רוכבים לחיים – מסורת עצובה אבל חשובה – רוכבי הכביש באים לזכור את נפגעי התאונה בכביש 3: יצחק סימון ושלום גרוסמן, ולהזכיר לכולם את חשיבות השמירה על בטיחות הרוכבים בכבישים.

רק לפני זמן קצר קיבלנו תזכורת לסיכון ולחשיבות הנושא עקב דריסתו למוות של חגי רודריג בכביש 4 ליד צומת פרדסיה.

לעמוד הרישום לחצו כאן

1-012

בשנה שעברה הגיעו ל”רוכבים וחיים”מאות רוכבים למופע עוצמה מרשים

דמי ההשתתפות שנגבים לטובת השתתפות בהוצאות הרבות שאירוע כזה משית על המארגנים, במקרה זה המשפחות של שלום גרוסמן ויצחק סימון, לא עצרו את 500 הרוכבים וההרשמה נסגרה בהגעה למכסת המקסימום. זו היתה תמיכה גדולה ומופע של עצמה והזדהות.

1-019

חשיבות ציבורית ופרטית

החשיבות של ההתייצבות באירוע הזה היא כפולה: ציבורית – ציבור גדול של רוכבי הכביש בישראל, המונה אלפים רבים של רוכבים, עומד על זכותו לרכוב בכבישים ולהנות מחופש התנועה, הניידות והספורט כמו כל כלי הרכב האחרים. זו הפגנה שאומרת – הכבישים הם לא רק של המכוניות: יש עוד דיירים לאיזור הציבורי הזה, והם שווי זכויות, וזכותנו לרכוב שם, לאן שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, ובכל כביש בינעירוני שנבחר (למעט כבישים מהירים אסורים ברכיבה).

מעבר להדגשת זכותינו לרכוב בכבישים ככל כלי רכב אחר – זו קריאה לנהגים לשים לב, לנהוג באחריות, לא להרדם על ההגה, ובודאי שלא לנהוג לאחר שתיית אלכוהול.

1-021

החשיבות הפרטית

מעל 40 משפחות מהציבור שלנו (רוכבי הכביש הספורטיביים) איבדו את יקיריהן בתאונות הדרכים האלה. כרוכבים, אנחנו לא יכולים להמנע מלשים את עצמנו במקומן ומלדמיין את משפחתנו בסיטואציה הזו. קהילת רוכבי האופניים באה לאירוע הזה כדי לתמוך ולחזק את משפחותיהם של שלום גרוסמן ויצחק סימון. כדי להזכר בהם ולהזכיר אותם מדי שנה. אבל לא רק אותם – אלא את כל רוכבי הכביש שנפגעו. זה חשוב למשפחות וזה חשוב לנו.

1-062

האירוע ייערך ביום שבת ה-25/10/2014, ויחל בשעה 07:00 מאתר “מיני ישראל”

הרוכבים ירכבו ב “מרובע” המוכר היטב לכל רוכבי האופניים בכבישי ישראל. הכבישים שבהם ירכבו הרוכבים ייסגרו לתנועת כלי רכב על-ידי משטרת התנועה.

אורך המסלול 69 ק”מ ובמהלכו יעברו הרוכבים באנדרטה לזכר סימון וגרוסמן שהקימו החברים במקום התאונה בכביש 3.

1-050

רצים? השנה תתקיים גם ריצה עממית באורך של כ- 10 ק”מ שיוצאת גם היא מאתר “מיני ישראל”. הריצה תוזנק בשעה 8:00 ותהיה בשטח (לא על הכביש) באזור. לריצה אפשר פשוט להגיע, לא צריך להירשם.

בשעה 10:00 יתקיים טקס לזכרם של שלום וסימון. הטקס ייערך בחניון אתר “מיני ישראל”. גם אם אתם לא רוכבים או רצים – אתם מוזמנים להגיע למפגש משפחה וחברים לזכרם.

 

לעמוד הרישום לחצו כאן