האביב הגיע, זה מה שעבר לי בראש עוד ברכבת בדרך לתחרות, וגם העובדה שאפשר לעלות עם אופניים לרכבת ביום שישי כל היום בלי הגבלת שעות היא פיצ׳ר שאשתמש בו שוב בוודאות. אביב יחזקאל גם הגיע, וקטף את תואר אלוף ישראל בסייקלוקרוס. הזדמן לנו מז״א מושלם בעכו עם שמיים בהירים וללא צורך בשכבות של ביגוד עודף, נוף מושלם לים ומיקום שונה ומעניין מחוץ לסביבה הטבעית של רוב המתחרים – בגוש דן ובמקומות אחרים. בכל זאת – אליפות ישראל בסייקלוקרוס בעכו.

צילום: אושרי כהן HD עכו, דני אסקרוב
כתב: אור דיין

111

זינוק העילית גברים

סייקלו הוא תמיד הזדמנות להפנינג: קצר, קרוב לעיר, וקצבי

ארגון והפקה משולבים של מספר גורמים, נתנו מענה גם למשפחות שהגיעו ולא השאירו אף אחד משועמם במתחם, אווירת חג פורים באקספו של התחרות, עם הפעלות והרקדה לילדים, דוכנים של חברות שונות ומתחם ״באלאנס״ של אוהד בן חמו עם מופע קפיצות. והייתה גם מיני תחרות על מסלול פאמפטרק קטן ומושקע שתוכנן ע”י עז הרים. מה שקנה אותי הייתה עמדה עם פיתה, לאבנה וזעתר חופשי… ומים הרבה מים בכל מקום (איפה הבירה?).

222

המסלול בתל עכו

המסלול עצמו הקיף את תל עכו ולא היה טכני במיוחד, אך ברגע שהתחלת לטפס על הגבעה הרוח החזקה שנשבה הוסיפה עוד אלמנט של קושי. המסלול הכיל את כל האלמנטים הסטנדרטיים שנהוגים בענף הסייקלוקרוס: שביל פארק סלול ומתפתל בעלייה, משוכות, 2 קטעי מדרגות קצרים, אחד מהם מסתיים בקצה גבעה שאחריה ירידה תלולה. והיה גם את הסינגל הקשוח שלא ריחם על אף רוכב והאופניים שלי נטולי השיכוך בטוח שלא עזרו והעבירו כל ויברציה ישר לגוף.

לא היה בוץ בכלל, שזה חורג מעט מהדיסיפלינה הסטנדרטית הנהוגה בסייקלוקרוס, אבל אני לא חושב שתמצאו מתחרים שיתלוננו על כך (פחות לנקות אח״כ).

יצוין לטובה העובדה שהמארגנים קבעו כי אלוף ישראל יהיה רוכב על אופניי סייקלוקרוס בלבד וזאת בניגוד לתחרויות אחרות שהתקיימו העונה, אם כי מבחינת המסלול – שוב לא הורגש יתרון משמעותי לאופני סייקלוקרוס לעומת אופני הרים. אם רוצים לראות המשך הבשלה והתמקצעות בתחום מומלץ לתכנן מסלולים שיצרו יתרון לאופני סייקלו – כלומר עם קטעים מהירים וחלקים שבהם לצמיגים הדקים והתנוחה האווירודינמית יותר יש יתרון.

רוכבי העילית והנוער ביצעו 7 הקפות על המסלול ואילו רוכבי המאסטרס ואני ביניהם ביצענו 5 הקפות. המקצה הראשון כלל את כל קטגוריות הרוכבים הבוגרים והמקצה השני והמאוחר יותר ריכז את קטגוריות הילדים והקטקטים.  יש לציין את העשייה הרבה של ארגון אופניים לכולם והמועדונים האזוריים שמתחילים לגדול ולהביא את הילדים לתחרויות האופניים, פרוייקט מרשים וזאת הדרך היחידה לגדול- חינוך מגיל צעיר.

 

6-DSC_1220

בנשים – למעשה תחרות Short track עם אופני הרים

בנשים פז פתחה פער קטן ממורן בהקפה הראשונה שהמשיך וגדל עד הסיום. פז בש מנצחת התחרות (ואלופת ישראל בדסיפלינות נוספות) מפרגנת: ״אירוע נפלא, ההשקעה והנכונות מצד כל הגורמים מרשימה. זה מדהים שאנחנו בעכו, בצפון, העירייה נרתמה לצורך העניין והיה פרסום ושילוט בכל העיר על האליפות. ואני מקווה שכל עיר בארץ תקח דוגמא ותארח את איגוד האופניים בישראל בכל סוגי התחרויות, כביש, שטח וסייקלוקרוס״

הגודל, העומק, התקציבים ועצמת החסויות של הענף המקומי הקטנטן באו לידי ביטוי בכך שהנשים, כולל פז הגיעו עם אופני הרים. אנחנו רוצים נציג לאולימפיאדה, אבל אליפות ישראל בסייקלו לוקחים עם אופני הרים… למעשה לפי תקנון התחרות – פורמלית אין לנו אלופת ישראל בסייקלוקרוס מהתחרות הזו.
יש רצוי ויש מצוי, ואולי עשו חכם המארגנים שהחליטו להעניק לפז בש בפועל את הגביע.

 

333

פז בש משתעשעת בפאמפטרק

 

דני צור מנצח קטגורית מאסטרס 36+: “החלק של השטח היה מטלטל. אנג׳לו היה מאחורי חצי דקה בערך, אבל בהקפה האחרונה הורדתי גז ונזהרתי יותר לא להתרסק, ואז הוא סגר כמה שניות והתקרב.” זה הספיק לו לקחת את תואר אלוף הארץ בסייקלו בקבוצת הגיל שלו.

 

4-DSC_1214

דני צור – מנצח קטגורית 36+ מסתכל על ה Giant החדשים שלו בעניין תוך כדי המירוץ

444

גיא לשם (IGP) מתחיל חזק כשאליעד דניאל ואביב יחזקאל ברקע

555

גיא לשם ואביב יחזקאל מובילים את המרוץ בהקפה 4

בגברים היה קרב צמוד יחסית בין אביב יחזקאל, אליעד דניאל וגיא לשם (שרכב על אופני הרים) הראשון הוביל בהפרש קטן בכניסה להקפה האחרונה, בה הוא ברח קילומטר לסיום והתגלגל לניצחון באליפות בסטייל.

666

שלישית החוד בעילית במהלך הקפה 5 מתוך 7.

777

אביב יחזקאל – אלוף ישראל בסייקלוקרוס 2015

 

החלפנו כמה מילים עם אלוף הארץ בסייקלוקרוס: אביב יחזקאל

בייקפאנל: כל הכבוד על הזכייה! רכבת בצורה מרשימה, איך הרגשת במהלך המירוץ? מה היו המהלכים העיקריים בתחרות?

אביב יחזקאל: “זינקנו לסטארט לופ (סטארט לופ – הקפת הפתיחה הייתה מאתגרת יותר בשיפוע חד, טיפוס גבעה ומיד אחריה מדרגות עם מעבר צר, חלק שלא נכלל בהקפות האחרות א.ד) לא הייתי ראשון וגם לא שני, וכשיצאנו מהמדרגות היה פער קטנטן בין 4 ראשונים אלי. עוד מלפני התחרות לא התכוונתי ליזום יותר מדי בהתחלה, כי אני לא רגיל להתחרות ככה, אז רק רציתי להישאר עם הראשונים, לפחות בחצי הראשון של המרוץ. היה בלבול קטן מיד אחרי המדרגות בגלל שהרוח הזיזה איזה סס”ל. מצאתי את עצמי 8 מדרגות מתחת למסלול, כשכולם מתחילים לרכב על המסלול האמיתי… אבל חזרתי מיד אל הראשונים.

…”בסוף הסינגל וההקפה הראשונה, היינו 3 מקדימה. אליעד, גיא ואני. רכבנו כך למעשה עד ההקפה השישית. עד אז היינו עסוקים בפתיחת פער מהמתחרים האחרים ובמעט משחקי תחרות וגישושים. המהלך המרכזי היה בעצם בהקפה השישית. נכנסתי לסינגל ראשון. ידעתי שאני עושה את המדרגות והירידה שאחריהם מהר מאוד. הלכתי על זה. ראיתי שיש מעט פער מאליעד, אח”כ התברר לי שכנראה נפל או שהייתה תקלה כי נפתח פער גדול מאוד בשניות. גיא דלק אחרי ותפס אותי. בהקפה האחרונה, החלטתי שאני רוצה לבד, בלי גיא… התקפתי אותו בסוף הסרפנטינות והמטרה הייתה להתנתק כמה שיותר, כדי שלא יתפוס אותי בירידה, בכל זאת, אופני הרים. וזהו, משם זה היה לבד ומלא בכיף, כי אין כמו לסיים מרוץ לבד.”

בייקפאנל: מה חשבת על המסלול ואיך מרגיש הניצחון?
אביב יחזקאל: “הניצחון כמובן מרגיש מצוין, זה לא המקצוע שאני מייחל לנצח בו את אליפות ישראל, אבל אליפות זה אליפות. המסלול היה מצוין לדעתי, אבל אני חושב שהסטארט לופ היה צריך להיות כל ההקפה… יותר מאתגר.. הסינגל היה קשה לאופני סייקלוקרוס ולא נעים, אבל, איך אומרים גל ואילן (צחור ואידלסון – המאמנים של אביב ב CCC – א.ד) – זה מה יש ועם זה ננצח”

 

5-DSC_1215

עידו בר מ IGP

נקודות לשיפור

פידבק מרוכבים רבים היה על תהליך רישום מסורבל ואיטי שיצר תור ארוך (אני חיכיתי 25 דקות), וגרר דחייה בזינוק כדי לאפשר לנו לעשות הכרת מסלול. הרוח המזרחית המטורפת שהיתה קרעה והעיפה את סימוני המסלול, שהפך להיות לא ברור במקרה הטוב ובמקרה של דרור פקץ’ סס”ל תלש לו את המעביר האחורי וסיים לו את התחרות (גם אני עצרתי לשחרר אחד כזה מהאופניים). יש לציין כי בתדריך המארגנים הבינו שיש בעיה והוסיפו שילוט נוסף.

 

999

פקץ’ במבט מאיים לעבר הסס”ל, ובצדק

 

בנימה אישית אני רוצה להוסיף כי חשוב שגורמים נוספים ישקיעו וירימו אירועי אופניים דומים, יש מחסומים כלכליים ברורים אבל זכיתי לראות בתחרות שניתן ליצור הפנינג לכל המשפחה. לצערי האירוע פורסם זמן קצר בלבד לפני האירוע, לא היו קמפיינים כמעט שיודיעו לכל הרוכבים שהוא קיים ולקהל שיבוא לראות.
זה לא מחזה חדש שבסוף תחרות התוצאות מפורסמות מאוחר ויש בלגאן ברישום תוצאות, זה מייצר טעויות בפודיומים ומצב מביך למתחרים. יכול להיות שהפעם זה הורגש במיוחד מכיוון שבאותו מקצה זינקו על 2 סוגים שונים של אופניים והתוצאות נרשמו ללא הפרדה- אולי יש מקום להפריד מקצים באליפות הבאה. אני קורא לאיגוד האופניים לעשות מאמץ ולשפר את העניין.
העובדה שהגיעו מעט בנות להתחרות ואף לא אחת מהן על אופני סייקלוקרוס מעציבה אותי באופן אישי, זה ספורט שאני מאוד אוהב ואשמח לראות אותו גדל ומתקדם.
אני יודע שכל השותפים להרמת האירועים האלה הם אנשים מנוסים שפועלים מתוך אהבה ותשוקה לענף, יכול להיות שהמסגרת לא מאפשרת?

 

7-DSC_1224

בינואר האחרון ביקרתי בהולנד וזכיתי לצפות באליפות הסייקלוקרוס שם, מלבד השמות הגדולים – מריאן ווס, לארס ואן דר האר, ואלוף העולם הנוכחי בקרוס, מתיאו ואן דר פול, החוויה שלי כצופה הייתה מושלמת- בירה, וצ’יפס במחירים שפויים, אפשרות להסתובב ולצפות בחלקים שונים של המסלול בקלות, פודיומים זריזים מיד לאחר כל מקצה (בלי לייבש את כולם שעות) וקריינות בכל חלקי המתחם שמדווחת על התקדמות הרוכבים ומוסיפה לדרמה… בקרוב אצלנו- אני מאמין!

2-DSC_1198

להלן תוצאות מקצי הסייקלוקרוס בלבד (תוצאות מלאות מפורסמות באתר האיגוד):

 

עילית גברים

  1. אביב יחזקאל CCC
  2. אליעד דניאל אקו טים
  3. בנימין שמידט IGP

 

עילית נשים (כולן עם אופני הרים)

  1. פז בש IGP
  2. מורן תל פז CCC
  3. סנדרה שלוזניקוב

ג׳וניורס

  1. גל שרף טים מישגב
  2. עידו בר IGP

 

קדטים

  1. להב דווידסון
  2. עידו בן חפר
  3. יותם וייסמן

מאסטרס עד 35

  1. יונתן אדלר בשביל האופניים בגליל
  2. אלכס שלמה לוי-יוסוב רוכבי הקריות
  3. אור דיין עצמאי

מאסטרס מעל 36

  1. דני צור עצמאי
  2. אנג׳לו דה וירולי בייקוואי
  3. עודד אלרגבלי CCC

 

צילום: אושרי כהן HD עכו, דני אסקרוב

כתב: אור דיין

אור דיין, מולטי טאלנט, תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום, מנגן על בס בהרכב רוק.
יכתוב לנו בבייקפאנל על אירועים ותחרויות אופניים מכל הסוגים.