זהו, אנחנו בימים האחרונים לפני סגירת הרישום: גראן פונדו כלל חרמון יתרחש בשישי הקרוב. אל תפסידו אותו! הרשמו עכשיו, ביומיים הקרובים, והצטרפו לכ 500 רוכבי כביש שכבר נרשמו לאירוע על מסלול יפהפה באווירת חג, אופניים ונופים מדהימים של רמת הגולן הצפונית והחרמון. הפנינג סיום כמיטב המסורת ייערך בחניון אתר החרמון.

לרישום לגראן פונדו כלל חרמון

המסלול

112 ק”מ ו 2,290 מ’ טיפוס מצטבר של רכיבת כביש אתגרית בנופים היפים של הצפון, מנווה אטיב דרך גדות ועד החרמון. המקצה התחרותי והמדיד יערך עך העלייה במלואה ויסתיים באתר החרמון.

מפה

המסלול מתחיל קל מאוד, ולמעשה הוא במגמת ירידה לאורך החצי הראשון והיפה של צפון רמת הגולן: מהחרמון יורדים אל מסדה ומשם חוצים את יער אודם המקסים. ממשיכים צפונה עד אורטל ויורדים מרמת הגולן ברכיבה מהירה במיוחד דרך נאפח. אל תחנת ההזנה בגדות נגיע די מהר, ואז נצא לרכיבה בעמק החולה המדהים צפונה עד למרגלות החרמון. החברה התחרותיים ינסו להכחיד אחד את השני בדופק מקסימלי בעוד שכל השאר יהנו מהעליה הכי אלפינית והכי מאתגרת בישראל:

גרף גובה

הוקרה לאלי סט

אורח הכבוד של גראן פונדו כלל חרמון 2014 הוא אלי סט, חבר קיבוץ גדות, מי שהמציא את הקונספט של אירועי האופניים הגדולים בישראל. עד שנות התשעים תחרויות האופניים בישראל היו במתכונת מצומצמת של מספר עשרות רוכבים בכל תחרות. אלי סט המציא את “סובב גליל” ויצק אליו את התוכן שאחרי כן הפך להיות המקור לכל אותם אירועי אופניים לכולם, תחרותיים, עממיים, כביש, שטח, משפחות וכו’.

לסובב גליל הגיעו בשנות התשעים למעלה מאלפיים רוכבים! קיבוץ גדות פתח את שעריו ועל הדשא הגדול נערך הפנינג שכלל הופעות, הגרלות, פרסים כספיים. המירוץ היה פורץ דרך ואלי סט המשיך לפתח את תרבות הרכיבה כשכתב שני ספרים על טיולי אופניים. השנה חוגג סובב גליל 20 שנה וזה המקום להודות לאיש שהתחיל את המסורת, אנחנו כאן הרבה בזכותו ואנו רוצים להודות לאלי על תרומתו ומורשתו. בסובב גליל רבים מאיתנו גילו לראשונה את המסלולים המדהימים של עמק החולה ואת העליה לרמת הגולן מאמצעו, ועל בסיס ההשראה הזו גם המלצנו בעבר על המסלול שמשלב קטעים מסובב גליל ביחד עם הרי נפתלי.

וכדי שתכירו אותו מעט, הנה סיפור מצולם מפיו של האיש שלימד אותנו לטייל בארץ על אופניים:

 

לראשונה בישראל – תחרות מלך ומלכת החרמון במלואו, ע”ש גבי לרנר

בפעם הראשונה בהסטוריה של הרכיבה בישראל יתקיים מקצה תחרותי על כל העליה (עד רכבל תחתון), ויוכתרו מלך ומלכת החרמון בחסות טרק ישראל. התחרות הנה לזכרו של גבי לרנר.

גבי לרנר (1964 – 2013), היה איש משפחה למופת נשוי לטלי ואב לשתי בנות, עדי המשרתת בצבא ונמצאת בקורס קצינות ועמית, תלמידת תיכון בכיתה ט’. גבי היה איש חברותי וידידותי מאד, מוקף חברים, תמיד מחייך ומסביר פנים ועוזר לכל דורש. הוא היה איש עבודה חרוץ ובמקביל תמיד התנדב והשקיע בחיי החברה, הקהילה והחינוך במסגרת ישובו פרדס חנה – כרכור. גבי אהב לרכב על אופניו הן בשטח והן בכביש ובשנים האחרונות הצטרף לקבוצת רוכבי אשכולות והיה חבר באיגוד האופניים בישראל והחל להשתתף בתחרויות אופני כביש תוך שהוא מפגין כישורים ויכולות ברמה גבוהה ביותר. 

גבי נהרג בתאונת פגע וברח בזמן שרכב על אופניו באימון לקראת הגראן פונדו חרמון לשנת 2013 . הוא רכב בעלייה שבין חריש לכיוון ריחן כ 15 קילומטר בלבד מביתו שבכרכור. יהי זכרו ברוך.

גבי-לרנר2

התחרות הנה בכבישים סגורים ומאובטחים על ידי המשטרה. רשימה ארוכה של פינוקים לרוכבים, תחנות הזנה ומים לאורך המסלול, ליווי, והפנינג סיום מושקע.

נסיון מצטבר גדול, הפקת לקחים מאירוע לאירוע (למשל המעבר למסלולים מעגליים, בחירת מסלולים שמאפשרים מינימום עצירות משטרה, הרכב ואופי תחנות ההפסקה, ותכולת אירועי הסיום) על ידי הצוות הקבוע של הראל נחמני מבטיח שתהנו מאירוע בלתי נשכח. הרשמו עכשיו – נותרו ימים ספורים וההרשמה נסגרת.

לרישום לגראן פונדו כלל חרמון