אחרי תקופה ארוכה של שמועות, דיסאינפורמציה ולחשושים בשוק האופניים הישראלי על “מה קורה עם רוקנרוד”, דיברנו עם צחי זיו הבעלים, נפגשנו עם שולי מורן מרוקנרוד, ואספנו מהם קצת עדכונים שבוודאי יעניינו אתכם. זו תמונת המצב הרשמית מרוקנרוד:

מאת: רוקנרוד

image001

מחנות קטנה למהלך מוגבר בשוק הישראלי

רוקנרוד היתה חנות וותיקה שנים ארוכות במתכונת של חנות אופניים בלטרון. היא הפכה לגורם מוביל וחיובי במיוחד בעולם האופניים הישראלי כאשר חברת די.זד.מערכות בע”מ, בהובלתם של דניאל בן מרדכי וצחי זיו, שעוסקת בתחבורה כבר כ 25 שנה, רכשה אותה לפני שש שנים. הם עשו את זה ממניעים עסקיים, אבל מה שהוביל אותם הוא היותם רוכבי אופניים אמיתיים, שמחוברים לתחום הזה כתחביב ומתוך חיבור אישי עמוק לאופניים.

לאחר כמה שנים החליטו להעלות הילוך, תוך זמן קצר הפכה רוקנרוד ליבואנית מובילה בישראל, וחתרה להפוך לרשת חנויות. המותגים המובילים שלה הם – Ridley ו- Bergamont לכביש ולשטח, אבזור של FSA וגלגלי Vision, ועוד.

אל החנות המצליחה במתחם הרוכבים בלטרון הוסיפו חנות דגל גדולה ברמת החייל. השקיעו לא מעט בשיווק, חסויות ניתנו לקבוצות ומאמנים, שיתופי פעולה עם נבחרת ישראל וצוות גדול נתן שירות לאלפי רוכבים. המון זכויות מוקנות לרוקנרוד ולתרומה שלהם לספורט האופניים בישראל – ביחד איתם ובזכותם שודרגו אליפויות ישראל ב 2015 והפכו להפנינג שמשך קהל גדול והמון רוכבים, הם סייעו לנבחרות, ובכלל – תרמו לא מעט לתרבות ולענף האופניים. זה יצר תהודה ואפקט שרשרת בענף ועורר משווקים נוספים להתחבר לקהילת הרוכבים מחדש, ולהשקיע בתרבות האופניים, בפרסום, בתחרויות ובפעילויות מול הרוכבים.  

התוצאה של ההשקעה אחרי שלוש השנים של העלאת ההילוך היא שכל רוכב בארץ ידע מה זה Bergamont והיא תפסה את מקומה בעולם השטח, ורוכבי כביש רבים עברו ל Ridley (כולל כותב שורות אלה). מצד שני, לא נוצרה בשוק רשת חמישית בולטת (ארבעת הרשתות המובילות האחרות הן CTC – טרק ישראל, Recycles, מצמן ורוזן ומינץ).

צחי זיו - בודק שהבירה נמזגת כמו שצריך לרוכבים ולקהל באליפות ישראל ב XC 2015 בחסות Bergamont

צחי זיו – בודק שהבירה נמזגת כמו שצריך לרוכבים ולקהל באליפות ישראל ב XC 2015 בחסות Bergamont

תקופת ביניים של אי וודאות ושמועות – וסיומה

חילוקי דיעות בין שותפים הם עניין שבשגרה. לעיתים מצליחים להמשיך ולתפקד יחד ולעיתים לא ואז אין מנוס מפירוק השותפות (זה קורה במשפחות הכי טובות)  בתהליך הפיצול הזה בין שותפים ועסקים יש כמה תסריטים עסקיים, תהליכי הערכת שווי, משא ומתן וכו’, עד שממצים אותם. בתקופה זו העסקים היו במצב ביניים ואי וודאות באשר לגורלה של רוקנרוד – מה שיצר הרבה שמועות וספקולציות בשוק האופניים: סגירה? מכירה? פירוק?…

לאחר תקופת הביניים הזו העניין נסגר ברכישה ומכירה זה לזה, כשצחי זיו רכש את חלקו של דני בן מרדכי בעסקים והוא ממשיך כעת את הפעילות של רוקנרוד כבעלים יחיד.

חנות רוקנרוד רמת החייל - סגירה ומבצע חיסול מלאי בקרוב

חנות רוקנרוד רמת החייל – סגירה ומבצע חיסול מלאי בקרוב

רוקנרוד במבט קדימה

חשוב לחברה להעביר את הסטטוס לציבור, ולהבהיר שהיא ממשיכה קדימה, ושתקופת אי הוודאות הסתיימה. כעת החברה נכנסת לתהליך של התייעלות וארגון מחדש.

לאחר רכישת החברה בוצעו מהלכי התייעלות ראשונים. בראשן התקבלה החלטה לסגור את חנות הדגל ברמת החייל בתל אביב – חנות שהיתה על שטח גדול ויקר במרכז ההייטק של תל אביב. בוצעה הפחתה משמעותית של כמות עובדים ומנהלים בחברה. את תחום האופניים מובילים כעת גל רוטמן בהיבט הטכני ובניהול מרכז הרכיבה בלטרון, קובי רונדל בעבודה עם משווקים, ושולי מורן בתחום השיווק וחסויות, וכמובן צחי כבעלים, וכמי שמפעיל את הקשרים שלו בעולם מול החברות הגלובליות (צחי הוא חבר אישי של מנכ”ל Ridley, ושחקנים רבים בעולם האופניים אותם פגש במהלך התערוכות והשיחות סביב פיתוחה של רוקנרוד).

חנות הדגל בלטרון במסיבת הפתיחה המחודשת לאחר השיפוץ

חנות הדגל בלטרון במסיבת הפתיחה המחודשת לאחר השיפוץ

חנות לטרון תתחזק, חנות תל אביב תסגר

משאיפה להפוך לרשת חנויות, מבוצע מיקוד בפעילות כיבואנית, שיש לה חנות דגל אחת – והיא לטרון. החנות בלטרון תמשיך להיות מוקד החברה, הניהול של כל הפעילות של רוקנרוד – כולל עבודה מול המשווקים והחנויות האחרות יעבור כנראה לשם, והחנות הזו תקבל פוקוס ודגש ניהולי משמעותי שמטרתו שיפור וחיזוק שלה.

זה אומר שמיטב המוצרים והמגוון של רוקנרוד כיבואנית יוצג שם. המותגים המובילים: Ridley ו Bergamont ממשיכים להיות מיוצגים על ידי החברה. גם רידלי וגם ברגמונט הן חברות מובילות עם מוצרים מצוינים. ברגמונט נמצאת בצמיחה משמעותית גם בעולם וגם בארץ (אגב, זו חברה גרמנית בבעלות שוויצרית – היא נרכשה לאחרונה על ידי Scott Sports מידיה של BMC).

זה אומר גם השקעה ודגש על פיתוח החנות בלטרון למרכז רכיבה שיתן מענה רחב לצרכי הרוכבים שירות לקוחות, סדנא טכנית איכותית שבעה ימים בשבוע  ותהווה עוגן של רכיבה באיזור – לרוכבי הכביש שיוצאים משם בכמויות אדירות לאיזורי המשולש, בית שמש, בית ג’וברין והעליות לירושלים, ולרוכבי השטח שיוצאים משם לפארק קנדה.

חנות תל אביב תסגר והמפיץ הראשי בתל אביב, בייקלאב מרחוב החשמונאים ישמור על המשך הנוכחות והשירות ללקוחות האיזור. יושם דגש על עבודה עם משווקים – חנויות אופניים פרטיות שעובדות עם מספר יבואנים ובד”כ אינן מייבאות בעצמן. את הפעילות הזו ימשיך להוביל קובי רונדל.

ומה יוצא לרוכבים מכל הסיפור הזה? Sale – בתל אביב בלבד, עד הסגירה!

כן, המשמעות של ההתייעלות והסגירה של סניף תל אביב היא שרוקנרוד אספה את כל המוצרים מהמחסנים, ותעמיד את כל המלאים שהיא מעוניינת לצמצם כעת למבצע חיסול ענק. זה הולך להיות משמעותי: עד 60% הנחה על המלאי המגוון בחנות: אופני שטח, אופני כביש,ביגוד רכיבה, קסדות, חלקי אופניים ועוד…
אז אם אתם שואלים איפה הלקוח בסיפור ומה קורה איתו – הוא מרוויח, ולפי מה שאומרת שולי, בגדול: יהיו מחירים מאוד אטרקטיביים שמטרתם לנקות שולחן ולאפשר לרשת להביט קדימה להערכות חדשה אל מול שוק האופניים הישראלי. המבצע יסתיים כאשר יכנסו שוכרים חדשים לשטח החנות- כנראה בסוף יוני, או אמצע יולי – תלוי בלוגיסטיקה המקומית שם. כדאי להגיע. 

בטווח הארוך רוקנרוד תכנס למהלך שיחזיר אותה למרכז הבמה בכוחות מחודשים.

מאת: רוקנרוד

 

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים