יש לנו הכבוד והשמחה להכריז על הצטרפותו של ירנין פלד ל BIKEPANEL.
ירנין הוא אוהב אופניים אמיתי, כבישון שרוכב גם בשטח. הטיול שלו לפני הצבא היה דיווש לאילת ומשם לי”ם, עוד בימים שבהם בפלוטון גדול היו 5 רוכבים, והנהגים התייחסו בהומור לתופעה. ירנין למד צילום בויצ”ו חיפה, עבד כגרפיקאי 8 שנים, וניסה לפתוח חנות אופניים. כיום הוא עובד בדפוס בארי בקיבוץ בארי. הוא יכתוב אצלנו בעיקר על נושאי גלגלים אבל לא רק – ירנין הוא מומחה לבניית גלגלים ומכונאי להשכיר, אז אם אתם צריכים לבנות גלגלים  דברו איתו: yarninp@gmail.com.

Yp_israel2011

צילום: שוץ צילום ספורטאים

 

הגלגלים החדשים שלי

מחר יום שבת, נפגשים במקום הקבוע. המסלול המתוכנן כולל שתי עליות שאני מאוד אוהב ודי הרבה מישור. בדרך חזרה יהיו כמה גבעות נחמדות ברצף, סה”כ 15 ק”מ של גבעות, אנו נעלה מהצד היותר תלול שלהן כך שאני די מרוצה.


הסיבה שאני כה שמח ומצפה לרכיבת שבת הזו היא זוג הגלגלים החדשים שלי. מי שבנה לי אותם הבטיח לי שהם קלים יותר וקשיחים יותר מהזוג שבת הקודם שהיה לי ואני הולך להבין למה, לדעתו, הגלגלים הם החלק הכי חשוב. הוא ממש התעקש על כך. לא שלדה, לא מזלג ובטח ובטח שלא מערכת ההילוכים או הפדלים. הגלגלים, הוא אומר, שוב ושוב הם הלב והנשמה של האופניים. לראיה הוא מצביע על שני זוגות גלגלים שלו, התלויים בצד הסדנה שלו ואומר לי בגאווה “אלו הגלגלים שלי ומתחתם האופניים שלי”. גם הם מצוידים בעוד בזוג גלגלים מדהימים.

כשבאתי אל הבונה גלגלים, בחור שהומלץ לי ע”י רבים כאחד שהוא גם איש מדהים וגם בונה בחסד, ישבנו ודיברנו על אופניים וגלגלים, הוא הסביר לי מה חשוב יותר ומה פחות. הסביר בסבלנות על קשיחות צידית, משקל היקפי ולמה גם בחירת הצמיגים חשובה לא פחות מבחירת שאר החלקים. על פרט זה הוא התעכב רבות והסביר לי ולמה לדעתו רבים חוטאים בבחירת צמיג “המסרס לחלוטין”, הוא אומר, את כל מה שיכול היה להיות זוג גלגלים נפלא. דברנו הרבה על סגנון הרכיבה שלי ומה אני רוצה מהגלגלים החדשים שלי. עלו כמה אפשרויות כולל גלגלים בנויים מחברות ידועות וכמה אפשרויות לבניית גלגלים שיתאימו בדיוק למה שאני מחפש.


לאחר שהתאמנו את כל האפשרויות למסגרת התקציב והרצונות והגחמות שלי, לפחות אלו שהוא יכול לחיות איתן. היו כמה שהוא פשוט אמר לי – לא אצלי, את זה אני לא מוכן לעשות, התכנסנו לשתי אפשרויות. האחת בניה, זוג גלגלים בנויים מחברה המאפשרת הזמנת גלגלים לפי הזמנה ומפרט ספציפיים, והשנייה בניה. הוא מזמין את כל החלקים ובונה את הגלגלים מאלף ועד תו כולל צמיגים.


עכשיו האופניים עומדים בסלון עם זוג גלגלים שאין לאף אחד מלבדי. עם זוג צמיגים שחור לגמרי להשלמת המראה האולטימטיבי ליצירת מכונת מלחמה, כך אני רואה את זה, והמלחמה היא מחר. אפילו המדבקות הותאמו לצבעי האופניים, כפי שאמרתי כל גחמותיי שהוא יכול לחיות איתן. אני עדיין רוצה פחות שפיצים אבל בשביל זה אני חייב להוריד עוד כ -7 ק”ג.

אני לא מצליח להירדם מיד כפי שבדרך כלל קורה והשינה נראית לי קצרה מתמיד. אבל זה לא מפריע לי לקום מהר יותר מתמיד ולהתלבש במיטב מחלצותיי. כל בגדי הקרב המשובחים והיפים ביותר שלי.


אני מגיע לנקודת המפגש מחויך ומלא אנרגיות לקראת הרכיבה, המלחמה, התחרות של היום. חברי מתפלאים על האנרגיות ומציינים את “החליפה של האיומים”. כשאני מוציא את האופניים הם מיד מציינים שהחליפה היא רק תפאורה חיוורת ל”גלגלי האיומים” החדשים שלי. מיד מתחילות כל השאלות על משקל, עלות ואיך זה מרגיש.

 כמובן שעדיין אין לי מושג קלוש איך זה מרגיש, את המשקל אני לא יודע בדיוק ולגבי עלות אני משיב שזה עולה מהר מאוד. כולי זחוח ומלא גאווה אני מניף את רגלי מעל לאופניים מתחבר לפדלים ויוצא בראש החבורה.

איזו הרגשה מדהימה. הגלגלים מרגישים חזקים. מתגלגלים חלק חלק. כל הדיבורים על התנגדות גלגול, קשיחות צידית, משקל היקפי וכל אותם מושגים הקשורים לגלגלים נעלמים מראשי וכל שנשארת היא התחושה המלהיבה הזו הדוחפת אותי קדימה.

 

>>>>>  תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה)ונעדכן אתכם מיידית בעת פרסום כתבות חדשות! <<<<< 

 

 

בעליה הראשונה אני מרגיש מרחף, יוצא מהאוכף והאופניים מזנקים קדימה. אני מגיע למעלה ומיד מתחיל בירידה. בסיבוב הראשון אני חושש אבל מרגיש את הגלגלים נדבקים לכביש ולא עוזבים, שאר הסיבובים הם תענוג צרוף ואני מרגיש כמו ניבאלי לפחות. בסוף הירידה אני ממתין לחברים המגיעים אחד אחד ומתפלאים על הכוח שלי היום. בדרך כלל אני נשאר עם כולם, אבל היום אני לא ממתין לאף אחד, אני שועט קדימה. את הגבעות בדרך חזרה אני עובר במהירות מדהימה, הן מעולם לא היו כה קלות עבורי כמו הפעם. אני יוצא מהאוכף בכל אחת מהן ומסיים בישיבה שומר על דיווש מהיר ואחיד.


בלילה אני נרדם ללא בעיה עם חיוך נסוך על שפתי. מתי תגיע הרכיבה הבאה. האם אלו באמת הגלגלים או שזה הריגוש עליו תמיד שמעתי? “אפקט האופניים החדשים” או במקרה שלי: אפקט הגלגלים החדשים? מה זה משנה לי עכשיו כשאני על פסגת העולם נרדם עם זוגתי האוהבת… וחולם על זוג גלגלים חדשים. אני שוב מאוהב. מתי תגיע הפגישה הבאה?

 

 

מאת: ירנין פלד