משקה ספורט חדש שפותח בישראל זו סיבה קטנה לחגיגה. הפעם מצטרף למועדון המצומצם של יצרני מוצרי האופניים והספורט, יצרן אבקת משקה חדש בשם מינראלין.

לאחר ביקור ב CTC \ טרק ישראל, המפיצה את המוצר בענף האופניים נחשפנו לראשונה למוצר. המינראלין פותח על ידי חברת ארילור טכנולוגיות – זו חברה חדשה שהמינראלין הוא אחד הפיתוחים הראשונים שלה. הבעלים והמנכ”ל הוא גיל בן יוסף שהוא בעל ותק עשיר בנושא פיתוחי תזונה בישראל תחת מותג “יומי” של חברת אנליט שנמכר למטרנה – מעברות. מינארלין זו החברה החדשה שהקים. אגב – למי שזוכר – “איזוטון” גם היה משקה ספורט של אנליט ונסגר. היום המגמה היא לדל קלורי – נשים מתקשות ורוכבים בפעילות עצימה מאוד פחות אוהבים את זה בד”כ. זה מה שעושה את ההבדל מהמשקאות האחרים לטעמם.

הרעיון פה הוא לחוות את היצרן הסופי ולהיות בשטח עם המשתמשים. בהתאם הם מספרים למשל ששינו את טעם הלימון לטעמו הנוכחי. בשישי הם במצפה מודיעין, בשבת בנחשון ובקיבוץ עינת… מרגישים את הרוכבים.  המוצר מגיע בחבילות ובתוכן מה שהיצרן מכנה “סטיקים” – אלה מארזים קטנים ומאורכים המספיקים למנת משקה ספורט אחת כל אחד. היצרן מדגיש שהוא שילב פה שלוש קטגוריות במוצר אחד: מוצרי מלח, משקאות איזוטוניים, ומגנזיום. מגנזיום אגב נמצא במי השתייה הרגילים שלנו – לפחות אלה שאינם מותפלים, ויש לו תכונות חשובות המפחיתות מחלות בכלי דם ועוד. בספורט הוא ידוע כמונע תפיסת שרירים. אם אתם מרגישים שחסר לכם מגנזיום בחיים אתם מוזמנים לאכול הרבה טחינה, שקדים וחיטה מלאה…

המחיר לצרכן הוא 59 שקלים למארז 20 יחידות (כ 3 שקלים לבקבוק 750מ”ל ברכיבה…).

1-002

תיאור היצרן

בעת מאמץ גופנו מזיע, וכתוצאה מכך אנו מאבדים כמות רבה של מינראלים ומלחים. מינראלין הותאם במיוחד עבור האקלים הישראלי וקהל המתאמנים אשר רוצים להחזיר את גופם למאזן חיובי, ולהנות ממשקה מרענן, טעים, ודל קלוריות (רק 7 קלוריות).

בכל סטיק מינראלין יש כ-30 מ”ג מגנזיום מסיס לחלוטין לספיגה מהירה. המגנזיום הוכח במחקרים קליניים כמשפר ביצועים בעת פעילות גופנית, ועוזר במניעת התכווצויות שרירים, והתאוששות הגוף לאחר הפעילות הגופנית.

  • דל קלוריות וללא סוכר.
  • עשיר במגנזיום.
  • קל להכנה ונמס בקלות.
  • קומפקטי וקל לנשיאה.
  • כל מארז מינראלין מכיל 20 סטיקים (15 ליטר משקה).
  • כל סטיק אידאלי לבקבוק של 750 מ”ל

היצרן טוען שיש למוצר יתרון גם בשלוקרים (שקיות לתיקים) כיוון שהוא לא משאיר צבע או ריח לוואי בשקית.

1-011

 

תכולת המוצר מהאריזה:

חומצת לימון, מלטודקסטרין, ציטראט הנתרן, כלוריד הנתרן, מגנזיום (לקטט\סולפאט), ציטראט האשלגן, מונע חימצון: חומצה אסקורבית, צבע מאכל: גזר שחור, ממתיק: אססולפאם k, חומרי טעם וריח.

במשקה של 750 גרם, הוא מכיל 7 קלוריות, 0 חלבון, 0.72 ג’ פחמימות, 0 שומן, 263 מ”ג נתרן, 66 מ”ג אשלגן, ו 30 מ”ג מגנזיום.

אגב – ההמלצה שלמדנו עליה בעבר מיעל רותם, היא של 300-600 מ”ג נתרן לשעה באימונים של 3-4 שעות ומעלה בתנאי חום כלומר – הכמות פה בבקבוק של 750 גרם – 263 מ”ג, היא כזו שכמעט ולא תצטרכו (בד”כ – תלוי משקל גוף ועוד) להוסיף נתרן בהנחה שבשאר המזון שלכם יש גם ממנו. עדיין – זה מעט פחות מאשר בחלק מהמשקאות שבדקנו בעבר שרובם מכילים 300-400.

1-004

בשימוש

מינראלין כאמור מגיע בקופסאות קטנות ובכל אחת מהן כ 20 יחידות, כלומר משקה ל 20 בקבוקים של 750 מ”ל. כל “סטיק” הוא למעשה שקית קטנה שקוטמים אותה בקצה באמצעות חירור המסמן ומקל על קריעתה.

אני אוהב משקאות ספורט ודי מכור להם. קודם כל אני אוהב את הרעיון של החזרת מלחים בזמן הרכיבה – בהזעה אנחנו מאבדים המון מהם, וזה חשוב. שנית ולא פחות חשוב מבחינתי – זה טעים לי יותר ממים, וטעים זה חשוב, כי כשנהנים מהשתייה שותים יותר, והבעיה הנפוצה ברכיבה היא בד”כ שרוכבים לא שותים מספיק. יש לכך המון השלכות – זה מסוכן ברמת התיבשות, פוגע בביצועים, מתיש ופוגע בהתאוששות. מצד שני אני מעולם לא משתמש בכדורי מגנזיום – לשמחתי לא סבלתי מהתכווצויות או תפיסות שרירים ברכיבות, אבל נראה לי שאם הייתי זקוק לכך – בהחלט עדיף מבחינת הנוחות לקבל את זה בשתיה ולא בכדור בנפרד.

ציון גבוה לשיטת האריזה: הסטיקים האלה זה פורמט האריזות הנוח ביותר שנתקלתי בו. הם קטנים, לא מרגישים אותם בכיס וקל מאוד לשאת אותם למילוי נוסף באמצע הרכיבה. זה מהווה אלטרנטיבה חזקה למיכלי האבקה האלטרנטיביים – שאין להם פתרון נשיאה לרכיבה. זה גם עדיף על מיכלים קשיחים בכיס האחורי.

ציון גבוה מאוד לטעם – הדבר הזה פשוט טעים! אחד הדברים המאפיינים חלק מהמשקאות האחרים הוא הגישה המאחדת בין אספקת אנרגיה לבין אספקת המלחים, מה שמתורגם למתיקות יתר, ולחלק מהרוכבים – גם עודף קלוריות נצרכות ברכיבה. באופן אישי עם רוב המשקאות הממתיקים האלה אני הייתי נוהג לפי הטעם – כלומר שם חצי מהכמות המומלצת ומדלל את המשקה לרמת מתיקות נעימה ולא מתוקה מדי. כמובן שזה גם חסכוני יותר, ובמקביל – מבטל את הערכים המומלצים על ידי היצרן לצריכה גם בצדדים החיוביים של המשקה…

עם המינראלין אין צורך בכך. אני אדיש לעניין הקלוריות ויכול להרשות לעצמי משקאות שמוסיפים אנרגיה, אולם בהחלט לא אדיש לעניין הטעם – ופה הוא מדויק, נעים, וכיף לשתות אותו ללא מתיקות יתר.

 

1-006

 

ביקורת?

בחלק מהשקיות במבחן חירור השקית מייצר קריעה שלה בפתחון קטן. כאשר אתם קורעים את השקית, הפתח הנוצר אינו ברוחב השקית כולה, אלא רק ברוחב קצת פחות מחצי ממנה, מה שמשאיר זרזיף דק מדי לתכולה בשפיכה לבקבוק. מאחר והמלח מגיע בצורה גבישית, הוא לא יוצא בקלות, ונאלצתי לא פעם למעוך אותו בתוך ה”סטיק” כדי שיצא בקלות מהפתח הקטן. עדיף היה לו קריעה של ה”סטיק” בנקודה המתאימה לכך היתה קוטמת את מלוא רוחבו.  שאלתי את היצרן על כך וקיבלתי עידכון שהדבר כבר שופר במוצרים שבייצור כעת, בעקבות ביקורת מהמשתמשים. לאורך המבחן הגעתי גם לשקיות החדשות – ובהן אכן האבקה יצאה בקלות.

לסיכום

אחלה מוצר. לא באמת – לא איבדתי את הביקורתיות שלי: זה אחד המשקאות הספורטיביים הטעימים ביותר שהשתמשתי בהם, הכי פחות מעיקים על הבטן וקרובים למים בתחושה (אפס קלוריות…) וגם הנוחים ביותר לשימוש בפועל – במיוחד בזכות האריזה הקטנטנה שאפשר לקחת אתכם לרכיבה. למי שזקוק למגנזיום יש פה יתרון נוסף, ואם כל זה מגיע גם מיצרן מקומי? אני בעד. אישית אצלי מנצחת הנוחות. האפשרות לקחת שתי שקיות מוכנות מראש וקטנטנות לרכיבה איתי מייצרת יתרון גדול לעומת המוצרים האחרים בשוק.

מאת: גיא חלמיש

 

הדיעה של הכותב היא דעתו, אבל מה איתכם?

התנסתם במוצר כבר?מה דעתכם? שתפו את הקוראים בתגובות וספרו על החוויה שלכם מהמוצר!