מבחן קסדות כביש – חלק שני. הפעם עם ה Lazer Z1 וה Kask Mojito

בחלק הזה שתי קסדות שבלטו במיוחד במבחן בסטייל, איכות, משקל קליל ואוורור. האם אחת מהן תנצח? תמשיכו לקרוא…

אל החלק הראשון ובו ה Cratoni וה Life-Beam לחצו פה. 

1-קסדות כביש6

Lazer מדגם Z1

  • מחיר: 1549 ש”ח
  • משקל: 220 גרם.
  • חורי אוורור: 31 חורי אוורור
  • שיווק: דאא

אין ספק שבהיבט הסטייל והסקסאפיל, הקסדה הזו מובילה. ה Lazer שהועברה למבחן בולטת מייד בצבעים המגניבים שלה. היא קסדה שונה מהלייזרים המוכרים לנו עד היום בקו העיצובי שמייצר חורי אוורור “ישרים” יותר, ומראה מאוד מאוד מעודכן. אכן, פה יש מנצחת אחת בולטת בתחום האופנתי וזו ה Lazer Z1. הצבעים שלה מהממים ויפים, וגם העיצוב עצמו – מודרני, מעודכן ונראה הכי טוב במבחן.

היא מנצחת את המבחן בעוד היבט קריטי בישראל: הקסדה הזו בולטת במספר חורי האוורור הגדול ביותר במבחן – לא פחות מ 31 כאלה, ובאופן מורגש ביותר היא מעבירה את הרוח אל פדחתכם טוב יותר מאשר הקסדות האחרות, גם בהתנסות האמיתית, כלומר יש מתאם ישיר הפעם בין מספר החורים המוצהר לתחושות שלי ברכיבות.

1-045

הקסדות של Lazer מאופינות בשיטת הידוק ייחודית להן: היא נמצאת בראש הקסדה, למעלה בחלק החיצוני שלה, והיא מותחת את מנגנון ההידוק בצורה שונה לרוחב וצדי הקסדה ולא מאחור. זה אומר שיותר קשה לאתר את החוגה הזו, במיוחד תוך כדי רכיבה, ושאין גשר אחורי, ולכן ההידוק אל הפדחת כנגד תנועת קדימה-אחורה פחות חזק מאשר בקסדות שמותחות גשר בעורף. ב Z1 היה לי משהו מוזר מעט: היא במידה מדיום, אולם ההידוק המקסימלי היה בול לראש שלי – מישהו עם ראש מדיום-סמול אולי כבר יגיע לקצה ההידוק במידה הזו. מצד שני היא מתהדקת מהצדדים, מה שאומר שיהיו כאלה שהקסדה הזו תהייה נוחה להם יותר.

הרצועות – דקיקות ביותר. דקיקות מדי יש לאמר, מה שגורם לכך שהן מתנפנפות ברוח. אני מעדיף רצועות טיפה יותר עבות ששומרות על צורה (כמו ב Kask וב Cratoni). גם הריפודים פה היו מינימליסטיים וספרטניים משהו, אולי עוד קנס של יעד המשקל האגרסיבי שהציב מנהל המוצר למנהל הפיתוח…

בטיחות – גם במראה שלה וגם ע”פ הסברי היצרן – ניכר שנעשה מאמץ לשפר את ההגנה הצדית על הראש – הקסדה “יורדת” אל מעל הרכות, כמעט כמו קסדות שטח. היא מצליחה לעשות את זה מבלי לאבד את המראה המהיר והמינימליסטי שאנחנו אוהבים.

זו גם הקסדה הקלה ביותר שיצאה מ Lazer עד היום במשקל של 220 גרם, שזה באמת נוח מאוד, וככל שהרכיבה שלכם ארוכה יותר תעריכו עוד יותר את העובדה הזו. פחות עומס על הצוואר, ופחות מועקה על הרכיבה. גם ברמה הסוביקטיבית, בהתעלם מנתוני היצרנים היא הקסדה שגם הרגישה הכי קלה במבחן. הרגשתי צורך מסוים ביותר ריפוד עם הקסדה הזו ובמעט לחץ קרחים חסרי ריפוד טבעי כמוני מרגישים את נקודות המגע הקשות שמתחת לריפוד.

אבל בעוד דבר אחד בולט היא שונה מכל קסדות המבחן האחרות: במחיר. אי אפשר להתעלם ממחיר של 1549 ש”ח שהוא מאוד גבוה. מאחר ולא חשתי שמבחינה מוצרית יש הבדל מהותי שמצדיק התיחסות לקסדה הזו בקטגוריה אחרת מרוב הקסדות האחרות במבחן, ערכתי בדיקה מול היבואן לגבי המחיר טרם פרסום הכתבה, ובדיקתו הראתה שפערי המחיר האלה נשמרים גם בחו”ל. מי שירצה את ה Z1 יצטרך להוציא יותר – אבל לפחות יקבל קסדת קצה יפהפייה, קלילה, ומאווררת במיוחד.

3-084 (2)

Kask מדגם Mojito

Kask לא ממש מוכרת בישראל, אבל מסתבר שיצרנית הקסדות האיטלקית הזו היא ספונסרית הקסדות של Team Sky. אל מול כל שאר הקסדות במבחן, ובכלל, יש לה פיצ’ר מאוד ייחודי שכמוהו לא ראינו עדיין: הרצועה באיזור הצוואר והאבזם עשויה עור (מלאכותי)! זה נותן לה לא רק נוחות ומשמר צורה ברורה לרצועות שלא יזוזו, אלא גם מקל בפתיחה והסגירה. כשהאבזם פתוח הוא נופל למטה והוא לא נוטה להתפתל סביב עצמו. גם ברכיבה ברוח הדבר שומר על יציבות ונוחות. החסרון הוא שאם תרצו לקצר את רצועת העור הזו- עדיף שתהייה לכם תופרת זמינה שכן זה לא בר חיתוך וצריבה כמו ברצועת ניילון רגילה.

1-043

עוד דבר שמייחד אותה במבחן הזה הוא פס הידוק אחורי בר הזזה חופשית כמעט בציר האנכי – למיקום אופטימלי בעורף ואחיזה טובה יותר. ההידוק הוא בשיטת החוגה הנפוצה במרכז אותו פס הידוק אחורי.
מנגנון ההידוק האחורי עם הציר שמאפשר מיקום גמיש לגמרי על העורף הוא הברקה ברמה שלא ראינו כמותה באף קסדה עד היום. הרבה קסדות מאפשרות הסטה כזו אבל בד”כ התנועה מאחור היא עם טווח תנועה מוגבל בהרבה. פה הצירים במנגנון הידוק העורף מאפשרים מיקום חופשי ועל כל שטח העורף כמעט. שינוי המיקום מייצר חווית אחיזה שונה לחלוטין של הקסדה.

הריפודים שלה היו ברמה הכי גבוהה במבחן והכי עבים וגם החלק שמתחתיהם שמאוד משפיע על התחושה בנוי בצורה שטוחה יחסית, אז גם הידוק או מכה כואבים פחות. רק ה Cratoni התקרבה אליה בעובי הריפודים, וה Lazer מגיעות עם ריפוד מעט דק יותר.

היא גם מאווררת מאוד עם 26 חורים וניתוב פנימי מעולה של הרוח. היחידה במבחן שהתעלתה עליה בהיבט הזה היא ה Lazer Z1 שמגיעה עם 31 חורים והרגישה עוד יותר אוורירית אפילו מה Kask.

עוד הברקה פה הוא עיצוב החלק הקדמי – אם בחלק מהקסדות האחרות ראינו בשדה הראייה את הקסדה אי שם מעל לגבות, הרי שפה היא נעלמה לה לחלוטין. ביחד עם המשקל הקליל היה זה עוד היבט שסייע לנו לשכוח את קיומה ברכיבה.

הקסדה הזו בלטה מאוד במבחן. למעשה, אפשר לאמר שהיא היתה המבריקה והמפתיעה ביותר מכולן: מאוד נוחה, בצורה שבאמת גורמת לך לשכוח את קיומה. 220 גרם זה אומר שהיא מהקלות שיש היום בשוק. שטח המגע המצוין עם הריפודים שמפריד גם את תחושת החלק הקשה שמתחתם יצרו חוויה מושלמת. נגיעות היוקרה האלה כמו רצועת העור חוצות את כל היבטי הקסדה וניכר שיש פה ירידה לפרטים הכי קטנים בעיצוב ובבחירת המרכיבים השונים בקסדה. הנגיעות הקטנות והסטייליסטיות של ה Kask עושות תחושה נעימה של “שפר עלינו גורלנו: אנחנו רוכבים, רזים, ולא חסר לנו כלום בחיים”. במחיר של 990 ש”ח, לא סכום פעוט אמנם, אבל ביחס לתכונות של קסדת קצה היא מספקת את החבילה הכוללת הכי טובה במבחן הזה.

1-006

לסיכום

היו פה 4 קסדות מעניינות מאוד, ובתוכן המון תובנות: ברכיבה Back To Back והחלפה בין ארבעת הקסדות מרגישים הבדלים מרתקים בכל ההיבטים – לא רק נוחות כללית (שזה היבט אישי יחסית, אבל רכבנו עליהן יותר מרוכב אחד כדי לוודא שאין שונות דרמטית בין רוכבים). כשעוברים על רשימת ההיבטים  כגון סטייל, אבזמים, ריפוד, רצועות, הידוק, משקל, אוורור, ופיצ’רים מיוחדים, וכמובן – מחיר, לא יכולנו שלא לבחור בקסדה מנצחת אחת שבלטה מאוד ביחס לאחרות במבחן.

במקום השלישי: ה Lazer של LifeBeam – זה מוצר שרוצה שתשימו אותו בקטגוריה אחרת משל עצמו, ובאמת יש לו בידול משמעותי, אבל בסופו של דבר זו קסדה, ומי שיתלבט האם לרכוש אותה יעשה את זה בבואו להתלבט איזה קסדה לרכוש ולא איזה מד דופק לרכוש. לכן החלטנו שלא לשים אותה בכתבה נפרדת הפעם אלא לנסות לברר האם מד הדופק מייצר יתרון משמעותי. לטעמי בשאר הפרמטרים הקסדה לא הציגה יתרון לעומת הקסדות האחרות, והפיצ’ר הייחודי לא שימושי במיוחד בהעדר התקן כידון ולאו דווקא נוח יותר מרצועת ה Garmin. אבל זה דור ראשון מרשים בביצועו למוצר מרתק, שממוצב נפלא אל מול מגמת המחשוב הלביש, ואין ספק שעוד יצאו מוצרים מדהימים מהפתרון הזה, כיוון שהוא מאפשר שימושים חדשים ושילובים עם מוצרים לבישים נוספים.

במקום השני: חלקו את הפודיום שתי קסדות ביחד:

  • ה Cratoni C-Shot2 – זו קסדה טובה מאוד, בשחור מט שיתאים לכל סט ביגוד, אופניים ונעליים, לא משנה מה צבעם. המשקל שלה קרוב לזה של הלייזר והקאסק אולם במחיר של 859 ש”ח הנמוך ביותר במבחן, היא עולה מעט פחות מהקאסק והרבה פחות מה Z1. ב Cratoni אין איזה הברקה בולטת או Star Quality – אבל היא נותנת ביצוע טוב של כל ההיבטים, ותמורה טובה למחיר ביחס לאחרות. נכון, חוגת ההידוק שלה מעט קטנה מדי ופשוטה, אבל חוץ מכך יש לה איכות של נוחות שנובעת מאוסף המשתנים: עובי הריפודים, צורת הקסדה השטוחה בנקודות המגע מתחת לריפודים, הרצועות היציבות… בצבע שאי אפשר לטעות בו, ומחיר הגיוני – הרבה רוכבים יבחרו בה.
  • ה Lazer Z1 –  החוזקות של ה Lazer Z1 משמעותיות: המשקל הקליל שגם הרגיש הכי קל במבחן, האוורור המשובח הנובע מ 31 חורי האוורור ותכנונם, והמתאים במיוחד לישראל, והעיצוב והצבעים היפהפיים נותנים לה סטייל ונחשקות שלא היה לאף אחת אחרת במבחן הזה. מצד שני היו לה חסרונות בתחום הרצועות, חוגת ההידוק, ריפוד ונוחות, ותמחור, ולכן היא לא ניצחה הפעם. מי שיקנה אותה הוא רוכב סטייליסט שלא עולה על אופניים ללא התאמת צבעים מושלמת, ובר תקציב, שמציב את המשקל והאוורור במקום הראשון בשקלולי הפרמטרים.

ובמקום הראשון… Kask! יש לנו מנצחת די ברורה במבחן הפעם: ה Kask מלאת איכות ומיוצרת ברמה מאוד מרשימה. היא יושבת בצורה נפלאה ונוחה, בין השאר בזכות הידוק אחורי פנומנלי, ריפודים פנימיים מצוינים, רצועות מעולות ומיקום מושלם שלהן. זו קסדה שלא תרגישו שנמצאת עליכם גם ברכיבות של שעות מרובות! הצביעה גם בהיותה מבריקה, וגם בשילוב הצבעים הבנאלי לא מדליקה בעיני, אבל יש לה המון נגיעות סטייל ואיכות שממש מרגישים בשימוש ובהחזקתה ביד, וכל זה נארז במחיר הגיוני לרמת קסדה שמתאימה גם לדרישות מהליגה של רוכבי Team Sky.

 

צילום: שי הר זהב וגיאחה
מאת: גיאחה

 

נהנתם? שתפו לחבריכם והגיבו בתגובות לכתבה!