שפיצים - Header

אופניים זה ספורט, לא משחק. אתה לא משחק. אתה מתחרה!

זה ספורט קשה, שנושא בחובו סכנות – אתה מסתכן לרכוב ליד 100 רוכבים אחרים שיש להם רצון כמו שלך להיות ראשון בסיום המרוץ. אתה נאבק על המקום בגלגלים ליד רוכבים אחרים שאתה לא מכיר במהירויות של 60 קמ”ש ויותר. אתה נאבק בדרך – עליות וירידות, בורות ואיי תנועה. זה הספורט. בגלל זה יש הבדל גדול בין טריאתלון ואופניים – בראשון אתה רוכב כמיטב יכולתך ונגד עצמך, מסיים, מרגיש מצויין והולך הביתה עם גביע כי יש קטגורית גיל כל 4 שנים. באופניים אתה נאבק ברוכבים האחרים ובמסלול, אם אתה לא חזק מספיק החזקים יגרמו לזה שתאבד את הפלוטון אחרי 500 מטר ותרכב אולי את שאר המרחק אבל לא את שאר המרוץ.

אנחנו אוהבים לראות מרוצי גבורה בטלוויזיה – בג’ירו מטפסים לסטלביו בשלג. ברובא שוברים את הידיים והרוח על אבני הפאבה ומחפשים מזור לזעזועים על שביל חול צר בצד הדרך. דוהרים על השבילים הלבנים בבסטראדה ביאנקה במרץ (גם בגשם). אבל בארץ? אם יש קצת חול על המסלול זו סכנת נפשות…

1

 

המסלול בנגבה רחב, מישורי ונוח. יש בו 6 פניות קלות על 15 ק”מ… (רמז – זה לא נחשב טכני), 5 מהן ימינה ואחת שמאלה. כנראה שחלק מהאספלט לא מי יודע מה וכולל בורות. לא בלתי עביר אבל לא אידאלי. בחרו כמה רוכבים, והדוגמאות מובאות כאן להתריע על הסכנה ב 400 מטרים מן המסלול. הנה מה שקרה בעקבות הפניות וההתרעה על סכנה:

  • איגוד האופניים, גוף שנמצא במאבק השרדות ותחת ביקורת תמידית מצד לקוחותיו (הרוכבים), פנה למע”צ על מנת שיתקנו כמה מפגעי הדרך. בעלי התפקידים באיגוד מחויבים לעשות מה שביכולתם על מנת להבטיח את בריאות הרוכבים המתחרים וכך עשו.
  • מע”צ שמתכננת לסלול את הכביש הבעייתי מחדש לא מצאה לנכון להשקיע בתיקון הדרך. אתמול, יום שני בבוקר, נשלח מכתב רשמי ממע”צ שמודיע למשטרה שהמסלול מסוכן לרכיבה.
  • המשטרה לא היתה צריכה יותר מכך על מנת לבטל את אישור התחרות.

2

וכך – כולם ניסו לעשות טוב אך התוצאה היא שבוטלה אליפות ישראל הפתוחה בשבת. האיגוד במאמץ של הרגע האחרון העביר את האליפות הפתוחה לבית גוברין, יחד עם אליפות ישראל.

יש יתרון בקיום התחרות במסלול אחד. הרבה רוכבים, ארוע גדול ושמח, אך יש לכך גם מחיר – יהיו פשרות. יהיה צורך להזניק מספר מקצים קטן יותר משום שאם יוזנקו כל המקצים יחד בהפרש של 2 דקות העילית יסיימו את ההקפה הראשונה לפני שיוזנק המקצה האחרון… כנראה שכל רוכבי המאסטרס בנים יוזנקו יחד, וכנ”ל מקצים נוספים. גם כאן יהיו טענות שמסוכן לרכוב בפלוטון גדול מדי ושיהיה ספרינט של כמה מקצים יחד וזה לא הוגן וכו’.

הגיע הזמן שגם הרוכבים יקחו אחריות על עצמם, על מה כותבים ואיך. הספורט הזה בקושי בחיים.

3

מספיק לקטר. בואו להתחרות.

דני אסקרוב

*שפיצים הוא מדור עמדה. מותר לא להסכים. רצוי להביע עמדה בתגובות.
*שמות המתלוננים טושטשו כי המטרה פה אינה להפנות זרקור אל אנשים ספציפיים אלא הדיון העקרוני והמהותי. נודה על המשך דיון תרבותי בתגובות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.