בשבת הקרובה יוצא לדרך הטור דה פראנס 2024  ואיתו ניסיון מרתק של מנצח הג’ירו להשלים דאבל: טדאי פוגאצ’ר ינסה לשחזר הישג נדיר שהשתקף בפעם האחרונה בקרחת של הפיראט האיטלקי ב 1998 באדיבות ורידים מועשרים בכל טוב. המאיץ בעל תואר האצולה מארק קאבנדיש ינסה לשבור את שיא הניצחונות בשלבים. המצלמות של נטפליקס יחפשו את הדרמה הבאה שתסייע לשבור את שיאי הצפיה – סקופ: גם בקבוצה הישראלית!

 אלפים הצטרפו לניוזלטר, הכניסו אימייל פה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

יוצאים לדרך מטוסקנה בשלבים קשים ומסוכנים 

מסלול המרוץ של מהדורה מספר 111 של הטור דה פראנס Tour de France תקציר מנהלים:

  • 21 שלבים, 3300 קילומטרים
  • איטליה נבחרה לארח את ארבעת שלבי הפתיחה. זינוק מפירנצה לשלב ארוך והררי שיכריח את הבכירים להגיע חדים 
  • שבוע שלישי עמוס הרים, המאפשר תהפוכות בעליות בסגנון הג’ירו 
  • אין שאנז אליזה! סיום חריג בשלב נגד שעון בגבעות של ניס, שיכתיר את המנצח בתחרות האופניים החשובה בעולם 
  • שתי טעימות גראבל של 32 ק”מ
  • בדומה לשנה שעברה ידלג הטור על חלקה הצפוני של צרפת שם מתמקדים בהכנות למשחקים האולימפים 
חסות רודי פרוג׳קט

לכבוד הטור דה פרנס רודי פרוג׳קט ישראל, מציגה מחירים מיוחדים לקסדה והמשקפיים המשמשים את רוכבי קבוצת TEAM BAHRAIN VICTORIOUS: קסדת EGOS ב- 699 ש”ח במקום 949 ש”ח, משקפי KELION עם עדשות מולטילייזר ב- 699 ש”ח  במקום 1050ש”ח או עם עדשות פוטולייזר ב-899 ש”ח במקום 1280 ש”ח. לחצו פה למעבר לאתר רודי: 

חסות רודי פרוג׳קט

“פוג” בעקבות הפיראט 

מועמד העל לנצח בדירוג הכללי הוא לא אחר מטדאי פוגאצ’ר “פוג”, אחרי ששייט לניצחון בגי’רו בחודש מאי תוך הפגנת דומיננטיות בגבעות ובהרים. את העונה התחיל הכי מהר ומאז רק הגביר. פתיחה בסולו של 80 ק”מ בסטראדה ביאנקה, שליטה מלאה בטור קטלוניה ורגע לפני הג’ירו גם ניצחון במונומנט הבלגי ליאז-בסטון-ליאז’. 

דאבל של ג’ירו וטור בעונה אחת נחשב לדאבל הקשה ביותר, רק שבע אגדות רכיבה הצליחו עד כה: 

  • פאוסטו קופי – 1949, 1952
  •  ז’אק אנקטיל – 1964
  • אדי מרקס  – 1970, 1972, 1974
  • ברנרד הינו – 1982, 1985
  • סטיבן רוש -1987
  • מיגל אינדוראן – 1992, 1993
  • מרקו פנטני – 1998

פנטני עדיין נחשב לאגדה באיטליה ובחבל אמיליה רומנה בפרט, סביב הגבעות המוריקות של הנובה קולי (מחוז הבית שלו). המאבק ראש בראש בשנת 2000 מול הטקסני האימתני בשלב שהסתיים על פסגת ההר הקירח ייזכר לעד בדברי הימים של ענף הכביש. ארמסטרונג הפסיד באותו יום, המשיך לניצחון בטור כולו ובשנים הבאות, אך סיים את פרק התחרויות בדמעות על הספה של אופרה ווינפרי. פנטני הוכתם כבר קודם, ונפטר ב 2004 בנסיבות מסתוריות במלון בצפון איטליה.

סיכוייו של הפוג השתפרו מאוד לאחר שיריבו העיקרי יונאס וינגגרד, מנצח הטור בשנתיים האחרונות, נקלע לתאונה בתחילת אפריל. זו הותירה אותו עם ריאה מנוקבת, צלעות שבורות ותקופות שיקום ארוכה. יונאס יזנק לטור ללא ימי תחרות מאז התאונה הקשה והוא ישמח לעבור בשלום את הימים הראשונים ולהגיע בעמדה טובה לשבוע השלישי בטור. שם יגיע “לה קראוון” של הטור למעברי ההרים הגבוהים באלפים, מקום בו הדייג הדני ריחף בעבר לניצחונות ולא הותיר ליריביו סיכוי.

הצטרפו לקבוצה השקטה של בייקפאנל בווצאפ. לחצו פה:
בייקפאנל ווטסאפ

את השניים ינסה לאתגר מנצח הג’ירו 2023 פרימוז רוגליץ’ שעבר להוביל את קבוצת בורה. פרימוז ניצח בתחילת יוני את הדופינה שהוא מרוץ ההכנה הטוב ביותר לקראת הטור, ולכן אי אפשר לזלזל בסיכויו. רק שפרימוז באופן תדיר מפספס בשל התרסקויות – מבחינתו התנאי העיקרי להישרדות מול הענקים לקוח מעולם הספורט המוטורי “Stay on your bike”. הפרשנים חלוקים לגבי היכולת של הפוג לשמר את הרעננות הנדרשת כדי לרקוד בהרי האלפים עמוק לתוך המרוץ. אין ספק שהפציעה של יונאס שמנעה ממנו את ההכנה המושלמת לתחרות פתחה עבור הפוג את ההזדמנות להשיג את הדאבל היוקרתי.   

מארק קאבנדיש ינסה לשבור את שיא הניצחונות בשלבים בטור דה פראנס 2024

את תשומת הלב בכל שלבי המאוצים יקבל מארק קאבנדיש שבדומה לאשתקד ינסה לשבור את שיא הניצחונות בשלבים (35). את השיא האגדי הזה הוא חולק עם אדי מרקס מה שמעיד יותר מכל עד כמה ענק וחשוב הספרינטר הזה בהיסטוריה של האופניים. במהדורת 2023 הוא התקרב וסיים שני בשלב 7, עד שנפצע ופרש מיד אחר כך. קבוצת אסטנה חידשה לו את החוזה, ביצעה רכש איכותי שיחזק את רכבת הספרינט שלהם כדי שאוהדי הענף יוכלו לחזות בהיסטוריה. העונה קאבנדיש רחוק משיאו ומתקשה להתמודד מול צמרת המאיצים ולכן ניצחון בטור יהווה הפתעה עצומה. אבל לנצח ספרינטים זה לא רק וואטים (מהם יש קצת יותר לסוסים צעירים ממנו) – זה גם נסיון, מיקום, אווירודינמיות, קליטת מצבים מהירה, אומץ ואגרסיביות. כולנו נעצור נשימה ונחלום שאולי הקסם יקרה והוא יצליח לארוז את כל אלה לרגע אחד מכריע. תואר האצולה אותו קיבל בשבוע שעבר אולי יעניק לו כוחות מחודשים כדי לעמוד במשימה לאחריה יתלה את הקליטים סופית.

בדומה למהדורת 2023 בה בחרו המארגנים לפתוח בשלבי גבעות תלולות שיצרו מאבקי דירוג כללי כבר בשבוע הראשון, גם הפעם המסלול יפתח בשלבים עתירי גבעות מדורגות. היתרון המשמעותי בכך הוא צמצום סיכון לתאונות בספרינטים המונים על רגליים טריות. מצד שני, בניגוד לעונה שעברה, השבוע השלישי יהיה הפעם עמוס הרים באופן שמזכיר את הג’ירו האיטלקי. שבוע הסיום כולל רצף שלבי הרים גבוהים ומלכודות שעל פי המארגנים יאפשרו תהפוכות, כולל נגד שעון מכריע שישאיר את כולנו במתח עד לסיום. בקרב המאיצים שבוע שלישי עמוס הרים ודל בספרינטים פחות אהוד ולכן יתכן שחלקם יפרשו בתום השבוע השני. חובבי הגראבל יקבלו טעימה בשלב 9, 14 מקטעים וסה”כ 32 קילומטרים של גראבל צרפתי שיכול לחולל מהומות.

טור דה פראנס 2024

יונאס ופוג ראש בראש אשתקד, הפעם גם רוג ורמקו מגיעים צילום: צ’רלי לופז, A.S.O

נטפליקס תלווה את הקבוצה הישראלית בטור!

להערכתנו נטפליקס זיהתה את ההזדמנות לייצר עניין גובר בסדרה שלה עם סיקור הקבוצה הישראלית: זמן מלחמה, מחלוקת אדירה בעולם שמייצרת רגשות והפגנות נגד ישראל, שאלת הסיכון לרוכבים בדרכי צרפת בשל כך והשאלה איך יעבור הטור על הקבוצה בתנאים האלה? נטפליקס מזהה את ההזדמנות – והיא תרצה להיות בכל מקום שבו יש סיכוי לדרמה גדולה. החל מהטור הקרוב צוותי צילום של ענקית הסטרימינג ילווה את רוכבי הקבוצה. התיעוד יהיה חלק מהעונה השלישית של סדרת הלהיט על הטור. אלו חדשות מצויינות עבור אוהדי הקבוצה אותן חשף לנו רוני בר-און מבעלי הקבוצה בראיון מיוחד לכבוד הטור דה פראנס שנפרסם בימים הקרובים.

סילבן אדמס

בקרוב בנטפליקס רוני בר-און וסילבן אדמס לצד הצעירים רייסברג וקוגוט, צילום: נועה ארנון IPT

מאת: עמית נבון

צילומים: צ’רלי לופז, A.S.O, נועה ארנון IPT

לתגובות כנסו לאינסטגרם של BIKEPANEL פה

אלפים הצטרפו לניוזלטר, הכניסו אימייל פה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים