08-IMG_7052-1001

השגרירים של NINER

 

צילם: יואב לביא
מאת: ניינר ישראל

NINER, חברת האופניים האמריקאית שמייצרת אופני 29 אינץ׳ בלבד (טוב, נו, ואופני סייקלוקרוס וגראבל), משיקה פרויקט שגרירים חדש, שממשיך את הדרך המיוחדת והשונה שלה לעשות דברים מוכרים. מדובר על קבוצה של Ninerds, רוכבים מורעלי ניינר, בארץ ובעולם, שאוהבים את המותג ומזוהים עימו, שיקבלו תמיכה מהחברה ויעשו פעילות חברתית ופעילויות תרומה והעשרה לקהילת הרוכבים ולטבע בו הם רוכבים.  המטרה היא לשלב בין תועלות השיווק והפרסום שהמודל של רוכבי חסות ״מספונסרים״ מן השורה נותן, לבין עשייה אמיתית שתעזור לרוכבים להתקדם ולהשתפר או לשטח מסוים לשפר את מערכת השבילים שבו. השוני הוא כפול:

  1. השגרירים לא חייבים להיות מתחרים ששוכנים בקביעות בפודיום (אם כי זה לא מזיק), אלא רוכבי NINER שרופים שמייצרים ערך מוסף מורגש לקהילת הרוכבים סביבם ובעלי השפעה ואימפקט על סביבתם.
  2. כל רוכב בעולם יכול היה להגיש מועמדות באתר הבינלאומי של החברה עד לנובמבר 2014. כל מדינה בעולם מינתה בין 3 ל-4 שגרירים שכאלו, עם סך הכל 100 שגרירי NINER בעולם שנבחרו מתוך יותר מ-1,400 מועמדים!

המועמדים התבקשו להראות מה הערך המוסף שהביאו לעולם האופניים באזור בו הם חיים, וביניהם היו מובילי דעת קהל ורייסרים מובילים לצד פעילים ואדבוקטים למען אישור ופתיחת אזורים בעייתיים לרכיבה, פורצי שבילים לצד בנאי ומתכנני שבילים ופארקים, מדריכי רכיבה לילדים ולאוכלוסיות מעוטות יכולת מארגני רכיבות תרומה (Charity Rides) ועוד. השגרירים הנבחרים ינסו לייצג ולהעביר את רוח המותג וערכיו לקהילה שסביבם דרך תרומה לקהילת הרוכבים, פרויקטים יזומים של עזרה הדדית, שימור ערכי טבע ואתרי רכיבה, הישגיות וכמובן Coolיות, או מגניבות, אחרת זה לא יהיה NINER…

 

05-IMG_6897-1088

NINER היא חברה שמייצרת אופניים עם גלגלים גדולים בלבד. בתמונה 4 דגמים שונים. מזהים?

 

 

הנקודה הישראלית

ניינר ישראל ורשת ReCycles, היבואנים המקומיים, מתכוונים לרוץ עם פרויקט השגרירים הישראלי לאורך כל השנה, כשכל שגריר ייזום פעילות ספציפית בתחומו, עבור קהילת הרוכבים בארץ וייצור ערך מוסף וחוויית משתמש ייחודית.

ערן גיל-בר, האיש ששם את NINER על המפה הישראלית ומנהל קשרי חנויות ותמיכה שיווקית ברשת ריסייקלס מרחיב: ״המטרה שלנו היא שהשגרירים יסתובבו וירכבו כמה שיותר בקרב קהילת הרוכבים, ויעבירו את ערכי המותג: חברות, תרומה לסביבה ולקהילה, יצירת אווירת רכיבה חברית ונעימה ואם אפשר שיפזרו קצת גרוביות מסביב, כי זו לגמרי רוח המותג והאופי של אנשי ניינר בארה״ב. מצד אחד הם יגלו מעורבות וישתתפו באירועים שאנחנו נארגן כיבואן המקומי, ומהצד השני, אנחנו נעזור להם ביזימה ובארגון של הפנטזיות שלהם: אירועי הרכיבה שכל אחד מהם רוצה לערוך. אירועים קטנים וייחודיים שפונים לכול קהילת הרוכבים, חלקם תחרותיים, חלקם טיוליים, חלקם טכניים, חלקם לא, חלקם אירועי רכיבה וחלקם אירועי שיפוץ ובנייה, אך בכולם תשרה רוח החברות והפרגון ההדדי, בכולם יזיעו ויתאמצו ובכולם יסיימו ביחד על מחצלות, בירה וחוויות משותפות.

כישראלים היינו חייבים להיות מיוחדים ולקחנו את פרויקט השגרירים קצת מעבר למה שניינר-ארה״ב הציעו. המלצנו להם על השגרירים שאנו רוצים לקדם לפי סוגי רכיבה ורוכבים: AM, מרתונים ואפיק ו-XC. אנחנו עוזרים לשגרירים במעטפת שכוללת אופניים מלאים, שירות ותמיכה לוגיסטית. כל שגריר יוביל במהלך השנה אירוע לרוכבים שיעביר את המסרים האותנטיים שלו, מי באול-מאונטן, מי ברכיבות אפיק ארוכות וכואבות, מי בהקפה סופר טכנית ומי ברכיבת היכרות וקירוב לבבות לענף המרתון באופני הרים. בנוסף ל״אירועי הגרילה״ האלו נערוך פעילות משותפת לקק”ל ולקהילת הרוכבים בהובלת השגרירים שלנו לשיפוץ, תחזוקה ובניית שבילים חדשים למען כלל הרוכבים בארץ״.

 

אז ת׳כלס, מה זה אומר להיות שגריר של NINER?

דרישות התפקיד שהופיעו בדף הגשת המועמדות באתר החברה היו פשוטות ובתרגום חופשי הן מתמצות בלנסות ולהיות דמות ייצוגית של ניינר הן בשביל והן בחיי היומיום: ״ניינרדס הם חברותיים, אתיים וכיף לרכוב איתם״. חוץ מזה הם מבקשים ״להיות רוכב מלא תשוקה״ כי זו לא תכנית מירוצים של מתחרים מקצועיים… לא נשמע קשה במיוחד. כיוון שאנו חיים במציאות שיווקית השגרירים נדרשים גם להציג את הפעילות שלהם במדיה החברתית ולקחת חלק פעיל בימי דמו ואירועי חברה.

בתמורה הם מקבלים פריטי לבוש ורכיבה ייחודיים, אופניים במחירים מיוחדים, השתתפות בוועידות וימי פיתוח מוצר, יקבלו מוצרים ומתנות מספר פעמים לאורך השנה, גם לעצמם וגם לחלוקה לרוכבים סביבם. גרובי. מי השגרירים בארץ ומה הפעילות אותה הם מתכננים?

 

03-IMG_6880-1071

גיל-בר מדגים את יכולות השיכוך המובנות של שלדת ה-S.I.R מצינורות פלדת כרו-מולי של ריינולדס

 

 

זיו Bikeway ענפי

זיו החל דרכו בעולם האופניים ב-1991 כשהתחרה על אופנועי כביש בארה״ב וחיפש דרך להעלות את הכושר. כששב לארץ חיפש דרכו בתחום האקסטרים והביא לארץ שלדות קצה של מותגים לא מוכרים דאז כמו AZONIC ו-KONA, אך במהלך השנים גילה שהוא מעדיף את הכושר, הסבולת והמרחקים על פני הדרופים, האדרנלין והפציעות. כמכונאי מחונן זיו עבד במספר חנויות אופניים, ניהל מספר חנויות וסניפי רשתות מובחרים עד שלפני כמה שנים פתח ביחד עם רביד אשתו את חלקת אלוהים הקטנה שלהם: חנות האופניים המקצועית Bikeway בבארות יצחק. החנות החלה דרכה כחנות שהתמחתה בסינגלספיד, שלדות קאסטום מפלדה ומטיטניום של מותגי קצה, סייקלוקרוס וגראבל, אך לאחר שהפכה לאחד מהסניפים החזקים של רשת Recycles, החנות מאכלסת היום רוכבי אפיק רציניים, XC, מרתון וכביש מאזור המרכז, שמחפשים חנות שתבין את צרכיהם המיוחדים והשיגעונות להם ממקור ראשון.

זיו מתמחה בבניית גלגלים אישית לכל הסגנונות שפורטו לעיל והזמנות גלגלים בכל מחיר ומשקל מגיעות אליו מכל רחבי הארץ. הוא אוהב לאתגר את עצמו, את גלעד כוכב השותף לרכיבות ואת החבורה הפרטית שלו במסעות אתגר הזויים ומקוריים כמו מסעות גראבל דו-יומיים עם מעל ל-300 ק״מ קשים, מסע סינגל ספיד בייקפאקינג עצמאי מאילת לחרמון בחמישה ימים וארגון תחרויות סייקלוקרוס וגראבל לזירה המקומית. ב-2014 פתח בשיתוף פעולה עם מאמני מועדון CCC את קבוצת Bikeway שמתאמנת יחד פעמיים בשבוע והפכה להיות מקבוצות המאסטרס באופני הרים הבולטות בארץ – ב-vibe ובתוצאות.

 

02-IMG_6875-1001

זיו ענפי, איש אשכולות מקומי בתחום האופניים, הגיע ליום הצילומים אחרי אימון קבוצת BikeWay

 

האירוע של זיו: יער בן שמן כפי שלא רכבתם אותו מעולם

יער בן שמן ומצפה מודיעין הם בירת אופני ההרים של ישראל. כולם מגיעים לשם לרכוב, ממתחילים גמורים ועד לרוכבי ״אקסטרים״ עטויי מגנים וקסדות פולפייס. זיו יוביל אתכם במשעולי היער הפחות מתוירים ויתפור לכם חיבורים חדשים בין השבילים המרכזיים (אדום, כחול…) לסינגלים נסתרים שרק מקומיים עתיקי יומין מכירים. הרכיבה צפויה להיות בסגנון Team Bikeway הנודעת לשמצה: מהיר, חד, חזק בלי הרבה קטעים מתים. הקירות יהיו תלולים, הסינגלים יהיו טכניים והקצב יהיה מהיר. זו רכיבה לרייסרים בהתהוות שרוצים לראות אם הסגנון והמהירות אכן מתאימים להם וכמובן לאלו שכבר רואים עצמם כרייסרים.

 

04-IMG_6886-1078

אחד המאסטרים של יער בן שמן, זיו זוכר סינגלים נטושים שכבר כוסו בעלווה ירוקה והוא אומן של חיבורים שלא דמיינתם.

 

דימה רפקין

דימה רפקין הוא אחד ממתחרי האנדורו הבולטים והעקביים בארץ. בן 37, נשוי ליוליה, רוכבת אנדורו חזקה בעצמה ואב במשרה מלאה לשתי בנות. בהתאם לגיל ולסטטוס המשפחתי, דימה עובד במשרה מלאה אך מצליח לרכוב על אופניים בכל דקה פנויה שאין לו…

הוא רייסר בנשמה ותמצאו אותו, לרוב על הפודיום, בתחרויות כמו אליפות הארץ בקרוס קאנטרי, באתגרים פיראטיים דוגמת מירוץ הסינגלים של עדולמאניה (בו זכה במקום הראשון) וכמובן בתחרויות אנדורו, הדיסיפלינה הנפלאה והתובענית שמתמצתת את כל האהבה והתשוקה של הבחור לרכיבה.

דימה הוא הרכש החדש בקרב שגרירי NINER והחיבור בינו לבין ערכי המותג של חברות, ״כיף לרכוב איתו״ והפצת וייב חיובי וצנוע לכל עבר היה מיידי, בדיוק כמו החיבור שלו לגלגלי ה-29 אינץ׳ ולשני זוגות ה-NINER שלו. דימה מתחרה בארץ בליגת האנדורו של Recycles ו-GoPro על אופני RIP RDO קלילים ומהירים ומשתתף בקביעות בתחרויות בחו״ל בסבב ה-Enduro World Series המקצועני על NINER WFO מרובי אינצ׳ים ויכולות.

 

07-IMG_6969-1160

דימה. הוא לא כועס, הוא רציני. ברצינות.

 

סדנת טעימות האנדורו של דימה

דימה מזמין את כל מי שרוצה לטעום ולהבין ממקור ראשון את תחום האנדורו ואת כל מי שמתחרה לסדנת הכנה ורכיבה מודרכת על מסלולה של אחת מתחרויות סבב האנדורו הישראלי של Recycles. ״אני מזמין אתכם להתנסות בחוויית האנדורו שסחפה רוכבים רבים בעולם ואותי ביניהם. אין רוכב אנדורו שלא עורך סשן רכיבות הכנה והיכרות עם המסלול בשבועות שלפני תחרות. בסדנה אני הולך לחלוק עמכם מניסיוני גם על ההכנות האופטימליות טרום התחרות, מבחינת הציוד והרוכב עצמו, וכמובן נרכב ביחד את המסלולים – מסלול מדידת הזמנים ומסלול ״ההתשה״ בו יש לרכוב בחזרה לקו הזינוק. נעבור על דגשים לכל מסלול, ננתח קווי אנדורו, נקנח בפריסה קלה ואם תידלקו – ניפגש ביום האירוע בתחרות עצמה. כל רוכב שישתתף בסדנה ייצא ממנה רוכב טוב יותר וממוקד יותר – בתחרות עצמה ובחיים כרוכב בכלל״.

 

1-IMG_7037-1229

בסדנת האנדורו של דימה, תקבלו דגשים ממקצוען ברמ״ח איבריו, בגובה העיניים ועם הרבה תרגולים

 

אמיתי טפלא

אמיתי טפלא, בן 47 וקצת, נשוי לסיון שמעדיפה לרוץ מרתונים מאשר לדווש ואב לשלושה. כשהוא לא מכהן כנשיא ומייסד חברת Totalmedia, תמצאו את טפלא (אף אחד, כולל אשתו, לא באמת קורא לו אמיתי) טוחן קילומטרים על ה-JET RDO שלו, הזוג הראשון בארץ למי שסופר (-:

טפלא היה מראשוני ה-Twenty Ninerds בארץ, כשרכש ב-2009 את ה-RIP הראשונים בארץ, ואחרי שרכב איתם רכיבות אפיק ואולטרה אנדיורנס הזויות כמו הצ׳ימיצ׳ורי, תחרות 24 שעות בערבות יער בן שמן ותל-אביב לחרמון (300 ק״מ במכה אחת בשבילכם), ראה את האור ועבר ל-JET RDO ממוקדי מטרה. לצידם הוא אוחז בסס״ר (העברות של Single Speed Rigid, שם שהוא טוען שהוא המציא) קשיח וכתום להפליא מקרבון – ה-Air RDO דור ראשון של NINER. טפלא גורס שמה שלא הולך בכוח הולך עם הרבה סבלנות ונחישות, ביחד עם חבריו מקומונת 4epic מאגן ותומך במיטב אירועי האפיק הלא מוסדרים (קרי: פיראטיים) בארץ: צ׳ימיצ׳ורי, אפיכניסה, סיקס פארק אפיק, 24 שעות ועוד.

 

06-IMG_6965-1156

 

האפיק הראשון שלכם עם א׳ טפלא או למה לכם אפיק בעצם?

טפלא פה בשבילכם, והוא יפתח לכם צוהר לעולם הרכיבות שלא נגמרות.האירוע של טפלא יתחיל בשעת בוקר מוקדמת מאוד (כי אפיקיסט אמיתי מתחיל לרכוב מוקדם – יש לו הרבה להספיק), יארח אתכם השגריר לרכיבת אפיק אמיתית בהרי ירושלים. אז אם בא לכם לחצות את גבול ה-40 ק״מ ברכיבה אחת, אם הגיע שעתכם לטעום רכיבת אפיק אמיתית, טפלא תפר לכם מסלול מפנק (נגיד) של 70 ק״מ בו אוגרים אט אט כ-1,500 מטרים של טיפוס אנכי. הנוף מדהים,

 

09-IMG_7054-1245

.Nimi C – נימי כהן

נימי הוא רוכב חסות של NINER ישראל כבר מ-2013, וכיוון שהוא לא ״שוכן פודיומים קבוע״ הוא טוען שלמעשה ניינר העולמית ביססה את מודל השגרירים עליו…

בן 44 וגר במושב בשרון עם האישה, הבת ו-7 זוגות אופניים. הוא הגיע לרכיבת מרתונים ב-2005 לאחר שריסק את ברכו באימון דאונהיל בצוק מנרה ונזקק לשיקום ארוך ומפרך. מאז רכב ב-Cape Epic, ב-B.C. Bike Race, אימן והוביל משלחות ישראליות ל-TransAlp ומשתדל לרכוב חזק בלי קשר למצב הכושר שלו בכל אירוע סבולת מפרך ומעניין שיש בארץ, מהצ׳ימיצורי הפיראטי בדרום (עם שיא אישי של 7:38 שעות), דרך מסעות גראבל הזויים ועד לאפיק ישראל המקצועני. פרט לרכיבה כדרך חיים, נימי וחברת עז הרים שהקים, יוזמים ומארגנים כמה מאירועי הרכיבה הבולטים או הייחודיים בארץ כגון הסמרתון, ליגת הסייקלוקרוס של LAZER, ה-Desert Challenge ותחרות ״מלך המסוע״. הוא כותב במגזינים דוגמת Bikepanel, בוחן אופניים וותיק וכרוז באירועי ספורט מובילים, סוג של אמן רב-תחומי אבל בתחום אחד… נימי רוכב ומתחרה על NINER JET RDO במסלולים טכניים ועל NINER AIR RDO במסלולים חלקים יותר.

 

1-השגרירים-002

בן 44 אבל רחוק מבגרות. נימי מדגים לצלם Table Top עם ה-AIR RDO החדשים שלו

 

5.9.2015 – לופ גיבורים בכרמל עם נימי

לופ גיבורים בכרמל עם אחד הרוכבים הצבעוניים בענף. הוא טוען ששלדות זנב קשיח כמו זו שבתמונה פחות מתאימות למסלול והסבל שתסבלו הוא ״מזכך״ וגורם להעריך יותר את הבירה הצוננת שמחכה בסוף המסלול. בשבת, 5 לספטמבר, קצת לפני ראש השנה העברי, נימי מזמין אתכם להצטרף אליו למסלול מפרך בכרמל שנקרא על ידי המקומיים ״עליית ארבע העליות״. ״למה אני קורא להקפה הזו לופ-גיבורים? כי מי שמסיים אותה בקצב טוב הוא גיבור… לאורך 50 ק״מ בלבד מטפסים את הכרמל ארבע פעמים (כואב…) וצוברים כ-1,500 מטרים של טיפוס אנכי. הקפה לא-ארוכה, כואבת ודי טכנית, שמייצגת את כל מה שאני אוהב באופני הרים וב-JET R.D.O שלי: עליות ארוכות וטכניות שדורשות יותר מכוח נטו, סינגלים ארוכים בירידה, מהטכניים שיש בכרמל (שוקף ואלון), ירידת קצה בכביש (מבית אורן) ואחריה מישורים בהם עבודה משותפת מקצרת זמנים ומאמץ. לקינוח יש מקטע false flat מפרך שמאתגר אותך גם ברמה הנפשית, כי כבר אין לך כוח.

לופ הגיבורים על המפה:

 

זו רכיבה לרוכבים חזקים שמחפשים אתגרים חדשים ולרייסרים שיקבלו פה אימון אינטנסיבי מאוד ולא שגרתי. מי שלא חובב עליות יקלל ומי שלא טכני ייאלץ לרדת מהאופניים פה ושם וללכת ברגל. לא נוכל להימנע ממדידות ״למי יש קצר יותר״ ב-Strava, וזה חלק מהעניין, מאוד מעניין אותי לראות מה יהיה שיא המסלול ומי יחזיק בו. התמורה הסיזיפית היא המון סבל איכותי שיגרום לכם להעריך את הבירה שמחכה בסופו. מאוד״.

 

01-IMG_6847-1038

 

אז זהו חברים. זה פרויקט השגרירים הייחודי של NINER, אלו השגרירים הנבחרים ואלו האירועים שהם מתכננים עבורכם. לפרטים נוספים, הרשמה ושריון מקום באחת הסדנאות או הרכיבות, הישארו מעודכנים בדף הפייסבוק של ריסייקלס (recycles-ריסייקלס) ושל ניינר ישראל (niner Israel) ובאתר ריסייקלס – www.recycles.co.il

ניפגש בשבילים! – Damn It!!!