אוהבים לתקן את האופניים שלכם בעצמכם? איזה כלים חשוב שיהיה לכם בארגז ואיך תבחרו אותם?

השקעה בכלים טובים היא תהליך שנמשך תקופה ארוכה. כלים בינוניים יוצאים החוצה, מוצלחים נכנסים ולא יוצאים. כלים טובים זה נכס שמקל לנו על החיים ועושה אותם נעימים ונוחים יותר. שווה להשקיע בהם!

1. משאבת רצפה

לפני שנדבר על כלים חשוב שתהיה לכם משאבת רצפה טובה ואם יש לכם גם בולמים באופניים אז כדאי גם משאבת בולם. משאבת רצפה היא הכלי השימושי ביותר, שכן התקלה הנפוצה ביותר והמעצבנת ביותר היא פנצ’ר, אז תעשו לעצמכם טובה ותשקיעו במשאבת רצפה טובה. למבחן משאבת רצפה של בונטרגר נגד פרו.

2. כפות חליצה וקיט לתיקון טיובלס

חשובים לא פחות. כפות חליצה צריכות להיות כאלו שלא ישרטו לנו את החישוק מצד אחד ומצד שני יהיו מספיק קשוחות כדי להתמודד עם צמיג עקשן, לכן לא הייתי ממליץ להשתמש בכפות מברזל כי הם ישרטו לכם את החישוק אבל כפות מברזל עם ציפוי פלסטיק עליהן יעשו את העבודה מצויין. 

לא ממשיכים לפני שמצטרפים:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

3. משאבת בולם

משאבות בולם הכרחיות אצל כל רוכב שטח עם בולם אוויר לטובת כיוון הסג. סג הוא מידת שקיעת האופניים או הבולמים כאשר יושבים עליהם ללא תנועה. הבולמים צריכים לשקוע בד”כ סביב 25% וכל חריגה מהסג המומלץ להם מייצרת חווית רכיבה שונה וגרועה בד”כ ממה שיכולה היתה להיות. לעוד מושגי יסוד בבולמים לחצו פה.

אחרי שסיימנו עם החלק המבאס של הפנצ’רים, בואו נדבר על הדברים הכיפיים שנכניס לארגז: 

4. סט אלנים

סט טוב הוא אחד הכלים הכי חשובים שיש לכל רוכב אופניים, בין אם אתם מבינים יותר או פחות במכונאות כולנו רואים מידי פעם בורג רופף שרק מחכה שיחזקו אותו. אני ממליץ להשקיע בסט טוב, כזה שיאיים על ברגים עקשנים אבל גם יתפוס אותם מספיק טוב כדי לא להרוס ולשחוק את ראש הבורג. מומלץ לקנות סט של חברה מוכרת, וזה לא בהכרח של חברת כלים לאופניים; כמו סט האלנים של חברת WERA בעל הראש הכדורי בצורת ה – L (לקניה באמזון):

עניין חשוב נוסף שכדאי לדעת כשקונים סט אלנים הוא איזה סגנון של אלן אנחנו צריכים. ל”מכונאי הבייתי” מומלץ לבחור בסט מסוג L שנקרא כך בגלל צורתו של הכלי – סט של כלים מופרדים זה מזה שאפשר להוציא מהתופסן שלהם. יש להם בד”כ צד סטנדרטי וצד עם ראש כדורי שיאפשר לנו להגיע למקומות צפופים כמו מתקני בקבוק וכדומה ולהבריג כשהזווית לבורג אינה ישרה לחלוטין.

5. סט ®Torx (“אלן כוכב”)

מפתח מסוג ®Torx במידה T25, תתפלאו לשמוע, אבל ה – T25 לא נעלם מהעולם, למרות שאת הרוטורים שלנו אנחנו כבר רגילים לסגור בשיטת ה- Center Lock של שימנו ה – T25 עדיין קיים בחלק מזוגות האופניים בידיות הברקס של מגורה, השיפטרים של סראם, מתקני בקבוק שונים ועוד. גם פה בחרתי בסט ® Torx של חברת WERA בצורת ה – L (לקנייה באמזון) ולצדו בתמונה T25 של חברת Park Tool בצורת ה- T:

אם אתם בוחרים לקנות T25 בודד אז כדאי לקנות אותו בסגנון ה-T כלומר ידית האחיזה שלו תהיה בצורה של האות T. אם יש לכם אופניים עם שלל ברגי ®Torx אז סט בצורת L הוא חשוב מאוד עבורכם.

6. קאטר לכבלים

יש מגוון רחב של קאטרים לכבלים בשוק, חשוב לבחור קאטר שלא יגרום לכבל להיפרם ויבצע חיתוך נקי וישר. אני בחרתי בקאטר לכבלים של חברת Super B. 

כלי עבודה

7. מפתח שרשרת

לחלקנו יש אותו במולטי טול (לכתבה שלי על מולטי טול מומלץ) וזה מספיק, אבל אם אתם רוצים לעבוד בכיף מפתח שרשרת איכותי יעזור לכם. חשוב לבחור מפתח שרשרת התואם למספר ההילוכים שלכם. כמו כן חשוב לבחור מפתח איכותי שלא ישבר אחרי השרשרת הראשונה. בתמונה – מפתח שרשרת של חברת Park Tool (לקניה באמזון). 

8. סט כלים לפירוק הקסטה

זה הכלי הנוסף למתקדמים שלא חייבים שיהיה אבל מומלץ: המתקדמים ביננו מחליפים את הקסטה לבדם ומהדקים אותה במהלך הטיפולים. סט לפרוק קסטה כולל בתוכו שני כלים: שוט שרשרת והבוקסה עצמה שתואמת לקסטה שלכם. שוט שרשרת טוב צריך להתאים למספר ההילוכים שלכם, לכן אל תמהרו להזמין מאלי אקספרס את הראשון שאתם רואים… (לקניה באמזון).

הבוקסה לפירוק הקסטה חשובה גם כן ויש לבחור את זו שמתאימה לאופניים שלכם. כלומר: בוקסה לקסטה של שימנו שונה מבוקסה לקסטה של קמפניולו. אדגיש שהבוקסה להידוק קסטה של שימנו זהה גם לקסטות של סראם, סאן רייס וקסטות נוספות מיצרנים שונים. שוט שרשרת ובוקסה לפירוק / הרכבת הקסטה של חברת Park Tool. 

בייקפאנל בטלגרם – שווה להכנס!

כלים הם לא דבר זול, אבל אין תחליף לכלי הנכון בזמן הנכון. כלים איכותיים ישמשו אתכם שנים רבות ויחסכו לכם הרבה כאב ראש וימנעו נזק מיותר לאופניים כתוצאה משימוש בכלים מאולתרים. זכרו שבכל שלב אתם יכולים להרחיב את ארגז הכלים שלכם ולרכוש כלים נוספים לפי הצורך, לכן אין צורך להתפרע ולרכוש כמויות של כלים שלא בהכרח תשתמשו בהם. 

מאת: אלעד פריזט

קניה באמזון – ותמיכה קטנה באתר