הידעתם ש-BBB היא חברת הציוד הגדולה בעולם?
את הסטנדים הכחולים של BBB ניתן לראות במגוון גדול של חנויות בארץ. מיקי בר-אור מסער יבואנית המותג מספר כי זו חברה הולנדית שתופסת תאוצה בינלאומית חזקה. מגוון הפריטים שהיא מייצרת הוא אדיר ומכסה כמעט כל אביזר אופניים אפשרי: החל בכלים לאופניים, אביזרים (סטמים, מוטות כיסא, וכידונים),דרך קסדות וביגוד, משקפי שמש ועוד. לרוב לא מדובר במוצרי קצה וגם לא במוצרי כניסה אלא בדרגת הביניים ומעלה, תוך מיקוד ביחס עלות תועלת גבוה. מטבע הדברים לעיתים קרובות ההבדל בין מוצרים אלה למוצרי הקצה קטן יחסית, אולם המחיר נמוך בהרבה. 


בדיוק כמו של שאבאנל: משקפיים וקסדה של BBB

Bbb_glasses


משקפיים מדגם Impact של BBB 

השליטה של רודי פרוג’קט ואוקלי בשוק הישראלי חזקה עד כדי כך שהיא כמעט בולעת את נוכחות המותגים האחרים. האם לא הגיע הזמן לחשוב על אופציות נוספות? אנחנו ממליצים לבדוק זאת מדי פעם. מדוע? כי לפעמים מגלים דברים מעניינים:
המשקפיים של BB שבמבחן מדגם Impact עולים 499 שקלים בלבד. העדשה הנה בעלת ציפוי מראה חיצוני בכחול, עשויה פוליקרבונט, מספקת 100% הגנת UV, וניתנת להחלפה. באריזה המקורית מגיע תיק איכותי וקשיח וכן עוד שתי עדשות: צהובה – מחזקת קונטרסט בתנאי עננות וצל מלא, ואחת שקופה לחלוטין לרכיבות לילה. 


בניגוד לרוב המשקפיים, הדגם הזה בנוי סביב עדשה אחת רחבה ולא שתיים נפרדות. העדשה והמסגרת מתעגלות סביב הראש ושומרות על הגנה מלאה גם בצדדים ולמעלה. האפון עשוי אלומיניום דקיק מצופה סיליקון, והוא ניתן לכיפוף והתאמה אישית אופטימלית לאף. ידיות המשקפיים מצופות גומי בעל רמת דביקות גבוהה לאחיזת המשקפיים ללא תנועה מעל האזניים. תכנון ציר החיבור של הידיות לחלק המשקפיים העקרי נראה חכם שכן כאשר הידיות פתוחות (כמו שהן ברכיבה), שטח המגע של איזור הציר מקבל צורת V רחבה שמגנה עליו מעיקום, ומקנה למשקפיים חוזק ותחושה של יחידה אחת רציפה שעוטפת את הראש. מתכנני המשקפים לא שכחו את נושא האוורור: המשקף עצמו מורחק מהמסגרת בשני צידי הראש לטובת נדוף אדים (המבחן נערך בקיץ ולכן לא ממש יצא לנו לבדוק את התכונה הזו). 

ברכיבה המשקפיים מרגישים נוחים מאוד: קלים, יציבים לחלוטין ובעלי איכות עדשה טובה ונעימה לעין. היתרון העיקרי שמצאתי בהם הוא הכיסוי הרחב והגבוה של העדשות, בעיקר בחלק העליון של שדה הראייה ובצדדים. ברכיבת כביש בתנוחה רכונה מסתכלים קדימה דרך השליש העליון של המשקף, ויש לא מעט משקפיים שמתקשים לתת מענה לזוית המבט הזו. התוצאה של זוגות לא מוצלחים היא שהם מכניסים אור ורוח מהחלק העליון של המשקפיים או שהמסגרת חוצה את שדה הראיה. ב- BBB זה לא קורה! השילוב של משקפיים שיושבים בצורה סופר יציבה ולא גולשים מטה במורד האף, עם מסגרת ומשקף גבוהים מבטיחים שכל שדה הראיה מטופל הן לרוחב והן לגובה.

העדשה הצהובה פשוט מעולה ברכיבת שטח בתוך יער מוצל כאשר השמיים מכוסים עננים. בתנאים כאלה הצהוב משפר את הניגודיות ומאפשר לרוכב להבחין טוב יותר בקפלי קרקע ובניואנסים שבקרקע. 

מה היינו רוצים לשפר? בקטנה: שני דברים מפרידים בין המשקפיים האלה לציון מושלם לחלוטין: המסגרת מרגישה פלסטיקית למגע, ויותר חשוב מכך: מנגנון ההחלפה של העדשות אינו נוח ומהיר במיוחד. יש להוציא בצורה די סטנדרטית את עיגון המסגרת בצדי המשקף, אולם אז נותר המשקף טיפה לכוד בין איזור האפון לחלק העליון של המסגרת וצריך להתאמץ מעט כדי להוציאו בעדינות. מבחינת חלפים היבואן מחזיק גיבוי לעדשות הקיט המקוריות (150 שקל מחירה של עדשה בודדת), אולם כרגע אין מגוון של עדשות בצבעים ורמות סינון שמש נוספות.

לסיכום: בזכות האחיזה המעולה שלהם את הראש – ללא שום תזוזה, ביחד עם משקל קליל, וכיסוי מלא של כל שדה הראייה (גם בזוויות של רכיבת כביש על הדרופים) המשקפיים האלה הפכו לאחרונה להיות הבחירה הראשונה שלי ביציאה לרכיבה, למרות שמונחות אצלי כמה אופציות  אחרות יקרות בהרבה. במחיר של פחות מחצי מהמותגים הידועים הם מצדיקים את המשפט שהתחלנו בו את הכתבה: כדאי לנסות מדי פעם משהו חדש כי לפעמים מגלים דברים מעניינים!

קסדת Everest Falcon של BBB

בקטע השני של הטור דה פראנס השנה לא ניתן היה לפספס את קסדת ה- BBB מדגם ה- Falcon שעיטרה את ראשו של קריסטיאן שאבאנל מ Quick-Step במשך הבריחה הארוכה וההירואית שלו לניצחון משכנע בקטע ותפיסת החולצה הצהובה ליום אחד. שאבנל הפסיד אותה עקב שני פאנצ’רים בפאבה, ואז לחם כארי וניצח את קטע ההרים הראשון בטור כדי להשיגה בשנית. בתחילת הטור חברו לקבוצה (פינו) החזיק גם בחולצת הנקודות. למעשה לא רק Quick-Step רוכבת בטור השנה עם הקסדה הזו אלא גם Cofidis. הקסדה שבמבחן היא קסדה זהה כמעט לחלוטין לזו של הקבוצות עם הבדל קטן: יש לה אפשרות להוספת מגן שמש לרכיבת שטח. עם מגן השמש הדגם נקרא Everest, ובלעדיו: Falcon. למעשה זו אתה הקסדה. מחירה במבצע 749 שקלים (מחירון: 899 שקלים).

האמת, שהקסדה נראתה לי מוכרת ודומה בצורה קיצונית לקסדה מוצלחת של פירמה ידועה: ה- Bell Sweep. מסתבר שהקסדה הזו של BBB אכן מיוצרת באותו המפעל בדיוק שמייצר את הקסדות עבור Bell ו- Giro, ובאמצעות אותה התבנית של הסוויפ. ל-Everest/Falcon של BBB יש רשת אלומיניום פנימית שמשפרת פיזור המכות לאורך שכבת הספיגה הפנימית, ומאפשרת שימוש ב”גשרים” רוחביים דקים יותר בין הקורות האורכיות של הקסדה – מה שמגדיל את חורי האוורור ומשפר את נדוף החום. ישנו שימוש בחיזוקי קרבון, ומספר החורים הוא  23, כולל חורים אחוריים לשיפור זרימת האוויר בתנועה. יש לה שני מחזירי אור קטנים מודבקים בחלק האחורי, ומנגנון ההידוק פשוט יחסית. בצדה הפנימי יש ריפוד לא רק בהיקף ובנגיעות קטנות בחלק העליון, אלא גם בכל שטח המגע של הקסדה עם הראש.

ברכיבה קסדת ה-BBB Everest / Falcon מספקת את הסחורה לה מצפים מקסדה מוצלחת: נוחה מאוד, בעלת אוורור מעולה וקלת משקל. משום מה אין מידע באתר היצרן לגבי משקלה – שהוא כנראה דומה פחות או יותר לזה של הבל ששוקלת 280 גרם. העיצוב שלה קלאסי מאוד – לא מוחצן מדי, די מינימליסטי בגודל, ואווירודינמי למראה.

מה היינו רוצים לשפר? האמת שכמעט כלום. אם רוצים ממש להתקרצץ, אפשר להגיד שראינו כבר מנגנוני חיזוק אחוריים מעט נוחים יותר להתאמה לראש: בקסדות שמשתמשות בחוגה או כפתור יחיד, קל יותר להפעיל את המנגנון בפעולה אחת שמייצרת משיכה ממורכזת לשני צידי המנגנון. כאן יש שני אבזמים נפרדים. 
למי שמעוניין: בקרוב יגיעו לארץ קסדות רפליקה של קבוצת Quick-Step: ממש כמו בטור דה פראנס.


* שוב נזכיר את מגבלת המבחן הנובעת מכך שכל מוצר הבא במגע עם הגוף כגון קסדה ומשקפיים צריכים להתאים למבנה אישי ושונה של רוכבים שונים.
המוצרים בכתבה זו מיבאים ע”י: סער אופניים. 08-9244452,  http://saar.com

בחן: גיא חלמיש, צילום: גדי שפילר וגיא חלמיש