שלב 3 של טור התפוח הוזנק ב 6 בבוקר שבת על המסלול השטוח לגמרי בין קיבוצי הגליל’ כ 14 ק״מ להקפה. במשך יומיים חווה הפלוטון סוגים שונים של מזג אוויר – קור של 13 מעלות עם גשם וערפל בשלב 1, 30 מעלות ורוחות חזקות בשלב 2 ובשלב 3 מזג אוויר מושלם כולל מטח גשם מרענן ומרטיב כבישים, וכפי שלמדו מספר רוכבים על בשרם, בעיקר את הכיכר ליד כפר בלום…

1

עילית

מרוץ העילית אופיין בשתי בריחות משמעותיות – ים פוליאק ונדב מושביץ (CCC) ברחו כבר בסיום ההקפה הראשונה.

גיא גבאי, שכמו חזר לעצמו תוך כדי הטור, ביצע את אחד הגישורים החזקים הידועים שלו והצטרף לזוג הבורח. ים נשר ונדב נשאר עם גיא עד שנתפסו באמצע המרוץ.

 

2

 

הבריחה השניה היתה של החברים הותיקים יובל פרידמן (אשכולות) ונועם סטרשנוב (אופניים בשביל הגליל – FGC) ואיתם יריב גרינשפן של CCC (אקטיבים מאד היום!). בשיאה קיבלה הבריחה כ 50 שניות.


3

 

באופן צפוי, ניהול המרוץ הוטל על 500 וואט שרוכביה הובילו את הדרוג הכללי גם בעילית וגם בנוער.

לאורך 115 הק״מ רוכבי 500 וואט רכבו מלפנים ולא נתנו לאף בריחה ללכת יותר ממה שרצו. רצף תקלות בהקפה האחרונה אחרי המאמץ המתמשך – פנצ׳ר לרועי גולדשטיין, נפילה של טל גבאי בכביש הרטוב וגלגל שבור לעומר גולדשטיין איתגרו והקשו על הנצחון בקטע אך זה לא מוריד מניהול המרוץ המצוין.


4

 

קבוצת CCC היתה מאד אקטיבית לאורך השלב כולו עם נוכחות בבריחות של היום.

גיא שגיב מנצח את הקטע לפני אביב יחזקאל ודימה גרבובסקי. הצעקות של של גיא ואביב לימדו שזה היה נצחון חשוב עבור CCC ובעיקר עבור רוכביה המובילים.

תמונת פודיום הדרוג הכללי לא השתנתה מהשלב הראשון – רועי גולדשטיין, עומר גולדשטיין, אופק חסון. כולם מ 500 וואט.

רועי גולדשטיין סיכם – ״היה קשה היום לשלוט בכל הנסיונות של היריבים אבל רכבנו טוב ויציב. קצת תקלות טכניות בסיום בשביל שיהיה מעניין אבל מעיין (פרנק) וטל (גבאי) ירדו להביא אותי חזרה לדבוקה וחזרנו די מהר. שמח על הנצחון ועל הדרך בה ניצחנו״.

בנוער בנים דרוג כללי סופי – עומר מור לפני איתמר אינהורן (שניהם מ 500 וואט) וגיא לשם (IGP).

 

5

 

סיכום עילית

השלב השלישי בטור התפוח הפך להיות סוג של מבחן בגרות גם למנצחי שלבים 1 ו 2 אך בעיקר למפסידים ולכל השאר. באופן מסורתי, המסלול השטוח והתנאים הנוחים מאפשרים להרבה יותר רוכבים לבוא לידי ביטוי בשלב 3 בהשוואה לשלבי טור התפוח הראשונים. CCC השתמשו היטב בנתון זה.

אתמול שאל מישהו אם השליטה של 500 וואט יכולה להרוס את התחרות. לדעתי, התשובה לשאלה (שנשאלה מהר מדי, רק מרוץ אחד), תלויה קודם כל ביריביה של 500 וואט.

בסיום המרוץ נפגשו אביב יחזקאל וגיא גבאי ללחוץ ידים ולהודות אחד לשני. בדיעבד מסתבר שהיה שיתוף פעולה בין CCC לגיא. גיא, אולי הרוכב האגרסיבי ביותר בשלב השלישי, הראה כי הרגליים (והראש?) חזרו אחרי שני שלבים בהם לא היה במיטבו.

״לא היינו מוכנים ש 500 וואט ינצחו גם את השלב הזה״ – אמר אביב יחזקאל וטוב שאמר! עם אליפות ישראל במרחק נגיעה בעוד 4 שבועות יריבות שכזו וגאווה ספורטיבית שמתורגמת לשילוב כוחות ספורטיבי חיובי הם מהלכים ראויים וטובים. יהיה מאד מעניין.

500 וואט הפגינה רכיבה קבוצתית, חכמה אך בעיקר הראתה כמה חזקים הם הרוכבים שלה. במרוצים כמו של סירקין, עם עליות ורוחות – הכח מדבר. 500 וואט ניצחו כי הם היו הכי חזקים. החוזק בא לידי ביטוי בכל השלבים ובכמה צורות – בשלב הראשון בטיפוסים, בשלב השני עם יכולת הרכיבה הקבוצתית מול הרוח ובשלב השלישי עם עומק יוצא דופן שאיפשר ״לנהל״ מרוץ לאורך שלוש שעות, בלי עליות ובלי ירידות סתם לרכוב מהר וטוב הרבה זמן.

האם ללא רוכבי הנוער ומול הרביעיה החזקה של האקדמי (והחברים החדשים/ישנים מ CCC?) זה יספיק? לא ברור. אתם לא סקרנים?

 

עילית נשים

פז בש (IGP) עדיין סובלת מהעדר תחרות בישראל.

היום רכבה פז רגוע עם הבנים של הפרו אחרי שהנצחון הכללי הובטח כבר בשלב הראשון ולפני נסיעה של נבחרת הבנות לטור ברוסיה. את המקצה ניצחה מרים בר און (דינמו רייסינג) לפני עידית שוב (CCC). פז סיימה היום שלישית. כולן באותו זמן.

בדרוג הכללי הקדימה עידית שוב את בר-און וזכתה במקום השני.

בנערות – נעמה נוימן (טימישגב) לפני גלי וינברג (CCC).

מחר יוצאת פז יחד עם נבחרת הנשים לטור ברוסיה, יחד איתה ירכבו – נורית אנגלמאייר (TACC), נועה בורוכוביץ והילה יצחק (500 וואט), מי אל נווה (ECO) ועומר שפירא (CCC).

 

6

 

מסטרס פרו

ויקטור קיטייב (דינמו רייסינג) הערמומי הצליח להגניב לתוך בריחה חזקה את זיו זהבי (דינמו רייסינג) שפיגר אחרי גילי צביק בכ 3 דקות בתום קטע 2. הבריחה קיבלה בשיאה כ 1:30 דקות מהדבוקה.

 

7

 

ישראל חן, נני מעוז וצחי בויגן (IGP) ניהלו מרדף אחרי הבריחה ושמרו אותה בטווח המותר על מנת להעניק לגילי צביק את הנצחון הכללי בין רוכבי הפרו (בלי קשר לגילאים).

 

 

8

 

זיו זהבי (דינמו רייסינג) ניצח את הקטע מהבריחה לפני רועי האקר (אשכולות) וגיא באומל (CCC).

 

9

גילי צביק מ IGP מנצח את הדרוג הכללי מבין כל רוכבי המסטרס פרו (התמונה מסיום הקטע הראשון) לפני עמוס וולף (CCC) וצחי בויגן (IGP).

 

11

מסטרס – ספורט

שתי בריחות משמעותיות המקצה הספורט – בראשונה רן צחור ושי שושן (IGP) יחד עם דונטו גלטוצי (NCC). הבריחה נתפסה אחרי שתי הקפות ורן נפצע בתאונה מיד אחרי שהבריחה נתפסה. החלמה מהירה.

 

22

 

בשניה – זיו בקפיין (IGP, אחרי כמה נסיונות) אליו הצטרפו אייל אסולין (TACC) ובויאן בקרדג’ייב (X-Team). בריחה זו החזיקה מעמד בשתי ההקפות האחרונות – אייל אסולין ניצח לפני בקפיין ובקרדג’ייב.

 

33

 

קדטים

אחרי מרוץ איטי למדי בו נעקפו הקדטים ע״י רוכבי המסטרס ספורט (לא אמור לקרות אם הקדטים ירכבו מהר יותר, כפי שהם אמורים וצריכים לעשות), מנצח עידו בן חפר (TNT) לפני יובל בן משה ושחר מלמד (TACC).

בדרוג הכללי – איתן לוי (TNT) לפני לוטן מן (500 וואט) ויותם ויסמן (CCC).

 

44

 

60 שניות על עידו סירקין

המרוצים של עידו סירקין בצפון הם הדבר הכי קרוב למרוצי אופניים עולמיים שיש בישראל.

למעט השעות ההזויות (6 בבוקר זינוק …) – מגבלה של משטרת ישראל ותושבי הישובים הלכודים בבית במהלך התחרות, אלו כמעט המרוצים היחידים בהם תמצאו עליות שוברות רגליים, רוח אמיתית וחזקה, כבישים צרים, ירידות טכניות ואת הנוף שיש לגליל ולרמת הגולן להציע. כיף לבוא להתארח ולרכוב בצפון.

מסביר סירקין:

״מרוצים בעיני הם החיים עצמם. במרוץ אתה מזנק אל הבלתי נודע. זה לא עוד אימון – רכיבה מתוכננת, בזוגות, בצד ימין ובמסלול ידוע. זה מפחיד ומעניין וזה בונה אישיות, אופי, עם. בלי המרוצים היה לי משעמם. כמאמן אני מכין רוכבים למרוצים ולא מתאמן למען מטרות כלליות של איכות חיים״.

מוסיף עידו – ״ברמה האישית, כאדם תחרותי וכמי שהתחרה בחו״ל, ארגון הארועים הוא המנוע החדש שלי. ההתמודדות עם הארגון, הקהילה, המשטרה, ובנית האמון והצלחת הארועים הם המבחן החדש שלי לעצמי. אני לא פרשתי ואבוא לעשות בלגאן באליפות ישראל הקרובה אבל בגיל 43, אתה בן 43 ואין מה לעשות…״

כתב וצילם: דני אסקרוב