בתאריך המושלם הזה (שמתם לב? שלוש עשרה, שתיים עשרה, שלוש עשרה…) נהייה כולנו במדבר, בנקודה הנמוכה בעולם. לא להרבה זמן נהיה בנקודה נמוכה כי בגראן פונדו ים המלח הבינלאומי (בשמו הקודם: גראן פונדו ‘מכתשים’) נתחיל לטפס מהר מאוד, והרבה…

גראן פונדו ( Gran Fondo – “המירוץ הגדול” באיטלקית) הוא אירוע רכיבת אופניים אתגרי חד יומי, חגיגת רכיבה על אופניים, החג של ה”כבישונים”- רוכבי הכביש. האירוע נולד כצורך למלא את החלל שבין הרכיבות הקבוצתיות ותחרויות האופניים המקצועיות. מדובר במסורת שהחלה באיטליה בשנות השבעים והתפתחה בעיקר באירופה ובצפון אמריקה. כעת באירוע מושלם ומתבקש באחד מהאיזורים המיוחדים בעולם, בדצמבר הגשום בכל מקום אחר אבל האידאלי לרכיבה באיזור ים המלח, מקבל הגראן פונדו הזה בשנתו השנייה במתכונת חדשה ומעודכנת.

הרשמו עכשיו! קישור לממשק הרישום

[vimeo]https://vimeo.com/56495493[/vimeo]

אירוע ‘גראן פונדו ים המלח הבינלאומי’ יתקיים לראשונה במתכונת של סיבוב מעגלי- תחילתו וסופו של המסלול באזור המלונות של ‘עין בוקק’- ים המלח. אורכו של המסלול האתגרי הינו 155 ק”מ הכוללים 1752 מ’ טיפוס מצטבר. המסלול טומן בחובו רכיבה בנופי הפרא של המדבר, מקצה מדיד המתחיל בצומת עיר אובות, עולה דרך ‘מעלה עקרבים’ המפורסם ומסתיים בצומת ‘חתרורים’ והפנינג סיום כמיטב המסורת במתחם ‘עין בוקק’- ים המלח.

1-gf-071212-005

בקדמת הדבוקה- אורי ניצן, רוכב שטח ואושית ראש ציפור, שנמנע בד”כ מרכיבות כביש, למעט הגראן פונדו עם המסלול הסטרילי

מסלול מעגלי ומעטפת בטיחות

היתרונות של מסלול מעגלי גדולים: אין צורך בהסעות לנקודת ההתחלה והלוגיסטיקה קלה יותר גם לרוכבים וגם למארגנים, מה שמאפשר להוריד עלויות ולהוזיל את ההרשמה כדי שיותר רוכבים יוכלו להנות. אין חרדות לציוד והאופניים היקרים בהובלה, וגם מבחינת הנטל על המשפחות והיקירים יש פה יתרון: חוסכים את זמן הנסיעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה, ואפשר לפגוש את כולם ולחזור הביתה הרבה יותר מוקדם.

הרשמו עכשיו – בקישור זה

 

1-Ronen Topelberg

155 ק”מ ו 1752 מ’ טיפוס מצטבר!

זו רכיבת כביש אתגרית וקשה בחבל ים המלח והמדבר. מעין בוקק- הנקודה הנמוכה בעולם, דרומה לאורכו של ים המלח, הטיפוס המיתולוגי של מעלה עקרבים ואחריו עלייה מתונה ומתמשכת עד צומת חתרורים בגובה של 250 מ’ מעל פני הים. סיום בירידה מהירה לים המלח להפנינג סיום כמיטב המסורת של הגראן פונדו. בתוך המרחק המלא, יהיה מקטע תחרותי של 75 ק”מ – בדיוק על החלק הכי מגניב אתגרי ומעניין של מעלה עקרבים והמכתש הגדול.

1-gf-071212-044

לא אמרנו שיהיה קל…גראן פונדו זה לא מסע עממי – זו רכיבת כביש קשה וארוכה!

ההזנקה: ממתחם המלונות בעין בוקק – ים המלח. הרוכבים ייצאו ברכיבה מנהלתית דרך כביש 90 לעבר צומת ‘עיר אובות’ בערבה התיכונה, בו תמוקם תחנת הרענון הראשונה. לאחר התרעננות והמתנה להגעת כלל הרוכבים, יוזנק המקצה התחרותי/מדיד הזמנים על כביש 227 לכיוון ‘מעלה עקרבים’. לאחר הטיפוס, ימשיכו הרוכבים במגמת ירידה למקטע דרך מהיר מאוד לכיוון צומת מפעלי ‘צין’- בו תמוקם תחנת הרענון השנייה.

בצומת מפעלי ‘צין’ יפנו הרוכבים ימינה וירכבו עד צומת ‘רותם’. בצומת רותם יפנו הרוכבים ימינה לכביש 25, וירכבו עד צומת ‘צפית’- בו תמוקם תחנת הרענון השלישית. בצומת ‘צפית’ יפנו הרוכבים שמאלה וירכבו במגמת טיפוס מתמשך לעבר צומת ‘חתרורים’. צומת ‘חתרורים’ יהוה את קו הסיום של המקצה המדיד, ובו תמוקם תחנת הרענון הרביעית. מנקודה זו ירדו הרוכבים ברכיבה מנהלתית בליווי ניידות משטרת ישראל אל נקודת הסיום הרשמי במתחם המלונות של עין בוקק- ים המלח.

תחנות הרענון

אחד היתרונות של רכיבה בגראן פונדו (חוץ מהבטיחות, סגירת הכבישים, הליווי הצמוד האווירה והחוויה של לרכוב עם מאות רוכבים…) הוא שלמרות שאתם יוצאים לרכיבה של 155 ק”מ, לא חייבים טריילר איתכם: כמות מים ומזון לרכיבה של כשעתיים תספיק ואת היתרה תוכלו למלא בתחנות הרענון המפוזרות לאורך המסלול. התחנות יכללו  מים, משקה איזוטוני, מגוון של פירות וחטיפים, עזרה ראשונה ושירותים. אלה נקודות הרענון:

  1. צומת ‘עיר אובות’- הזנקת המקצה התחרותי/ מדיד הזמנים, ק”מ 55.
  2. צומת מפעלי ‘צין’- פנייה מכביש 227 לכביש 206, ק”מ 88.
  3. צומת ‘צפית’- פנייה מכביש 25 לכביש 258, ק”מ 108.
  4. צומת ‘חתרורים’- סיום מקצה מדיד זמנים, ק”מ 130.
  5. מתחם זינוק/סיום- ‘עין בוקק’- ים המלח, ק”מ 155.

הרשמו עכשיו – בקישור זה

1-gf-071212-058

5 תחנות רענון ומעטפת בטיחות

הרשמה מוקדמת – עד תאריך 14 לספטמבר:

על מנת לעודד רישום מוקדם, מה שמאוד מקל על כל החלק התפעולי של האירוע, מציעים המארגנים הרשמה מוקדמת ומוזלת. המחירים אטרקטיביים לאירוע בקנה מידה כזה, וחברי איגוד האופניים ורוכבי עלית מקבלים הנחות שוות ביותר, מה שיעודד רמה גבוהה מאוד גם בצד התחרותי של האירוע! המחיר בהרשמה המוקדמת לרוכב שאינו חבר איגוד הוא 320 ₪. לחברי איגוד האופניים: 250 ₪, ורוכבי עלית ירשמו במחיר של 190 ₪ בלבד. הראל נחמני, היזם מאחורי גראן פונדו ים המלח מספר שהושגו הסכמות נוספות עם איגוד האופנים לפיהם ב 2014 חבילות רישום אטרקטיביות לגראן פונדו ים המלח ואחרים ישולבו בדמי המנוי של האיגוד ויעודדו גם רישום לאיגוד וגם השתתפות בגראן פונדו ים המלח.

יש פה המון המון השקעה ומחשבה על מאות אם לא אלפי הפרטים שמרכיבים אירוע מוצלח שעליהם מנצח ברק הרשקוביץ, מנהל התפעול של המבצע הענק הזה:

  • עשרות מאבטחים, סדרנים ומתנדבים שמטפלים במגוון נושאים- הכוונת רכבים לחניה, הכוונת משתתפים, הרשמה, מרכז מידע, תחנות רענון והאכלה ועוד. חשוב לציין – האירוע מתקיים בסיוע ושותפות של מועצה אזורית תמר.
  • יהיו כ 8 מרשלים ושופטי תחרות אשר ינועו על גבי רכבים ואופנועים עקב תוואי המסלול. זו שותפות של איגוד האופניים שמלווה את האירוע, וגם מקצה את מנהל המקצה התחרותי. המנהל מקצועי, מוביל טור רוכבים ומקצה מדיד זמנים הוא יובל גולן עתיר הנסיון בתחום.
  • משטרת ישראל נערכת לאבטחה וליווי של האירוע. כוחות שיטור- ניידות ואופנועי המחוז הדרומי של משטרת התנועה בראשות רפ”ק אדי ישראל. יש פה שיתוף פעולה מלא ומעורבות של המשטרה עם כ 12 ניידות ו 8 אופנועים!
  • ליווי רפואי- אמבולנס כונן במתחם זינוק/סיום. ליווי רפואי לאורך מסלול הרכיבה.
  • שקית משתתף: חולצת רכיבה, מספר משתתף+צ’יפ, ועוד הרבה הפתעות!
  • אירוע הסיום המושקע יתרחש במתחם ‘ארומה’ ים המלח: ארוחת סיום רכיבה וקבלת שבת מפנקת מבית היוצר של רשת ‘ארומה’- נותנת החסות ל ‘גראן פונדו ים המלח הבינלאומי 2013’. יהיה גם אזור מנוחה, מדשאות, הצללה, מוזיקה, ואקספו של מיטב מותגי עולם הרכיבה.
  • פרסים למנצחים- יוכרזו בהמשך.
  • שיתוף פעולה עם איגוד האופניים- רצון של האיגוד לתמוך ולהשתתף באירועי גראן פונדו ישראל מתוך הבנה כי קהל הרוכבים העממים הוא בסיס הפרמידה עליו נשען ענף רכיבת האופניים בישראל. מועדוני הרכיבה המובילים יגיעו להשתתף, ואתם רוכבי העילית יגיעו אף הם.
  • התאריך אטרקטיבי מבחינת ההכנות של רוכבי האופניים לעונת 2014, ומושלם  מבחינת ההכנות של קהל הטריאתלטים ואנשי הברזל לתחרות ה’ישראמן’ באילת, שלא לדבר על מזג האוויר הייחודי בעונה זו של השנה בים המלח.

הרשמו עכשיו – בקישור זה

1-gf-071212-069

ניב ליבנר ואתם באותה דבוקה? מתכונת הגראן פונדו מאפשרת לרוכבים מכל הרמות לרכוב ביחד

ב 13/12/13 נפגשים בגראן פונדו ים-המלח

השנה המארגנים עשו הרבה מאמצים כדי להוזיל את העלות למשתתף – המסלול המעגלי, האפשרות לסיים את האירוע הרבה יותר מוקדם (מבלי לוותר על מרחק או על גובה מצטבר חלילה), הנופים המדהימים בעונה המושלמת לרכיבה ובאיזור היבש תמיד, מאפשרים לייצר את הגראן פונדו המדהים של ים המלח.

רוכבי הכביש בישראל מאמצים את גראן פונדו ים-המלח: אירוע הכביש המוביל בחורף. רוכבי עלית רבים יבואו להתחרות בשפיץ על הפרסים הגדולים בתחרות מלך ההר, רוכבי מאסטרס חזקים יבואו להראות לצעירים שקטגוריות 40+ יכולות לעשות להם בית ספר, והמון רוכבים ורוכבות כביש יבוא כדי להנות מרכיבה אדירה, קשה, ומתגמלת בתנאים שאין לנו כל יום: הפננינג צבעוני ושמח של רכיבת כביש, בחורף – אבל ללא גשם ובתנאים מושלמים לרכיבה בטוחה בכבישים סגורים.

הרשמו עכשיו! קישור לממשק הרישום

אתר האירוע

 צילום: רונן טופלברג / תומר פדר