר מזה ונדיר מאוד (אולי פעמיים בשנה) שאני נזקק לשכבה נוספת – בד”כ רק מתחת ל 5-6 מעלות. הרי לפני שמספיקים לסיים את צמד המילים “רודי פרוג’קט” או “גראן פונדו” החורף כבר נגמר… ומה אז? תזרקו את הכפפות שלכם למגירה עד לחודשיים הבאים שתצטרכו ארוכות – בשנה הבאה? לא עם הכפפות האלה. הן יתאימו לסתיו-רוב החורף-והאביב. האוורור שלהן מצוין. מעט עדיף אפילו על האוורור של כפפות ה Ergon שבחנתי בעבר (כן – רכבתי עם שתיהן, אחת על כל יד, כדי להרגיש את ההבדלים).

הריפוד גם הוא מצוין – אחרי הרבה מאוד קילומטרים לא התגלה שום תפר במיקום לא מוצלח, והריפודים נוחים וטובים מאוד. אין יבלות, ונוח לרכוב עם הכפפות האלה. שכבת הניגוב, מנגבת . זכרו זאת כשאתם באים ללחוץ את ידי ללא כפפות ברכיבה הבאה!

018


חסרונות

שוב נאמר שהתאמה של כפפות זה דבר אישי מאוד, ועל כן על הפתגם הידוע “מתאים כמו כפפה ליד” יש להוסיף “היד של מי?”: יד אחת אינה דומה לשנייה וכפפות שיתאימו לכם לאו דווקא יתאימו לאחרים. במקרה של החיבור שלי עם כפפות הפאנקיר, חשתי שני חסרונות עיקריים:

1. הסקוצ’ ממוקם עמוק אל מפרק כף היד – זה טיפה ארוך מדי לטעמי ואפשר לקצר מעט (כלומר לקרב אותו לכיוון האצבעות – ולהשאיר תחושה חופשית יותר במפרק כף היד).

2. היד שלי היא מהז’אנר העדין יחסית -צרה יחסית לאורכה, ודומה שגזרת הכפפות האלה מתאימה יותר לכפות ידיים בשרניות ועגולות. אצלי היה עודף של בד ומקום בתוך הכפפה – גם אחרי שהחלפנו למידה קטנה יותר מזו שסופקה במקור. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר באיזור הסקוצ’ שהיה צריך למשוך אותו הרבה כדי לקבל הידוק (מה שיצר כפלים תחתיו) וכן בחלק התחתון של הכפפה ופחות בעליון – האלסטי.

001


לסיכום

כפפה מצוינת, נוחה, ובעלת חלק תחתון איכותי ומפנק שמגן על כף היד ומקל על רכיבה ארוכה. הכפפה ארוכה ומחממת מספיק עבור רוב ימי החורף, וזאת מבלי להתפשר על אוורור מצוין שמאפשר למשוך איתן גם אל עבר טמפרטורות גבוהות יותר בעונות המעבר. היא תהייה הדוקה יותר, ועל כן תתאים יותר לאלה שמבנה ידיהם יותר עבה ועגול מאשר צר וארוך. הכפפות האלה מתאימות גם לרכיבת כביש וגם לרוב סגנונות הרכיבה באופני הרים והיא מומלצת בהחלט.

אבל השוס האמיתי מגיע מהמחיר ביחס לביצוע: כשלוקחים את כל החבילה ומשקללים אותה ביחד עם המחיר המאוד סביר והגיוני של 149 שקלים לסט כפפות כזה – מקבלים תמורה מצוינת.

020


כתב: גיא חלמיש

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים