סמנו ביומן: גראן פונדו ערד-ים המלח 12-14 במרץ

הראל נחמני, האיש שהביא את קונספט ה”גראן פונדו” ביחד עם שי ראשוני לישראל, מייסד גראן פונדו ים המלח וגראן פונדו חרמון, וכמובן איש המשלחות לטראנס אלפ ועוד. בזכותו קמות עוד ועוד יוזמות  בענף האופניים, שמייצרות לנו תבלינים לרכיבה וכיף לאורך כל השנה. כעת הוא מספר על גראן פונדו ים המלח ועל ההכנות לקראתו שהן בעיצומן. הראל מזמין אתכם להרשם לאירוע.

התחרות היתה אמורה להתקיים באמצע ינואר אולם עקב הסופה הגדולה שהיתה, נדחתה התחרות למרץ. עד לתאריך – עדיין אפשר להרשם!

לרישום לגראן פונדו ים המלח לחצו כאן

1-gf-071212-029

הנמוך בעולם (וגם היבש גם בחורף, עם נופי המדבר הדרמטיים, וזה שמוביל למעלה עקרבים בטור הרב יומי בכביש היחיד בישראל ברכיבת כביש). צילם: רונן טופלברג

שלוש שנים לאירוע – מה שונה השנה?

גראן פונדו – מותג שרץ בעולם המערבי כבר הרבה שנים, כבר מוכר בישראל הייטב בזכות העבודה של הראל נחמני והגיבוי שנתנו ב BIKEPANEL. התוצאה היא שהגופים המוסדיים מבינים שהפוטנציאל ענק והאפשרויות של אירוע כזה גדולות. אם בעבר זה היה שיגעון של שני אנשים, כעת גם גופים כמו משרדי ממשלה – משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, ראשויות מקומיות כמו מועצה איזורית תמר ועריית ערד, או גופים כמו איגוד האופניים – כולם מבינים שיש פה פוטנציאל גדול.

מבחינת הרוכבים – הוספנו שני מסלולים נוספים: אחד – הטור הבינלאומי שנכנס עבור הרוכבים המקצועיים. לקבוצות הוא שלושה ימים ולרוכבי המאסטרס יימשך יומיים. טור ערד-ים המלח מאפשר תחרות ברמה הכי גבוהה עם רוכבים מחו”ל ונותן למתחרי המאסטרס להרגיש חלק מאירוע בינלאומי אמיתי.

1-107

מעלה עקרבים. גראן פונדו ים המלח הוא ההזדמנות היחידה לראות את המחזה המרהיב של מאות רוכבים המטפסים אותו בו זמנית.

50 ק”מ לרוכבים מתחילים – “מיני פונדו סובב ים-המלח דור-אלון”

השנה הוספנו אירוע עממי – “מיני פונדו סובב ים-המלח דור-אלון”: שמאפשר גם לרוכבים עממיים ומשפחות להשתלב באירוע. יהיה מקצה של 50 ק”מ ברכיבה לאורך החוף המערבי של ים המלח, שהוא בסה”כ מסלול קל ושטוח יחסית, עם זינוק משותף עם כל הרוכבים.

אנחנו חושבים שהפוטנציאל הגדול לענף האופניים הוא בעממי – שם הכמות הגדולה של הרוכבים, והמטרה היא להביא אלפי רוכבים לאירוע. הרי כמות הרוכבים התחרותיים היא מוגבלת, אבל העממית – כמות אדירה. זה צריך להיות אירוע של סוף שבוע שלם בים המלח, שיש בו חוויה ספורטיבית תרבותית, עשירה בתכנים, כנס על רכיבה, הופעות וכו’. זה יהיה הרבה מעבר לרכיבה של 50 ק”מ בסוף שבוע.

ההזדמנות פה היא באירוע שמחבר את שתי הסצינות – גם המקצועית וגם העממית. אין היום אירוע כזה בכביש. בעבר היו נסיונות להרים משהו כזה, בסובב תל אביב למשל כשהיו גם רכיבות עממיות לצד תחרות הקריטריום של הקבוצות. כעת, אנחנו מקווים להתניע מחדש את חיבור העולמות הזה. הפוטנצאיל פה הוא גם לתרום לענף הכביש עם חשיפה של עוד הרבה רוכבים לרכיבת האופניים המקצועית – אם הרוכבים העממיים מגיעים ורואים את הרוכבים המקצועיים יותר, גדל הסיכוי שהם ירצו להצטרף ולהיות שם. הרוכב העממי יראה, ייחשף וירצה לקחת חלק.

 

1-980

המסלול מהזינוק באיזור המלונות ועד למפעלי ים המלח ישמש כמסלול עממי בן כ 50 ק”מ, ללא עליות כמעט, עם ליווי וסגירת כבישים הרמטית. האם “סובב ים המלח” הוא “סובב כינרת” הבא?

במסלול הקלאסי של הגראן פונדו

המסלול הקלאסי והמוצלח של הגראן פונדו ממשיך למשוך אליו את הרוכבים בזכות הנופים המדהימים של המדבר, ההתאמה לאירוע חורפי בסביבה יבשה, העלייה הקלאסית והמדהימה של מעלה עקרבים. לכך משלימה תמונת ארגון ותכנון מסלול שמאפשרים מקטע ארוך ומשמעותי ללא עצירות, של תחרות כביש אמיתית שיש בה הכל: מישורים, רולינג הילס, וכמובן עלייה דרמטית אחת ועוד כמה נקודות טקטיות מעניינות בהמשך המסלול.

גם מי שלא במקצה התחרותי המוזנק, אוהב מאוד את המסלול הזה, ונהנה להגיע, ולעמוד באתגר הלא פשוט של רכיבת כביש של כ 155 ק”מ במדבר. זה מרחק רציני לכל רוכב ובודאי לחובבנים, מה שמייצר התרגשות, “אירוע יעד” שמתכוננים לקראתו, ומצפים לו. בשנתו השלישית, מדובר ביציבות יפה, שיש לה כבר מסורת, רוכבים חוזרים, ושפע של חוויות שגורמות לגראן פונדו ים המלח הפך להיות העוגן של אירועי הכביש בחורף בישראל.

1-091

הצעה לסוף שבוע משפחתי בים המלח בשתוף פעולה עם “הדקה ה 90”

השילוב של סוף שבוע, עם מגוון מסלולים, כולל עממי, מזמין לפה את הרוכבים עם המשפחות והילדים. כדי לתת מענה לכולם לסוף השבוע הכנסנו חבילות הנחה אטקרטיביות בשיתוף פעולה עם הדקה ה 90 – גוף גדול בעולם התיירות, שמציע חבילות לכל רמת מחיר: בישרוטל גנים – מלון הבית של התחרות, מלון דניאל ים המלח, מלון ענבר ערד, מלון פרימה אואזיז, ומלון לאונדרדו ים המלח.

המחירים: החל מ 799 ש”ח ללינה בחדר זוגי – ל Half Board – כולל ארוחות ערב ובוקר.

1-071

גם משרדי ממשלה והמועצות המקומיות תומכות בתחרות

הרכיבה במדבר היא אטרקציה לכל רוכב, ובמיוחד לרוכבים מחו”ל ואירופה. המדבר הישראלי הוא משהו שמייצר חוויה עשירה ומאוד שונה מכל מה שמוכר לרוכבים ולכן הוא מהווה יעד מושלם לחופשת רכיבה בישראל בחורף: במרחק טיסה של קצת יותר משלוש שעות מהגשם והקור. “אנחנו משווקים את האירוע גם בחו”ל ויגיעו קבוצות מקצועניות למסגרת המוכרת של ה UCI: נבחרת אוקריאנה, קבוצה מגרמניה, ו Cycling Academy – הקבוצה של רן מרגליות”.

משרד התיירות הבין שיש פה פוטנציאל ברכיבת כביש בישראל, ומשתף פעולה עם העלאת ישראל על מפת אירועי אופני הכביש בעולם, כמו הקמפיינים שמימן ביורוספורט, והכוונה להעלות גם קמפיינים של אירועי אופניים בהמשך. הם גם תומכים בהבאת עשרה עיתונאים מחו”ל לאירוע.

1-1054

כמיטב המסורת – הנרשמים מוקדם יותר מקבלים הנחה ברישום

דברו עם אירופאי – הוא יספר לכם על לוח התחרויות שלו לכל שנת 2015 והוא כבר רשום לכולם. דברו עם ישראלי – הוא ינסה לתת לכם הערכה, בלי להבטיח, איפה ירכוב השבוע…  אבל הפעם אל תחכו לרגע האחרון – זה משית עול ארגוני וקשיים על מארגני כל התחרויות באשר הן, ולכן נוצרה השיטה של עידוד רישום מוקדם, והעלאת המחיר לנרשמים ברגע האחרון. אנא – תהנו מהמחיר המוזל עד ה 10/12 והרשמו בהקדם לפני שיעלה!

ים המלח

לרישום לגראן פונדו ים המלח לחצו כאן

 

צילום: רונן טופלברג וגיאחה
מאת: הראל נחמני