טיפ מאלון שפר: שיטה ותיקה למקרי חירום – קשירת פנימיות!

מה עושים אחרי שכבר אין יותר פנימיות להחליף בשטח? אלון שפר מ”סינגל טרק” מלמד טיפ חשוב. 

BIKEPANEL הציעו שאכתוב טיפ על פתרון בעיות בשטח או בעת טיול ארוך כשחלקים ומכונאי אופניים לא תמיד זמינים. רציתי להתחיל דווקא עם אחת התקלות הכי טריוויאליות והשכיחות בהן כל רוכבי האופניים נתקלים: הפנצ’ר! 

יש שיגידו שמאז המצאת הטיובלס הבעיה של פנצ’רים נעלמה מהעולם וכולנו רוכבים לעבר השקיעה בשקט ובשלווה. האמת היא שבישראל נמכרות בכל שבוע אלפי פנימיות עם חומר כך שכנראה הפנצ’ר הוא עדיין חלק מחיי רוכב האופניים. מי מכם שרוכב גם על אופני כביש מכיר את הבעיה היטב. לרוכב הכביש אין את הפריבילגיה של החומר נגד תקרים בפנימית, הלחץ הגבוה והנפח הקטן לא מאפשרים לחומר למלא את ייעודו טרם יציאת כל האוויר מהפנימית, מה גם שרוכבי הכביש הם פריקים של משקל והיות שלמשקל בגלגל האפקט הכי גבוה על האצת האופניים פתרון בדמות חומר או פס נגד תקרים היא לא אלטרנטיבה עבור מרבית רוכבי הכביש.

 מובן שבמקרה של פנצ’ר בפנימית או טיובלס שכשל, הפתרון הוא הכנסת פנימית חלופית עם חומר והמשך הרכיבה, אבל לא פעם מצאתי עצמי מסייע לרוכב מתוסכל שמצא שהפנימית החלופית יבשה וסדוקה, או שהיא ללא חומר, ולאחר ששכח לבדוק ולנקות את הצמיג מהקוצים מיד עם תחילת הרכיבה חטף צביטה או תקר שהחזיר אותו לנקודת המוצא, רק שהפעם אין פנימית חלופית.

אז מה אפשר לעשות?

אפשר לנסות לתקן את הפנצ’ר עם מדבקה ודבק כמו בימים שלפני המצאת החומר נגד תקרים. זה יכול לעבוד אם עושים את זה נכון: להקפיד לנקות היטב את אזור התקר, לשפשף עם נייר לטש או המגרדת המיוחדת שמסופקת עם הקיט, למרוח את הדבק להניח לו להתייבש ולהדביק את המדבקה. אם זה עבד – מעולה, אם לא (כפי שקורה לא פעם) אנחנו בבעיה…

אז הנה הפתרון: חיתכו את הפנימית בנקודת התקר (אם חסרה לכם סכין אפשר לחתוך אותה באמצעות שתי אבנים האחת תשמש כסדן והשנייה כאזמל), קשרו קשר בכל אחד מהקצוות, הדקו את הקשר היטב , הכניסו את הפנימית החתוכה אל הצמיג לאחר שוידאתם שהצמיג נקי מקוצים , זכוכיות , נעצים וכדומה שישובו וינקבו את הפנימית , אם בפנימית יש חומר עשו מאמץ שבעת החיתוך החומר לא ישפך וכך ימנע תקרים נוספים בדרך הביתה, נפחו את הגלגל ורכבו לשלום. (ישנה גם גרסה שמקטינה את הפנימית וקושרת את שני הקצוות זה לזה).

מסמנים את מקום התקר:

1-20141120_150017

חותכים בנקודת התקר את הפנימית

2-20141120_150041

כן – ממש חותכים! (אם יש חומר, נסו לשמור עליו שלא יברח מהפנימית תוך כדי…)

3-20141120_150132

קושרים כל צד קשר חזק והדוק כך שלא יברח ממנו אוויר

4-20141120_150234

מכניסים לגלגל

5-20141120_150403

מנפחים

6-20141120_150736

והגלגל מוכן – יוצאים לדרך

7-20141120_150946

אם למי מהקוראים יש שאלה בנושאים טכניים,היחלצות מהשטח עם אופניים תקולים או שהוא רוצה לשתף אותנו בפתרון של תקלה , אשמח לשמוע , לסייע וגם ללמוד.

אלון שפר: info@thesingletrack.co.il

אלון שפר הוא יבואן בולמי ומזלגות Fox לישראל המפעילה שתי מעבדות לבולמי Fox: בקיבוץ בית אורן בכרמל, וברח’ המסגר 17 בת”א. סינגל טרק תומכת בתרבות האופניים בבייקפאנל וברוכבים – ומאפשרת לנו להמשיך לכתוב על מה שמעניין על אופניים!