משאבה טובה היא נכס, ומשאבה גרועה יכולה להיות ניג’וס רציני: הצורך במשאבה תופס אתכם בהגדרה ב state of mind של בעסה: פנצ’ר. תקעו לכם את הזרימה אינטרוול כיף עלייה תחרות. לא כיף, והדבר האחרון שאתם צריכים עכשיו זה משאבה שלא תתפקד, שתהרוס לכם את הפנימית ספייר (היחידה?), או שהזמן לתפעול שלה ימשך נצח קטן שיוסיף עוד קצת לרחמים העצמיים המפותחים שלכם באותו הרגע. משאבה צריכה לאפשר ניפוח מהיר יחסית, לא להתפרק ביד אחרי שני ניסיונות, להיות מאוד קלה (אם זה משהו שלא משתמשים בו כמעט, אז לפחות שלא יעיק), לא להרוס את הונטילים, ובעיקר להיות שם בשבילנו כשצריך אותה.

Dsc_0543

המשאבה הספציפית הזו, של BBB מחירה 199 שקלים לצרכן (מחירון), והיא עונה כמעט על כל הדרישות שאפשר לצפות ממשאבה טובה. היא מקרינה איכות גבוהה מאוד: גוף האלומיניום (מסוג T6 6061 כפי שמציינים משום מה על הקרטון הצמוד למשאבה בקנייה) כסוף ומבריק ומרגיש חזק ואיכותי. כאשר מנפחים ניכרת ההתאמה המושלמת של החלקים הנעים זה לזה, ואין שום חופש צידי בתנועת המשאבה. המאפיין הבולט שבה הוא שהיא מצוידת בצינורית גומי שיש לה יתרון ברור: אין צורך להחזיק בזווית קבועה את הגלגל כולו וניתן להתרכז בתנועת הניפוח מבלי להרוס כלום. זה הרבה יותר נוח לניפוח, ובמיוחד זה יתרון באופני כביש, משום שניפוח אינטנסיבי רגיל במשאבה ללא צינורית יכול לגרום לפעמים לקרע זעיר בבסיס הונטיל של הפנימית החדשה. הגומי הזה (כמו גם השייבה הקטנה המצמידה את הונטיל לחישוק) מונע תזוזה מיותרת של כל הונטיל בעוד שהדבר היחיד שזז היא המשאבה ביד שלכם.

Dsc_0546

בקצה הצינורית יש ראש אלומיניום עם פטנט להברגה והתאמה לשני סוגי הונטילים (פרסטה ושרדר) ללא צורך בפירוק חלקים והיפוך ראש המשאבה. ההברגה של השרדר (הסוג העבה בו עושים שימוש במכוניות) היא החיצונית – הרחבה יותר, ואילו ההברגה של הפרסטה (סוג הונטיל הדקיק יותר) היא הפנימית יותר. כדי לנפח ונטיל פרסטה דוחפים אותו עמוק לתוך הראש ומבריגים. הראש מתחבר באמצעות ההברגה של פקק הונטיל אל הונטיל עצמו ואפשר להתחיל לנפח.

Dsc_0548

 

המשקל: 106 גרם, ועוצמת הניפוח המירבית כפי שמציין היצרן היא 123PSI. האמת אני לא טורח לנסות להגיע במשאבות הכיס האלה ללחץ המקסימלי. בכמות ניפוחים מהירה יחסית אפשר להגיע ל 80PSI (למשקל שלי זה מספיק בשביל לסיים את הרכיבה במצב לא אופטימלי אך סביר). מי שממש מתעקש יכול לבלות עוד קצת בפימפום כדי להשיג לחץ גבוה יותר.

חסרונות? יש כמה קטנים מאוד ותלויי שימוש: אורכה 22 ס”מ ולכן היא פחות מתאימה לאלה ששמים משאבות בכיס האחורי, אולם בתיק או על השלדה אין בעיה, וגם ההתקן המשמש לכך הוא מצוין ואוחז היטב. שיטת החיבור בהברגה, וראש המשאבה הארוך יחסית פחות טובים עם ונטילים קצרים שבולטים אך מעט מחוץ לחישוק. לבסוף, לונטילי הפרסטה יש “לב” שמתפרק אף הוא. יכול להיות מצב שבסיום והברגת הראש החוצה יצא גם לב הונטיל עם כל האוויר שניפחתם. ודאו שלב הונטיל סגור הייטב והבעיה הזו לא תתרחש.

אי אפשר להתעלם מכך שמשאבת המיני של BBB מתכתבת באופן די ברור עם משאבה אחרת שכבר בדקתי בעבר: זו של Lezyne. עיצוב, צינורית הגומי, רמת האיכות הגבוהה וגם המחיר… כל אלה גורמים לשני המוצרים האלה להיות מאוד דומים זה לזה. ה Lezyne מעט קצרה יותר, ועושה שימוש בשני ראשים במקום באחד כמו ב- BBB. היא מעט מסורבלת יותר לשימוש משום שיש להבריג בה את צינורית הגומי לא רק לונטיל אלא גם לראש המשאבה עצמה. הן כל כך דומות שאין אחת עדיפה על השנייה: אם הייתי משתמש בכיס החולצה הייתי מעדיף את ה Lezyne ואם הייתי ממתקן על השלדה אז הייתי מעדיף את ה BBB.

 

—————————————————————————————————-
חינם! תנו לנו Like ב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL

—————————————————————————————————-



 יבואן: סער-אופניים בע”מ, 08-9244452, http://saar.com

מאת: גיא חלמיש