תודה לכם – הקוראים של BIKEPANEL!

BIKEPANEL הוא תינוק – קיים רק חצי שנה, שזה כמעט כלום בעצם – אבל כבר הצליח למצב את עצמו בתור אתר התוכן הכי מעניין, מגוון, רענן ומקורי בסביבה. בזכותכם אנחנו איפה שאנחנו היום – ובזכות החיזוקים, הכניסות, התגובות והשיתופים שאנחנו מקבלים מכם כל הזמן – מרגישים המון סיפוק וגאווה. כמות האנשים שאוהבים אותנו פשוט מהממת אותנו בכל פעם מחדש ועושה חשק להמשיך ולהביא תוכן מעניין על אופניים.

 

רצינו להגיד תודה מיוחדת גם לספונסרים של  BIKEPANEL: ל Rudy Project ישראל, ולגראן פונדו כלל-בריאות. בזכותם הרבה דברים משתפרים ומתאפשרים באתר!


התוכן: כתוב בגובה העיניים, בשפה מהירה וישירה. לא בורחת מסלנג פה ושם ובמיוחד: עם הרבה נגיעות של הומור ותפישת הכל בפרופורציה מחויכת. בד”כ זאת אומרת, כי מדי פעם יש גם נגיעה גם בדברים רציניים וחשובים (בטיחות רוכבים, פוליטיקה של רכיבה, חקיקה ועוד) וגם בנושאים מסחריים וצרכניים (על הענף מתוך חנות האופניים, על הייבוא והמחירים, ועוד). יש טיפים מתורת האימון, טיפים לטיפול באופניים וכתבות מעשירות ומגוונות על מסלולים, ציוד, תחרויות ועוד ועוד. אין לנו בעיה עם ויכוח, חוסר הסכמה, ודעות אחרות משלנו. אנחנו אפילו אוהבים את הפלורליזם הזה והוא חלק מהותי מהאופי של האתר מעצם היותו פאנל של כותבים.

 

חלק מהפלורליזם הזה הוא העיסוק בכל מה שקשור באופניים ובכל סוגי הרכיבה: הרבה על רכיבת כביש – תחום זנוח מאוד בכתיבה על אופניים בארץ שמקבל פה תשומת לב מיוחדת, אולם הרבה גם על רכיבת שטח, מרתון, קומיוטינג, טיולים ועוד ועוד.

 

המספרים

כשהקמנו את האתר לא חשבנו שנגיע להישגים האלה במהירות הזו. אז הנה, לראשונה בארץ – חשיפה מלאה של המספרים האמיתיים של BIKEPANEL: בצורה שקופה ופתוחה לכולם – בלי סיפורים ובלי סודות – צילום המסך של ה Google Analytics של האתר – עמוד הסטטיסטיקה כפי שאנחנו רואים אותו.

בכל חודש קוראים את BIKEPANEL כ 8000 רוכבים שונים (Unique Visitors)! ומדובר בתרדמת החורף – תקופה קשה לרוכבים.

כל כתבה מגיעה בתוך חודש לכמות כניסות גלויה ורשומה בתחתיתה של 4000-7000 כניסות, וכמות העמודים הנצפים עוברת את ה 30,000 בחודש! לא רע בכלל לאתר תוכן אופניים טהור – ללא עיסוק בריצה, ללא מגזין מודפס, ללא פורום גולשים וקהילה, ללא אפליקציה לרישום לתחרויות, בלי חנות מסחר אלקטרוני וכו’ (שעובד רק חצי שנה ועדיין נמצא בצמיחה), רק כתבות מעניינות והמון ואהבה לאופניים ולאנשים שמפעילים אותם:



מי אתם?

ובכן, הפייסבוק מספק אינפורמציה מעניינת נוספת לגבי מי שאוהבים אותנו: רוב הקוראים שלנו הם גברים, בני 25 עד 54, כשהקבוצה הדומיננטית היא של בני ה 35-44:

 

 

 

 

Image

מאחר וזה מעייף ואנחנו לא בעונש – לא נחפור פה לעומק הסטטיסטיקה. רק נאמר שגם הזמן שנכנסים לאתר הוא ארוך במיוחד ומעיד שקוראים את הכתבות בצמא ועניין ובד”כ מדובר ב- 2 כתבות בכל כניסה. הגיוני – לאתר שמפרסם כ 3 כתבות בשבוע.


למה זה קורה?

יכולים להיות לכך הרבה הסברים ואתם הראשונים שיכולים להעיד – לא אנחנו. אחד ההסברים החשובים להצלחה של BIKEPANEL הוא איכות התוכן שמייצר פאנל הכותבים: הפאנל הוא שולחן עגול מגוון שבנוי מאנשים שונים מאוד זה מזה, רוכבים אחרת זה מזה, ובעלי דעות סותרות לעתים, אבל דומים זה לזה באהבת האופניים. הם מאופיינים במיוחד בכך שלכל אחד מהם שפע של אופי, ויש להם מה להגיד ולספר – בד”כ בצורה מקורית ומיוחדת. זאת ועוד – כל אחד מהם מקצוען בתחומו וכותב על מה שמעניין אותו על אופניים. אנחנו לא עובדים עם רשימת מטלות, ועושים הכל בהתנדבות – כל פאנליסט מחליט בעצמו על מה הוא יכתוב, וכשאדם כותב על מה שבאמת מעניין אותו על אופניים – זה מדבק!


הפלטפורמה והעיצוב: אף היא לא בדיוק מה שכולם רגילים לראות בתוכן הישראלי ומקבלת פה ושם ביקורת שלא נעלמת מעיננו שכן חלק לא אוהבים וחלק אוהבים. מה שבטוח – זה אחר ושונה: התוכן נמצא במרכז. בלי באנרים, בלי קטגוריות מסורתיות בראש העמוד או בצד (אבל עם תגים שמתפקדים בדיוק כמו קטגוריות בתחתית העמוד – כולל חלוקה לאופני כביש, שטח, וכו’), ובלי רשימת כתבות כרונולוגית מלמעלה למטה. אגב – מי שלא מסתדר עם עמוד הבית, ומעדיף מבנה מסורתי יותר של אתרי תוכן מוזמן לקרוא אותנו מעמוד הפייסבוק שלנו, שהוא למעשה בדיוק במבנה בלוג טיפוסי של רשימת פוסטים אנכית כשהאחרון שפורסם נמצא למעלה.

וכמו שהתחלנו, לפני חצי שנה, בלי יומרות ובלי הבטחות ככה נמשיך: “לא BikeRadar הישראלי וגם לא בלוג אישי ששם את הכותב במרכז במקום את התוכן. ננסה לרשום פה קצת ממה שמעניין אותנו על אופניים: מבחני ציוד, חוויות מרכיבות, דעות ותגובות על מה שקורה בעולם האופניים ועוד. הרוב כתבות חפרניות ויסודיות, אבל גם פוסטים קצרים, שטחיים או אישיים. לא מתחייבים על תדירות אדירה או עקבית – נעשה כמיטב יכולתנו וזמננו הפנוי…”

נקווה שנצליח לשמור על האנרגיה הטובה וחדוות היצירה לעוד תקופה ארוכה. בינתיים, נראה שזה עובד, וזה BIKEPANEL – מה שמעניין אותנו על אופניים.


כתב: גיא חלמיש

אהבתם את הכתבה? היה מעניין? אז תנו לנו לייק  Facebook (בקישור זה)