יש לכם קבוצת חברים רוכבים, רצים, טריאתלטים או מטיילים ואתם רוצים לשבור שגרה? קבלו מתכון שבאמת יכניס לכם טעם אחר וחוויה ייחודית למחנה האימונים שלכם: בילוי של יומיים-שלושה בעכו קריאייטיב: אכסניה מקסימה שהוקמה ע”י עמותת איילים (להתיישבות, תרבות, עשייה חברתית) בלב העיר העתיקה שמתאימה בול לשלושה ימי חופשה ספורטיבית וקולינרית בעכו!

להזמנות: עכו-קריאייטיב

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תקציר: המתכון לטיול/מחנה אימונים בעכו

קיבלנו בפאנל הזמנה להכיר ולספר לכם על עכו-קריאייטיב, שמציע חדרים בעיר העתיקה במיקום מעולה. בכל חדר מקום לכמה שותפים, במתכונת צנועה יחסית, נעימה ונקיה. הגישה עם הרכב נוחה, השוק, החומוס והכנאפה במרחק הליכה. זו חוויה ייחודית ושונה ממחנות אימונים וטיולים בצימרים שעשינו בעבר. היא מתאימה כבסיס יציאה למחנה אימונים וטיולים בגליל המערבי, כאשר עכו העתיקה עצמה מכניסה טאצ’ אחר לכל החוויה.

הוסטל עכו קריאייטיב

עכו קריאייטיב – מה זה המקום הזה?

המקום היה במקור כפר סטודנטים שהקימה עמותה שעושה כפרים כאלה והוא הוסב למעין מלון. מדובר באכסניה עם חמישה חדרים גדולים שבכל אחד מהם כמה מיטות, מקרר, מטבחון וכמובן מקלחת. קבוצת ספורט יכולה לתפוס את המקום כולו. במרכז החדרים מטבח משותף ועל הגג – איזור צ’ילאאוט ובר מטריף עם נוף לחומה ואל הים.

עכו קריאייטיב

אחרי המאורעות שהיו במקום העיר התרוקנה מתיירים והיא לא מתמודדת טוב בתחרות על התייר הישראלי עם הסביבה שלה. למי שזה לא מפריע לו, יש פה הזדמנות: מחירים נוחים, זמינות גבוהה של כל המקומות, ואולי גם קצת יותר הכרת תודה מקומית מהרגיל על כך שבאתם למקום.

אווירה

החוויה הקולינרית של עכו

החוויה הקולינרית מעולה וכייפית ביותר! היא נשענת על 3 רגליים:

1. מסעדות גורמה – יש כמה וכמה מסעדות ברמה מאוד גבוהה שם היום. באחת מהן בילינו על גג מדהים ומנות דגים בפיוז’ן מערבי-ערבי ברמה גבוהה ביותר. מהמסעדות המומלצות: דוניאנא, בר סאמא, אל מאסרה.
  2. חומוס כמובן – שני יעדים עיקריים מומלצים שם במקום והם חומוס סעיד וחומוס סוהילה. האמת היא שהחומוס שקיבלנו היה טעים אולם פשוט יחסית בלי עושר רטבים ותוספות. החומוס בישראל קפץ מדרגה בשנים האחרונות ומה שהיה אטרקציה בעבר, כבר פחות מרגש אותנו.
  3. כנאפה – אחרי החומוס לקחנו שני מגשי כנאפה מהשוק, עברנו חזרה לגג המדהים של עכו קריאייטיב ובילינו שם ערב מדהים למול השקיעה, עם קפה, ואחרי כן בירות בוטיק מהבר של המקום.
  4. ארוחות בוקר: מפאת היציאה המוקדמת לאימונים והטיולים לא בדקנו, אבל הומלצו לנו המקומות הבאים: אל פנאר, קונטואר, באבל.
סאמא בר

נהנים מדג טרי בסאמא בר

מה עשינו בריצה: רצים, אוכלים, רצים

סינגל אחיהוד, “לתת עבודה”

את מסלול הריצה האולטימטיבי של עכו העתיקה, הטיילת לאורך חוף הים, המאופיין במישור ונופים ימיים, שמרנו במכוון ליום השני של החופשה. בחרנו, ליום הראשון, במסלול מאתגר יותר. הפיצוי: נופים מרשימים מתצפיות גבוהות ואובדן קלורי שיאפשר חוויה קולינרית מתמשכת בלי נקיפות מצפון גדולות מידי.

בחרנו בסינגל אחיהוד. הסינגל, שאורכו 21 ק”מ המתוכנן לרכיבה בכיוון השעון, מתפתל, משני צידי דרך הנוף של יער אחיהוד מה שמאפשר אפשרויות קיצור רבות.

ודים יוצא לריצה בסינגל יער אחיהוד

התחלנו בכניסה המזרחית של הסינגל, הצמוד לתחנת הדלק שבצומת גילון. מזנון דרך קטן עם גינון מטופח, “מזנון 85”, קידם את פנינו ונראה אופציה מבטיחה כמיקום התאוששות לסיום הריצה. אנו מתחילים בריצה במגמת עליה קלה שהופכת לירידה מאתגרת על גבי מדרגות סלע גדולות וחלקות.

סינגל אחיהוד

הריצה במדרון הדרומי של השלוחה מאפשרת לצפות במישורי עמק זבולון, בשדות ובים המציץ ממערב. המקטעים חשופים לנוף, אנו עוברים לקטעים מיוערים ומשערים בדמיוננו כיצד יראו בשיא פריחת האביב. מן הקצה המערבי ביותר של הסינגל אנו פונים במגמה צפונה לכיוון הישוב טל-אל ומתחילים לחזור, רוב הדרך במגמת עליה. החזרה מזרחה, לאורך המפנה הצפוני של השלוחה מציגה נוף הררי ששיאו הר גמל הדבשתי.

נוף בצפון

עוצרים לצילום אחרון ומקנחים בירידה מתגלגלת וקלילה לנקודת ההתחלה. 18.5 קילומטר ריצה ו 388 מטר טיפוס מצטבר הם סיבה מספקת לקצת יותר מהמים הפושרים שנשארו בשלוקר. הסינגל משולט היטב, אך רק בכיוון השעון. חלק מהירידות תלולות וטכניות ויש לנקוט בהן במשנה זהירות. הלכלוך, בעיקר בממשקי הסינגל עם דרך הנוף, פגם במקצת מעוצמת החוויה. אחרי נסיעה קצרה אנו חונים בחוף ארגמן עכו המטופח והנקי ונהנים משחיית שחרור מרעננת.

חוף ארגמן

עכו, “נכנסנו ללב שלך”

בוקר שישי, יקיצה טבעית באכסניה הנוחה, אין סיבה למהר. קפה ארוך במרפסת הגג הצופה לים וכבר יוצאים לדרך. התוכנית הכללית היא לרוץ צפונה מטיילת עכו העתיקה לכיוון שבי ציון ולחזור באותה הדרך. לצערנו קשה להמליץ כאן על מסלול מעגלי. ניצלנו את שעת הבוקר המוקדמת יחסית כדי להתחיל בריצה אורבנית בסמטאות העיר העתיקה ובנמל הדיג. השוק עדיין ריק ממבקרים, בעלי הדוכנים מתארגנים לתחילת היום ורק בחומוס “סעיד” המיתולוגי כבר מלא. אנו עוזבים את העיר העתיקה ורצים לאורך החומה צפונה לכיוון הטיילת, אין ממש צורך במפה או בקובץ ניווט, פשוט זורמים.

הריצה המישורית הקלילה הופכת למאומצת יותר כשאנו עוזבים את הטיילת המרוצפת לטובת דרך כורכר הכוללת מקטעים חוליים. אנו חולפים על פני בוסתן הגליל ופוגשים במגדל ישן ששימש את הבריטים כמגדל תצפית ללוחמה בצוללות הגרמניות. אנו חוצים, על גבי אבנים, נחל ביוב זורם ומתקרבים לשבי ציון. ממש על קו החוף ניתן להבחין באנדרטה מיוחדת לזכרם של לוחמי שייטת 13.

אחרי כתשעה קילומטרים אנו מגיעים לשבי ציון ומתחילים לחזור דרומה דרך הרחוב הראשי של היישוב השקט והמטופח. אנו עוצרים את השעונים על 18.5 קילומטר, לא לפני שמצלמים את לבה של עכו.

ריצה בטיילת

מה עשינו באופניים

הגענו לעכו עם נוכחות גם של רוכבי שטח וגם של רוכבי כביש. בשונה מהרצים שהתענגו על קפה רגוע במרפסת, כמיטב מסורת רוכבי הכביש השכמנו כבר בחושך עם תפילות המואזין. בכביש המסלול העיקרי המתבקש פה הוא לצאת מקיבוץ כברי אל מערת הקשת עם העליה לאדמית, עם כמה אופציות למרחקים שונים. מסלול מטריף, מהיפים בארץ. העליה עצמה עם הסרפנטינות שלה היא ללא ספק אחת מחמש העליות היפות בישראל וקל להרגיש בה כמו בעליות אירופה המשובחות. הנה עוד ואריאציה של מסלול מהמקום.

אופני כביש

בפעילות אופני השטח התלבטנו בין שתי אלטרנטיבות: לרכב את סינגל אחיהוד יחד עם הרצים, מסלול טכני בתוך יער, או לעשות טיול יותר נינוח שיוצאים אליו ממש מפתח האכסניה ולרכב צפונה לאורך החוף לכוון ראש הנקרה. בחרנו באפשרות השניה, ולא הצטערנו לרגע. הרכיבה מעכו לראש הנקרה עוברת בשבילי עפר, טיילות וכבישים צדדיים כשקו החוף, שמלווה את המסלול לכל אורכו, משנה את צורתו וגווניו במהלך הרכיבה.

לפני היציאה לדרך, שאלנו עובר אורח מקומי איפה יש מאפיה באזור. “תמשיכו ישר עד המשטרה ואז ימינה”. אכן הייתה שם מאפיה, ולשמחתינו היא הייתה פתוחה. הצטיידנו בכמה מאפים, ובחטיף אנרגיה אוטנטי עשוי שומשום, פירות יבשים ואגוזים, שהתברר כרכישה ממש טובה כשנדרשנו לתוספת אנרגיה להתמודדות עם הרוח הנגדית בדרך חזרה.

חולצת רכיבה

רכבנו צפונה על טיילת החוף הצפוני של עכו לאורך החומה, כאשר משמאלינו הים. בסוף הטיילת נכנסנו לשטח ורכבנו בשבילי עפר מפותלים, מעוטרים במקבצים של חבצלות לבנות. מדפי הסלע בים יוצרים בריכות מקסימות המתמלאות ומתרוקנות על פי קצב הגלים. ליד אחת הבריכות אנחנו עוצרים להפסקת מאפה.

לאחר רכיבה של כ- 6 ק”מ מעכו, מגיעים לשבי ציון, מושב שבתיו בנויים ממש על חוף הים. כדי לא לשקוע בחול הרך, נכנסים לרחוב המקביל במושב ומגיעים איתו עד לחוף הרחצה של שבי ציון, שם ניתן למלא מים. יש שם גם שירותים מסודרים ואפילו בית קפה נחמד.

חוף בצת

מחוף שבי ציון, רכיבה קצרה בשטח ומגיעים לטיילת של נהריה, טיילת ארוכה ויפה שתיקח אותנו לצפונה של העיר. מנהריה, ממשיכים בכביש צר עד חוף ושמורת אכזיב, אותם עוקפים כדי להגיע לכביש הגישה הפנימי שיוביל אותנו לחוף בצת. לאורך החוף בין אכזיב לבצת יש המון סלעים היוצרים בריכות ולגונות בכל גווני הטורקיז, שממש מזמינות להיכנס לשחיית התרעננות.

מכאן בכביש הצר לאורך החוף, עוברים את חוף בצת. עוד קצת דיווש ונוגעים בסלע הלבן של ראש הנקרה. אם נשאר זמן וכח ניתן לרכב מסביב ולטפס עד לראש של ראש הנקרה. מכאן ניתן להשקיף בסיפוק על 20 הקילומטרים שרכבנו ולראות בפרספקטיבה את קו המתאר של רצועת החוף לצידה עבר המסלול שלנו.

מנוחה קצרה ומתחילים את הדרך חזרה. לכאורה אותה דרך, אבל הרכיבה שונה לגמרי. הרוח הדרומית שנתנה לנו רוח גבית כל הדרך צפונה, התגברה, ועכשיו שהסתובבנו ופנינו דרומה, אנחנו רוכבים מולה. זה מאמץ אותנו והופך את הרכיבה ליותר מאתגרת. מסיימים את הרכיבה בעכו, במקום ממנו יצאנו הבוקר.

לסיכום: 40 ק”מ של רכיבה מגוונת לאורך אחת מרצועות החוף היפות בארץ. לגונות ובריכות מוקפות סלעים, אנפות ושחפים עפים מעלינו, נעמדים על מדפי סלע ומשקיפים למרחקים. גבעות חול דק ולבן, עם צמחיה טיפוסית. חבצלות פורחות לאורך כל הדרך. וגם כמה חצבים שמזכירים לנו שהסתיו כבר כאן.

מנהלות באופניים:

• יש נקודות מילוי מים לאורך כל הדרך: בחוף שבי ציון, בטיילת של נהריה ובחוף בצת. ובכל המקומות הללו ניתן גם לעצור לקפה, בירה ואף ארוחה קלה.
  • ניתן לעשות חלקים מהמסלול, או לרכב רק כיוון אחד אם משאירים רכב בקצה השני

שבי ציון

מה עשינו בטיולי ההליכה

בטווח נסיעה קצר מעכו נמצאים כמה ממסלולי הליכה היפים של הצפון. את נחל כזיב כבר כולם מכירים בשרשורי רשת למיניהם עם הליכה במסלול מוצל לצד נחל זורם כל השנה. הפעם בחרנו לטייל באחיו הקטן שנמצא מעבר לרכס צפונית אליו. נחל בצת הממוקם במרחק של כחצי שעה צפון מזרחית לעכו. המסלול בו לא ארוך וניתן לעשותו בכמה גרסאות. הפופולארית ביותר היא בעזרת הקפצת רכבים כאשר התחלה מחניון מול מושב גרנות והסיום בקיבוץ אילון. היות ונסענו ברכב אחד, התחלנו את המסלול מקיבוץ אילון במטרה לעשות אותו הלוך וחזור. קצת לפני החניה בפאתי הקיבוץ חיכתה לנו הפתעה, מסעדה ובית קפה שבהם יכולים המטיילים למלא מצברים לפני תחילת ההליכה, הקפה מפנק וסנדוויצ׳ים יצירתיים שלא מביישים את הפאסון התל אביבי בשילוב גרדיאנטים. את הרכב החננו סמוך למפעל דגים ופסחנו בהליכה על בסיס כביש גישה סגור לרכבים אלא אם אתה בעל טנדר ירוק עם סימון רט”ג על הכנף, הירידה קצרה ותלולה ודורשת זהירות.

מערת נטיפים

עם סיום הירידה אל עבר הנחל, מופיע סימון השבילים הכחול ואנחנו נכנסים לחורש יפהפה ומוצל שילווה אותנו לאורך הדרך כאשר הנחל זורם משמאל לנו. הליכה קצרה ומגיעים לבריכת שכשוך עם מפלון קטנטן, החלטנו שלא להיכנס למים בשלב זה והמשכנו בשביל. המסלול לא קשה להליכה ומותאם למשפחות עם ילדים אולם לא מאוד פופולארי כך שפגשנו בדרך מספר קטן של מטיילים עם ובלי ילדים. לאחר שעה של הליכה בקצב די מהיר הגענו למערת שרך, עליה קטנה ואנחנו בפנים.

בייקפאנל בטלגרם, לחצו פה לראות את זה!

הוצאנו פנסים והארנו את פנים המערה, מניחים לעיניים להתרגל לחושך. במערה נטיפים וזקיפים מסוגים שונים, ברובה אפשר ללכת זקוף ובחלק קטן צריך להתכופף ולזחול. אורך המערה הוא 180 מטר כך שהשהות בפנים היא של מספר דקות, אמנם עטלפים לא ראינו ולא שמענו כי זו לא העונה אבל מומלץ לכל מטייל להיכנס למערה. בחודשי החורף, תחילת נובמבר עד סוף מרץ, המערה סגורה למבקרים בגלל אותם עכברים מעופפים שנכנסים אליה לתרדמת חורף.

טיול בצפון

מהמערה החלטנו להסתובב חזרה על בסיס אותו מסלול והמשפט מה שרואים מכאן לא רואים משם, נכון גם פה. טיול חזרה פתח את אותם הנופים מזוית אחרת. הפעם כאשר הגענו לבריכת השכשוך נכנסנו פנימה לרחצת רענון במים הקרירים, בדיוק כשנכנסנו למים השמש החליטה להסתתר מאחרי עננים ולצנן אותנו עוד יותר. לאחר רחצה קצרה הפעלנו את ערכת הקפה וקינחנו בתמרים עם אגוזים ושקדים, סוג של בוסט רגע לפני שעולים חזרה לרכב שבקיבוץ. טיול קצר, מרענן ומושלם.

ומה עם השחיה?

התגלה לנו אחד החופים היפים בארץ שהפך להיות נקודת המפגש העיקרית שלנו לכל הקבוצות השונות אחרי הפעילויות: חוף ארגמן בעכו. זהו חוף שהשקיעו בו עם דק גדול ויפה, מקלחות, צלונים ומשטח חול גדול עד למים. הנוף מקסים כאשר בצמוד לחוף מצפון חומות עכו העתיקה הדרמטיות ומשמאל מפרץ חיפה, הספינות והכרמל. הטריאתלטים שחו, האחרים נחו והשתכשכו. יופי של חוף ותיבול מעולה למחנה הטיולים והאימונים שלכם.

קיאקים בחוף ארגמן

לקחים נוספים

אנחנו סגרנו לילה אחד בלבד. זה הקשה על ארגון הפעילויות ביום הראשון, וגרם לאנשים לחתוך מייד אחרי הפעילות ביום השני. לכן אם רוצים חוויה שלמה כדאי לסגור שני לילות. את הערב הראשון מנצלים להגעה כדי שיהיה יום אימונים וטיולים מלא למחרת.

מי שרוצה יומיים מלאים וגם מקלחת אחרי היום השני – מומלץ לו להזמין שלושה לילות וכך גם בסוף היום השני יש חדרים, מקלחות וארוחת ערב משותפת שלישית. במקרה זה יוצאים הביתה רק בבוקר שאחרי הלילה השלישי.