קסדת Rudy Project חדשה מדגם Airstorm מושקת כעת במבצע שמגלם את השורה התחתונה של מטרת הפיתוח שלה: להצליח להביא פיצ’רים מתקדמים מרמות הקצה אל קסדות האמצע, ובהתאמה מחירה במבצע חורף של רודי הוא 499 שקלים בלבד (במקום 690 בתמחור רגיל). ליד המבצע הזה, יש גם הנחה גדולה על דגם ה Zumax במחיר מבצע של 349 ש”ח במקום 590 ש”ח!

1-048

עושה רושם שזה קו אסטרטגי שרודי פרוג’קט פונה אליו לאחרונה. אם בעבר המוצרים שלהם היו רק ב High End, הרי שלאור כמה השקות מעניינות שלהם בזמן האחרון, גם במשקפים (למשל דגם ה Firebolt שסקרנו פה), דומה שיש שינוי והם מתחילים לכוון אל איזור ה 400-600 שקלים לפריט. אולי זו התאמה לזמנים ולאווירה של משבר כלכלי בדרום אירופה בכלל ובאיטליה בפרט, ואולי זה לא קשור, אבל ברור שיש פה מאמץ לתת יותר בעבור מחיר משתלם, ולהוריד את הטכנולוגיות והידע שצברו במוצרי הקצה אל שאר הדגמים.

2-unnamed

לחצו על התמונה כדי להגיע לעמוד המבצע ברודי פרוג’קט

מה חדש בקסדת ה Airstorm?

לוקה טביאן, מנהל השיווק של Rudy Project מספר לנו על ה – Airstorm: “זו התשובה לאתגר לייצר מוצר Rudy Project ברמת הפיצ’רים הטכניים הגבוהה והאופיינית, ועדיין – לשמר רמת מחיר תחרותית. היינו פה בתחרות נגד עצמנו: היינו צריכים להחיות את הנוחות חסרת התחרות של ה Sterling, אולם בעיצוב יותר קומפקטי, ועם עיצוב בסטייל קצה! הצלחנו בכך תודות לידע שלנו ולשימוש ברכיבים מהמודלים המצליחים. Airstorm לוקח את ה”פרפר” שבנינו ל Sterling, אולם עם חידוש: הפוקוס שלו הוא הרבה יותר נועז, פחות עדין, וחד בקצוות. הכלוב הפנימי מאפשר הגנה מקסימלית, ובו בזמן הפך להיות אלמנט עיצובי וסטייליסטי. פתחי האוורור תוכננו להוות צינור אוויר חם יעיל לכיוון פתחי השחרור האחוריים. הקונכיה תוכננה כך שייוצרו נקודות לחץ אופטימליות להתאמה ונוחות אידאליים. מערכת ההידוק המינימליסטית נלקחה מה Windmax – מודל הקצה, במטרה להגביל את המשקל, במקביל לשמירה על הנוחות. יש ב Airstorm מערכת חדשה להצמדת הוויזור שעושה את ההורדה וההוספה שלו קלים במיוחד. הקסדה החדשה הזו היא תוצר של שילוב מושלם של המומחיות של Rudy Project עם סטייל, תכולה טכנית, ותמחור וכל אלה עושים את המוצר הזה למוצר נחשק.”

1-luca

לוקה טביאן, מנהל השיווק של Rudy Project

רכבנו איתה תקופה ארוכה ויש לנו מסקנות ברורות על אופיה

הקסדה הזו באמת לוקחת את הנוחות צעד אחד קדימה. או שזו ההתאמה של מבנה הגולגולת שלנו או שיש פה קפיצת מדרגה, מעבר לתרומת הרשת הפנימית שבד”כ מרגישה נוחה יותר מאשר ריפודים מינימליסטיים. התחושה היא של קסדה עוטפת יותר מקסדות אחרות – השוליים שלה קרובים יותר לאזניים והיא יורדת לכיסוי טוב יותר ורחב יותר באיזור העורף, מבלי להיראות מגושמת או גדולה מדי, אם כי – אין ספק שהיא לא מהז’אנר הכי מינימליסטי שיש. מרגישים את הכיסוי הזה בתחושה שהראש יושב יותר עמוק בקסדה,  ואין ספק שזו תחושה של בטיחות גבוהה יותר.

העיצוב – נועז. אלמנטים חדים, וצבעים הזוהרים נותנים לה את המראה הקרבי שאנחנו אוהבים (שלא לדבר על ההתאמה ל”קיט הזוהר”-  חליפת בייקפאנל הזרחנית). החלק האחורי שבו זוג פתחי האוורור – פתחי היציאה של התעלות הפנימיות – נראה כמו זוג עיניים מלוכסנות שמביטות ברוכב שמאחור ומהוות אלמנט ויזואלי בולט. גם מלפנים יש כונס אוויר קטן  ומגניב בשפיץ הקדמי של הקסדה.

1-414

האוורור מתבסס על 21 פתחים ענקיים – הן מלפנים והן מאחור, והנוחות מקבלת עוד דרגה בזכות הרשת הפנימית שמרפדת ומפרידה בין הקסדה לרוכב במגע רך, ובמקביל לתועלת של מניעת חדירת מעופפים ודבורים לתוך הקסדה. יש כמובן וייזור אופציונאלי, ואופציה להחלפת הרשת בריפוד מינימליסטי ומאוורר יותר.

הרצועות עצמן אינן דקות מדי ויושבות טוב על הפנים גם  מול רוח ויש בך שיפור לעומת קסדת ה WindMax היקרה יותר.  אחד הדברים הבולטים והמורגשים ביותר לטובה הוא ההצטינות של הקסדה במיקום נקודת העיגון – המקום בו נמצא חיבור הרצועות אל הקסדה. כתוצאה מכך, ומהעומק שלה, ה Airstorm היא קסדה בעלת יציבות יוצאת דופן על הגולגולת, והיא מרגישה ממוקמת בדיוק במקום ללא תנועות מיותרות. היא יושבת טוב, ולא זזה כלל – בצורה עדיפה בהחלט על רוב, אם לא כל הקסדות האחרות שבדקנו.

חסרונות? המשקל מעט גבוה מהסטנדרטים הנמוכים ביותר שקיימים היום בקסדות בעולם. הקסדות הקלות ביותר מגיעות כבר קרוב ל 200 ק”ג אולם הקסדה הזו שוקלת כ 260 גרם. רודי פרוג’קט מסבירים שאין קסמים בעניין הזה – וקסדות קלות יותר יהיו בטוחות פחות, ובד”כ אינן עומדות בתקן האוסטרלי המחמיר יותר, בעוד שהקסדה הזו עברה אותו. חוזק המבנה לטענתם, וגם הכיסוי הנמוך יותר בצד העורף הם משהו שעדיף על פני הורדה של עשרים-שלושים גרם.

זו קסדה מומלצת, שנותנת הרבה איכויות שקשה לקבל בד”כ: בטיחות, נוחות, איכות וסטייל. היא מרגישה כמו מוצר שווה הרבה יותר מהתמחור האטרקטיבי שהיא קיבלה, במיוחד במבצע הזה שמושק כרגע בישראל: ב  499 שקלים בלבד – מדובר בקניה מאוד מאוד אטרקטיבית. הראש שלכם מעולם לא התקרב כל כך למקצוענים של קבוצת קנונדייל במחיר מעשי שכזה.

1-329

לוקה טביאן, מנהל השיווק של Rudy Project  מספר עוד על פיתוח ועיצוב קסדות אופניים ב Rudy Project:

על תהליך התכנון ויצירת קסדה חדשה

התהליך מתחיל בהקשבה לצרכי האתלטים. אלה צרכים שמתפתחים באופן קבוע כתוצאה מהרבה שינויים ומגמות בספורט. המעצבים של Rudy Project נותנים מענה על הצרכים של ספורטאים מתחומים רבים: ממירוצי טיים-טריאל עד לאופני הרים, עם פתרונות יצירתיים שמשולבים במחקר רציני של טרנדים אסתטיים לא רק בספורט – גם בתחומים כמו תחבורה, ארכיטקטורה ואומנות.

שרטוטים מהווים כלי שימושי כדי לבחור את התימה העיקרית, וזו מבוצעת קודם כל בהעברה לדגם מוקטן ביחס של 1:2. צריך יותר ממודל אחד כזה עד שמתחילים עם יצירת דגם ביחס 1:1. הדגמים נבנים באמצעות חומר מיוחד שאפשר לעדכן עם Bondo (חומר מילוי). העבודה על הדגם בגודל האמיתי מאפשרת לשים לב לכל פרט קטן בקסדה, ולבצע שינויים עדינים כדי להגיע לתוצאה אותה רוצים להשיג. 1-044

על טרנדים בעולם הקסדות

לוקה: “הטרנד החדש שעולה בשוק הקסדות הוא שימת לב גדלה והולכת לאירודינמיות. ל Rudy Project יש נסיון רב עם קסדות טיים-טריאל והוא אפשר לנו לייצר סדרה של פתרונות אירודינמיים שמשמתמשים בהם גם בקסדות לרכיבת כביש ואופני הרים. הפיתוח של קסדות הטיים-טריאל מצריך לימוד מדעי מעמיק במנהרות הרוח הטובות ביותר בעולם. כתגובה ללימוד הזה אנחנו מעדכנים את משטחי הקסדות הקדמיים, האחוריים, ומסלולי האוורור. התוצאות שהשגנו אפשרו לנו לפתח מומחיות כזו במחלקת ה R&D, שמעבירה את הלקחים האלה מדגמי הטיים-טריאל אל שאר הדגמים (אבל אלה לא עוברים בדיקות כל כך מדויקות במנהרות כמו דגמי הטיים-טריאל). כדוגמא נביא את השימוש בידע האירודינמיות שלנו לטובת פיתוח ועיצוב פתחי האוורור.

לצד זה, יש מבחר של חומרים באיכות גבוהה שמאפשרים לנו להבטיח פונקציונאליות מקסימלית. לדוגמא: השימוש ב Fybratek בקסדות ה Windmax אפשר לנו להגביל את המשקל הכולל של הקסדה ולהגביר את רמת הבטיחות שלה. הדור האחרון של טכנולוגית ה “Cone Head” אומץ גם בקסדת ה Wing57 – שיש בה קונכית סנדוויץ’ עם קצף פוליסטרין בצפיפות כפולה שמבטיח הגנה מקסימלית למקרי תאונות במהירות גבוהה. קסדות ה Windmax, Sterling וגם קסדת ה Airstorm החדשה, מגיעות עם כלוב פנימי מחומר פלסטי שמעניק לקסדה חוזק מבני גדול יותר, ומונע מחתיכות פוליסטרין להחתך ממעטפת הקסדה, מה שמשמר רמת בטיחות גבוהה.

טכנולוגית ה In-Mold שעושים בה שימוש בייצור קסדות Rudy Project להדביק את המעטפת החיצונית לקצף ה EPS בתוך החלק הפנימי של הקסדה, נותן אפשרות לייצר מבנים אולטרא-עמידים, ועדיין קלים. Rudy Project השפיע מאוד על טרנדים של עיצוב בצבעים פלורסנטיים בעולם הקסדות להגברת ניראות הרוכבים. עוד תפקיד מרכזי של מחלקת ה R&D הוא לטפל במבנים ופתרונות טכניים של מערכות הידוק הקסדות, רצועות, כיסויים וריפודים, שהם יותר ויותר מינימליסטיים, פונקציונאליים ויפים, ובאותו זמן להבטיח ביצועים עדיפים ובטיחות.”

1-קסדה זוהרת של רודי פרוגקט1

סטנדרטים, משקל ובטיחות קסדות

לוקה טביאן: “תאימות לסטנדרטים (CE89/686 EEC, EN1078, CPSC 12.03AS/NZS 2063) קובעת את רמת הבטיחות של הקסדה, והיא הכרחית לפני שאפשר לשווק קסדות בשווקי היעד. יחד עם זאת, יש מרכיבים טכניים כמו “הפרפר” שלנו שיכולים להוסיף רמת בטיחות מעבר למה שהרגולציה דורשת. חלק מהפיצ’רים לא יהיו חובה על פי הסטנדרטים אבל הם תורמים לרמת ההגנה של הקסדה, כגון הצבעים הפלורסנטיים שרודי משלבת במוצריה.

אם קסדה עברה את כל הסטנדרטים היא מספקת בתחום ההגנה. המאמץ שלנו מתרכז בשיפור הביצועים של הספורטאים באמצעות אספקת מוצר שמשלב פיצ’רים טכניים מתקדמים ואת האוורור הטוב ביותר, הדרוש לביצועים אתלטיים ברמות הגבוהות ביותר, ביחד עם נוחות, משקל קל כדי למנוע עומס על השרירים ופתרונות יצירתיים המורידים את השפעת התנגדות הרוח. הסטנדרטים שציינו מעלה הם קבועים, אולם הערכים שמשיגות קסדות שונות במבחנים השונים (פגיעה, הידוק לרוכב, נפילה וכו’) הם שונים.”1-קסדה זוהרת של רודי פרוגקט

אור ענר מ Rudy Project ישראל מוסיף לגבי הקשר בין משקל לבטיחות קסדות:

“דבר שחשוב להבין הוא את ההבדל בין התקנים בעולם- יש תקן אירופאי, ואמריקאי (שרלוונטיים לנו בישראל) ואוסטרלי. מכון התקנים הישראלי מקבל בדיקות שנעשו לפי התקן האירופאי או האמריקאי וזה מספק בישראל. לעומת זאת יש תקן אוסטרלי שהוא יותר מחמיר והרבה קסדות אמריקאיות לא עומדות בו, אלה בדרך כלל הקסדות הקלות יותר. יש אפילו חברות שמוציאות דגם מסויים לשוק האמריקאי ואותו דגם מחוזק יותר וכבד יותר לשוק האוסטרלי- בקיצור משקל נמוך כנראה בא על חשבון בטיחות. כמעט כל הקסדות של רודי עומדות בתקן אוסטרלי לכן כבדות יותר מדגמים אחרים בשוק, ובטוחות יותר.

בדגם AIRSTORM רצו לתת כיסוי טוב יותר בחלק האחורי, אם תשוו אותו להרבה קסדות תראה שהוא מכסה את הראש לכיוון הצוואר יותר מאשר קסדות אחרות- תוספת זאת כמובן שוקלת עוד כמה גרמים לכן המשקל גבוהה יותר.”

להשיג בחנויות היבואן של Rudy Project בכפר נטר, תל אביב ויקנעם:

  • באיזור השרון ועמק חפר – בכפר-נטר, רח’ השלום 8, טל’ 09-8997929. הסניף הראשי.
  • בתל-אביב וגוש דן: הדר-יוסף, טל’ 03-6410966 – במבנה הטבעות האולימפיות הצמוד לאצטדיון.
  • באיזור הצפון – יוקנעם – ב”כוכב יוקנעם”, טל’ 04-9594445 – צמוד לתחנת הדלק של פז.