הצוות של “משלחות” בהובלת הראל נחמני, מוציא משלחות רוכבים על אופני כביש לאלפים (וגם רכיבת שטח וריצה) משנת 2009, וכבר הוציאו מאות ישראלים שחזרו משם באחוזי הצלחה מרשימים במיוחד, ולא פחות חשוב, עם הנאה ומסגרת איכותית שמבטיחה הנאה לאורך כל הדרך ובטור טראנס אלפ עצמו. ביקרנו במחנה האימונים המסכם של המשלחת, חודש לפני התחרות באלפים:

מעבר למסגרת האימונים והקבוצה לאורך חצי שנה לפני היציאה לתחרות עצמה, משלחות משתפת פעולה עם אנשי מקצוע רבים והחל מהשנה יעשה מאמץ לבנות מערך מקצועי רחב עוד  יותר, שיעטוף את חברי/ות המשלחות לאלפים ויאפשר להם להיחשף לאלמנטים נוספים של הפעילות הספורטיבית תוך כדי ההכנות לאירוע עצמו, מלבד האימון הפיזי: תזונה, בחירת נעליים ומדרסים מתאימים, הכנה מנטלית ועוד.  המעטפת הזו מאפשרת לרוכבים/ות לעשות את ההכנה המתאימה ביותר לאירועים באלפים (בהתאם למגבלות היום יום), ומאפשרת להם/ן להתמקד במהלך האירועים עצמם בפעילות הספורטיבית כאשר כל המנהלות תפורות ומאורגנות.

“הניסיון שלנו, הקשרים עם מארגני האירועים, והרצון שלנו להעניק ולתת, מביאים לכך שמי שמצטרף אלינו מקבל חוויה שלמה, החל משלב האימונים בארץ ועד לחזרה מהאלפים” אומר הראל.

הצטרפנו למחנה האימונים המסכם של המשלחת – שנערך באצבע הגליל – במלון כפר גלעדי. החוויה הזו של קבוצה של 45 ספורטאי מסטרס שמתנתקים ל 4 ימים מהשגרה ומתרכזים ברכיבה היא משהו שכל רוכב חייב לעצמו, וזה לא חייב לבוא עם המורכבות והעלויות של נסיעה לחו”ל. הפעם הגיעו למחנה האימונים כ 45 ספורטאים כאשר חלקם מתאמנים בריצה הררית וחלקם רוכבי אופניים.

1-006

לא מדובר בספורטאי על – המתחרים בכל סוף שבוע בתחרויות במסגרת הליגה בישראל, חברים בקבוצות רכיבה עם מאמנים אלא בדיוק בכל אלה שהמסגרות האלה, הלוחצות, המחייבות והתחרותיות לא מתאימות להם: רוכבי כביש שרוכבים לשם התחביב והספורט ברמות די מגוונות של רכיבה. למרות שאינם בקבוצות תחרותיות הם רוצים לעלות מדרגה ולהגיע לטור טראנס אלפ מוכנים בצורה מקצועית, וכך המשלחת מאפשרת להם להנות מכל העולמות – להכנס למסגרת של חצי שנה, לעשות את הטראנס אלפ בהצלחה, ולהחליט אחרי כן אם הם ממשיכים במסגרת האימונים האינטנסבית או שחוזרים לשגרה הקודמת שלהם.

17-023

המערך הלוגיסטי מאפשר להם להתרכז בכיף וברכיבה בלי ההתעסקות בבעיות ובארגון מסביב. אין מה לאמר שזה משדרג את החוויה – אתה מגיע, רוכב, ומקבל את השירותים מסביב. פינוק. דוגמא: לפני היציאה – מכונאי של Trek ישראל (CTC) דואג שכולם מוכנים ותקינים. לאורך כל הרכיבה הראל עושה רונדלים עם רכב הליווי ודואג שכולם בסדר. העמדה של טרק עם איזוטוני מקורר של High5, תמרי מג’הול, בייגלה ובננות מחכה לנו גם באמצע העליה לחרמון – בנווה אטיב, והתנאים האלה פשוט עושים את החוויה לנעימה יותר ומאפשרים להתרכז ברכיבה ובהיבטים הפיזיים והמנטאליים, במקום בלוגיסטיקות.

1-008

החשיבות של מחנה אימונים רב יומי היא קודם כל בעניין המנטאלי. עמוס וולף, המנהל המקצועי של מחנה האימונים מסביר את המטרות: “קודם כל ללמד אותם לרכוב כמה ימים ברצינות, רכיבות ארוכות וקשות, להתרגל ללוגיסטיקה של המלון. זה צריך להכנס למוח. דבר שני – העניין הפיזי: ללמד את הגוף להתרגל לרכוב יום אחרי יום עליות ארוכות בתנאי מזג אוויר שונים עם התאוששות קצרה. בס”כ אנחנו עושים פה סימולציה קצרה של ארבעה ימים שבסופה כל אחד מגיע הביתה ואומר לעצמו  – הצלחתי את הארבעה ימים, אז עוד שלושה ימים זה כבר יהיה שטויות”.

1-009

כל אחד יכול. בוריס צוקרמן – רוכב רק שנה, מוכיח את זה בענק

בוריס הוא אחד מחברי המשלחת. הוא מוכיח שבתוך חלק מהאנשים השמנים, האטיים והלא ספורטיביים שסביבכם, יתכן ומסתתר כשרון רכיבה ענק שרק מחכה שיקלפו ממנו את מה שמפריע לו כדי להשיג אתכם! בוריס רוכב כל ארבעת הימים בעוצמה מדהימה צמוד לעמוס וולף המוביל והוא בהחלט מהחזקים שבמשלחת. “כן, זה כמו חיידק הוא אומר – אתה נדבק בזה ורק רוצה להשתפר”. בוריס נראה על אופני ה Gios פלדה הקלאסיים שלו כמי שרוכב כבר שנים.

1-016

בוריס – בשחור במרכז התמונה בעצירה קצרה בעמדת ההתרעננות של המשלחת בנווה אטיב

הסיפור שלו מרתק: “לפני שנתיים לא יכולתי לעלות על האופניים. הייתי 125 קילו. התחלתי לסתום את הפה ולעשות ספורט. ב 2008 הייתי 100 קילו, ורכבתי מעט. אז הפסקתי לעשות אפילו את זה כי ראיתי שאני לא מצליח. מאז התחלתי לעלות עוד ועוד במשקל.

1-015

עמוס וולף מלפנים ובוריס צוקרמן מאחוריו – מובילים את העלייה לחרמון

מה גרם לו לתפוס את עצמו בידיים? “התחלתי לשחק עם הקטנה שלי בפארק והתחלתי לנשום עמוק… גם בקושי נשמתי כשעליתי במדרגות. אמרתי לעצמי זהו מספיק. אני בן 34-35 – זה לא הגיוני! לא ידעתי מה יקרה ולקחתי את זה שלב שלב: הפסקתי לנשנש, והתחלתי לאכול רק שלוש ארוחות ביום, כשהצהריים היא הארוחה העיקרית, ובערב רק משהו דל דל – זה ישר פתר הרבה דברים. התחלתי לעשות ספורט – דווקא לא אופניים כי בהתחלה לא יכולתי עדיין – עשיתי ספורט בפארק – יוגה וכד’.

כשירדתי ל 100 קילו עליתי סוף סוף על האופניים. אני זוכר את כל השלבים האלה: חודשיים לא התקרבתי אפילו ליער הנשיא, ורק לאט לאט התחלתי להתקרב. צובה? לקח לי שלוש פעמים לנסות אותה עד שהצלחתי להשלים אותה בצורה רצופה בלי עצירה באמצע.

הבחירה שלו ב”משלחות” מוכיחה עד כמה המסגרת הזו מסייעת ומהווה גורם קריטי להצלחה במטרה הקשה הזו של הכנה לטראנס אלפ: “בפברואר כמעט ביטלתי את היציאה לטראנס אלפ – היתה לי פציעה בירידה מצובה התהפכתי ושברתי כתף וכף יד. חזרתי – רונן (מצוות המשלחת) עזר לי מאוד ונתן לי תכנית אימוני טריינר, ממנה ויצאתי רק יותר חזק… אני שמח שלא ביטלתי ועכשיו אני לא מאמין שבעוד חודש אני הולך לעשות את זה.”

1-028

בוריס בחלק העליון של רכבל עליון…

לא משנה היכן אתם היום – בעוד שנה בדיוק גם אתם יכולים להיות שם!

המחיר של החבילה 3,500 יורו, וזה כולל כמעט את כל מה שצריך, מחצי שנה לפני האירוע ועד התחרות עצמה. יש המון היבטים של פינוק ותוספות שמגיעים מספונסרים שמגייסת המשלחת שאינם נמצאים פה, אבל עושים את החיים לטובים יותר עבור כל המשתתפים.

בעוד כחודש, תצא המשלחת לאלפים לאחד מתחרויות הכביש המאתגרות והקשות שיש לחובבנים, ותביא לידי מימוש את ההכנה הארוכה. צפיות והתרגשות רבה הן מנת חלקם של כל אלה שעושים את זה. זה לא קל אבל מתגמל במיוחד.

מעניין אתכם? צרו קשר עם הראל נחמני לקבלת פרטים נוספים: transalp.israel@gmail.com