מותג Koning הינו חלק ממיזם כחול- לבן המציע את מיטב הטכנולוגיה והחדשנות בתחום האופניים החשמליים, מתבסס על איכות חומרים ומוצרים משלימים מהטכנולוגיות והחברות הטובות והגדולות בעולם.

הראל שקד, ספורטאי בעברו (אלוף ישראל באופנועי ים, מקום רביעי באירופה, ראשון בקפריסין…) מנכ”ל ובעלים של אלקטריק סטורם יבואנית BH (לאתר BH ישראל לחצו פה) ו Koning כיום. הוא הגיע לתחום לאחר שעסק בייבוא ושיווק אופנועי ים, ואפילו היה היזם של מסעדת הרברט סמואל. הבין את הצורך של הקהל הישראלי באופניים חשמליים איכותיים ובנה את Koning כך שתציע את מגוון הדגמים הגדול בארץ עם איכות הנדסית יוצאת דופן בקטגוריה, עמידה בתקן האירופי והישראלי ועם ייצור של אלפי זוגות בסין ובטאיוואן, במפעלים המייצרים לחברות בינלאומיות מוכרות כדוגמת BH ו-Pedego.

אגב, בנוסף לפעילות הזו הראל הוא גם בעלים של חברת קשרים פלוס, מיקרודיל, ביגיפט, ודפוס דיגיטאלי. עוסקים גם בנדל״ן מסחרי בארץ והשקעות וליווי פרוייקטים מעבר לים. היקף ההשקעה רק בקונינג הגיע ל2M$ וב BH לכמעט 1M$. קונינג משווקת כעת גם בקליפורניה ומתרחבת למדינות נוספות בארה”ב. ביוני יגיעו לארץ את הקורקינטים הטובים בעולם Citybug.com וביולי יחלו בשיווק קלנועיות איכותיות. החברה על מוצריה משווקת בכ 40 חנויות בישראל.

מאת: קונינג ישראל
הראל שקד משמאל- בהדגמת מותג האופניים BH - אשר לצד Koning משלים את ההצעה לרוכבים

הראל שקד משמאל- בהדגמת BH – מותג הספורט שהוא מייבא לצד Koning

כל דגמי Koning מציעים, ללא יוצא מן הכלל, סוללות ליתיום איכותיות כדוגמת אלו של חברותSamsung , ,Panasonicו- Sony, גירים מקצועיים כגון אלו של Shimano , מערכות חשמליות של חברת Dapu היפנית ובלמים הידראוליים מתוצרת  Tektro.
image003

רק ב- Koning ניתן למצוא דגמים ייחודיים כדוגמת אופני 22″ מתקפלים, אופניים עם ציר ללא שרשרת המיועד לקהל הצעיר והנשי ואופניים בעלי מנוע 100% נגד מים, היחידי בעולם.

מותג Koning ייחודי בכך שהוא מציע אופניים עם מנוע מרכזי, המספק איזון טוב יותר וחלוקת משקל טובה יותר לרכיבה מהנה ובטוחה יותר. אופניים אלו כוללים גיר פנימי ומתאימים לרכיבת שטח אגרסיבית במיוחד כולל קפיצות גבוהות, עם יחס העברת כוח ישיר לגלגל ובעלי חיישני כוח עצומים. לראיה- האופניים מסוגלים לעלות עליות של 15 מעלות לעומת שאר האופניים הרגילים המסוגלים לעלות בין 5-8 מעלות.
image005

כלי ירוק עם המון יתרונות

אופניים זה כלי ירוק, קל, לתפעול, חוסך פקקים… אין סוף ליתרונות. יש אנשים שזה שידרג להם את החיים וחסך להם הסעות רבות של הילדים כל היום לכל חוג וצורך. הילדים כעת עצמאיים בהרבה, ויכולים להגיע לבד.

אופניים חשמליים זה כלי תחבורה לכל דבר ועניין. אף אחד לא קונה את זה בשביל הכיף (למעט דגמי השטח, או דגמי העיר ל Fun). זה לא פינוק! זה צורך בסיסי של אנשים לניידות. זה משפר את איכות החיים של קבוצות גדולות מאוד באוכלוסיה – לא כל אחד יכול להחזיק רכב. רק להחזיק חניה באיזור העבודה זה 600 ש”ח לחודש – בשנה אפשר לקנות אופני קצה חשמליים בסכום הזה!”

כשאנחנו מדברים עם הראל להכנת הכתבה הזו הוא מספר “אני עכשיו בפקק מפתח תקווה לכיוון רמת החייל – אני תקוע בפקק שעות רבות בשבוע. המרחקים האוויריים לנסיעה מגוחכים אבל בניגוד מוחלט לכך זמן הנסיעה בלתי אפשרי. אפשר לראות מסביב מאות אנשים שנוסעים באופניים חשמליים לעבודה”.
image007

אופניים חשמליים, חוק, ושאלת הגיל

כשהראל היה ילד לא היה להוריו תקציב לעמוד גם במימון בר מצווה וגם למימון אופניים, אז הם אמרו לו תבחר: או בר מצווה או אופניים. הוא בחר בבר מצווה ועבד שנה להרוויח ולחסוך לאופניים. אחרי שבועיים גנבו לו אותם.

תחום האופניים החשמליים נוגע לבני 13 בישראל – עד היום החוק אמר שמגיל 14 ניתן לנסוע על אופניים חשמליים. החוק השתנה וכעת מגדיר שמותר מגיל 16 בלבד, עם חובת קסדה, ורק בכביש. אלה תהליכים ברגולציה בישראל להצרת השוק ופגיעה בצורך החשוב הזה, ובכלי התחבורה החשמלי הזמין ביותר שיש. “מי דוחף את זה? אומרים שיבואני האופנועים וחברות הביטוח מנסות לקדם את החוק החדש שיפגע בתחום האופניים החשמליים ויכניס הרבה כסף ליבואני האופנועים שנפגעו ולחברות הביטוח.”

“ברגע שהיה מצב בו בני 14 יכולים לרכוב, ופתאום אומרים רק מגיל 16 מותר לרכוב על חשמליים יוצרים בעיה חדשה: זה לא הוגן כלפי האזרחים – המדינה נהנתה מהמע”מ והמסים וכעת משאירה את האזרחים עם השקעה שתזרק לפח? תדרש כנראה תקופת צינון לפחות של שנתיים כי לילדים כבר יש אופניים בבית” אומר הראל שקד.
image009

תשתיות

יש הרבה מה להתשפר בתחום התשתיות – תל אביב היא העיר המובילה בארץ בתחום, אבל עיריות אחרות נמצאות הרבה מאחור. לאף אחד אין גם ספק שיש מה לשפר בנוגע לבטיחות הולכי הרגל על המדרכות – בגרמניה למשל יש חוק שכדאי ללמוד ממנו: על המדרכה מותר לרכוב עם אופניים חשמליים אבל רק עד 6 קמ”ש. שם לכל זוג אופניים יש ע”פ תקנה “לחצן מדרכה” – שמביא את האופניים למהירות הליכה.

במקום להצר את עולם התחבורה הירוקה, האלטרנטיבית למכוניות המזהמות, והמועילה לפקקים, ראוי היה שמדינת ישראל תשקיע השקעה לאומית ביצירת תשתיות לרכיבה עירונית וקומיוטינג על אופניים, בין אם חשמליים או לא חשמליים. זה היה מועיל בהרבה לכלכלה, לבריאות, ולציבור.
image011

השוק הישראלי – תופעה ייחודית בעולם

הראל מספר על התפתחות השוק בישראל: “שוק החשמליים בארץ התחיל לפני כחמש שנים. בהתחלה היתה זו חברת הרכב UMI – הם היבואנים של Segway וכך נכנסו לתחום החשמלי. הם הביאו דגם של אופניים חשמליים מחברה הודית. אלה היו אופניים לא רעים באיכות (A2B), אבל לאחר שהיו הראשונים, סגרו את המחלקה הזו. משם זה התפתח ליבואנים קטנים שהחלו להביא אופניים. לאט לאט גילו כי טוב, וקמו הרבה יבואנים.

אני נכנסתי לזה בדיוק לפני שלוש שנים, כשעלה הרעיון להקים את החנות שלנו במתחם הדולפינריום. התחלתי ללמוד את השוק הזה, ואחרי ביקור בכמעט עשרה מפעלים במזרח הרחוק התחלתי לעבוד עם שלושה מתוכם, על דגמים שונים.

הקמתי את המותג Koning – לא רציתי להביא מותגים קיימים ממערב אירופה מאחר והמחיר היה גבוה מדי והערכתי שאין טעם בכך. יצרנו את המותג עם תחושה קצת אירופאית – שם התחום החשמלי מפותח ומתקדם: Koning  זה מלך או אריה בגרמנית, והלוגו שלנו הוא באמת סמל אריה.
image013

התחלנו עם שלושה דגמים בארץ: הבאתי אופניים עם Drive Shaft – ציר במקום שרשרת: שלושה דגמים של 20″ עם דרייב שאפט, עוד אחד של 20″ עם שרשרת וסוללה פנימית בתוך השלדה, ועוד דגם 07S – 26 אינצ’ מתקפלים.

יש מספר דגמים שתכננו מאפס: למשל דגם 005 הוא דגם של 16 אינץ על 16 קילו: קטנים, אפשר לקפל ולשים באוטו, להגיע לחניה ולהוציא אותם.

יש דגם שנקרא נאנו 14″ – ששוקלים רק 14 קילו. זה חשוב מאוד להרבה משתמשים שגרים בקומה שלישית ללא מעלית – יש בעיה להרים אופניים חשמליים ששוקלים הרבה יותר מאופניים ללא מנוע וסוללה.
image015

באופן כללי ניתן לראות מייד בליין המוצרים של Koning  את המגוון והעושר הרב של הדגמים. יש להם דגמים עם מידות כל הגלגלים שיש, למגוון צרכים אדיר, מתקפלים ולא מתקפלים, אופני עיר ואופני שטח. מרשים ועמוק ובמיוחד – נותן מענה לכל סוג של לקוח. יש קשר בין מידות הגלגלים והאופניים למידות המשתמשים וזו אחת הסיבות שיש ליין מאוד עשיר ומגוון.

אגב 90% מהאנשים בישראל שקונים אופניים חשמליים מתקפלים לא מקפלים אותם בכלל והם קונים 20 אינץ סתם כי כולם קונים. התפיסה של הראל היא שאם אתה לא מקפל – אל תקנה אופניים מתקפלים ותעדיף גלגלים גדולים יותר, אבל הוא נותן מענה לצורך הזה של השוק.

Koning מאפשרת גם קסטומיזציות של סוללות, מעצורים ואבזור.
image017

מנועים – עוד משהו לקחת בחשבון!

“המורכבות במנועים גם היא גדולה: שוק החשמליים התחיל עם מנועים קדמיים, עם הזמן עברו לאחוריים, ובשנים האחרונות התחילו לייצר מנועים מרכזיים. יש מספר יצרנים של מרכזיים בעולם, אולם בארץ אנחנו היחידים שמביאים שני דגמים איכותיים:

  1. Achiever – מנוע 350 וואט מוגבל ל 250 וואט ע”פ החוק באמצעות הבקר. יש אותו בדגם ה Angel – דגם הסיטי בייק, ובדגם ה Hugo (אופני ההרים) של 26″ וגם 29″.
  2. Bofili – המנוע היחידי בעולם שהוא 100% נגד מים. לכן דגם האופניים שהוא עליו נקרא Aqua – אופני 20 אינץ’ לא מתקפלים מדהימים.

90% מהאופניים בישראל הם עם מנועים אחוריים שהם פחות פופולריים באירופה למשל. יש מעט מאוד דגמים עם מנועים קדמיים- בד”כ באופניים מאוד קטנים (במקרה הזה הסוללה יושבת מאחור בעוד המנוע מלפנים ואז האופניים לא יוצאים מאיזון בחלוקת המשקל)”
image019

תפיסה של איכות

“לאורך הדרך שידרגנו את הסוללות והאיכויות שלהן כמה פעמים, והבנו שנושא הקיבולת (Capacity) הוא חשוב- היום הסוללות שלנו הן סוללות של בין 10.4 אמפר ועד 14 אמפר – זה נותן יותר טווח נסיעה. הטווח תלוי גם במנוע ובבקר החשמלי – אם הם קטנים המרחקים יהיו ארוכים ואם הם גדולים המרחקים יקטנו.  

בכל שנה יצרני הסוללות מתקדמים ובד”כ היפנים הם אלה שמובילים, אבל בארץ רוב היבואנים משתמשים במוצרים נחותים: רוב הסוללות בישראל הן של 10 אמפר. המשווקים לוקחים סוללות זולות, ומרכיבים 50 יחידות של 2000 מיליאמפר – המשמעות היא הרכבת הרבה סוללות חלשות – וזה משפיע על גודל, מגושמות, וכמות הטעינות החוזרות שתהייה של כ 200 טעינות של 80% ולא מעבר לזה. אגב הסוללות הסיניות יספיקו לכ 150 טעינות…  

אצלנו בניגוד לנוהג הזה, הסוללה הבסיסית בתוך המערכת היא מהמתקדמות ביותר שיש: פאנסוניק 3500 מילי אמפר שעה. סוללות שיצאו רק השנה ואנחנו הראשונים בעולם שמשתמשים בהן.” מספר הראל.
image021

ישראל, אירופה

בעוד שבאירופה מקבלים את האופניים החשמליים כמשהו מתקדם, מבורך, שהוא חלק מהמגמה הירוקה ומשתלב בפתרונות הסעת המונים אלטרנטיביות למכונית המזהמת והמפקקת, בישראל יש מגמה של של הצרת השוק של האופניים החשמליים. המגמה הזו תפגע ביבואנים ובעולם הזה, אבל הם לא הסיפור – הסיפור הוא הפגיעה באוכלוסיה הרחבה שהאופניים החשמליים הם צורך אמיתי וחשוב שלה. זה גם הסיפור של המדיניות הכללית בישראל והשאלה שמאחוריו – האם אנחנו רוצים להיות מדינת זיהום אוויר ופקקים או מדינה ירוקה, עם זכות לתנועה וחופש לכל אזרחיה בכל ימות השבוע (גם לאלה שידם אינה משגת קניית מכוניות יקרות ונדל”ן חניות במרכזי הערים)?

Koning מציעה מגוון אדיר של מוצרים ברמת איכות מאוד גבוהה, ותוך מענה לכל צורך שקיים בשוק האופניים החשמליים. כדאי מאוד לבקר באתר ובמתחם הדולפינריום שם נמצאת חנות היבואן.

לאתר האינטרנט של קונינג לחצו פה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים