לקראת 2017 הכריזו מארגני הסמרתון ירון דרעי ונימי כהן הכרזה מדהימה: הסמרתון יגדל ויהפוך למירוץ של 4 ימים ב-2017, עם פרולוג ביום הראשון בשדה בוקר, ועוד שלושה קטעים מלאים שכולם במתכונת Point to point! כחלק מהשינויים האלה הם יצרו מסגרת אחת לכל רמות הרוכבים, עם מרחקים של כ-60-80 ק”מ לכל סטייג׳ ולפניהם פרולוג קצר יותר. לאור תגובות הרוכבים, החליטו המארגנים להחזיר את מהדורת 2017 של הסמרתון למתכונת התלת יומית של שנה שעברה. הנה כל העדכונים החשובים של המתוכנת החדשה: המסלולים, המחירים, הלינות וכולי.

מאת: סמרתון.
צילום: שחף הבר, יואב לביא

לרישום לאירוע לחצו פה

סינגלים מדהימים על רקע הנופים הדרמטיים של המדבר

סמרתון 2017 – מירוץ חוויתי עם המון סינגלים מדהימים על רקע הנופים הדרמטיים של המדבר

רקע להחלטה והסיבות לשינוי

סמרתון – לאחר ההכרזה עלו בקרב קהילת הרוכבים, חלקם משתתפי עבר וחלקם רוכבים שרוצים להשתתף לראשונה באירוע, תגובות מעורבות. חלק ראו במהלך תקדים משמעותי וחשוב בענף, עוד קפיצת מדרגה בדרך לאירועים רב-יומיים ארוכים ״כמו בחו״ל״ (הסטנדרט של קייפ אפיק, טראנס אלפ ובי.סי. בייק רייס לדוגמא הוא של 8 ימי תחרות…), ואפשרות לקחת את החוויה החיובית מאירועי הסמרתון הקודמים ולהעצים ולהגדיל אותה: יותר קילומטרים מדבריים בשיא החורף, יום נוסף של ״חופשת רכיבה אינטנסיבית״ ועוד יממה של ניתוק ממירוץ העכברים עם שקיעה עמוקה יותר לתוך החוויה המדברית.

אבל חלק מהרוכבים, מתוכם הרבה משתתפי עבר, הגיבו באופן פחות חיובי, וחלקם אף הודיעו למארגנים שעם כל הצער בדבר, הם לא יוכלו להשתתף באירוע במתכונתו החדשה. אמנם ההתנגדויות להארכת האירוע, פומביות ופרטיות, הפתיעו את המארגנים, אך הסיבות להן די מוכרות לכל אחד שמנסה לאזן את חייו כרוכב רציני עם חייו כאיש משפחה, כעובד או כבעל עסק. הגדלת האירוע ל-4 ימי תחרות דורשת עוד יום של היעדרות מהבית, ומהעבודה, ופרט ל״עלויות״ של זה, יש גם את הגדלת עלות האירוע בשל תוספת עוד יום תחרות, עוד לוגיסטיקה של הסעת הרכב הפרטי ממקום למקום, העברת האופניים, האוהל והציוד. בקיצור, זה בהחלט פחות קומפקטי ממירוץ בצורת כוכב לאורך חמשוש, אם כי לדעת רבים וטובים, בהחלט שווה את המאמץ הנוסף. 

סמרתון

סמרתון 2017: חוויה חלומית עם איכויות ייחודיות, שונות, ומהנות במיוחד

אז מה? מאוכזבים מהקהל? תקעו לכם ברקס לחזון?

סמרתון – מאוכזבים ממש לא. בהתחלה היינו מופתעים כי הסמרתון הוא הבייבי שלנו, ואתה יודע איך כולנו מקבלים ביקורת חיצונית על הילדים שלנו… חשבנו שאנחנו מביאים בשורה גדולה גם ללקוחות שלנו, גם לענף, גם למדינת ישראל ובמיוחד לדרום הארץ, אבל באמת שקיבלנו כמות תגובות מפתיעה נגד הגדלת האירוע. חלקן באירוח שערכה לנו קבוצת ByKers, חלקן במסרים אישיים לחברי הצוות וחלקן בפורומים וקבוצות פייסבוק. בסופו של דבר אם נהיה נעולים על הגשמת החזון שלנו, בלי להיות עם אצבע על הדופק של הלקוחות, נישאר עם אחלה חזון רק בלי מספיק רוכבים – וזו ממש לא הכוונה. החזון של צמיחה כולל בתוכו גם יותר ויותר רוכבות ורוכבים בכל שנה.

אם נשתמש במטפורות מדבריות, אז יש לנו סבלנות של בדואים. אנחנו נגיע לחזון ״חוצה המדבר״ שלנו, אבל יותר לאט ממה שרצינו, ונצטרך לצמוח ולהצמיח את הקהל הישראלי בדרך לשם. השנה במקום להגדיל את אורך ולוגיסטיקת האירוע באורח משמעותי, נשקיע אנרגיות ומשאבים בשיפור ושדרוג כל המחלקות באירוע תלת יומי: בסימון ובניהול המסלולים, בצוותי החילוץ והרפואה, במעטפת המדיה והתיעוד, במחנה הרוכבים ועוד. בשנים הבאות נחשוב איך לפשט את ההחלטה עבור הלקוח הישראלי, איך להמתיק לו את הגלולה ולשכנע אותו ש״יותר זה יותר״… הלקוח הבינלאומי, תייר האופניים שכל אירועי האופניים הגדולים בארץ מחפשים בנרות, מעדיף מן הסתם לבוא עד לפה עם אופניים, תיק, ביטוח, בידוק בטחוני וכל הבלגן הזה, עבור אירוע של 4-5 ימי רכיבה או יותר.

לרישום לאירוע לחצו פה

samaraton_49

סמרתון 2017: יותר מפארק תמנע המהמם. צבעים, ניתוק, סינגלים, מדבר.

מה בכל זאת יהיה חדש במהדורת 2017 ביחס לשנתיים הקודמות?

סמרתון – קודם כל איחוד המסלולים הבינוני והארוך משנה שעברה עומד בעינו. בכל יום יש סטייג׳ באורך אחד בלבד, של 60-80 ק״מ, אורך מאוד מדויק בעינינו, גם לרכיבה מדברית שמאמצת יותר את הרוכב ואת הציוד שלו מאשר רכיבה רגילה וגם ללקוחות הרב-גוניים של האירוע. החזקים התחרותיים ייאלצו לרכוב מהר וחזק כדי להגיע לפודיום, ואילו מי שעשה סמרתון בינוני בעבר יוכל לעמוד במרחקים החדשים ללא בעיות.

הדבר השני שקשור לעדכון ושדרוג המסלולים הוא ששני הסטייג׳ים הארוכים, של שישי ושל שבת, יהיו במתכונת P.T.P., פוינט טו פוינט, נקודה לנקודה. בבוקר שישי הרוכבים מוקפצים באוטובוסים מכפר הרוכבים בפארק תמנע לקיבוץ לוטן, כ-25 דקות נסיעה, שם כבר מחכים להם זוגות האופניים בחניון המאובטח מהיום הקודם. בבוקר שבת הרוכבים מוקפצים בנוהל דומה לנקודת ההזנקה על כביש 12, הקפצה של כ-50 דקות הפעם. בחרנו לערוך את נוהל ההקפצות לפני הרכיבה ולא אחריה, כדי שרוכב שמגיע לקו הסיום היומי לא ייאלץ לעבור הסעות ומנהלות אלא יהיה פנוי לנוהל ה-après ride שלו, ליד האוהל והרכב שלו.

אגב, קיבלנו גם מספר תגובות צוננות על ההקפצות האלו בבקרים ועל התצורה של Point To Point, אבל כל עוד לא בנו לנו עוד עשרות סינגלים מדבריים חדשים, שיפתחו לנו אפשרויות למסלולים חדשים, אנחנו חייבים לחרוג מההקפות המעגליות של שנים עברו, שכללו כמות ארוכה מדי לטעמנו של garbage miles על דשדש מדברי.

אנחנו מחויבים למוצר וללקוחות, ולכן לא עושים קופי פייסט למסלולים המעגליים, שהם הרבה יותר פשוטים וזולים להפקה.

השינוי השלישי, שלמעשה כבר הזכרנו, הוא העתקת כפר הרוכבים המדברי לפארק תמנע. מטע הזיתים של קיבוץ סמר שאירח את הסמרתון במשך שנתיים הוא אותנטי ויפה, אבל אין מה להשוות בינו לבין מה שפארק תמנע יודע לתת לקבוצות של רוכבים ולנים. חניון האגם בתמנע הוא מתקן קבוע של אירוח, הלנה והאכלה, והחיבור אליו ישדרג את כל חוויית המשתמש בסמרתון.

סמרתון 2017

סמרתון 2017: תשתיות רכיבה מדברית ברמה בינלאומית

טוב, עכשיו לאיזה סקופ עיתונאי ברשותכם: תנו לי את מסלולי סמרתון 2017

כל מה שיש על התלת יומי, תיאור מילולי, מפות וקבצים, shoot!

סמרתון – השינוי העיקרי שעשינו כשחזרנו למתכונת תלת-יומית הוא הארכת הפרולוג של שדה בוקר/חניון הרועה מ-25 ק״מ ל-35 ק״מ. הוא עדיין יהיה במבנה של פרולוג, כלומר כל זוג מוזנק לחוד בהפרש של דקה מהזוג שאחריו, והתוצאות שלו יקבעו את מיקום הצוות בבוקסות ההזנקה של שני הסטייג׳ים של שישי ושבת, אבל הארכנו אותו כדי שיהיה ליום הראשון של האירוע מעט יותר בשר, כי בכל זאת הורדנו סטייג׳ אחד מלא (מצפה רמון לחאן בארות).

בסיום הפרולוג כל צוות ייהנה ממתחם סיום מאושש בחניון הרועה, יעמיס את אופניו על הרכב שלו וייסע דרומה לכיוון כפר הרוכבים בתמנע. בדרך לשם יפרקו הצוותים את האופניים בחניון המאובטח בקיבוץ לוטן (בישי המזל שיצטרכו סיוע טכני מקצועי לאופניים יקבלו אותו מהצוות המסור של SHIMANO ישראל שימתין בלוטן).

samaraton_17

סמרתון 2017: במתכונת Point to Point להפחתה משמעותית של קטעי גישור מישוריים ודשדש

הנה תיאורי 3 הימים. 

פרולוג – חמישי 16.2.2017

זינוק אינדיבידואלי מחניון הרועָה, סמוך לשדה בוקר, לכ-35 ק”מ ו-500 מטרים טיפוס מצטבר, על בסיס סינגל חלוקים. המסלול כולל שילוב של דרכי 4X4 וסינגלים ברמה טכנית בינונית, קטעים זורמים לצד מקטעי עבודה קבוצתית, שיפועים מתונים יחסית ללא עליות ומורדות דרמטיים.

סטייג’ 1 – שישי 17.2.2017

ה-queen stage של הסמרתון עם קרוב ל-80 ק”מ וכ-1,100 מטרים של טיפוס מצטבר. הקפצת רוכבים לזינוק בקיבוץ לוטן, חיבור לשביל ישראל בתחתית מעלה קטורה העצבני, והעפלה בו עד נאות סמדר. משם אל הסינגל הייחודי שחוצה את חולות כסוי, ולאורך קו המצוק מעל מעלה יתרו דרומה אל ראש מעלה שחרות. ירידה אל הערבה במעלה שחרות, וכניסה ל-5 ק”מ סינגל פראי שמוביל חזרה אל ציר הנפט המישורי יחסית, עימו תמשיכו עד עמק ססגון המסמן את הכניסה לפארק תמנע. קינוח מתוק בסינגל תמנע ובכפר הרוכבים שליד האגם.

סטייג’ 2 – שבת 18.2.2017

מסלול באורך כ-60 ק”מ וכ-600 מטרים טיפוס מצטבר. לאחר הקפצת רוכבים, זינוק מאזור בקעת עובדה על דרכי 4X4  מדבריות אל באר מילחן ומשם על בסיס סינגל שביל ישראל לאופנים אל נחל מתק, סינגל הר ברך ותחילת הירידה הגדולה לערבה. יום מגוון עם סינגלים בנויים, דרכי דשדש, ירידות 4X4  טכניות ולסיום סיבוב בסינגל עמודי שלמה (קטע מסינגל תמנע).

 

לרישום לאירוע לחצו פה!

מה המחירים החדשים לאירוע התלת-יומי, וכמו כל ישראלי טוב, האם יש הנחה…?

סמרתון – להלן המחירים החדשים, ותשמחו לשמוע שיש לכם אפשרות לחסוך ולשלם מחיר מופחת של Early Birds אם תרשמו ב-30 הימים הבאים. זה המחיר לאדם והוא כולל את ההרשמה, אוכל, לינה, הקפצות לזינוקים וכל שאר מה שיש באירוע, החל מחמישי בבוקר ועד שבת אחה”צ:

חבילת הלינה Early Birds עד 8/12 הרשמה מאוחרת
אוהל מהבית 1430 ש”ח 1590 ש”ח
אוהל סמרתון – חאן בדואי 1550 ש”ח 1710 ש”ח
חדר ל-4 אליפז / אילות 1910 ש”ח 2070 ש”ח
חדר ל-2 אליפז / אילות 1990 ש”ח 2150 ש”ח
מאת: סמרתון.
צילום: שחף הבר, יואב לביא

לרישום לאירוע לחצו פה

12778862_975277012559180_63417548226200434_o

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים