המספרים מדברים: BIKEPANEL הוא מגזין האופניים מספר 1 באינטרנט הישראלי!

השנה המשכנו במגמת הצמיחה וההתבססות כמגזין האופניים המוביל והגדול ביותר בישראל: יותר מ 200,000 קוראים נכנסו לבייקפאנל ב 2015 – גידול של 25% בכמות הקוראים שלנו מהתקופה המקבילה ב 2014!

תודה ענקית קודם כל לכם, הרוכבים בישראל – הקוראים הנאמנים שלנו! תמשיכו להכנס, לתמוך, לשתף את הכתבות בפייסבוק ולתת לנו לייקים. אנחנו זקוקים לאהבה שלכם ומוקירים את התמיכה!

אנחנו גאים בהובלת תרבות האופניים הישראלית, כבר 4 שנים ברמה הכי גבוהה שיש. מעל 800,000 דפים נצפו אצלנו ב 2015, תוצר של פרסום של כ 280 כתבות תוכן מעניינות, עם צילום מעולה, ורלבנטיות לקהילת הרוכבים בישראל.

כבכל שנה, אנחנו מוציאים סיכום עם גילוי הסטטיסטיקות שלנו מה Google Analytics ובהם המספרים כפי שגם אנחנו רואים אותם. (כל הנתונים בכתבה הוצאו כמה ימים אחרי תחילת דצמבר, יתכנו שינויים קטנים עד מועד הפרסום. הנתונים כוללים את המגזין בלבד ללא לוח בייקפאנל לאופניים יד 2, וללא אינדקס האירועים והתחרויות), זו כבר נהייתה מסורת. 

  • מעל 800,000 דפים נצפים!
  • מעל 500,000 ביקורים!
  • מעל 200,000 קוראים!
  • זמן ממוצע של כ 2-3 דקות לבילוי באתר.
  • כ 280 כתבות פרסמנו השנה – כמעט 5 כתבות בשבוע בממוצע!
אדוורדס

בכחול (והמספר העליון משמאל): 2015. בכתום ובמספר התחתון משמאל: 2014

הכירו את הפאנליסטים!

קו המערכת שלנו שם את התוכן במרכז- את נושאי הכתבות. האינטרנט עמוס גם ככה באוננות עצמית וסלפיס… אנחנו לא מרגישים צורך אינסופי לפמפם את עצמנו בלי הפסקה בכל כתבה ובכל אינטראקציה – יש לנו את הדבר האמיתי: הרכיבה, והנושאים שאנחנו מסקרים. אבל פעם בשנה אנחנו רוצים לפרגן לאנשים שעושים את האתר הזה למה שהוא. אתם מוזמנים להכנס לעמוד הפאנליסטים ב”מי אנחנו”, וגם לכל אחד מהם. ניתן לראות את הכתבות של כל פאנליסט בערוץ התוכן הייעודי שלו באתר:

  1. גיא חלמיש
  2. יניב שור
  3. חן שרייבר
  4. שרון שחר
  5. דני אסקרוב
  6. צור חלמיש
  7. עזרא שהרבני
  8. קובי אשל
  9. נמרוד כהן
  10. עופר עברי (צלם וכתב)
  11. יוג’ין לויט (צלם)
  12. עמרי זרח
  13. אור גוב
  14. אור דיין
  15. שי הר-זהב
  16. אורי גרוס (חמוצי)
  17. ירנין פלד
  18. יותם קאופמן
  19. מאור רביב
  20. תום (טריאל) בר

פאנליסטים 2015

למול הביצועים של בייקפאנל – תמונת המגזינים בענף מגלה מצב קשה!

שנת 2015 לא היתה שנה קלה בענף, ובתחום התוכן היו כמה וכמה שחקנים ששוב – ניסו להכנס, לפעול, להקים מגזין ואז הבינו עד כמה העבודה הזו קשה ולא מתגמלת, ועד כמה הענף קטן ומפרסמי הענף אינם בעלי תקציבים מספיקים בשביל לממן פעילות כזו בקנה מידה קבוע ומפרנס. את 2015 התחלנו עם 5 שחקני תוכן עיקריים: בייקפאנל, ווירייד, בייקס, המגזין לרוכב, ומגזין אופניים. אבל גם ב 2015 תחום הכתיבה והפקת התוכן בענף האופניים ממשיך להוכיח שהוא לא כלכלי: שני אתרים כנראה פסקו מלפעול השנה: בייקס שיצא עם רעיון תאום Zap לאופניים, ועם כותבים מוכרים, ו“המגזין לרוכב”. מגזין אופניים גם הוא כבר לא באמת שחקן בתחום למרות שהוא משחרר איזה אייטם לעתים נדירות. 

BIKEPANEL מסיים את 2015 בעמדת הובלה משמעותית. השוואה חיצונית אוביקטיבית ב SimilarWeb (בין 2 הURLים המובילים של כל אתר, למשל ללא הלוח והאינדקס בבייקפאנל, נבדק בתחילת החודש) מגלה זאת: כמות הביקורים אצלנו גדולה בצורה משמעותית מהמקום השני:

similarweb

ב 2015 התחדשנו עם אתר מגזין האופניים הטוב בישראל! 

לקחנו את התוכן של מגזין האופניים הכי איכותי באינטרנט הישראלי, וארזנו אותו בכלי הכי יפה ונוח לקריאת מגזין באינטרנט!  חידשנו את הלוגו לירוק-צהוב עם דמות הרוכב, ויצאנו לדרך באתר מהמם וריספונסיבי למובייל. האתר החדש מאפשר לכם לבלות בו יותר ונותן אפשרויות גילוי תוכן משופרות. נוחות המשתמש שלו והמהירות שודרגו (יש עוד עבודה שנעשה בתחום המהירות), וכעת עם התמיכה במובייל – קל יותר לקרוא, לראות את התמונות והסרטים, ולהעמיק שעות – מכל מכשיר נייד. 

בשנת 2015 לצד המעבר לאתר החדש שויזואלית הוא הטופ של המגזינים באינטרנט, חיזקנו מאוד את תחום הצילום: הצטרפו אלינו בצורה עמוקה יותר שני צלמי מערכת תותחים: יוג’ין לויט ועופר עברי, לצד גיאחה, ולא מעט כתבות עוטרו בתמונות וסרטים של אלון שם טוב, וצלמים אורחים נפלאים נוספים שעובדים עם אירועי האופניים הגדולים כגון רונן טופלברג, תומר פדר, שחף הבר, אלון רון ועוד.

היי, עשית כבר מנוי לעידכוני התוכן שלנו? זה חינם וזה מעניין! אחת לשלוש כתבות (בערך פעם בשבוע בלבד) תקבלו אימייל שמציג לכם את מה שחדש באתר:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

גם ב 2015 – כתבות דרמטיות מעוררות יותר רייטינג

אם שאלתם את עצמכם למה העיתונות הופכת סנסציונית יותר, הרי שהתשובה אצלכם… כתבות דרמטיות, על נושאים קיצוניים ומעוררים רגשית הן אלה שזוכות להכי הרבה שיתופים וכניסות. הנה חמשת כתבות המערכת (ללא כתבות מפרסמים שהיו כמה מהן שקיבלו יותר עם קידום ממומן) שקיבלו את הכי הרבה כניסות השנה:

1. במקום הראשון – “הבריון” גרסת הנהג –  פוסט של צדוק יחזקאלי שהפך ויראלי בגלל הנושא החריג והמטורף – נהג עקף את הסייקלינג אקדמי, חתך ובלם. גל וייץ כמעט ונהרג. הצלחנו להביא את גרסת הנהג, וכ 11,000 קוראים נכנסו לכתבה.

2. במקום השני –  12 רוכבים נפגעים בתאונה בכביש 3, גיאחה הביא את סיפור פגיעת נהגת בפלטון דרך רכב הליווי בכביש 3. מקרה שהסתיים בפציעות בלבד בזכות רכב הליווי של המאמן שוקי סרויה. מעל 8,000 כניסות לכתבה.

3. במקום השלישי – “סמולני? בוא לסינגל טלמון בשטחים הכבושים!”  – גיאחה מבקר את השימוש הפוליטי באופניים ליחסי ציבור של התנחלויות, על רקע טעון של בחירות. כ 3600 כניסות והרבה טוקבקים עצבניים.

4. במקום הרביעי – 3500 כניסות לכתבה עצובה: תמונות מקטן – דן ברגשטיין, נתגעגע אליך!  – רוכב אופניים מוכר ומרשים במגוון גדול של סגנונות רכיבה שהיה מחובר לקהילה ולהרבה רוכבים, והתאבדותו המפתיעה (בעת הפרסום לא ידענו זאת) השאירה את כולם המומים ועצובים.  

5. במקום החמישי: טיפ ההישרדות של אלון שפר מסינגלטרק – אלתור שחשוב להכיר לרוכבים שנגמרו להם הפנימיות בשטח. הכתבה המועילה הזו הגיע למעל 3100 כניסות, והיא כתבת “אופניים” קלאסית מגזינית יחידה בטופ 5.

התמונה של גל ויץ שצילם רן מרגליות מיד לאחר התאונה. הכתבה הכי נקראת בבבייקפאנל ב 2015:

התמונה של גל ויץ שצילם רן מרגליות מיד לאחר התאונה. הכתבה הכי נקראת בבבייקפאנל ב 2015!

BIKEPANEL מציג: לא רק בידור – מה שמעניין על אופניים!   

אנחנו מאמינים שתוכן איכותי ינצח לאורך זמן כי הוא מעניין יותר את הקוראים. בעידן של כמות גירויים אינסופיים BIKEPANEL מצדיק את לחיצת העכבר שלכם. ב BIKEPANEL יש את תוכן האופניים הכי איכותי בישראל. יש אצלנו מקום גם לבידור, אופנה, צחוקים וכתבות מסחריות, אבל יש לנו גם מטרות נוספות.

הנה כמה דוגמאות, באמת רק על קצה המזלג, לתרומה החשובה של BIKEPANEL לתרבות האופניים בישראל:

    1. סייענו לשדרג את אליפויות ישראל: ביוזמה של גיא חלמיש העורך, נוצר שת”פ משולש ומוצלח בין האיגוד, רוקנרוד, ובייקפאנל לקידום של אליפויות ישראל. בנג”ש, בכביש, ב XCO ובמרתון אופני הרים. שיתוף הפעולה המשולש הזה תרם להיותן הטובות ביותר שהיו בישראל עד היום, עם שיאי משתתפים, וחווית השתתפות משודרגת. ההשפעה הזו תמשך גם ל 2016. (קישורים לכתבות: מרתון אופני הרים , אופני כביש, נגד השעון )
    2. על תשתיות הרכיבה בישראל: טיפלנו בהזנחת תחזוקת הסינגלים ובמדיניות הבנייה של קק”ל בשתי כתבות “איפה ה Flow” – כתבה ראשונה על תכנון ובניית שבילי אופניים בישראל, וכתבה שנייה על התחזוקה. יותם קאופמן כתב כתבה חשובה על החירוץ השלומיאלי בכבישי הרי ירושלים: פסים צורמים – כשכוונה טובה פוגשת חובבנות בביצוע נתיבי ישראל, ואור גוב ואלון שם טוב יצאו למסע אל כמה פאמפטרקים בישראל ונתנו ביקורת אמיתית מתוך מטרה להשפיע ולשפר את הפאמפטרקים העתידיים שיוקמו, ושיהיו טובים יותר: מודיעין, בית אריה, אלון הגליל, כפר סבא.
    3. אנחנו הבית לסיקור הסצינה הספורטיבית של ענף האופניים בישראל, ובעברית מהעולם: ב 2015 התווסף לסיקור האיכותי של דני אסקרוב את העולמות התחרותיים בישראל של הכביש וה XC, גם הסיקור של אור גוב את סבב Recycles אנדורו, והסיקור של יניב שור על המתרחש במירוצים החשובים בעולם. גם אור דיין מבלה במירוצים רבים ומביא את ההתרחשויות מהם. הסיקורים שלנו מביאים תמונה מלאה, כולל ביקורת שבאה ממקום של רצון להשפיע לטובה ולראות את רמות הארגון והחוויה בענף משתפרים. כבר קיבלנו בקשות למחוק דברים, וטלפונים נזעמים מבעלי עניין, אבל לטעמנו ביקורת והכלתה, הם חלק מענף בריא.
    4. אנחנו מסייעים לאירועי האופניים ולעסקים בענף – חינם, ללא תשלום: ומשקיעים זמן רב בעידכון אינדקס בייקפאנל, ופרסום הכתבה החודשית המזמינה אתכם ומעדכנת על אירועי האופניים והתחרויות בענף. לשמחתנו יש גורמים שמבקשים להגיע לרוכבי האופניים ולפרסם אצלנו בתשלום. אם אתה מנהל שיווק המעוניין לפרסם לרוכבי האופניים בישראל צור קשר! זה גם אפקטיבי וגם תורם לתרבות האופניים בישראל.
הפאנליסטים - מערכת בייקפאנל, בסוף שבוע מפנק בסמר בייק הוטל

הפאנליסטים – מערכת בייקפאנל, בסוף שבוע מפנק בסמר בייק הוטל

לא הכל מושלם, ויש לנו לא מעט ביקורת עצמית 

יש המון דברים שאנחנו רוצים לשפר, למשל: בתחום התוכן, אנחנו עדיין רוצים להתחזק בסיקור התחום העירוני והאורבני, ועדיין לא מצאנו כותב או כותבת, שאופניים הם כלי התחבורה שלהם (בין אם בעיר ובין אם בקומיוטינג אחר). אם אתה כזה, רצוי עם רקע בתקשורת וכתיבה, ורוצה להצטרף (בהתנדבות, אבל מתגמלת, ועם צ’ופרים ופינוקים) לצוות הכותבים ב BIKEPANEL צור קשר!

בתחום הטכני, אתר לוח המשומשים שלנו סבל מבעיות טכניות תקופה ארוכה ואנחנו מתכננים פרויקט שיפור, ואולי שדרוג כולל. בכלל, גם במגזין עצמו יש הרבה מה לשפר בתחום ה SEO וההפצה, קישורים מאתרים חיצוניים אלינו, שיתופי פעולה ועוד.

כמובן שגם בתחום המסחרי והפרסומי – ופה מדובר במשהו אסטרטגי לענף ורלבנטי לא רק לנו: אנחנו מאוד לא מרוצים מהתלות במפרסמים מענף האופניים בלבד. הענף הזה כבר מכיל מאות אלפי אנשים בישראל, ולמעט מופע קצר וקטן יחסית עם קרלסברג, לא הצלחנו להגיע אל המפרסמים הגדולים בישראל, יבואני מזון, מוצרים לגברים, יבואני רכב (רכבי סטיישן – נכון שאתם אוהבים?) וכו’… אם אתה מנכ”ל רוכב שרוצה לפרסם בענף, מנהל מותג מוביל, איש משרד פרסום אינטראקטיב שרוצה לעזור לנו עם לקוחותיו, או כל אחד אחר שאוהב את מה שאנחנו עושים וחשוב לו שתמשיך להתקיים תרבות אופניים כתובה ואיכותית בישראל (לצד אפקטיביות וגישה למעל 200,000 רוכבים בשנה…) – צרו עמנו קשר!

בייקפאנל מוביל את תרבות האופניים בישראל ומשתדרג באמצעות תמיכתם של 8 מפרסמים ראשיים שחשוב לאמר להם תודה ענקית. הם הולכים איתנו בנאמנות תקופה ארוכה, וחשוב שתפרגנו להם חזרה!

תודה ענקית למפרסמים הראשיים באתר

כנסו לערוצי התוכן שלהם ב BIKEPANEL, לחצו על הבאנרים שלהם ולמדו על ההצעות שיש להם עבורכם. זה חלק מיחסי הגומלין בענף שחוזרים אליכם בסופו של דבר בצורת תרבות איכותית ואמיתית:

    • רוקנרוד – יבואנית ברגמונט ורידלי ברמת החייל ולטרון.
    • אופני KTM – מותג האופניים האוסטרי האיכותי.
    • סינגל טרק (Fox) – מעבדת השירות הרשמית של Fox – עשיתם טיפול לאחרונה?
    • רודי פרוג’קט – משקפי השמש של ענף האופניים עם שירות ללא תחרות.
    • איגוד האופניים – מקדם ומנהל את הסצינה התחרותית בישראל.
    • DAA – יבואנית Shimano, GoPro, Pearl Izumi, Pro ועוד המון מותגי קצה שווים.
    • פנרייסר – Giant – צמיגי אופניים איכותיים מיפן, משווקים ב Giant ישראל.
    • סמרתון – מספר המקומות מוגבל. מהרו להרשם, בסוף דצמבר זה נסגר!

ספונסרים

שלכם בהמון תודה והערכה, מכל הפאנליסטים.

מאת: גיא חלמיש
מייסד ועורך BIKEPANEL