מכיוון שבטור אישי עסקינן, ברצוני לומר תודה לכל מי שקרא וחיזק והעיר אחרי הטור הראשון, ולהזכיר שגם אתם יכולים לתרום לקידום ענף האופניים התחרותי: על ידי Share ותגובות לכתבה זו אשר משותפות לפייסבוק, גם חבריכם ייחשפו למתרחש בעולם תחרויות הכביש והקרוס קאנטרי!

על גרבובסקי והישראלים

כבר כמה חודשים שבכבישי ארצנו רוכב אלוף עולם לשעבר. דימה גרבובסקי מתגורר בישראל ורוכב בקבוצת דינמו רייסינג של ויקטור קיטייב. לאחרונה החל דימה להתחרות בישראל. זה החל בהצגת תכלית בקריטריום עין השופט – ניב ליבנר ואנטון מיכאלוב עם עזרה מכמה ידידים (אביב יחזקאל ועוד) ניסו בכל כוחם ויצרו את אחד המרוצים הטקטים המענינים שנראו כאן. אך כשגרבובסקי רק רצה, הוא ניער את כולם ופתח פער של דקה בשתי הקפות.

בסוף השבוע הפגין דימה שליטה מוחלטת בטור התפוח עם נצחונות דומיננטים בשלושת הקטעים הראשונים המגוונים באופיים – נצחון בקטע הטיפוס, ניצחון בנג”ש, ושליטה מוחלטת בקריטריום שבמנחת קרית שמונה. בקטע הרביעי הוא נח בדבוקה אך השלים נצחון בהפרש גדול בדרוג הכללי.

גרבובסקי אינו אזרח ישראלי ועל כן לא יכול להיות אלוף ישראל.

וכאן עולה שאלה מענינת – הרוכבים הישראלים יצטרכו לקבל החלטה – מנסים לנצח את המרוץ או מנסים להיות אלוף ישראל. דילמה קשה באמת. ללא טיפת ציניות.

בכדי לנצח את גרבובסקי צריך הרבה כח אש וגם זה לא בטוח שיספיק. יצטרכו לקרות דברים מענינים וצריכות להיות בריתות במקום יריבויות בין הישראלים.

עכשיו חיים הכט היה שואל – ומה אתם… הייתם עושים…? כל התשובות עוד שלושה שבועות.

גרבובסקי ברמה משל עצמו - איך מתמודדים עם הדומיננטיות?

גרבובסקי ברמה משל עצמו – איך מתמודדים עם הדומיננטיות?

דניאלה לוי – Be Pink

מבין כל רוכבי הכביש הישראלים בחו״ל דניאלה רוכבת בקבוצה הבכירה ביותר. הקבוצה של דניאלה מדורגת 6 בעולם וחברותיה של דניאלה לקבוצה מנצחות מרוצים ומסיימות על הפודיום באופן קבוע. דניאלה התחרתה העונה בהרבה מרוצים ברמה העולמית הגבוהה ביותר, בבלגיה, איטליה וסין וסיימה השבוע סדרת מרוצים בספרד.

ביום שלישי בשבוע שעבר דניאלה התחרתה במרוץ דוראנגו-דוראנגו שבספרד. המשימה שלה היתה לנטרל את הבריחות בחלק הראשון של המרוץ. לאחר הרבה עבודה קשה בחלקו הראשון של המרוץ, לא הצליחה דניאלה לסיים את המרוץ. מריאן ווס ניצחה.

ביום חמישי רכבה דניאלה את השלב הראשון בטור בן 4 שלבים. בטור רוכבות מריאן ווס (השליטה המוחלטת של עולם הרכיבה הנשי), אלן ון דייק, אמה יוהנסון, אליסה לונגו, מדליסטית הכסף מלונדון אליזבת ארמיסטד ובעצם כל הרוכבות החזקות בעולם. דניאלה, שכנראה לא נמצאת בתקופה כל כך טובה, לא הצליחה לסיים את השלב הראשון ולא זינקה לשאר הקטעים בטור. דניאלה חוזרת בשבוע הקרוב ארצה לקראת מרוצי אליפות ישראל.

שלומי חיימי בקרואטיה

חיימי ובת קבוצתו שסיימה רביעית במקצה הנשים אחרי המרוץ אתמול בקרואטיה

חיימי ובת קבוצתו שסיימה רביעית במקצה הנשים אחרי המרוץ אתמול בקרואטיה

שלומי חיימי ואליעד דניאל התחרו השבוע בקרואטיה. התוכנית המקורית של שלומי היתה להתחרות בסבב ה BMC היוקרתי בשוויץ אולם הסיכוי להשיג יותר נקודות UCI באמצעות המרוץ בקרואטיה הכריע. יותר נקודות אומר עמדת זינוק טובה יותר באליפות אירופה הקרובה ובסבב אליפות העולם שבוע הבא בואל די סול, איטליה.

המסלול באורך של כ 4.3 ק”מ עם 220 מטרים מצטברים של טיפוס. בחלק הראשון מטפסים עד הנקודה הגבוהה ביותר ואז מתחילים לרדת בסינגלים עם שיפוע חזק. יש עוד עלייה אחת בסינגל עד שחוזרים לנקודה הנמוכה חזרה.

שלומי סיים את המרוץ במקום השמיני וצבר עוד 14 נקודות UCI עבור עצמו ועבור ישראל. ההרגשה לא היתה טובה מספיק אבל מלחמה שמרה על מקום בעשיריה. מספר שלומי: “זינקתי היום מאוד אופטימי, רציתי לרכוב בקדמה ובאמת האמנתי שאצליח. לצערי לא היו לי רגליים חזקות. בהקפה הראשונה הצלחתי לרכוב עם הראשונים, אבל שם זה נגמר. זמני ההקפות שלי לא היו טובים ביחס לאימונים ועקפו אותי רוכבים בכל הקפה. טיפסתי 1300 מטרים מצטברים במהלך התחרות בזמן של 1:36. בסוף סיימתי 8. 14 נקודות נוספות לדירוג העולמי שלי. עכשיו חשוב להתאושש טוב ולהגיע מוכן לגביע העולם ביום שבת…!”.

אליעד דניאל סיים במקום ה 33.

אנטון בבית הלבן

אנטון - כאן בחץ הצפון, בשבוע הקרוב בקנדה

אנטון – כאן בחץ הצפון, בשבוע הקרוב בקנדה

אנטון מיכאלוב ממשיך במסעה של קבוצתו, אמורה ויטה, בצפון אמריקה. היעד בסוף השבוע האחרון היה וושינגטון הבירה על מנת להתחרות בשכונה של הנשיא בשני מרוצי קריטריום במסגרת Air Force Association Cycling Classic. סך הפרסים בכל מרוץ עומד על 10,000$.

המרוץ בשבת היה לאורך 100 ק”מ. כל הקבוצה עבדה מאד קשה בעבור הספרינטר האמריקאי החדש של הקבוצה והוא סיים לבסוף 24. אנטון מספר שהחברים לא מרוצים מהתוצאה ורוצים יותר ביום ראשון.

המרוץ ביום ראשון נמשך 90 דקות והיה מוצלח יותר לאנטון ולקבוצה. אנטון מספר – “סיימתי כמה שניות אחרי הקבוצה הראשונה שמנתה כ20 רוכבים – פנצ׳ר בהקפה האחרונה (כל הקפה 2 ק״מ). הספרינטר שלנו סיים במקום השני. נכנסתי לקצב של תחרויות הקריטריומים ועכשיו אנחנו נמצאים בנסיעה של 2000 ק״מ לטור של שבוע בקנדה, בציפייה להגיע בערב של לפני התחרות”.

השלוחה הבלגית

יובל דולין, שקד פרנק ואביב יחזקאל התחרו בשבת במרוץ Menen-Morsele בבלגיה יחד עם 198 רוכבים בלגים אחרים. אורכו של המרוץ 162 ק”מ המורכבים ממסלול התחלתי ולאחריו הקפות.

יובל היה אמור להיות נציג הקבוצה בבריחות אולם הקצב הגבוה בתחילת המרוץ מנע ממנו לממש את התוכנית. המרוץ הוכרע בשעה הראשונה עם בריחה חזקה של 9 רוכבים שיצאה כבר בהתחלה והחזיקה עד הסוף. יובל ושקד סיימו 66 ו 56 בהתאמה באותה דבוקה ואביב סיים 96 קצת אחריהם. יובל בדרכו חזרה לישראל.

האם הרוכבים הם לקוחות?

אתמול הוכרע שאליפות ישראל הפתוחה תתקיים בחיפה. היום אמור להתפרסם התקנון.

במהלך השבועות האחרונים לא היה ברור היכן תתקיים האליפות הפתוחה. אחד מהדברים הפחות מוצלחים ביחסים בין ארגון ולקוחותיו, הוא מצב של חוסר ודאות. דרוש מאמץ מינימלי מנציגי האיגוד לפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלהם או באתר האיגוד שאומר משהו בסגנון של – “אנחנו במשא ומתן עם המשטרה ועירית חיפה. הפגישה הבאה ביום XXX. אחרי הפגישה נפרסם עדכון…”. רק על מנת לפזר את העמימות. זה כל כך קל, דורש מקסימום דקה ויעשה פלאים למאות האנשים הצמאים למידע ולמערך היחסים שלהם עם האיגוד. למרות זאת, לא טרח איש מהנושאים ונותנים לעדכן את המתחרים. חבל. יש נכונות לשפר את נושא התקשור ובייקפאנל ועבדכם הנאמן מנסים לסייע בהעברת המידע, יש שיתוף פעולה טוב עם האיגוד ואני מעריך שיהיה שיפור.

נכון לעכשיו אין שינוי בשעת הזינוק של מרוץ הכביש של העילית. נקווה שמשטרת ועיריית חיפה חיוביים יותר כלפי קהל הרוכבים. התקדים של 6 בבוקר הוא תקדים מסוכן ובעיתי, שיכול לגרור אחריו את כל המרוצים לשעה המגוחכת הזאת. אני מודע לקשיים ולמגבלות המארגנים אבל התוצאה בעיתית. חייב להמצא פתרון יצירתי כלשהוא – אולי סגירה חלקית והעברת רכבים תוך כדי מרוץ (מתקיים היום), או סגירת נתיב אחד לתחרות והעברת רכבים באופן מבוקר בנתיב השני ושיתופי פעולה עם העיריות.

קיום אליפות ישראל נגד השעון על מסלול הנג”ש ברמת הגולן נמצא גם כן בסכנה עקב המצב הבטחוני. לא פשוט.

השבוע הקרוב

הישראלים:

  • אופני הרים קרוס קאנטרי – ביום ראשון שלומי חיימי במרוץ השלישי של סבב הגביע העולמי בואל די סול איטליה. שידור ישיר באתר של רדבול.
  • טור סרביה – קבוצת רוכבים ישראלים, תחת הדגל של מועדון וולו קלאב, יתחרו בטור של סרביה. בין הרוכבים – אולג סרגייב (שסובל מפציעה), רועי גולדשטיין, טל גבאי, דור דבירי ובן איינהורן. הטור כולל 6 שלבים ב 6 ימים. קריטריומים ושלבים מנקודה לנקודה כולל שלב בן 200 ק”מ.
  • טור קולומביה – ניב ליבנר וקבוצתו החלו ב 9.6 את טור קולומביה. 14 שלבים בגבהים של קולומביה, ללא יום מנוחה ועם נג”ש אחד של 32 ק”מ ביום האחרון. הרבה מטפסים חזקים. על פי ניב, אין ציפיות מיוחדות מהמרוץ בקולומביה והקבוצה נוסעת ללא לחץ מיוחד על מנת לבנות כושר לאליפויות הלאומיות ולטור בסין שיחל מיד לאחר אליפות ישראל.
  • אנטון יחל ב 11.6 את Tour de Beauce בקנדה. שישה שלבים (120-160 ק”מ), נג”ש אחד של 20 ק”מ.
  • יואב בר וגיא גבאי צפויים לזנק לשני מרוצים חשובים בספרד בימים שבת וראשון.
  • רוב הרוכבים בחו”ל יגיעו לארץ לשבוע אליפות ישראל (20-26.6)

בעולם:

  • הטור השוויצרי כל השבוע יאפשר לאלה שלא התחרו בדופין ליברה לחדד את עצמם לפני הטור. שידורים הפעם רק ברשת.