רוכבי אופניים המחפשים קסדה איכותית במחיר שפוי, שימו לב: רודי פרוג’קט השיקה את הסקודו, קסדה חדשה עם עיצוב עדכני במחיר אטרקטיבי. ה-SKUDO נראית כמו מה שהרוכב הישראלי הנאנק תחת יוקר המחיה צריך. האם יש סיבה להוציא יותר על קסדה?

לעמוד רודי פרוג’קט – לרכישת הקסדה לחצו פה.

נמאס לכם לשלם הון תועפות על קסדה לאופניים? 

אתם לא לבד. השוק מוצף בדגמים יקרים, שמציעים הבדלים זניחים בתמורה למחיר. אבל רודי מציעה אלטרנטיבה: Rudy Project SKUDO מציעה את כל מה שצריך מקסדה מודרנית – בטיחות, אוורור, נוחות ועיצוב. כל זה במחיר ביניים אטרקטיבי של 399 (שזה 400 פחות שקל) שפשוט מתאים יותר לרוב הרוכבים. בלי תוספות מיותרות ובלי להוציא אלפי שקלים. הגיע הזמן להפסיק לשלם על שיווק יתר ולהתחיל לרכב בשקט, עם קסדה טובה שנראית מצוין.

סקודו

בתקציר

  • עיצוב מעודן אווירודינמי –  קו מודרני עגלגל וחלקלק
  • רשת נגד חרקים – משפרת נוחות, בלי עקיצות וכניסת מעופפים מטרידים.
  • Ergo divider – המפצל המצוין של רודי משפר הופעה ומצמיד את הרצועות ללחי
  • משקל של 250 גרם – סביר ומעלה, ודומה מאוד גם למשקל של קסדות יקרות בהרבה
  • 17 פתחי אוורור –  ראינו יותר מזה. אבל המבחן התרחש במז”א חם והיה בסדר גמור
  • Airframe band – פטנט במצח לשיפור זרימת אוויר מלפנים. האם זה עובד? המשיכו לקרוא
  • מערכת הידוק אחורית מצוינת – התאמה מדויקת שתשמור על הקסדה יציבה גם בשטח
  • פס מחזיר אור בולט מאחור – בטיחות מוגברת בשעות החשיכה
  • תקני בטיחות מחמירים – הקסדה עומדת בכל התקנים הנדרשים באירופה, ארה”ב ואוסטרליה: EN1078, CPSC 12.03, AS/NZS 2063. התפישה של רבים בתעשייה היא שלא צריך מיפס, והיא עומדת ביכולות הגנה מפגיעה סיבובית
  • מחיר: 399 ש”חלקניה באתר רודי פרוג’קט ישראל (אספקה מה 8.10.24)
סקודו

הטיקט על הקסדה מציג את הפיצ’רים העיקריים

עיצוב, סקסאפיל ואוורור

קסדת ה-SKUDO נראית מצוין, יש לה קו עדכני, מודרני ומעוגל יחסית, מה שמרמז על האווירודינמיות שלה. היא לא תופסת נפח גדול מדי על הראש, אפשר אפילו לומר שהנפחיות שלה קטנה. הלוק הוא כמעט סימטרי בין החלק הקדמי לאחורי, כלומר, מבנה הטיפה מעודן מאוד – בקיצור, נראית טוב מאוד.

בינינו, מה שהכי חשוב בעיצוב של קסדות זה הצבע שלהן. ואם להיות ספציפיים: חשוב שהוא יתאים לצבע הנעליים שלכם. לשמחתי הסקודו הגיע בשחור המתאים לנעלי ההרים החדשות של טרק שנכנסו למבחן. כך יש לי כעת קסדה תואמת לכל צבע נעל ובזאת היא הוכרזה כקסדת אופני ההרים שלי. רוכב, הקפד על התאמת צבעים! פה אומר שפורמלית זו קסדת כביש, אבל בואו, היא לגמרי מתאימה ל XCO ואני לא זקוק, ולא אוהב לרכוב עם מצחיות. 

נעלים שחורות עם קסדה שחורה!

חורי אוורור ותעלות הולכה

רכבתי איתה הרבה, בטמפרטורות של תחילת אוקטובר, שנעו בין קרירות נעימה בבוקר לחום מורגש בבוקר המאוחר. רכבתי גם שטח וגם כביש. בשטח המהירות יורדת ולכן גם זרימת האוויר איטית יותר – כלומר דרישות האוורור מעט עולות. יש פה 17 חורים, ומשטחים יחסית גדולים ביניהם משפיעים גם על העיצוב. זה המראה האווירודינמי יותר, המחייב משטחים גדולים ואטומים.

השילוב של יחס הפתחים מול החומר האטום, עם הרשת נגד החרקים, אומר שהיא קצת פחות מאווררת מהקסדות הכי אווריריות בשוק לתחושתי. אבל יש יתרון לרשת ההחרקים מעבר למניעת עקיצות (או היסטריה קלה כשאתם מרגישים זמזום אגרסיבי בתוך הקסדה, עד שהחרק משתחרר), הוא שהיא מייצרת נוחות נעימה יותר – זה ריפוד משמעותי. 

סקודו

מערכת התאמה, רצועות ואבזם

הקסדה מגיעה ב2 מידות (S-M / L), ויש בה מערכת הידוק בשם RSR11 שהושקה עם קסדת האגוס אותה בחנתי ב 2022 למניעת החלקה. זו החוגה והחלק האחורי האוחז בעורף, והיא עוטפת את הראש להתאמה ברמה מדויקת מאוד גם במימד הגובה וגם במימד הרוחב.

ה-Ergo Divider – הוא המפצל בצד שנותן לרצועות מראה סימטרי, צמוד ונקי. זה מבטיח יציבות טובה יותר של הרצועות, כך שלא יאבדו את הכיוון כל פעם מחדש, וכן הצמדה טובה יותר לעור. זה אחד הפיצ’רים היותר מוצלחים בכל הקסדות של רודי היום. הרצועות מיושרות, והכל נראה טוב בהרבה. גם אין יותר צורך לכוון את זה – מתאים מהקופסה ונשאר רק למתוח בסנטר. 

קסדה

בניגוד לאגוס, בקסדת ה-SKUDO אין אבזם של Fidlock, אלא אבזם רגיל, וזה אחד הדברים הקטנים שמבדלים קסדה יקרה יותר (ה-Egos עולה 949 ש”ח  באתר רודי ישראל). אני חייב להודות שאני ממש אוהב את האבזם של Fidlock, אבל מבין שיש מחיר לכל פינוק. לומר לכם שזה הכרחי? שזה משנה משהו דרמטי? ממש לא. אבזם קסדה רגיל עושה את אותה עבודה ומשתמשים בו פעמיים בערך ברכיבה.

בכל זאת יש לי תלונה קטנה על הרצועות – יתרת הרצועות אינה מטופלת כמו שהייתי רוצה, ורכבתי עם סרח עודף קטן. תאמרו – מה הבעיה, חותכים. אבל בקצה הרצועה יש מגן שמונע ממנה לברוח מהאבזם, ובחיתוך מוותרים עליו. הייתי רוצה לראות כבר פתרון טוב יותר לפינה הזו, שאינה מאפיינת את רודי אלא את עולם הקסדות בכלל. שמישהו ימציא כבר פטנט לסוף של רצועות בתיקים, קסדות ובאשר הן (מכירים כזה? שתפו בתגובות לאייטם הזה בפייסבוק של בייקפאנל).

 

הצטרפו לערוץ הטלגרם של בייקפאנל!

רוצים להתעדכן ראשונים בכל הכתבות החדשות ביותר? עכשיו זה הזמן! לחצו על הקישור והצטרפו לקהילת האאוטדור שלנו.

הצטרפו עכשיו

 

מסגרת רוח (Airframe band) 

רודי מספרת על הפטנט הזה שלה שהוא משפר אוורור – זו רצועת פלסטיק ייחודית מפרידה בין הראש לריפוד, חבויה מתחת לריפוד במצח – ומטרתה לתעל את הרוח לאורך הקסדה, לשיפור אוורור, נידוף זיעה וקירור הרוכב. לקסדה 17 חורי אוורור (לעומת 23 של ה Egos היקרה יותר). כעת ביקורת אמת: אני לא עף על זה. גם לא בדגם ה Egos ואני לא אוהב אותו גם ב Skudo. לאורך שנתיים של רכיבה עם Airband חשתי שהוא בעיקר מייצר עוד טיפה לחץ עדין מלפנים במצח ללא אספקת אוורור עודף כמובטח. בקיצור רודי, אפשר לפשט עוד קצת את המוצר, בלי להפסיד כלום. עדיף לשפר פשוט את עיצוב הפתחים והתעלות בקסדות עבור יותר אוורור. 

תקני בטיחות והגנה

רודי חייבת לפתח מוצרים המכוונים לרמות הבטיחות הגבוהות ביותר לפי סטנדרטים בינ”ל מוכרים (CE האירופאי, ו CPSE האמריקאי, ו AS/NZS 2063 האוסטרלי). אחד המאפיינים של הגישה שלה לבטיחות הוא עמידה בשלושת הסטנדרטים המובילים. לעומת זאת – חברות אחרות משתמשות בפחד. הן משכנעות אתכם שאתם חייבים קסדות MIPS וכך גובים מחיר גבוה יותר. שיווק באמצעות פחד הוא אחד האמצעים האפקטיביים וגם המרושעים, ויש אנשים שהפסיכולוגיה שלהם פשוט אינה מסוגלת לעמוד בפניו. עוד על שיווק הפחד של מיפס פה.  

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אגב, אין פה את שני סוגי הצפיפות בקצף שיש בקסדת ה Egos המשוכללת יותר. זה עוד היבט שוודאי מסביר חלק מהבדל המחיר ביניהן. מתחת לריפודי הקסדה ומערכת ההידוק המצוינת, לא הרגשתי את ההבדל ביניהן (אולי זה בא לידי ביטוי בהתרסקות בלבד). עוד היבט חשוב בקסדת ה Skudo הוא פס מחזיר האור הענק והבולט מאחור: 

קסדה

משקל 

משקל הקסדה 250 גרם (במידה S-M) וזה משקל אמצע מצויין בין הקסדות הקלות של כ 220 גרם או טיפה פחות, לבין קסדות כבדות יותר שנעות לכיוון ה 270-300 גרם. נכון שמרגישים את ההבדל מקסדה של 200 גרם, שכן 50 גרם על הצוואר זה מורגש אבל 30 כבר הרבה פחות מורגש. השאלה היא האם קסדות קלילות (מדי?) הן גם פחות בטוחות, כנראה תמיד תישאר באוויר. אני לא מזלזל בהפחתת משקל, ואני גם פחות מוטרד מהפרש הבטיחות- אני אוהב קסדות קלות מאוד ובעיני 250 גרם זה הסף העליון של קסדה קלה. הסקודו עומדת עדיין בקטגוריה הספורטיבית והיא תחרותית וטובה. מעל המשקל הזה אני כבר אהסס מלקנות קסדה, ובמשקל הזה אני לגמרי מרוצה – זה הסף העליון שלי. 

סקודו

קסדת Skudo לסיכום

אחרי שלמדנו על חשיבות התאמת הצבעים של הקסדה לנעליים לרוכב האופניים אפשר להמשיך לדבר על הדברים החשובים פחות: הקסדה עצמה. וברצינות: קסדת הסקודו של רודי פרוג’קט היא בשורה מרעננת בעולם של יוקר מחייה הולך וגובר. היא מציעה את כל הפיצ’רים שצריך בקסדה רצינית ומקצועית שיכולה לשמש רוכבים בכל רמה. כן – גם ברמות הרכיבה הגבוהות ביותר.

יש לי שתי קסדות: אחת עולה בסביבות 400 שקלים והשניה קצת מעל 900 שקלים והאמת היא שכמעט ואין הבדלים ביניהן ברכיבה עצמה. לא חייבים להשקיע סכומים אדירים על פיצ’רים זניחים כגון מיפס שאינו נחוץ (וגם לא על אבזם פידלוק שכיף שיש אותו אבל אפשר לשרוד רכיבה בלעדיו). במיוחד לא כדאי לשלם כדי לפצות את היצרנים על ההשקעה שלהם בקסדות שחולקו לבחורות יפות על אופני גראבל אופנתיים באינסטגרם. קסדה של 400 שקלים עושה את כל העבודה שצריך.

לקניית הקסדה לחצו פה.

יתרונות

  • מחיר מצוין והגון
  • תמורה גבוהה מאוד (יחס מחיר-איכות ופיצ’רים)
  • עיצוב מודרני ויפה
  • משקל טוב (250 גרם)
  • רשת נגד חרקים
  • יבואן מעולה שנותן שירות נהדר לרוכבים כבר שנים ארוכות

חסרונות

  • 17 פתחים + רשת = פחות אוורור
  • הAirframe מלפנים
מאת: גיאחה

 

מצטרפים לווצאפ של ראנפאנל!

הצטרפו עכשיו לקבוצה השקטה שלנו WhatsApp Logo וקבלו את כל הכתבות החדשות על הריצה:

הצטרפו עכשיו