שבועות ספורים לסיום העונה וחלקים נבחרים מהרוכבים במחתרת עושים מאמצים אחרונים לעמוד בקריטריונים על מנת להכלל בסגלי הנבחרות הלאומיות למרוצי אליפות העולם.

כרגע לא ברור אם יהיו המשאבים הכלכלים לשלוח את הרוכבים, נקווה שהעניין הכספי יסתדר ורק ההחלטות הספורטיביות יעמדו על הפרק.

לפני כשבועיים סקרנו כאן את ההכנות לקראת אליפות העולם שתתקיים בסוף ספטמבר בפירנצה, איטליה. מאז, התקיימו מחנות האימונים ומרוצי הנשים. נבחרות הנוער והאנדר 23 יצאו לספרד ואיטליה על מנת לקיים את מרוצי ההכנה והמבחן בשבועיים הקרובים. הנה תקציר הארועים.

פז בש במירוץ ראשון באירופה

פז בש בשלב הנג"ש (ללא אופני נג"ש) של Trophee dOr אותו רכבה עם בנות קבוצת Sengers Ladies Cycling Team

פז בש בשלב הנג”ש (ללא אופני נג”ש) של Trophee dOr אותו רכבה עם בנות קבוצת Sengers Ladies Cycling Team

פז בש (IGP) היתה הרוכבת החזקה ביותר השנה בכל המרוצים בארץ. זכיה באליפות ישראל בכביש ונגד השעון נתנו חותמת סופית להיותה הרוכבת הבולטת של 2013. למרות עליונותה של פז, היו אלו רותם גפינוביץ, דניאלה לוי ומיכל אלה שהתחרו באירופה.

לקראת אליפות העולם יצאה פז לרכוב את טור טרופי ד׳אור (Trophee dOr) בצרפת במטרה להשיג את הקריטריון לאליפות העולם. היה מעניין לראות איך תתמודד אלופת ישראל ברמה הגבוהה ביותר. Trophée d’Or Féminin הוא מרוץ ברמה גבוהה ביותר בו נטלו מרבית הקבוצות המקצועניות והרוכבות שיתחרו באליפות העולם בפירנצה. פז התחרתה עם קבוצה קטנה של 4 בנות בטור בן 6 שלבים בו לרוב הקבוצ׳ות היו 6 רוכבות.

מריאן ווס, אחרייך - בש עובדת בצרפת

מריאן ווס, אחרייך – בש עובדת בצרפת

אם לשפוט על פי גרף התוצאות, פז התקדמה ממש מיום ליום. את השלב הראשון סיימה 55, 8:58 דקות מהמנצחת. את השלב השני, נג”ש בן 17 ק”מ, סיימה פז במקום ה 80 כשהיא מאבדת 4:25 דקות נוספות ממריאן ווס אלופת העולם שניצחה את השלב. פז לא רכבה עם אופני נג”ש את השלב אבל לאורך החודשים בהם אנו עוקבים אחרי הישראלים בחו”ל, לא צריך להיות מדען בכדי להבין שרכיבת נג”ש היא נקודת התורפה אצל כולם. שלב 3 הוכרע בבריחת יחיד ופז סיימה 46 בדבוקה המרכזית, 1:10 אחרי המנצחת. את שלב 4, סיימה פז במקום ה 38 בדבוקה המרכזית, 9:35 מהמנצחות שהיו בבריחה שהלכה עד הסוף משום שלא איימה על ווס מובילת התחרות. את שלבים 5 ו 6 סיימה פז בדבוקה המרכזית, במקומות 35 ו 26 בהתאמה. מעודד לראות את ההתקדמות מיום ליום, את ההתמודדות עם תנאי מזג האויר הקשים ביום הרביעי בו היה גשם שוטף. סה”כ קורס מזורז במרוצים אירופאים שבהחלט נראה שהסתיים בהצלחה. הדירוג הכללי בסיום היה 64, 23:22 דקות מהמנצחת.

בסרטון המצורף פז נראית בברור אחרי כ 1:50 דקות וצלם הסרטון סיפר לבייקפאנל שהכיר היטב את אלופת ישראל ושהרושם וההישג יפים מאד למרוץ ראשון.

[youtube]http://youtu.be/yy8e-B9aNc0[/youtube]

רותם גפינוביץ בבלגיה

גם רותם הייתה מתוכננת להשתתף בטרופי ד׳אור, אך קבוצתה החליטה לשלב אותה בסגל של טור לוטו בליסול שהתקיים במקביל. את השלב הראשון, נג”ש קבוצתי של 19.75 ק”מ סיימה רותם עם בנות קבוצתה במקום העשירי והמאד מכובד מבין 27 הקבוצות – ״בקושי הצלחתי להחזיק עם בנות הקבוצה״ אמרה רותם (אבל זה הרעיון בנג”ש…) שסיימה שלישית בקבוצתה. בתום השלב הראשון דורגה רותם 48 מתוך 172 בנות! עכשיו צריך תוצאת שליש עליון בנג”ש יחידים ואנחנו על הסוס…

[vimeo]http://vimeo.com/72992933[/vimeo]

השלב השני היה פחות מוצלח. רותם נתקעה אחרי מספר נפילות בתנאי המסלול הקשים, גשם, רוחות ופאבה… בלגיה למתקדמים. רותם לא הצליחה לחזור לחבורה הקדמית וסיימה במקום ה 70, 9:20 דקות אחרי המנצחת.

שלב 3 הסתיים בספרינט סיום. רותם סיימה בזמן של המנצחת במקום ה 72.

שלב 4 היה יותר מאתגר מבחינת התוואי. רותם עבדה עבור קלי דרויטס, מובילת הקבוצה, והיא מספרת לבייקפאנל (ניתן לראות בוידאו המצורף) : ״ שתי הקפות לסיום, עליתי לסגור את הבריחה שהייתה יחד עם הבנות מהקבוצה, בשביל קלי, יש דירוג של כל הסבב של הלוטו לבלגיות, אז היה לה חשוב להיות מקדימה אתמול, אחרי העבודה שעשיתי הגענו ל״כירסברכ מור״ ואז כבר די נגמרתי. נשארתי בפלטון המרכזי והמשכתי לעבוד כי כל הבנות לא ניסו לסגור בכלל… אבל זה לא ממש עובד לבד…״ – את השלב סיימה רותם 63, 2:54 מהמנצחת.

[vimeo]http://vimeo.com/73246022[/vimeo]

את הטור כולו סיימה רותם במקום ה 68, 14:29 דקות מהמנצחת אלן ון דייק, אחת הרוכבות החזקות בעולם.

בשבת רכבה רותם קרמיס בלגי עצבני נוסף אותו סיימה 9 וראשונה מבין בנות קבוצתה, מצרפת את התוצאה למקום 10 ומקום 5 שהושגו במרוצי קרמיס שקדמו לטור לוטו הנ”ל.

רותם ופז יבלו את השבועות הקרובים בארץ בתקווה שיתאפשר להן לצאת ולהתחרות בונציה. במידה ויסעו רק בנות לוונציה רוב הסיכויים שצחי בויגן ילווה את פז ורותם שרוכבות שתיהן ב IGP.

Gentlemen start your engines

אצל הבנים האקשן מתחיל עכשיו.

U23

סגל נבחרת האנדר 23 מורכב מקבוצת הרוכבים המוכשרת ביותר שהיתה בישראל מזה שנים – גיא גבאי ויואב בר (IGP), יובל דולין, אלוף ישראל, ועידו זילברשטיין (TACC), שקד פרנק (CCC) רוי גולדשטיין (טים מישגב) ובן איינהורן (500 וואט) . שלושה מחברי הנבחרת רכבו בהצלחה את אליפות העולם לנוער ב 2011. המעבר מנוער לעד 23 אינו קל ומרבית חברי הנבחרת לא מתקרבים אפילו לכמות ימי המירוץ שמקיימים יריביהם העתידיים באירופה. יחד עם זאת, למעט איינהורן כל חברי הסגל התחרו השנה לא מעט בחול – עידו זילברשטיין רכב 3 חודשים והרבה מאד תחרויות בספרד, גולדשטיין בילה מספר שבועות בתחרויות במזרח אירופה לפני אליפות ישראל, דולין בילה בבלגיה עם קבוצת 3M בר וגבאי רכבו בספרד לפני אליפות ישראל. שקד פרנק מבלה את חודשי הקיץ על מרצפות בלגיה והסביבה. למעשה רק איינהורן, בגרסתו החדשה והקלה יותר, שלא שהה השנה בחו”ל יצטרך להוכיח שכשרון, נחישות ועבודה קשה יכולים לכפר על מחסור בימי מרוץ.

הרוכבים נמצאים כבר בספרד ויחלו את וואלטה וולנסיה ביום חמישי 5.9 למשך 4 שלבים ו 4 ימים. את הנבחרת מלווה מיגל רויטמן המצוי היטב בענף האופניים התחרותי בספרד.

מבין השבעה, יואב בר היה פעיל תחרותית בשבועיים האחרונים אחרי שחזר להתחרות בספרד. בסוף השבוע האחרון התחרה יואב בשני מרוצים בויגו, ספרד. דיברנו איתו והוא מספר:

“המירוץ הראשון היה יותר שואו לקהל ממירוץ אופניים, הקפה קצרה של קצת יותר מק”מ בתוך העיר,חצי ממנה על מדרחוב, שכללה 3 פניות חדות (קשה טכנית אבל גם פיזית-להאיץ 3 פעמים כל הקפה). ״בהתחלה היה מירוץ רגיל ל 20 הקפות, זה לקח בערך 30 דק במהירות ממוצעת של 42 קמ”ש. בהתחלה עבדתי הרבה מקדימה ואז באחת ההקפות הדרדרתי אחורה בפלטון. משם זה היה סבל טהור משום שמאחור הכי סובלים בגלל כל ההאצות. לקראת הסוף הצלחתי להתקדם קצת וסיימתי בערך 40״.

יואב (שני משמאל) עליות וירידות, אין מישור.

יואב (שני משמאל) עליות וירידות, אין מישור.

״אחרי מנוחה קצרה (כ 10 דק) התחיל מירוץ נקודות: 15 הקפות, כל הקפה שלישית ספרינט עם ניקוד ל 3 הראשונים. כאן כבר סבלתי מההתחלה – המירוץ התחיל בטירוף ואני עוד הייתי מפורק מהסשן הקודם, סיימתי עם הפלטון שוב בסביבות מקום 40 בלי נקודות״. המירוץ השלישי היה מירוץ אלימינציה: כל הקפה שני הרוכבים האחרונים מורדים מהמירוץ. זינקתי קצת יותר טוב הפעם והייתי בהתחלה מקדימה אבל לאט לאט התדרדרתי והורדתי מהמסלול כשנשארו בערך 30-40 רוכבים״.

סה”כ יום המרוצים הראשון לא הבריק.

יואב ביום התחרויות השני (שלישי משמאל)

יואב ביום התחרויות השני (שלישי משמאל)

היום השני כלל נג”ש בעליה של 3.6 ק”מ וקריטריום נוסף של בשעה.

את הנג״ש מסיים יואב 40 שניות אחרי המנצח ששבר את שוא המסלול. אחרי הנג”ש היה מירוץ של 20 הקפות של 2.2 ק”מ.ההקפה למעשה חצי בירידה וחצי בעליה – אין מישור.

״זינקתי עם סכין בין השיניים ואמרתי שהפעם אני לא מתדרדר אחורה. מההקפות הראשונות דאגתי שהקצב יהיה רצחני בעליה (איפה שאין יתרון לדראפטינג) ונתתי הכל כדי להישאר מקדימה. כצפוי המירוץ התפרק לרסיסים, אבל כשאתה רוכב מקדימה הכל הרבה יותר קל. בערך 4 הקפות לסיום יצאה בריחה של כ6-9 רוכבים-שינוי הקצב היה לי חזק מדי ולא יכולתי ללכת איתם, סיימתי 2 מהקבוצה שהייתי בה, בערך מקום 10״.

נוער, נוער, נוער

ב 3.9 יוצאת נבחרת הנוער לאיטליה: בן גנון, ים פולאק, אגוז רגב, מעיין פרנק, גל וייץ ועומר גולדשטיין ירכבו שני טורים ומרוץ חד יומי כפי שפרסמנו ברוכבים במחתרת #5. ויקטור קיטייב המאמן ומכונאי ילוו את הרוכבים בשבועיים אינטנסיביים.

צילומים Trophee dOr –

William, Cycling Foto Europe

Bart Hazen

צילומים מספרד –

Kuneteando En Moto