סינגל כיסופים החדש נבנה בסמיכות ולהארכת רכיבות בסינגל הוותיק והקלאסי בישראל. אהרן אריאל לביא יצא לבדוק את הרכש המשפחתי החדש

כשהחלטנו לעבור לעוטף עזה ולהקים גרעין שיצטרף לאחד המושבים הוותיקים, ידעתי שבאזור נמצא סינגל בארי המיתולוגי, כמו הרבה ישראלים ששמעו עליו גם אם הם אינם רוכבים. עוד לא הייתי אז בתחום האופניים, רק ידעתי שמי שעובר לאזור צריך לדעת לרכוב, וכך עשיתי. לא ארחיב על סינגל בארי עצמו כרגע, שהנו באמת יצירת מופת קלאסית ומקומו מובטח בפנתיאון של רכיבת השטח בישראל, רק אומר שלאורך השנים עשיתי אותו, ואת אחיו הצעירים בשוקדה והדוד הרחוק בבשור, יותר פעמים ממה שאני מסוגל לספור. ישר, הפוך, בחלקים, בדילוגים ובכל וריאציה אפשרית. ולפתע פתאום, אח – או אחות – חדש\ה מצטרפים למשפחה והשמחה רבה.

הסינגל החדש אפילו עוד לא פורסם, אני שמעתי עליו לראשונה לפני שבועיים כשאחד השכנים ראה אותי יוצא לרכיבה ואמר לי שהוא טייל ביער כיסופים וראה שעובדים שם על משהו שנראה כמו סינגל, ואולי כדאי שאבדוק את זה. עוד באותה רכיבה פגשתי את דני מייזנר המדהים מקיבוץ בארי שאישר שהם אכן בשלבי סיום של סינגל חדש (רבים זוכרים אותו בודאי מלה-מדווש, אך לפני כשנה הוא עבר לתחום בניית הסינגלים תחת הבנאי הותיק רמי גולד).  אז נדגיש פה שזו רק חשיפה עיתונאית מקדימה כשירות לציבור, הוא עוד לא אושר בטיחותית ולכן אין לרכוב עליו לפני שהוא שמסיימים את העבודה עליו וכל העושה זאת רוכב שם על אחריותו בלבד. 

סינגל כיסופים, על שם אחד הקיבוצים שהוא עובר דרכם, הנו מסלול מעגלי באורך 24 קילומטרים שיוצא ממש מאמצע סינגל בארי פחות או יותר וחוזר אליו. במובן זה ניתן לכנותו גם “הלופ הדרומי” של סינגל בארי (הברקה של ארז מנור מלה-מדווש), שיש לו כבר לופ צפוני כידוע. ניתן להגיע לסינגל גם ישירות על דרך נוף הבשור, לחנות בצד הדרך ולהתגלגל ולהתמקד רק בו. 

אל תפסידו עידכונים על סינגלים חדשים! הצטרפו לטלגרם שלנו

את הרכיבה מתחילים בתוך נחל גרר, משם עוברים ליערות קק”ל, חוצים את הכביש ליד עין השלושה, ממשיכים להתגלגל בנחל אסף, קיבוץ כיסופים, וחזרה דרך היערות לנחל גרר ולסינגל בארי. תוואי השטח דומה לאזורים בהם עוברים הסינגלים של בארי ושוקדה, אבל מיוער קצת יותר בצפיפות. השילוב עם רכיבה בתוך הנחל מאפשר רכיבה נוחה בצל לאורך רוב שעות היום, אבל עדיין יהיה חם בקיץ, אז יש לקחת את זה בחשבון.

המסלול נבנה כ-Flow Trail ברמת קושי טכני בינונית, כלומר סינגל בצבע כחול בסטנדרט של קק”ל. אין בו אף אלמנט טכני מאתגר מדי, והרכיבה קלה וזורמת. במובן זה הוא מתאים בעיקר לרוכבים שמחפשים רכיבת נפח הרחק מהכביש, לרוכבים חדשים, לטיול בטבע או פשוט לרכיבה זורמת. אם אתם רוכבי אנדורו שמחפשים את האתגר הבא, זה כנראה לא האתגר שחיפשתם. עם זאת, במקומות מסויימים עם המהירות הנכונה אפשר לייצר אתגרים טכניים מעניינים, להפוך רולים לקפיצות וכדומה. ניתן גם לפעמים לסטות מהשביל ושם כן להתמודד עם דרופים וקצת רכיבה על סכינים ושיפועים חדים. הסיכון על אחריות הרוכב כמובן. 

תוספת מעניינת, לחובבי האקשן, ניתן למצוא בגזרת נחל אסף (בערך השליש האמצעי של הסינגל כולו). כשנכנסתי לשם ראיתי שהסינגל חוצה מה שנראה כמו סינגלים רבים אחרים, התקשרתי לדני והוא הסביר לי שאלו שבילי אופנועים ותיקים והסינגל מתרחק מהם עד כמה שניתן, אבל לא תמיד ניתן. גם כאן, ההמלצה הרשמית הנה לרכב על הסינגל של קק”ל (אי אפשר להתבלבל, הוא רחב ובנוי היטב לעומת שבילי האופנועים הפיראטיים), אך ניתן גם לזלוג לשבילי האופנועים וליהנות ממה שיש להם להציע.

המסלול עדיין בתולי לגמרי. מרגישים רעידות בכידון לאורך כל הדרך מהגבשושיות שהשאיר אחריו הבאגר שפרץ את השביל, יש אזורים של עפר לא מהודק שמחכים לגשם והשילוט עדיין חלקי אז כדאי לרכוב עם קובץ ניווט. באמצע החורף הבא, אחרי כמה מכות גשם, זו כבר תהיה חוויה אחרת. עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון הוא שאין נקודות מים לאורך הסינגל. אמנם עוברים בסמוך למספר קיבוצים, אבל לא תמיד אפשר להיכנס אליהם למלא מים, אז יש להצטייד בהתאם. 

עוד אטרקציה היא מגדל תצפית בגובה 15 מטר במרחק של 1.8 קמ מהגבול, ממנו אפשר לראות יופי את הים ואת דיר אל בלאח.

לסיכום, סינגל כיסופים הנו סינגל קק”ל סטנדרטי שנועד לקהל רוכבים רחב, ללא אתגרים מיוחדים, בין מבחינה טכנית ובין מבחינת טיפוס (הטיפוס המצטבר הנו כ-600 מטר על פני 24 קילומטר, כלומר רכיבה מישורית). הוא זורם היטב, הנוף מדהים (בחורף אפילו יותר), יש הרבה צל ויש גם הזדמנויות לקצת כיף לרוכבים טכניים. בפני עצמו, הוא לא מצדיק בהכרח נסיעה מהמרכז או מהצפון לצורך ביקור, אבל ברגע שמתייחסים אליו בתור הלופ הדרומי של סינגל בארי זה כבר נהיה הרבה יותר מעניין.

הנה המסלול ותוספת הרכיבה בדרך הקצרה ביותר מבארי. כמובן שניתן לעשות את הלופ המלא של בארי בדרך לאותה נקודה:

את סינגל בארי ממילא רוכב הרוכבים ירצו לעשות כמה פעמים בחיים, בתור יסוד מוסד בתרבות הרכיבה בישראל. הלופ הדרומי הנו תוספת ראויה ומכובדת למערכת הסינגלים הצעירים שנבנו סביב הסינגל הותיק. ביחד עם שוקדה (האדום) שמציע מפרט טכני מרשים ומעניין יותר, ועם הלופ הצפוני, אפשר לסגור עכשיו יום רכיבה של 90 ואפילו 100 קילומטר באזור. אם מחברים גם את סינגל הבשור הלוך וחזור, אפשר להגיע ללמעלה מ-150 קילומטר. כל זאת ברכיבה זורמת, ללא ציוד כבד (בלופ הדרומי אין מים, אבל בנקודות רבות אחרות יש), עם הרבה צל ועם נוף וטבע מהאגדות. 

אז שיהיה במזל טוב לאח הקטן, ונפגש בשבילים!

לא ממשיכים לפני שמצטרפים:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים