Dfsmnvms_377f3nn2whm_b

 

קיבלנו לידינו במערכת את המשקפיים של Rudy Project מדגם Noyz מצוידות בעדשות מסוג Impact X שהנן גמישות ובעלות סינון אור אדפטיבי לעוצמת התאורה שבחוץ: באור חזק הן מתכהות ובאור חלש מתבהרות. עלות המשקפיים שבמבחן: 1050 ש”ח (ניתן לרכוש את אותה מסגרת עם עדשות רגילות ב- 860 ש”ח). השתמשנו ב- Noyz בכל תנאי התאורה האפשריים כמעט: ימי שמש חזקה, ימים מעוננים, רכיבה בתוך יער מוצל וממנו יציאה לשמש חזקה וחוזר חלילה, וגם רכיבה ביום מעונן ביער עבות בתאורה קלושה. 
מסקנות
המסגרת טובה מאוד: אחת התכונות המוצלחות שלה נובעת מאותו החומר בחלק האחורי של ידיות המשקפיים שלא רק שהוא מונע החלקה, הרי שניתן לעצבו כך שיקבל את צורת הראש. אף אחד מאיתנו אינו בעל גולגולת סימטרית לחלוטין ולתכונה הזו של Rudy Project יש תרומה אדירה להיותן מהזוגות הנוחים ביותר לרכיבה. גם האפון ניתן להתאמה – אותו מתקן כריות בנקודת המגע עם האף: הוא עשוי חומר גמיש ובר התאמה אישית לרוחב האף מה שמבטיח שיהיה לכם נוח באיזור הסינוסים. יש גם אפשרות להוספת מגן שמש בצדדים למניעת סינוור צידי אולם המגינים הללו אינן חלק מהערכה המקורית. 
העדשות גם הן מצוינות: מספקות ראות חדה ונעימה לעין, אולם פה יש בכל זאת כמה ניואנסים שצריך לדבר עליהם. העדשות במשקפיים האלה ניתנות להחלפה מהירה – ללא הברגות. נשאלת השאלה מדוע צריך להחליף כאשר יש עדשות המתאימות עצמן לעוצמת התאורה? ובכן, העדשות שבחנו הנן על הצד הבהיר של הסקאלה – הן מתאימות לטווח שבין רכיבת לילה לרכיבה ביום מעונן או תחת יער עבות. הן בהחלט לא מתכהות מספיק לימי שמש כחולים. מי שרוצה להחזיק מסגרת אחת בלבד ולכסות טווח תאורה מלא יצטרך לרכוש לפחות עוד זוג עדשות אחד. אם אתם בעלי טעם מיוחד לגבי צבע העדשה (כמוני – אני מעדיף נגזרות של חום על פני האפור – הנפוץ יותר) תשמחו לשמוע של- Rudy Project מגוון עדשות מסוגים שונים וכמעט בטוח שתמצאו את המענה לטעמכם. ל- Rudy Project יש יתרון בולט בזכות התפישה המודולרית המאפשרת ללקוח לבנות לעצמו מוצר המתאים בדיוק לצרכיו באמצעות מגוון העדשות הענק שתמיד במלאי אצל היבואן.

 

האוורור טוב אולם בימים קרים במיוחד הצטברו אדים על המשקפים. כאשר תרצו לנקות את העדשות יש לעשות זאת בעדינות מה היות והעדשות משתחררות מהעדשה יחסית בקלות (יותר בקלות מדגם ה-Rydon הנפוץ במיוחד) – לעולם לא תוך כדי רכיבה, אולם זה יכול להתרחש בעת הניקוי שלה. 
בצד הביקורת אי אפשר להתעלם מהמחיר הגבוה ששווה לעלות שני זוגות משקפיים אלטרנטיביים… 

 

שורה תחתונה
רודי פרוג’קט מייצרת משקפיים יקרים, איכותיים וראויים עד מאוד. רמת השירות של היבואן בארץ היא מהגבוהות והטובות בענף: תמיד יש חלפים ולא יקרה לכם ששריטה קטנה במשקפיים גוררת אובדן של המשקף כולו. המשקפיים האלה נהנו משידוך לעדשות המתאימות את רמת סינון האור לעוצמת האור שזה להיט, ועובדה זו ביחד עם תכונות ההתאמה האישית של הידיות, האפון והעדשות, מקנה לטעמי ל- Rudy Project יתרון משמעותי. 

 

יבואן: פרואקטיב בע”מ, השלום 8 כפר נטר, טלפון: 09-8997929

אתר:  http://www.rudyproject.co.il/

 

 

בחן וצילם: גיא חלמיש