למרות שכולם הגיעו מחויכים למירוץ קריטריום חבל מודיעים שוהם בשבת, 100 ק”מ של קריטריום בשוהם זה פשוט סבל. מי שרוכב קדימה או בבריחה אוכל רוח פנים שנשבה לאורך כל המירוץ. אלו שבתוך הדבוקה מתמודדים עם שינויי קצב לפני ואחרי הכיכרות ומי שמתנתק מאחור נידון למרדף מתיש. בצד החיובי, בקריטריום תמיד אפשר להצטרף סיבוב אחרי ואף פעם לא ממש מתרחקים מהרכב. כשמוסיפים לזה את הארגון הפשוט יחסית זה כבר נהיה ממש רעיון טוב אפילו ליותר מפעם בשנה.

כתב וצילם: יניב שור

image00מסלול הקריטריום באזור התעשייה הצפוני של שוהם מאכלס יותר ויותר קבוצות שמתאמנות בו במהלך השבוע והוא פתרון מצוין לאימון ללא רכב ליווי. על המסלול כמה קטעים עם שיפוע קל שאם לוחצים אפשר להרגיש אותו מצוין. בירידות אפשר לגרד את ה-50 קמ”ש מלמטה. בצהרים יש יותר רוח וגם זה הופך לפקטור משמעותי. מזג האוויר האביבי לא אכזב ובמהלך מירוץ העילית השמש הספיקה להיכנס ולצאת פעמיים – עונת מעבר כמו בספר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בסך הכל כ-90 מזנקים בקטגוריית עילית ורמה 1, ועוד כ-110 בקטגוריות האחרות – בהחלט מכובד! זינוק עילית בשעה 12:00 בערך הוא גם חידוש מרענן ולא צריך לקום באמצע הלילה. איחור קל נזקף לחובת מערכת המדידה שהתפגרה ברגע הלא נכון והמירוץ יצא לדרך. מקצה עילית מזנק ראשון ובתוכו הג’וניורס, מה שהופך את התחרות בג’וניורס למשנית. כך גם מקצה רמה 1 שמכיל בתוכו את נשים עילית.   ברמה 1 גיל קיבץ’ בחולצת אלוף ישראל מוביל את הפלטון לאורך דקות ארוכות. הפלטון נותן לבריחה ללכת לא רחוק מדי ותופס אותה לקראת הסיום כדי לנפק ספרינט יפה.

image02

בעילית העניינים נראים בשליטה של TACC אבל לא לאורך זמן. למרות 5 רוכבים בדבוקה הקדמית (כולל ג’וניורס) הקבוצה מפספסת את המהלך המכריע של המירוץ ולא סוגרת בזמן.

image10

קבלו את “המבט” גרסת יואב בר שוהם 2017. שניה לפני שהוא הולך חזק קדימה, בהתחלה לבד, ואחר כך עם גיא זסלר: התגובה בפלטון הקטן קצת מהוססת, בהתחלה יוצאים שלושה רוכבים אבל זה לא מספיק כדי לסגור את בר וזסלר החזקים. כשכבר מתארגנים זה מאוחר מדי.  image04

בזמן שיואב בר וזסלר פותחים פער קטן בעילית, מסלול רמה 1 הקצר יותר מסתיים בספרינט. הכניסה לספרינט בקריטריום שוהם לא פשוטה. נכנסים לפניה שמאלה, עליה קטנה ופניה ימינה ואז 100 מטר לסיום. מי שלא נכנס טוב לסיבוב לא מגיע להתחרות על הספרינט. איתי ליפשיץ נכנס מצוין לקטע הטכני הזה ומשחרר אויר בסיום.

image08

בעילית המירוץ ממשיך. בתמונה הבאה עוד אפשר לראות את הדבוקה ברקע אבל בלי הרבה סיכוי לסגור. ללא רדיפה מאורגנת מאחור יואב בר וגיא זסלר משוחררים לדואה של 3-4 הקפות.image03

בעליה של טבע, הקפה לפני אחרונה הם עדיין ביחד אבל מיד אחרי גיא זסלר שניצח גם ביום שישי בראש העין פותח פער קטן על יואב בר שאותו ישמור עד לסיום. עובר את הקו בסולו ומשלים סוף שבוע מושלם עם שני פודיומים – שטח וכביש.
image07

 

קריטריום שוהם

גיא זסלר במקום הראשון

יואב בר מגיע במקום השני – כיף לראות את אחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו כאן בשנים האחרונות חוזר לכושר אחרי ההרפתקה באקדמי. מאחורי הסיבוב מתארגן ספרינט על המקום השלישי.

יואב בר

יואב בר מגיע במקום השני

image09

בספרינט על המקום השלישי בוריס צוקרמן מקדים את גיא וויברג וסוגר את הפודיום.

image01

פודיום גברים עילית מימין: בוריס צוקרמן, גיא זסלר, יואב בר. 

image05

פודיום עלית נשים (מימין): אביטל גז, פז בש (ומעריץ) ומרים בר-און. נוכחות נשית יפה במירוץ – עשר רוכבות מחמישה מועדונים.

כתב וצילם: יניב שור