מה חדש? מה באמת, לא שמעתם עדיין על ה”סמרתון“?

אז ברור שקודם כל מה שחדש שם הוא ההכרזה המטורפת, הסנסציונית, זו שאסור לכם לגלות שפספסתם – הסמרתון! מאחר ועוד נספר לכם בפרוט רב יותר על הסמרתון בהמשך, קבלו טיזר ראשון – ואת הלינק המעוצב הבא לעמוד האינטרנט של התחרות, שתגרום ללוויני הריגול של ארצות הברית לחשוב שיש התפרצות געשית חדשה בבקע הסורי אפריקאי:

650X80_grey

לחצו פה לאתר ה”סמרתון” – המרתון הרב יומי הסנסציוני של סמר בייק הוטל 26-28/2!

דיברנו עם יוני אדלר – מנהל התיירות ביחד עם ירון דרעי, כדי לשמוע מה עוד חדש שם?

יוני אדלר, 30, הוא סטודנט לחינוך מיוחד וחינוך בשילוב אומניות ב… תל חי! כן, למי שלא מסתדרת התמונה בה מנהל המקום נמצא כמה מאות קילומטרים צפונית אליו, הרי שזה המצב, ובאופן מעניין המקום ממשיך לתקתק חופשות מושלמות לרוכבים!

 

02-yoni_DSF9044

יוני אדלר, סמר בייק הוטל. צילום: שחף הבר

 

יוני עובד בסמר בייק הוטל כבר שנה שנייה לאחר שהגיע מגיאופן בשדה בוקר. לפני כן הספיק לעשות רכיבת טורינג של 10 חודשים בניו זינלנד, תאילנד ולאוס. הוא התוודע לסמר באחד מטיולי הצוות של גיאופן, נדלק על המקום ובשנה שעברה התנאים הבשילו למעבר שלו לשם. הוא החל להדריך ואז נכנס לתחום התיירות כדי להשלים את ירון שהקים את סמר בייק תשתיות (בניית שבילי רכיבה). הוא גם מדריך במדראפט בארבע שנים האחרונות ברומניה בולגריה ויוון. רוכב הרבה לבד – בין שלוש לשש פעמים בשבוע (תלוי כמה הוא רץ שזה בין 30-50 ק”מ בשבוע). בזמן האחרון רוכב יותר כביש ועומד להצטרף לאיגוד ולהתחרות. את אפיק ישראל רכב עם בן קדמי והם הגיעו למקום 20 כללי. “רוב הרכיבות שלי בנויות לפי תחושות ורגשות של הגוף. לא לפי שעון דופק.” הוא מספר. יש עוד דברים מעניינים עליו, אבל נשאיר לכם להסתקרן ולשמוע כשתפגשו אותו. כשאני מדבר איתו קשה שלא להתרשם שהוא מסוג האנשים האלה, שלא ברור איך הם מצליחים לדחוס כל כך הרבה לשבוע אחד.

 

09-shaxaf haber 2

חופשה מדהימה בסמר בייק הוטל – מגיע גם לכם! צילום: שחף הבר

 

אז הוא גר כעת במטולה בכלל… מפעיל מרחוק את המשרד – מקבל הזמנות, תופר חבילות, ומתקתק בקשות מיוחדות ותפריטים למטבח. מקבל עידכונים מהצוות ששם, ומבצע תכנונים בכל שבוע לשבוע הבא. פעם בחודש מתייצב במקום לסופ”ש הדרכה של קבוצות מובחרות או כתורנות. חוץ ממנו יש עוד שלושה מדריכים: שאקי מגרופית, יאיר “ג’ופיס” סלע ממקימי הקיבוץ, ואלעד המכונה אלעדו, וכמובן ירון דרעי שכבר עוסק פחות בתיירות ויותר בתשתיות.

כמובן שהמלון לא נשאר יתום ויש אחראי על המתחם: גדי המכונה גדו, שלדברי יוני הוא בחור מאוד מיוחד והוא זה שמקבל בפועל את הקבוצות, דואג לארוחות ערב, פתרון בעיות ותקלות וכו’. “הכנסתי המון סדר למלון והכל עובד פיקס. המערכת משומנת…” הוא אומר. בעצם נכנסתי לחללים שירון לא הגיע לטפל בהם.

 

03-yoni_DSF9046

סינגלים באדמת מדבר אדומה. צילום: שחף הבר

 

מה חדש ב Samar Bike Hotel בחורף 2014-2015 מבחינת המלון עצמו – החדרים, השירותים, מה שיש במתחם?

“הוספנו עוד חדר וכיום יש שישה חדרים ושלוש מיטות בכל חדר עם אופציה למזרון (אבל אנחנו מעדיפים שלא להפעיל אותה). בר מיצים – פירות ומסחטות להכנת מיצים ומשקאות התאוששות. מכונת קפה. פאמפטרק חדש – מאמצע העונה הקודמת שבנו בועז ווורן מחומרים חדשים שרשמו עליהם פטנט, וניתן לעשות שיעורי פאמפרק עם המדריכים.

מבחינת תשתיות, בשנה האחרונה (סוף 2013) סיימנו לבנות מתחתית מעלה קטורה ועד לשחרות – מעל ל30 ק”מ סינגל, מה שהוסיף עוד מקטע לשביל ישראל וכעת אפשר להגיע ממעלה קטורה עד לאילת. בימים אלה בונים את המקטע שבאיזור צופר, המחבר את איזור מצפה רמון לערבה.

באביב האחרון בנינו את מקטע נחל נקרות מחניון בארות עד העלייה לחירבת קצרה. כעת בונים את העליה והירידה מהחירבה וחיבור לסינגל צוקים שמסתיים באיזור פארן. עד סוף השנה הרשות רוצה שיסתיימו בניות ושיפוצים של קטעים קיימים ושיסתיים הסימון ממצפה רמון ועד אילת, מה שיסגור כ 300 ק”מ מהפרוייקט של שביל ישראל לאופניים – כל החלק הדרומי!

וכרגיל בסמר – בירות גולדסטאר יש חופשי (האירוח כולל את זה מהרגע שהגעת ועד שעזבת). מקבלים תמרים לרכיבות ופירות. אפשר לרכוש שם גם תמרים וגם סילן אורגני (כמעט הכל מיוצר מסמר לייצוא בלבד, אז הביקור מהווה הזדמנות לאגור וגם המחירים הכי טובים).

05-Mark_Gasch 1

נופים ירחיים. צילום: אלון רון (www.alonron.com)

מה חדש מבחינת מסלולי הרכיבה? האם נוספו סינגלים חדשים משנה שעברה?

בעקבות העובדה שיש המון לקוחות חוזרים, ופועלים כבר שנה שלישית, פתחנו מסלולים חדשים. למבקרים שכבר היו אצלנו בעבר נחשוף נאקבים שהיו שמורים רק לנו ולחברים.

  • נוספה חבילה שנקראת All Mountain Challenge – שהיא יותר ארוכה בקילומטרים, לוקחת את הרוכבים אל יותר עליות מהרגיל, ויש גם שבילים סודיים ששיפצנו מעט שיהיו זורמים יותר, וכעת נחשפים אט אט. בחבילה הזו נרכוב כ 40 ק”מ ביום לעומת כ 30 בחבילת ה AM הרגילה שהיא גם מאופיינת ביותר בירידות.
  • הוספנו חבילת XC – בעיקר באיזור סמר ושחרות – שתתן יותר קילומטרז, פחות ירידות ופחות טכני. היא משלבת סינגלים אבל מתאימה לאנשים שאוהבים יותר לטייל ופחות לחוות את האדרנלין. המרחקים הם בממוצע כ 45 ק”מ ליום. הרעיון – לפתוח את המקום לקהל רחב יותר, שיתאים גם לקבוצות רחבות יותר – חבר’ה בגילאי 50-70 שבאים בשביל לטייל ולהיות אחד עם השני ופחות בקטע של הביצועים והרכיבה הטכנית או האתגרית.
  • סמר אפיק ממשיך לעבוד ולהביא את הרוכבים לכ 60 ק”מ ביום הראשון. כ 125 ק”מ ביום האמצעי, ו50 ק”מ ביום האחרון.
  • חבילת להיטי שביל ישראל – באופי של רכיבת XC: מתחילים במצפה רמון, עושים את סינגל נחל חווה עד חניון בארות, ואז משחרות לבאר אורה על שביל ישראל. היום האחרון הוא בתמנע, ולקבוצות חוזרות מנאות סמדר לשחרות או הפוך.
  • יש אופציה לחבילה מותאמת לקבוצה על בסיס חבילות קיימות.

 

01-yoni_S038972

יוני אדלר. צילום: שחף הבר

 

טיפ מיוני למי שמגיע לסמר?

“בעיקר: תבואו עם אופניים תקינים” אומר יוני: “בשנה שעברה מצאתי את עצמי עוסק לא מעט בכבלים, שרשראות, יישור גלגלים… תביאו צמיגים מתאימים למדבר ולא לרכות של המרכז: למשל מקסיס קרוסמארק מקדימה וארדנט מקדימה (ולא הרייס). תביאו צמיגים ברוחב 2.25 ולא 2.1 גם מאחור. אפשר כמובן מחברות אחרות, אבל לשים לב בעיקר לעובי דופן – זה מה שחשוב.”

 אולי עוד נותרו כמה מקומות אחרונים החורף הזה, שרובו כבר מוזמן. מלאו פרטים ונחזור אליכם: